Diskuze k článku Království Planeta opic: Recenze

příspěvky 1 - 15 Napsat příspěvek
reaguje na: Marty7CZ
Souhlas. Za mě 6/10. Akce pramálo a i ta nic moc, postavy nevýrazný, děj tak napůl a jedna scéna při konci byla k poukání trapná. Hodně slabý opice. 🙊🙉🙈
907960
903571
0 -7
Bavil jsem se od začátku do konce. Stojím si zatím že nová opičí trilogie patří k nejlepším trilogiím za desítky let, spolu třeba s Jak vycvičit draka. Ano, všechno není tip top, ale co by za to jiné série jako SW, Marvel, Transformers apod daly? No myslím že za takovou konzistentnost naprosto všechno, protože "čtyřka" jde ve stejných šlépějích jako předchozí 3 díly a v klidu by mohla zabojovat o nějaký druhý nej díl v sérii. Strašně mne bavil hlavní hrdina, co nebyl žádný overpower motherfucker nebo nedej bože ladyboss. Překvapila Freya Allan z tragického Zaklínače. Docela jí to seklo, i uměla hrát. Jsem moc rád, že se chytnul Peter Macon z Orville a Shameless. Sednul tomu příklon k antickým motivům. Caesar o to přímo říká no. :) 8/10 a snad proboha natočí minimálně další 2 díly, protože to mělo parádní triky (fuck you volume!!!) a některé látky ještě stojí za kino oproti unifikovaným seriálům na stream typu Fallout nebo Last of Us. 8/10
907530
5 0
Tak jsme to stihli.
A jsem za to rád.

Slušných 7/10, nebejt trochu uspěchanýho finále, respektive trošku "nikamvyznívajícíjo" tak bych klidně šel vejš.
Chvílema bych asi stříhal, ale jinak důstojný pokračování. A takhle ve filmu i super hudba, uslyšíme na poslech separe.

Jen si myslím, že Proximus přežil

A ten konec jsem trošku čekal víc show & tell. Škoda, že nebyl ještě jeden dva záběry navíc.

Každopádně jsem rád, že jsme to ve čtyřech podpořili a snad ty další vzniknou.
905359
Tak jsme to stihli. A jsem za to rád.  Slušných 7/10, nebejt trochu uspěchanýho finále, respektive trošku "nikamvyznívajícíjo" tak bych klidně šel vejš.  Chvílema bych asi stříhal, ale jinak důstojný pokračování. A takhle ve filmu i super hudba, uslyšíme na poslech separe.  Jen si myslím, že [spoiler]Proximus přežil[/spoiler].  A ten konec jsem trošku čekal víc show & tell. Škoda, že nebyl ještě jeden dva záběry navíc.  Každopádně jsem rád, že jsme to ve čtyřech podpořili a snad ty další vzniknou.
1 0

7/10

Dobrá věc se podařila a kvalita i na počtvrté zvítězila, ale tentokrát ne tak přesvědčivě jako v předchozích případech. Kouskování obsahu není ve filmech nic nového, bohužel tomu nakonec podlehla i tahle značka. Jako (dvouapůlhodinový) pilot k televizní minisérii, ve kterém se primárně představí postavy, načne se příběhová linka a na konci se ukáže titulek "pokračování příště", to funguje výborně. Jako samostatný film bez případného "pokračování příště" už o něco méně.

Samotná příběhová linka je ve své podstatě dost jednoduchá (to samo o sobě není na závadu - podobně přímočarých putování post-apo světem byly v minulosti spousty), ovšem trpí pomalým rozjezdem (povinná expozice - než se na scéně objeví Allan a dojde na pátrání po MacGuffinu - trvá zbytečně dlouho) a nedostatkem výraznějších diváckých atrakcí (mimo vlastních opic), což v kombinaci s nadstandardní stopáží způsobuje, že tempo v průběhu celého filmu s výjimkou úplného finále nepatří k nejsvižnějším (minimálně čtvrthodina děje mohla bez problémů skončit na podlaze střižny).

Palec nahoru za překvapení stran identity Allan a její agendy ve filmu, jelikož většina fanouškovských teorií o jejím původu s ohledem na předchozí díly, respektive Schaffnerův originál, se netrefila. Současně ale palec dolů za nakonec použitou variantu, protože pointa filmu je mnohem triviálnější, než by se na sérii s takhle propracovaným kánonem slušelo. Trilogie si s napojením narativu na původní filmy dokázala vyhrát a retcony navíc dávaly smysl (úpadek lidstva skrze vir a nikoliv atomovky, inteligence opic pomocí experimentálního léku namísto evoluce, atd.). Čtyřka na podobnou snahu bohužel rezignuje a vyjma stejného světa a pár odkazů na Serkisovu postavu si jde vlastní cestou.

