Diskuze k článku Království Planeta opic: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek

7/10

Dobrá věc se podařila a kvalita i na počtvrté zvítězila, ale tentokrát ne tak přesvědčivě jako v předchozích případech. Kouskování obsahu není ve filmech nic nového, bohužel tomu nakonec podlehla i tahle značka. Jako (dvouapůlhodinový) pilot k televizní minisérii, ve kterém se primárně představí postavy, načne se příběhová linka a na konci se ukáže titulek "pokračování příště", to funguje výborně. Jako samostatný film bez případného "pokračování příště" už o něco méně.

Samotná příběhová linka je ve své podstatě dost jednoduchá (to samo o sobě není na závadu - podobně přímočarých putování post-apo světem byly v minulosti spousty), ovšem trpí pomalým rozjezdem (povinná expozice - než se na scéně objeví Allan a dojde na pátrání po MacGuffinu - trvá zbytečně dlouho) a nedostatkem výraznějších diváckých atrakcí (mimo vlastních opic), což v kombinaci s nadstandardní stopáží způsobuje, že tempo v průběhu celého filmu s výjimkou úplného finále nepatří k nejsvižnějším (minimálně čtvrthodina děje mohla bez problémů skončit na podlaze střižny).

Palec nahoru za překvapení stran identity Allan a její agendy ve filmu, jelikož většina fanouškovských teorií o jejím původu s ohledem na předchozí díly, respektive Schaffnerův originál, se netrefila. Současně ale palec dolů za nakonec použitou variantu, protože pointa filmu je mnohem triviálnější, než by se na sérii s takhle propracovaným kánonem slušelo. Trilogie si s napojením narativu na původní filmy dokázala vyhrát a retcony navíc dávaly smysl (úpadek lidstva skrze vir a nikoliv atomovky, inteligence opic pomocí experimentálního léku namísto evoluce, atd.). Čtyřka na podobnou snahu bohužel rezignuje a vyjma stejného světa a pár odkazů na Serkisovu postavu si jde vlastní cestou.

