Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Warneři jásají, Nezvratný osud je po Hříšnících dalším hororovým hitem


ikona
TedGeorge
amatérdisneyfinal destinationhříšnícihurry up tomorrowjenna ortegamarvelmission: impossiblenezvratný osudnezvratný osud: pokrevní linierami maleksupermanthunderboltstom cruisetržbyuntil dawnwarner bros.
Návrat kultovní hororové série po čtrnácti letech plní kina po celém světě.  

Asi se shodneme na tom, že Warneři byli na začátku roku v háji. Ještě než stihli zapomenout na stomilionové ztráty z podzimního muzikálového Jokera 2, museli odepisovat další ranec kvůli propadnuvší sci-fi s Pattinsonem Mickey 17 a geriatrické gangsterce The Alto Knights s Robertem De Nirem. Počínaje dubnem se však začaly dít věci.

Minecraft právě útočí na miliardu, Hříšníci jsou v Americe překvapivým megahitem (s největší pravděpodobností se dočkají i nominací na Oscary) a šťastní Warneři se teď navíc v kinech zaskvěli s dalším úspěšným hororem.

Z hollywoodského otloukánka a vděčného terče posměchu se najednou (alespoň na chvíli) zázračně stalo respektuhodné studio, kterému vyjde, na co sáhne. Konkurence jenom závidí. Nevzpomínám si, kdy jsme naposledy sledovali podobně kvapný a překvapivý veletoč. Studio se vzepřelo trudnému osudu a během pouhého měsíce a půl už potřetí v řadě vyráží tržbami dech. Teď vážně nepřeháním.

Horor Nezvratný osud: Pokrevní linie totiž už ve čtvrtek hlásil tučných 5,5 mega z „předpremiér“ a webzin Deadline opatrně odhadoval 43milionový víkend. Predikce však stoupaly s každou další hodinou…

Pátek nakonec přidal 15,5 melounů (v součtu se zmiňovanými previews jsme tedy byli na 21), sobota dokonce 17,3 a voilà – máme tu parádních 51 milionů dolarů za první americký víkend! Povedlo se dokonce o tři mega pokořit otvírák již zmiňovaných Hříšníků! Asi nemusím dodávat, že pro po dlouhých letech zázračně oživenou franšízu je to dosavadní dolarové maximum.

 

Jasně, Nezvratný osud může okamžitě zapomenout na podobný husarský kousek, jakým byl fakticky totožný druhý víkend u Hříšníků. Přeci jenom je to horor z klasičtějšího ranku, na který se většina diváků nahrne již první víkend. Co se však možné výdrže následující týdny týče, nabízí se pár důvodů k optimismu.

Tržby všech Nezvratných osudů zde

Už sobotní (ne)pokles naznačil, že šuškanda je v případě zlomyslné smrtky pronásledující další nešťastné teenagery silná. Na Rottenech v době psaní článku zvedá palec nahoru 93 % kritiků, CinemaScore je na žánr parádní B+ a tak bych si neváhal tipnout, že úvodní víkend se bude násobit dvaapůl- až třikrát. V Americe se podle mě bude útočit na konečných 150 mega. Proč ne ještě víc?

Protože už příští víkend budou multiplexy praskat ve švech kvůli dvojici maximálně ambiciózních novinek. Ty největší sály v nejlepších promítacích časech tím pádem nejspíše nebudou pro Nezvratný osud k dispozici. Navzdory našlapanému distribučnímu rozvrhu (více na konci článku) však dobrým zprávám pro Warnery pořád není konec.

Ve světě se totiž Nezvratný osud také uvedl na jedničku. Konkrétně padlo totožných 51 mega. Jasně, v mnoha zemích se stejně jako u nás započítávají i týden staré předpremiéry, ale to na parádním kasovním výsledku nic nemění. Warneři (respektive jejich „pánprstenovská“ filiálka New Line Cinema) tohle dali jako pánové.

Počínaje riskantním (jak se však ukazuje prozřetelným) odmávnutím návratu trochu zašlé hororové franšízy s nadprůměrným rozpočtem 50 mega (naprostá většina hororů je mnohem levnější) a konče vymazleným marketingovým pošoupnutím ke stovkám milionů dolarů v kinech.

Jistě i vy jste zaznamenali fotky a videa kamiónů s kládami na zámořských silnících. Kolem jedoucím řidičům připomínaly trauma, které je i 22 let po premiéře dvojky v kinech velmi živé. Celkově to byla efektivní kampaň jako ze žurnálu, která se očividně nechala inspirovat guerillovým marketingem studia A24 nebo v poslední době úspěšného Neonu.

Jenom mimochodem – tipnete si teď, kolik milionů dolarů trhlo v kinech prvních pět Nezvratných osudů celkem? Ano, 666 milionů dolarů. To prostě nevymyslíte. Jak dnešní povídání o dalším warnerovském hitu pomalu zakončit?