Potěšila nejednoznačnost postav (jak Allan, tak Durand nejsou vyloženě kladné/záporné figury), herecké výkony opičích aktérů (Allan je fajn, ale moc příležitostí se předvést nedostane) a přízemní, přesto napínavé, finále, nekončící obligátní bitvou, ale potopou a nápaditou likvidací hlavního záporáka. Pochvala za působivou post-apo výpravu, v některých scénách připomínající TLOU (pozůstatky lidské civilizace zarostlé přírodou), v jiných pro změnu Waterworld (základna ve ztroskotaném tankeru) a v dalších zase nedávný Fallout (podzemní bunkr) a v neposlední řadě za trikovou stránku v čele se samotnými opicemi, které na poli digitálních charakterů, schopných uvěřitelných hereckých výkonů, opět nemají konkurenci (na rozdíl od ptáků, kteří obecně nepůsobí moc realisticky a v mnoha scénách z nich cgi přímo křičí).
903656
Dobrá věc se podařila a kvalita i na počtvrté zvítězila, ale tentokrát ne tak přesvědčivě jako v předchozích případech. Kouskování obsahu není ve filmech nic nového, bohužel tomu nakonec podlehla i tahle značka. Jako (dvouapůlhodinový) pilot k televizní minisérii, ve kterém se primárně představí postavy, načne se příběhová linka a na konci se ukáže titulek "pokračování příště", to funguje výborně. Jako samostatný film bez případného "pokračování příště" už o něco méně.   Samotná příběhová linka je ve své podstatě dost jednoduchá (to samo o sobě není na závadu - podobně přímočarých putování post-apo světem byly v minulosti spousty), ovšem trpí pomalým rozjezdem (povinná expozice - než se na scéně objeví [spoiler]Allan[/spoiler] a dojde na pátrání po [spoiler]MacGuffinu[/spoiler] - trvá zbytečně dlouho) a nedostatkem výraznějších diváckých atrakcí (mimo vlastních opic), což v kombinaci s nadstandardní stopáží způsobuje, že tempo v průběhu celého filmu s výjimkou úplného finále nepatří k nejsvižnějším (minimálně čtvrthodina děje mohla bez problémů skončit na podlaze střižny).   Palec nahoru za překvapení stran identity Allan a její agendy ve filmu, jelikož většina fanouškovských teorií o jejím původu s ohledem na předchozí díly, respektive Schaffnerův originál, se netrefila. Současně ale palec dolů za nakonec použitou variantu, protože pointa filmu je mnohem triviálnější, než by se na sérii s takhle propracovaným kánonem slušelo. Trilogie si s napojením narativu na původní filmy dokázala vyhrát a retcony navíc dávaly smysl (úpadek lidstva skrze vir a nikoliv atomovky, inteligence opic pomocí experimentálního léku namísto evoluce, atd.). Čtyřka na podobnou snahu bohužel rezignuje a [spoiler]vyjma stejného světa a pár odkazů na Serkisovu postavu si jde vlastní cestou[/spoiler].   Potěšila nejednoznačnost postav (jak Allan, tak Durand nejsou vyloženě kladné/záporné figury), herecké výkony opičích aktérů (Allan je fajn, ale moc příležitostí se předvést nedostane) a přízemní, přesto napínavé, finále, nekončící obligátní [spoiler]bitvou, ale potopou[/spoiler] a nápaditou [spoiler]likvidací hlavního záporáka[/spoiler]. Pochvala za působivou post-apo výpravu, v některých scénách připomínající TLOU (pozůstatky lidské civilizace zarostlé přírodou), v jiných pro změnu Waterworld (základna ve ztroskotaném tankeru) a v dalších zase nedávný [spoiler]Fallout (podzemní bunkr)[/spoiler] a v neposlední řadě za trikovou stránku v čele se samotnými opicemi, které na poli digitálních charakterů, schopných uvěřitelných hereckých výkonů, opět nemají konkurenci (na rozdíl od [spoiler]ptáků[/spoiler], kteří obecně nepůsobí moc realisticky a v mnoha scénách z nich cgi přímo křičí).
7/10
4 -2

8/10

Parádní blockbuster, od začátku mě to chytlo a už nepustilo. Akční scény a hudba byly naprostá lahoda. Příběh solidní, a můžu jen doufat, že dojde i na pokračování. Wes Ball byl dobrá volba.
903589
8/10
5 -1
Mega velký zklamání, první půlka ultra nuda, pak nak restart, ale jinak slabota za 55%, viděno v IMAX
903571
2 -11
reagují: RudyWanKenobi

Jednoznačně pět hvězd na csfd :D

A jak začal lov lidí a k tomu v soundtracku ty odkazy na původní film, tak to jsem měl hned úsměv na rtech :D a pak ještě u mostu....ty postavy bych bral všechny do zbytku trilogie