Potěšila nejednoznačnost postav (jak Allan, tak Durand nejsou vyloženě kladné/záporné figury), herecké výkony opičích aktérů (Allan je fajn, ale moc příležitostí se předvést nedostane) a přízemní, přesto napínavé, finále, nekončící obligátní bitvou, ale potopou a nápaditou likvidací hlavního záporáka. Pochvala za působivou post-apo výpravu, v některých scénách připomínající TLOU (pozůstatky lidské civilizace zarostlé přírodou), v jiných pro změnu Waterworld (základna ve ztroskotaném tankeru) a v dalších zase nedávný Fallout (podzemní bunkr) a v neposlední řadě za trikovou stránku v čele se samotnými opicemi, které na poli digitálních charakterů, schopných uvěřitelných hereckých výkonů, opět nemají konkurenci (na rozdíl od ptáků, kteří obecně nepůsobí moc realisticky a v mnoha scénách z nich cgi přímo křičí).
903656
Dobrá věc se podařila a kvalita i na počtvrté zvítězila, ale tentokrát ne tak přesvědčivě jako v předchozích případech. Kouskování obsahu není ve filmech nic nového, bohužel tomu nakonec podlehla i tahle značka. Jako (dvouapůlhodinový) pilot k televizní minisérii, ve kterém se primárně představí postavy, načne se příběhová linka a na konci se ukáže titulek "pokračování příště", to funguje výborně. Jako samostatný film bez případného "pokračování příště" už o něco méně.   Samotná příběhová linka je ve své podstatě dost jednoduchá (to samo o sobě není na závadu - podobně přímočarých putování post-apo světem byly v minulosti spousty), ovšem trpí pomalým rozjezdem (povinná expozice - než se na scéně objeví [spoiler]Allan[/spoiler] a dojde na pátrání po [spoiler]MacGuffinu[/spoiler] - trvá zbytečně dlouho) a nedostatkem výraznějších diváckých atrakcí (mimo vlastních opic), což v kombinaci s nadstandardní stopáží způsobuje, že tempo v průběhu celého filmu s výjimkou úplného finále nepatří k nejsvižnějším (minimálně čtvrthodina děje mohla bez problémů skončit na podlaze střižny).   Palec nahoru za překvapení stran identity Allan a její agendy ve filmu, jelikož většina fanouškovských teorií o jejím původu s ohledem na předchozí díly, respektive Schaffnerův originál, se netrefila. Současně ale palec dolů za nakonec použitou variantu, protože pointa filmu je mnohem triviálnější, než by se na sérii s takhle propracovaným kánonem slušelo. Trilogie si s napojením narativu na původní filmy dokázala vyhrát a retcony navíc dávaly smysl (úpadek lidstva skrze vir a nikoliv atomovky, inteligence opic pomocí experimentálního léku namísto evoluce, atd.). Čtyřka na podobnou snahu bohužel rezignuje a [spoiler]vyjma stejného světa a pár odkazů na Serkisovu postavu si jde vlastní cestou[/spoiler].   Potěšila nejednoznačnost postav (jak Allan, tak Durand nejsou vyloženě kladné/záporné figury), herecké výkony opičích aktérů (Allan je fajn, ale moc příležitostí se předvést nedostane) a přízemní, přesto napínavé, finále, nekončící obligátní [spoiler]bitvou, ale potopou[/spoiler] a nápaditou [spoiler]likvidací hlavního záporáka[/spoiler]. Pochvala za působivou post-apo výpravu, v některých scénách připomínající TLOU (pozůstatky lidské civilizace zarostlé přírodou), v jiných pro změnu Waterworld (základna ve ztroskotaném tankeru) a v dalších zase nedávný [spoiler]Fallout (podzemní bunkr)[/spoiler] a v neposlední řadě za trikovou stránku v čele se samotnými opicemi, které na poli digitálních charakterů, schopných uvěřitelných hereckých výkonů, opět nemají konkurenci (na rozdíl od [spoiler]ptáků[/spoiler], kteří obecně nepůsobí moc realisticky a v mnoha scénách z nich cgi přímo křičí).
7/10
1 0

8/10

Parádní blockbuster, od začátku mě to chytlo a už nepustilo. Akční scény a hudba byly naprostá lahoda. Příběh solidní, a můžu jen doufat, že dojde i na pokračování. Wes Ball byl dobrá volba.
903589
8/10
4 0
Mega velký zklamání, první půlka ultra nuda, pak nak restart, ale jinak slabota za 55%, viděno v IMAX
903571
1 -7

Jednoznačně pět hvězd na csfd :D

A jak začal lov lidí a k tomu v soundtracku ty odkazy na původní film, tak to jsem měl hned úsměv na rtech :D a pak ještě u mostu....ty postavy bych bral všechny do zbytku trilogie

Ale teď se asi spíš budeme modlit, aby zbytek trilogie byl

Jinak za mě lepší, než Reevsova trilogie
903485
A jak začal lov lidí a k tomu v soundtracku ty odkazy na původní film, tak to jsem měl hned úsměv na rtech *:D* a pak ještě u mostu....ty postavy bych bral všechny do zbytku trilogie Ale teď se asi spíš budeme modlit, aby zbytek trilogie byl Jinak za mě lepší, než Reevsova trilogie
Jednoznačně pět hvězd na csfd :D
5 -1

8/10

Po Duně letos další poctivý blockbuster, který předchozí trilogii nedělá ostudu. Snad to peníze vydělá a my se dočkáme dalších dílů. :+
903483
Po Duně letos další poctivý blockbuster, který předchozí trilogii nedělá ostudu. Snad to peníze vydělá a my se dočkáme dalších dílů. *:+*
8/10
3 0

8/10

Vizuálně nádhernej film, kde je v káždém políčku filmu cítit láska k látce a to, že na tom Wes Ball pracoval 5 let. Každá jedna postava je zajímavá a já chtěl aby ten film měl klidně o hodinu navíc a já ty postavy mohl poznat ještě trošičku víc. Hlavní postava je potom neskutečně sympatická a to jak poznává "Zakázanou zónu" a já s ním je super. Noa naštěstí není kopírka Caesara a to je jedině dobře. Říkal jsem si jak budou tady pracovat s odkazama na původní filmy, protože Serkisova trilogie si s tím hezky hrála a tady kdo ty filmy zná, tak si taky příjde na své (ať už je to vyložená citace legendárního soundtracku Jerryho Goldsmitha - lov primitivních lidí, most atd.). Dolů to sráží opravdu trochu zběsile stříhaná druhá půlka, kde by každá postava potřebovala jednu dvě scény navíc, aby si člověk o nich dokázal udělat lepší obrázek (jako kdyby Ball měl slíbený 3 hodinový film a oni mu to na poslední chvíli skrouhli na 2,5) a taky trochu lepší prezentace kolik času v určitých chvílích uběhlo - ono to působí jako kdyby se to odehrávalo v krátkém čase, ale postavy tam mluví jako kdyby uteklo toho času podstatně víc. Chci pokračování a chci ho co nejdřív, tak snad existuje spravedlnost a rozkřikne se, že je to parádní podívaná a vidělá to.

Konec potom naznačuje hned několik možností jak dál a každou s těch možností bych chtěl vidět.
903463
Vizuálně nádhernej film, kde je v káždém políčku filmu cítit láska k látce a to, že na tom Wes Ball pracoval 5 let. Každá jedna postava je zajímavá a já chtěl aby ten film měl klidně o hodinu navíc a já ty postavy mohl poznat ještě trošičku víc. Hlavní postava je potom neskutečně sympatická a to jak poznává "Zakázanou zónu" a já s ním je super. Noa naštěstí není kopírka Caesara a to je jedině dobře. Říkal jsem si jak budou tady pracovat s odkazama na původní filmy, protože Serkisova trilogie si s tím hezky hrála a tady kdo ty filmy zná, tak si taky příjde na své (ať už je to vyložená citace legendárního soundtracku Jerryho Goldsmitha - lov primitivních lidí, most atd.). Dolů to sráží opravdu trochu zběsile stříhaná druhá půlka, kde by každá postava potřebovala jednu dvě scény navíc, aby si člověk o nich dokázal udělat lepší obrázek (jako kdyby Ball měl slíbený 3 hodinový film a oni mu to na poslední chvíli skrouhli na 2,5) a taky trochu lepší prezentace kolik času v určitých chvílích uběhlo - ono to působí jako kdyby se to odehrávalo v krátkém čase, ale postavy tam mluví jako kdyby uteklo toho času podstatně víc. Chci pokračování a chci ho co nejdřív, tak snad existuje spravedlnost a rozkřikne se, že je to parádní podívaná a vidělá to. Konec potom naznačuje hned několik možností jak dál a každou s těch možností bych chtěl vidět.
8/10
3 0

Planeta Opic

Videl som všetky časti a čakám, že sa kruh uzavrie, ale asi nie.
903447
Planeta Opic
0 -1

6/10 a víc ani ťuk

V rámci série je to zbytečnej film. Předchozí trilogii to kouká na záda z velký dálky. Ale v kině jsem si to užil, i když už to asi nikdy znova neuvidim. Jak říká hlad, hezký ale k hovnu.
903334
6/10 a víc ani ťuk
4 -9

9/10

Film skvěle navazuje na předchozí trilogii a rozvíjí svět, kterému vládnou opice.
Výborní herci, i ti digitální, příběh poutavý, prostředí a efekty na jedničku.
7/10 zde je za mě málo. Jděte do kina.
903317
Film skvěle navazuje na předchozí trilogii a rozvíjí svět, kterému vládnou opice.  Výborní herci, i ti digitální, příběh poutavý, prostředí a efekty na jedničku.  7/10 zde je za mě málo. Jděte do kina.
9/10
3 -1
reaguje na: Notarobot