Když do kin uvedete film za padesát mega a globálně vyhlížíte minimálně čtvrtmiliardu, zasloužíte si potlesk. Zvlášť po vše měnícím covidu, který urychlil do té doby spíše plíživou změnu diváckých návyků a dominanci dostupných streamů. Filmový průmysl se ani tři roky poté nedokázal z otřesu úplně oklepat a je otázkou, jestli se mu to někdy vůbec povede.

Samotní Warneři jsou podle mě více než překvapení, jak moc se jim poslední dobou daří, a jistě doufají, že kasovní momentum bude vrcholit u jejich suverénně nejdůležitější premiéry roku.

S rozpočtem okolo 300 milionů dolarů megadrahý Gunnův Superman se do kin podívá druhý týden v červenci. Slibuji, že už někdy přespříští týden se dočkáte kasovního „MoneyZone“ článku, kde stejně jako já dostanete možnost se historicky znemožnit tržebním tipem. A teď už rychle ke stříbrné pozici.

V redakci až na výjimky chválení Thunderbolts* padají i třetí víkend v kinech o průměrnou polovinu. Díky dalším 16,5 milionům z Ameriky mají v zámoří na kontě 155 mega a strachují se, jestli se jim v USA povede přelézt alespoň ta dvě kila.

Ve světě to bohužel na žádné marvelovské juchání také není. Jinak by globální součet právě nepřelezl pouhých 325 melounů. Kasovní konečná bude nejspíše už někde v okolí jarního (a podle všeho mnohem dražšího) Capa s podtitulem Nový svět. Tedy na 400-420 milionech.

Když jsem v prvním „New Avengers“ tržebním reportu opatrně psal o kasovním úspěchu, tak se vševidoucí Cival ve vší slušnosti v redakční diskuzi ohradil. Následně tak učinil pod dotyčným článkem a čtenářům ten dobrák od kosti moje slovní spojení ještě pro jistotu připomenul na začátku svého textu minulou neděli. A víte co?

Nakonec měl recht. Navzdory chvále komiksového filmu ze všech stran (třeba ČSFD pořád hlásí hezkých 80 %) sledujeme pro mě překvapivě slabou výdrž marvelovky v kinech. Vhodnější slovíčko by v souvislosti s kasovními výsledky Thunderbolts* asi opravdu bylo „neprohra“. Frčíme raději dál.

Bronz berou nezdolní Hříšníci. Multižánrová lahůdka z delty řeky Mississippi v amerických kinech nadále bere dech. Pokles o pouhých 30 %, dalších 15,5 mega do warnerovské pokladničky a v USA jsme už na neskutečných 241 milionech! Zbytek světa je v případě pecky s Michaelem B. Jordanem ve dvojroli o řád slabší (aktuálně připisuje „pouze“ 76 míčů), ale to je fuk. Mít na kontě globálních 316 milionů dolarů znamená, že navzdory vysokým nákladům 90 mega jsou všichni finančně zainteresovaní už teď v plusu. Jenom z kin.

Za podobný sukces by třeba také hororově pozitivní (a v poslední době spíše paběrkující) Universalové upsali duši ďáblu a znovu úspěšný Ryan Coogler se už může těšit, až mu na stará kolena přepíše nějaké studio (nejsem si jistý, jestli budou Warneři za dvacet let ještě existovat) práva na hitový film. Nemluvě o procentech z hrubých tržeb, které si ve smlouvě s odvážným studiem také vyjednal (uvádí se 5 %). Už teď spokojeně inkasuje tantiémy. Kdo z vás to má?

Brambora přináší další warnerovský megahit. Dnes je prosím pěkně už zmiňuji potřetí, to je prostě dominance. V případě Minecraftu s Jackem Blackem a Jasonem Momou je to už jenom o tom, jestli nakonec opravdu padne miliarda. Inu, bude to hodně těsné.

V Americe jsme po sympatickém čtvrtinovém padáku na 417 milionech, globálně potom v kolonce tržeb svítí 929 mega. Jenom pro pořádek dodám, že minulý víkend jsme byli na 909 milionech, takže bych se spíše klonil k tomu, že miliarda nakonec nebude. Ale počkejme si ještě pár týdnů, Warneři po ní jistě velmi touží.

Co pětka? Filmový sourozenci Ben Affleck s Jonem Bernthalem se alespoň v Americe drží zuby nehty a po hezkém třetinovém poklesu lízají s povedeným sequlem Zúčtování šedesát mega. Ve zbytku světa je to bohužel slabota, jinak by už dávno padlo alespoň to kilo. S vysokým rozpočtem osm pětek bohužel trochu zklamání, ale on se financující Amazon zahojí na svém streamu.