Ale teď se asi spíš budeme modlit, aby zbytek trilogie byl

Jinak za mě lepší, než Reevsova trilogie
903485
A jak začal lov lidí a k tomu v soundtracku ty odkazy na původní film, tak to jsem měl hned úsměv na rtech *:D* a pak ještě u mostu....ty postavy bych bral všechny do zbytku trilogie Ale teď se asi spíš budeme modlit, aby zbytek trilogie byl Jinak za mě lepší, než Reevsova trilogie
Jednoznačně pět hvězd na csfd :D
7 -2

8/10

Po Duně letos další poctivý blockbuster, který předchozí trilogii nedělá ostudu. Snad to peníze vydělá a my se dočkáme dalších dílů. :+
903483
Po Duně letos další poctivý blockbuster, který předchozí trilogii nedělá ostudu. Snad to peníze vydělá a my se dočkáme dalších dílů. *:+*
8/10
6 -1

8/10

Vizuálně nádhernej film, kde je v káždém políčku filmu cítit láska k látce a to, že na tom Wes Ball pracoval 5 let. Každá jedna postava je zajímavá a já chtěl aby ten film měl klidně o hodinu navíc a já ty postavy mohl poznat ještě trošičku víc. Hlavní postava je potom neskutečně sympatická a to jak poznává "Zakázanou zónu" a já s ním je super. Noa naštěstí není kopírka Caesara a to je jedině dobře. Říkal jsem si jak budou tady pracovat s odkazama na původní filmy, protože Serkisova trilogie si s tím hezky hrála a tady kdo ty filmy zná, tak si taky příjde na své (ať už je to vyložená citace legendárního soundtracku Jerryho Goldsmitha - lov primitivních lidí, most atd.). Dolů to sráží opravdu trochu zběsile stříhaná druhá půlka, kde by každá postava potřebovala jednu dvě scény navíc, aby si člověk o nich dokázal udělat lepší obrázek (jako kdyby Ball měl slíbený 3 hodinový film a oni mu to na poslední chvíli skrouhli na 2,5) a taky trochu lepší prezentace kolik času v určitých chvílích uběhlo - ono to působí jako kdyby se to odehrávalo v krátkém čase, ale postavy tam mluví jako kdyby uteklo toho času podstatně víc. Chci pokračování a chci ho co nejdřív, tak snad existuje spravedlnost a rozkřikne se, že je to parádní podívaná a vidělá to.

Konec potom naznačuje hned několik možností jak dál a každou s těch možností bych chtěl vidět.
903463
Vizuálně nádhernej film, kde je v káždém políčku filmu cítit láska k látce a to, že na tom Wes Ball pracoval 5 let. Každá jedna postava je zajímavá a já chtěl aby ten film měl klidně o hodinu navíc a já ty postavy mohl poznat ještě trošičku víc. Hlavní postava je potom neskutečně sympatická a to jak poznává "Zakázanou zónu" a já s ním je super. Noa naštěstí není kopírka Caesara a to je jedině dobře. Říkal jsem si jak budou tady pracovat s odkazama na původní filmy, protože Serkisova trilogie si s tím hezky hrála a tady kdo ty filmy zná, tak si taky příjde na své (ať už je to vyložená citace legendárního soundtracku Jerryho Goldsmitha - lov primitivních lidí, most atd.). Dolů to sráží opravdu trochu zběsile stříhaná druhá půlka, kde by každá postava potřebovala jednu dvě scény navíc, aby si člověk o nich dokázal udělat lepší obrázek (jako kdyby Ball měl slíbený 3 hodinový film a oni mu to na poslední chvíli skrouhli na 2,5) a taky trochu lepší prezentace kolik času v určitých chvílích uběhlo - ono to působí jako kdyby se to odehrávalo v krátkém čase, ale postavy tam mluví jako kdyby uteklo toho času podstatně víc. Chci pokračování a chci ho co nejdřív, tak snad existuje spravedlnost a rozkřikne se, že je to parádní podívaná a vidělá to. Konec potom naznačuje hned několik možností jak dál a každou s těch možností bych chtěl vidět.
8/10
4 -1

Planeta Opic

Videl som všetky časti a čakám, že sa kruh uzavrie, ale asi nie.
903447
Planeta Opic
0 -1

6/10 a víc ani ťuk

V rámci série je to zbytečnej film. Předchozí trilogii to kouká na záda z velký dálky. Ale v kině jsem si to užil, i když už to asi nikdy znova neuvidim. Jak říká hlad, hezký ale k hovnu.
903334
6/10 a víc ani ťuk
4 -11

9/10

Film skvěle navazuje na předchozí trilogii a rozvíjí svět, kterému vládnou opice.
Výborní herci, i ti digitální, příběh poutavý, prostředí a efekty na jedničku.
7/10 zde je za mě málo. Jděte do kina.
903317
Film skvěle navazuje na předchozí trilogii a rozvíjí svět, kterému vládnou opice.  Výborní herci, i ti digitální, příběh poutavý, prostředí a efekty na jedničku.  7/10 zde je za mě málo. Jděte do kina.
9/10
5 -2
reaguje na: Notarobot