Diskuze k článku Opičí muž: Recenze

reaguje na: Xatrix
Souhlas 😉
900583
Souhlas 😉
900151
0 -1
Já jsem teda viděl pár filmů s mizernou rozklepanou kamerou, a Opičího muže bych tam nikdy nezařadil. Ta kamera je dynamická, ano, popisuju to i v recenzi,v v akci zabírá hlavní postavu za pochodu často poměrně zblízka a tím do té akce ještě víc vtahuje, ale že by to byl level 2016 Jason Bourne, nedejbože 2014 Taken 3, to ani náhodou.

Jediný problém s kamerou, co jsem měl, a co je spíš dáno budgetem a náročností produkce "na koleni", byly rozostřené záběry při honičce a krátce po ní. Tam je to dáno trochu i kreativní volbou zesílit fakt, že má hlavní postava nejspíš otřes mozku a kupu dalších zranění, takže je sama dost dezorientovaná, ale bokem toho je kamera v tomhle filmu úplně v klidu, pakliže na to někdo zjevně není extra přecitlivělý.
900511
Já jsem teda viděl pár filmů s mizernou rozklepanou kamerou, a Opičího muže bych tam nikdy nezařadil. Ta kamera je dynamická, ano, popisuju to i v recenzi,v v akci zabírá hlavní postavu za pochodu často poměrně zblízka a tím do té akce ještě víc vtahuje, ale že by to byl level 2016 Jason Bourne, nedejbože 2014 Taken 3, to ani náhodou.  Jediný problém s kamerou, co jsem měl, a co je spíš dáno budgetem a náročností produkce "na koleni", byly rozostřené záběry při honičce a krátce po ní. Tam je to dáno trochu i kreativní volbou zesílit fakt, že má hlavní postava nejspíš otřes mozku a kupu dalších zranění, takže je sama dost dezorientovaná, ale bokem toho je kamera v tomhle filmu úplně v klidu, pakliže na to někdo zjevně není extra přecitlivělý.
3 -1
Dnes som nato chcel ist, ale ako citam o roztrasenej kamere, asi si to rozmyslim.  Roztrasenu kameru v akcnych filmoch doslova neznasam. Som myslel, ze tento trend uz davno vymrel, ale zjavne nie :(
900506
1 0

6/10

Po neuvěřitelně našlapaných trailerech je výsledek Patelova debutového snažení na jednu stranu docela zklamání, především po stránce nezvládnuté akce, na druhou stranu hodný respektu, protože se Patel ukázal jako schopný filmař s citem pro vyprávění obrazem a odvahou experimentovat.

Kombinace konstantně roztřesené ruční kamery, epileptického střihu a snímání skrze extrémní detaily dělá prakticky ze všech akčních scén totálně chaotickou záležitost, protože v průběhu bitek není častokrát vůbec jasné, co se komu právě teď děje a případně kým. Jako by to nestačilo, podobným stylem jsou Patelem nepochopitelně pojaty i dramatické (ne-akční) pasáže, ve kterých záběry ze vzdálenosti jen pár desítek centimetrů od postavy/předmětu nemají absolutně žádný dramatický přínos (kromě zvýšené míry nepřehlednosti). Na ploše traileru je Patelův přístup ok, ale sledovat celý film, podaný takovým způsobem, je dost otupující zážitek.

Po příběhové stránce se žádné překvapení nekoná (klasická tříaktová struktura nakládačka - výcvik - zúčtování), ale infiltrační úvod filmu s "tajemnými" flashbacky, odhalujícími motivaci hlavního hrdiny k vykonání pomsty, zakončený neúspěšnou assassinovskou misí, se povedl (i díky komediálním vsuvkám). Bohužel následující (zcela seriózní) mentálně-fitnessová mezihra před velkým finále, nabízí mix mnohokráte viděného (nepostradatelné tréninkové montáže a vysvětlující flashback) a sice neviděného, ale nepříliš zajímavého a v jistých okamžicích i trochu nudného (místní folklór a mysticismus), zatímco očekávaný akční klimax v závěru zaujme jen eRkovou brutalitou a rychlým tempem.

Patel před kamerou je fajn, Patel za kamerou zaslouží pochvalu za stylový audiovizuál (prolínání hotelového luxusu a neonů s pouliční chudobou a špínou má určité kouzlo) a efektní práci s kamerou (kromě kamery z ruky dojde i na pov záběry a top-down perspektivu) a hudbou (OST pěkně dotváří exotickou atmosféru), ale klíčový prvek filmu, kvůli kterému to celé vzniklo, tady prostě moc dobře nefunguje.

P. S. Jak moc je to stran všeobecných tržeb vypovídající netuším, ale projekce o víkendu odpoledne v multiplexu v OVě a v sále nás nebylo ani deset:(.
900290
Po neuvěřitelně našlapaných trailerech je výsledek Patelova debutového snažení na jednu stranu docela zklamání, především po stránce nezvládnuté akce, na druhou stranu hodný respektu, protože se Patel ukázal jako schopný filmař s citem pro vyprávění obrazem a odvahou experimentovat.   Kombinace konstantně roztřesené ruční kamery, epileptického střihu a snímání skrze extrémní detaily dělá prakticky ze všech akčních scén totálně chaotickou záležitost, protože v průběhu bitek není častokrát vůbec jasné, co se komu právě teď děje a případně kým. Jako by to nestačilo, podobným stylem jsou Patelem nepochopitelně pojaty i dramatické (ne-akční) pasáže, ve kterých záběry ze vzdálenosti jen pár desítek centimetrů od postavy/předmětu nemají absolutně žádný dramatický přínos (kromě zvýšené míry nepřehlednosti). Na ploše traileru je Patelův přístup ok, ale sledovat celý film, podaný takovým způsobem, je dost otupující zážitek.    Po příběhové stránce se žádné překvapení nekoná (klasická tříaktová struktura [spoiler]nakládačka - výcvik - zúčtování[/spoiler]), ale [spoiler]infiltrační[/spoiler] úvod filmu [spoiler]s "tajemnými" flashbacky, odhalujícími motivaci hlavního hrdiny k vykonání pomsty, zakončený neúspěšnou assassinovskou misí[/spoiler], se povedl (i díky komediálním vsuvkám). Bohužel následující (zcela seriózní) [spoiler]mentálně-fitnessová[/spoiler] mezihra před velkým finále, nabízí mix mnohokráte viděného [spoiler](nepostradatelné tréninkové montáže a vysvětlující flashback)[/spoiler] a sice neviděného, ale nepříliš zajímavého a v jistých okamžicích i trochu nudného [spoiler](místní folklór a mysticismus)[/spoiler], zatímco očekávaný akční klimax v závěru zaujme jen eRkovou brutalitou a rychlým tempem.   Patel před kamerou je fajn, Patel za kamerou zaslouží pochvalu za stylový audiovizuál (prolínání hotelového luxusu a neonů s pouliční chudobou a špínou má určité kouzlo) a efektní práci s kamerou (kromě kamery z ruky dojde i na [spoiler]pov záběry a top-down perspektivu[/spoiler]) a hudbou (OST pěkně dotváří exotickou atmosféru), ale klíčový prvek filmu, kvůli kterému to celé vzniklo, tady prostě moc dobře nefunguje.   P. S. Jak moc je to stran všeobecných tržeb vypovídající netuším, ale projekce o víkendu odpoledne v multiplexu v OVě a v sále nás nebylo ani deset*:(*.
6/10
1 0
reaguje na: Xatrix
To je fakt zvlastni, protoze opicak je v tomhle jeste horsi, nez byl Bourne. Az jsem radeji znovu zkontroloval, jestli pisu komentar pod spravny film...
Vubec nerozumim, jak to v tomhle filmu muze nekdo nevnimat.
Prosel jsem par recenzi, jestli nejsem uplne mimo a asi ne.

" he's shot most of the film with a frantic camera and chaos editing. As a result, there's lots of frustration to follow the action..."

"The camera, while chaotic and shaky, is indiscriminate in its movements, rarely slowing down to capture impact, and often rolling and somersaulting in ways that oppose the action rather than following it."

"it is hard to follow sometimes. The shakey camera work contributes to this as well as the dialogue not being particularly clear."

" the choreography gets lost quite often in chaotic camera shakes, making it impossible to feel the whole scale of the fight."

atd.

Jak jsem psal. Jsem na to citlivy a tenhle styl budu vzdycky nenavidet. Takze si predstavu kazdy upravte podle sebe.
900288
To je fakt zvlastni, protoze opicak je v tomhle jeste horsi, nez byl Bourne. Az jsem radeji znovu zkontroloval, jestli pisu komentar pod spravny film... Vubec nerozumim, jak to v tomhle filmu muze nekdo nevnimat. Prosel jsem par recenzi, jestli nejsem uplne mimo a asi ne. " he's shot most of the film with a frantic camera and chaos editing. As a result, there's lots of frustration to follow the action..." "The camera, while chaotic and shaky, is indiscriminate in its movements, rarely slowing down to capture impact, and often rolling and somersaulting in ways that oppose the action rather than following it." "it is hard to follow sometimes. The shakey camera work contributes to this as well as the dialogue not being particularly clear." " the choreography gets lost quite often in chaotic camera shakes, making it impossible to feel the whole scale of the fight." atd. Jak jsem psal. Jsem na to citlivy a tenhle styl budu vzdycky nenavidet. Takze si predstavu kazdy upravte podle sebe.
900211
2 -1
reaguje na: 5h1nj1

Klepavá kamera

Zajímavé, že zmiňuješ klepavou kameru. Mně osobně to napadlo při sledování pouze jedinkrát. A to můžu prohlásit že Bourne Ultimatum ze srdce nenávidím právě kvůli té klepové kameře, nepřehlednosti a bolestem hlavy.
900211
Klepavá kamera
900203
2 -6
reagují: 5h1nj1
reaguje na: 5h1nj1
Už jsem na to málem šel do kina. Díky za varování, nikam nejdu.
900207
900203
4 -2
Na prakticky "one man show" je to dobre. Paradni barvy, svetla, dobry zvuka a hudba, Patel je adekvatni, slusna atmosfera.
Trochu divna je ta "bollywoodska" nablblost, ovsem zaroven bez te bollywoodske nadsazky. Ale to se da prezit. Chtelo to kazdopadne par minut vystrihat.
Co to ale pro me skoro zabilo, je ta permanentni klepaci kamera. :/ Zvlast ve spojeni s temi extremnimi close-up zabery (pardon, ted me nenapada cesky vyraz). Dost brzy me z toho zacala pobolivat hlava a pak uz jsem az odvracel oci od platna, jak to bylo otravne. Je to jako to nejhorsi z Greengrassova Bourna.
Trochu se to da pochopit behem akce, kde to zakryje, ze si vlastne do tlamy nedavaji, ale ono je to tam skoro porad i mimo akci. U nekterych zaberu kvuli tomu ani nebylo jasne, co vlastne vidime. Neskutecne otravne.
Takze kdo je na to citlivy jako ja, byli jste varovani.
900203
Na prakticky "one man show" je to dobre. Paradni barvy, svetla, dobry zvuka a hudba, Patel je adekvatni, slusna atmosfera. Trochu divna je ta "bollywoodska" nablblost, ovsem zaroven bez te bollywoodske nadsazky. Ale to se da prezit. Chtelo to kazdopadne par minut vystrihat. Co to ale pro me skoro zabilo, je ta permanentni klepaci kamera. :/ Zvlast ve spojeni s temi extremnimi close-up zabery (pardon, ted me nenapada cesky vyraz). Dost brzy me z toho zacala pobolivat hlava a pak uz jsem az odvracel oci od platna, jak to bylo otravne. Je to jako to nejhorsi z Greengrassova Bourna. Trochu se to da pochopit behem akce, kde to zakryje, ze si vlastne do tlamy nedavaji, ale ono je to tam skoro porad i mimo akci. U nekterych zaberu kvuli tomu ani nebylo jasne, co vlastne vidime. Neskutecne otravne. Takze kdo je na to citlivy jako ja, byli jste varovani.
4 -2
reagují: Xatrix, fr3ak

8/10

Souhlas s recenzí. Film mi udělal radost a opravdu to není indický John Wick, ale perfektně odvedený revenge flick. Narovinu většinu akce a cool záběrů se narvalo do trailerů, ale opravdu nelituju návštěvy kina, protože Dev Patel opravdu zazářil jako režisér. Má smysl pro tempo a fakt jsem žasl, jak jsem mu ten mix náboženského mixu, akce a revenge žral. V tom filmu je všechno nalajnované, ale je to neokoukané a hlavně zajímavě nasnímané. Patel klidně zvládne házet problesky na origin postavy, že víte 30 minut dopředu co se stalo, ale když dojde na zobrazení celé scény, stejně to odvypráví sugestivně a ten emoční náboj divákovi předá. Prostě velká spokojenost a kdo váháte vyrazit do kina, jděte a podpořte tyhle malé pokusy netočit za každou cenu blockbuster, už jen proto, že mám dojem, že tenhle kus na VOD nebude mít ten správný feeling...
900151
8/10
2 0