Až na šestém místě smutní druhá víkendová novinka. Hurry Up Tomorrow je podle zákulisních informací více než cokoliv jiného promo zpěváka s trochu krkolomnou přezdívkou The Weeknd (na začátku roku mu vyšlo album shodného názvu s filmem a samozřejmě pilně koncertuje).

Nic neriskující hrobaři z Lionsgate snímek za distribuční poplatek uvedli do 2000 kin. Výsledných 3,3 milionů dolarů značí, že sály zely prázdnotou, což je v souvislosti s jmenovaným studiem už tak nějak symptomatické.

Což o to, popový starboy se ze ztrát (budget byl nijak hrozivých 15 mega) díky maximálně rentabilní koncertní šňůře rychle oklepe. Horší už to bude v případě sympatické Jenny Ortegy, jež si po fantasmagorii z dílny A24 Death of a Unicorn připisuje v krátké době další nehezký kasovní propadák.

Palec na Rottenech zvedá pouze 13 % kritiků, první diváci při pohledu na mizerné CinemaScore C- snímek také intenzivně hejtují, takže už za týden po Hurry Up Tomorrow neštěkne ani pes. Jenna si ještě musí gratulovat, že na Netflix v srpnu zamíří očekávaná druhá série Wednesday a ona si díky nezvratnému streamovacímu úspěchu alespoň trochu napraví renomé. Jedeme dál.

Šťastnou sedmičku bere Friendship, v němž Paul Rudd podruhé v krátké době spojil síly s nezávislárnám zaslibeným studiem A24. Při pohledu na 1,4 milionů z Ameriky by se nabízelo napsat, že sledujeme další z četných střel mimo kdysi skoro pokaždé úspěšného studia. Ne tak rychle.

Sledujeme pomalou expanzi. Friendship se pořád promítá v pouhých 60 kinech a průměr na jedno je fantastických 23 000 doláčů. Pořád to sice negarantuje, že po překlopení do tisíce a více multiplexů chválený biják nevyšumí stejně jako neustále odkládaný film Toma Cruise z vesmíru, ale A24 má po dlouhé době alespoň našlápnuto na hit. Uvidíme.

Zbylou trojici si prolustrujeme v úsporném režimu, protože jsme o všech už v minulosti psali. Horor Klaun v kukuřičném poli na osmičce padá po prvním čtyřmilionovém víkendu volným pádem a připisuje si pouhý milion a drobné. Při pohledu na nadprůměrných 2270 kin slabota, kterou moc nezachraňuje ani mikroskopický milionový rozpočet.

Ve všech směrech průměrný horor na motivy počítačové hry Until Dawn také v kinech zrovna velkou parádu neudělal. Příští víkend se v Americe povede překonat 20 mega a tím to hasne. Ne, filmové adaptace her nejsou navzdory mocnému Minecraftu univerzálním receptem na úspěch. Ve zbytku světa je to naštěstí o trochu lepší a globálních 50 melounů dává naději, že se nakonec alespoň povede splatit 15milionový rozpočet a o chlup vyšší marketingové náklady.

No a konečně pomstychtivý Amatér s Rami Malekem, který zakončuje svoji pouť kiny překonáním hranice 40 milionů dolarů v USA. Svět přidává ještě o chlup vyšší číslo, takže se nakonec povede pokořit hranici sto mega. Vzhledem k rozpočtu 60 míčů nic moc, ale co by za takové dary dal Steven Soderbergh, jehož podobně mastný (a mnohem lepší) thriller Operace Black Bag nezvládl utržit ani polovinu.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde.

V článku jsem chtěl na závěr nabídnout víkendové výsledky zbytečně předčasné premiéry Mission: Impossible – Poslední zúčtování ve většině světa, ale čísla zatím bohužel nikde nejsou, takže jdu spát. Nechám si zdát o příštím víkendu. Zatím se totiž jeví jako jeden z nejmocnějších v historii.

Není to kvůli návratu Ethana Hunta do kin. Jenom pár hodin po návratu z kina snímek velmi přesvědčivě sepsul zklamaný kolega imf v recenzi. Poslední Cruiseova Mise (navzdory odsouhlasené premiéře v Číně) jenom velmi těžko ospravedlní šílený 400milionový rozpočet.

Tím kasovním jednorožcem, který vybrakuje minimálně americké pokladny, bude hraný remake Lilo a Stitche. Rodinky se už šikují a v tuto chvíli se na férovku hovoří o třídenním otvíráku v okolí 200 milionů dolarů, což je tedy nehorázný nářez.

Warneři po dlouhé době přenechají pomyslnou „pole position“ Disneymu, kterému obří zisky pomůžou zaplácnout ztráty ze Sněhurky. Ta se loučí s kiny po celém světě s prozatím odhadovanými 205–207 miliony dolarů. Přesně takové číslo tipoval pod odkazovaným disneyovským tématem prozíravý MovieZone uživatel Tadoch. Klobouček.

© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace