Diskuze k článku Madam Web: Recenze

4/10

Na otázku, zda má v dnešní době, kdy je publikum přesyceno šablonovitými a povětšinou odbytými komiksovkami, smysl točit další origin s postavou, která nikoho nezajímá (protože nejde o Spideyho, případně Venoma) a navíc v kombinaci s girl power týmovkou, což je podžánr, který nikoho nezajímá odjakživa a celé to pro jistotu svěřit debutantovi, si kravaťáci v Sony odpověděli "ano, prosím". A podle toho to také dopadlo, aneb mizerný Morbius jako přes kopírák.

Tvůrčí invence Clarkson bohužel končí u několika trochu dynamičtějších kamerových jízd, zatímco práce s postavami, atmosféra, tempo, vyprávění pomocí kamery a střihu, natož nápaditá akce, jsou pro ni neznámé pojmy. Ohraná premisa o ochraně postavy (krát tři) v současnosti, protože vykoná něco veledůležitého v budoucnosti, nenabízí nic zajímavého, natož zábavného, dějová linka je tak prostinká, že jednodušší už být ani nemůže, o trojici budoucích superhrdinek se divák nedozví prakticky nic (tudíž je mu jejich osud ukradený), záporák je na tom úplně stejně (nad rámec toho, že je zlý a všehoschopný) a kromě toho je v celém filmu jen do počtu, akce je trestuhodně málo a provedením nestojí za řeč a finále je nepřekvapivě kompletně utopeno ve tmě a záplavě digibordelu.

Nejlépe z toho všeho vychází Johnson, která sice nepodává nějaký oslnivý výkon, ale v rámci možností se snaží odvést maximum (takových lidí na place moc nebylo). Ústřední téma filmu, tj. míchání reality z vizemi budoucnosti, se daří Clarkson prodat v sekvenci ve vlaku, která obsahuje jistý náznak budování napětí a dramatu. Ovšem zdaleka nejzábavnější věcí na celém filmu je pozorovat sexbombu Sweeney, jak se pokouší hrát obrýlenou naivní školačku:D. A malé, bezvýznamné, plus za vynechání obvyklé potitulkovky, lákající na "velké věci příště" (konečně někdo v Sony pochopil, že to nikam nevede), čímž výčet pozitiv končí. Světlo na konci tunelu je v SSU nadále v nedohlednu.
899130
Na otázku, zda má v dnešní době, kdy je publikum přesyceno šablonovitými a povětšinou odbytými komiksovkami, smysl točit další origin s postavou, která nikoho nezajímá (protože nejde o Spideyho, případně Venoma) a navíc v kombinaci s girl power týmovkou, což je podžánr, který nikoho nezajímá odjakživa a celé to pro jistotu svěřit debutantovi, si kravaťáci v Sony odpověděli "ano, prosím". A podle toho to také dopadlo, aneb mizerný Morbius jako přes kopírák.   Tvůrčí invence Clarkson bohužel končí u několika trochu dynamičtějších kamerových jízd, zatímco práce s postavami, atmosféra, tempo, vyprávění pomocí kamery a střihu, natož nápaditá akce, jsou pro ni neznámé pojmy. Ohraná premisa o ochraně postavy (krát tři) v současnosti, protože vykoná něco veledůležitého v budoucnosti, nenabízí nic zajímavého, natož zábavného, dějová linka je tak prostinká, že jednodušší už být ani nemůže, o trojici budoucích superhrdinek se divák nedozví prakticky nic (tudíž je mu jejich osud ukradený), záporák je na tom úplně stejně (nad rámec toho, že je zlý a všehoschopný) a kromě toho je v celém filmu jen do počtu, akce je trestuhodně málo a provedením nestojí za řeč a finále je nepřekvapivě kompletně utopeno ve tmě a záplavě digibordelu.   Nejlépe z toho všeho vychází Johnson, která sice nepodává nějaký oslnivý výkon, ale v rámci možností se snaží odvést maximum (takových lidí na place moc nebylo). Ústřední téma filmu, tj. míchání reality z vizemi budoucnosti, se daří Clarkson prodat v sekvenci [spoiler]ve vlaku[/spoiler], která obsahuje jistý náznak budování napětí a dramatu. Ovšem zdaleka nejzábavnější věcí na celém filmu je pozorovat sexbombu Sweeney, jak se pokouší hrát obrýlenou naivní školačku*:D*. A malé, bezvýznamné, plus za vynechání obvyklé [spoiler]potitulkovky, lákající na "velké věci příště"[/spoiler] (konečně někdo v Sony pochopil, že to nikam nevede), čímž výčet pozitiv končí. Světlo na konci tunelu je v SSU nadále v nedohlednu.
4/10
0 0
reaguje na: MeaCulpa
Mě osobně by příběhy některých ženských hrdinek zajímaly. Jenže problém je v tom, jak stupidně s nimi Hollywood zachází. Uvidíme jak si Gunn poradí se Supergirl.
895710
895701
2 0
Ja teda doufam, ze tohle bude definitivni budicek pro studia, ze tyhle zanrovky pro muzske publikum s zenskyma hrdinkama publikum nezajimaji.
895701
4 0
reagují: DarkSith
Otvírák zhruba třetina Morbia. :D
895698
Otvírák zhruba třetina Morbia. *:D*
0 0
Ano, neřekl to důležitý, že to musí točit, aby o ty práva nepřišli.
895609
0 0
reaguje na: Corvus
Tak tam jen rika zaklad - ze maj prava na postavy ze spider-verse, a proto je tocej a dojej. To vi vsichni.
895608
895601
0 0
reaguje na: Tenvzadu
Oblečené-neoblečené ve stylu porno-oscarů.
895607
895605
1 0
reaguje na: Barv666
Co předváděly?
895605
Co předváděly?
895494
0 0
reagují: Barv666

†††

O smlouvě, jak to je a není se Spíďou vs SONY vs Disney, hovoří defraudant Fuka ve své audiorecenzi na Madam Web cca první 4 minuty, kde to poměrně jednoduše vysvětlil. 8)
895601
O smlouvě, jak to je a není se Spíďou vs SONY vs Disney, hovoří defraudant Fuka ve své audiorecenzi na Madam Web cca první 4 minuty, kde to poměrně jednoduše vysvětlil. *8)*
†††
0 0
reagují: Cival
reaguje na: Mr. Hlad
Už je to dekádu, kdy (prý kvůli Interview) Severokorejci hackli Sony (reálně to ale spíš byl nějaký zhrzený bývalý zaměstnanec). Mezi těmi tisíci dokumenty byla i originální ještě o desetiletí starší smlouva (1 2) mezi Marvelem a Sony. Ale je to čtení na dlouhé večery. ?)
895565
Už je to dekádu, kdy (prý kvůli Interview) Severokorejci hackli Sony (reálně to ale spíš byl nějaký zhrzený bývalý zaměstnanec). Mezi těmi tisíci dokumenty byla i originální ještě o desetiletí starší smlouva ([url=https://drive.google.com/file/d/1Biq4H3C-cp9PZAEwyNMOjO__5ZzcpiFu/view]1[/url] [url=https://drive.google.com/file/d/1mwQnbfZDj_VH657CiKFoS8rr1OOQ2uUL/view]2[/url]) mezi Marvelem a Sony. Ale je to čtení na dlouhé večery. *?)*
895521
0 0
2/10

Toto je prvý krát čo dávam komiksovému filmu, alebo filmu tu na MZ všeobecne (ak si dobre pamätám) takéto nízke hodnotenie. Nelomcujú mnou nejaké haterské emócie ani nič - objektívne sa asi dá obhájiť čokoľvek medzi 0-4/10, ale je to naozaj dosť zlé a to som do filmu išiel s veľmi nízkymi očakávaniami a hľadajúc len jednoduchú oddychovku. Čo sa pri komiksovkách začína stávať pomerne už až štandardné konštatovanie - čakám aspoň dobrú oddychovú zábavu a nedostanem ani to.

Sony Spiderverse villain filmy sú progresívnejšie stále horšie - Venom bol zlý príbeh/scenár, ale zachránila ho Hardyho charizma a nasadenie, Fleischerove remeslo, Goranssonova hudba, a Libatiquova kamera. Proste B-level materiál dostal A-level tím a ten z toho vyrobil aspoň dobrú zábavu. Morbia som nevidel, ale pôsobí to, že B/C-level materiál dostal no povedzme no prinajhoršom B+ tím a vyšlo z toho sklamanie a blbosť.

A Madame Web je tak C materiál, ktorý dostal C tím, kde to odflákol úplne každý, režisérka má na konte len TV veci a je to cítiť, celý ten zabehnutý origin blueprint je prejdený len pro forma a je teda fakt dosť blbý, film je nechcene smiešny na viacerých miestach, nezaujímavé postavy s dosť mimo motiváciami a bez dobrej vzájomnej dynamiky, nie je to ani vtipné, Dakota Johnson je mdlá/nudná/bez energie a neťahá to ako leading woman a aj top kameraman ako Mauro Fiore tomu nepridáva nič. A nemáme ani žiadne previazanie so Spiderverse okrem prázdnych a divných a smiešnych odkazov na Parkerovcoch, tzn. žiadna post-credit scéna, nejaký easter egg, nič.

Proste srajda, ktorá nemá čo robiť v kine, a myslím si že asi fakt patrí na úroveň najhorších komiksákov ako Catwoman (2004), len bohužiaľ ani nevyzerá práve draho a šmrncovne. Myslím, že novodobý komiksový boom započatý v r. 2000 X-Menmi dorazil týmto na svoje pomyselné dno, oproti ktorému aj inak jasne podpriemerné Marvels pôsobia ako film z úplne iného vesmíru (pun not intended) - kde tá "all female" chémia nefungovala úžasne, ale v porovnaní s Madame Web to je naozaj výrazne lepšie.  Povedal by som, že takýto výsledok je už aj pomerne hanba, ktorá jediné plusové body môže získať tým, že sa z nej stane guilty pleasure, ktorému sa všetci budú smiať (a to ja podobné ambície nemám - tzn. nejde mi o zhadzovanie filmov/vecí) alebo ten silný hate logicky zase vyplodí kontingent protinázorov typu "ale co, na pohodu zábava, nevím co se řeší". Ale objektívne je to na high budget komiksáky veľká slabota a musí to v kinách úplne vybuchnúť, tzn. že sa nezarobí ani 100 mil.

Myslím, že komiksové filmy začínajú byť zrelé na to, aby si DC aj Marvel dali na chvíľu pauzu, a možno aby sa Nolan, Bale, Freeman a spol. vrátili ešte raz k Temnému rytierovi, aby tú záplavu sklamaní trochu vyvážili.

P. S.: Začínam sa trochu obávať o Venoma 3, lebo tam už nie je ani pomerne schopný režisér ako Serkis, či Fleischer, ale na režisérskej osobe tiež osoba neskúsená (scenáristka Venoma 1 a 2), tzn. v Sony na to už zjavne serú a ani sa nesnažia urobiť z toho niečo viac.
895561
2/10  Toto je prvý krát čo dávam komiksovému filmu, alebo filmu tu na MZ všeobecne (ak si dobre pamätám) takéto nízke hodnotenie. Nelomcujú mnou nejaké haterské emócie ani nič - objektívne sa asi dá obhájiť čokoľvek medzi 0-4/10, ale je to naozaj dosť zlé a to som do filmu išiel s veľmi nízkymi očakávaniami a hľadajúc len jednoduchú oddychovku. Čo sa pri komiksovkách začína stávať pomerne už až štandardné konštatovanie - čakám aspoň dobrú oddychovú zábavu a nedostanem ani to.  Sony Spiderverse villain filmy sú progresívnejšie stále horšie - Venom bol zlý príbeh/scenár, ale zachránila ho Hardyho charizma a nasadenie, Fleischerove remeslo, Goranssonova hudba, a Libatiquova kamera. Proste B-level materiál dostal A-level tím a ten z toho vyrobil aspoň dobrú zábavu. Morbia som nevidel, ale pôsobí to, že B/C-level materiál dostal no povedzme no prinajhoršom B+ tím a vyšlo z toho sklamanie a blbosť.  A Madame Web je tak C materiál, ktorý dostal C tím, kde to odflákol úplne každý, režisérka má na konte len TV veci a je to cítiť, celý ten zabehnutý origin blueprint je prejdený len pro forma a je teda fakt dosť blbý, film je nechcene smiešny na viacerých miestach, nezaujímavé postavy s dosť mimo motiváciami a bez dobrej vzájomnej dynamiky, nie je to ani vtipné, Dakota Johnson je mdlá/nudná/bez energie a neťahá to ako leading woman a aj top kameraman ako Mauro Fiore tomu nepridáva nič. A nemáme ani žiadne previazanie so Spiderverse okrem prázdnych a divných a smiešnych odkazov na Parkerovcoch, tzn. žiadna post-credit scéna, nejaký easter egg, nič.  Proste srajda, ktorá nemá čo robiť v kine, a myslím si že asi fakt patrí na úroveň najhorších komiksákov ako Catwoman (2004), len bohužiaľ ani nevyzerá práve draho a šmrncovne. Myslím, že novodobý komiksový boom započatý v r. 2000 X-Menmi dorazil týmto na svoje pomyselné dno, oproti ktorému aj inak jasne podpriemerné Marvels pôsobia ako film z úplne iného vesmíru (pun not intended) - kde tá "all female" chémia nefungovala úžasne, ale v porovnaní s Madame Web to je naozaj výrazne lepšie.  Povedal by som, že takýto výsledok je už aj pomerne hanba, ktorá jediné plusové body môže získať tým, že sa z nej stane guilty pleasure, ktorému sa všetci budú smiať (a to ja podobné ambície nemám - tzn. nejde mi o zhadzovanie filmov/vecí) alebo ten silný hate logicky zase vyplodí kontingent protinázorov typu "ale co, na pohodu zábava, nevím co se řeší". Ale objektívne je to na high budget komiksáky veľká slabota a musí to v kinách úplne vybuchnúť, tzn. že sa nezarobí ani 100 mil.  Myslím, že komiksové filmy začínajú byť zrelé na to, aby si DC aj Marvel dali na chvíľu pauzu, a možno aby sa Nolan, Bale, Freeman a spol. vrátili ešte raz k Temnému rytierovi, aby tú záplavu sklamaní trochu vyvážili.  P. S.: Začínam sa trochu obávať o Venoma 3, lebo tam už nie je ani pomerne schopný režisér ako Serkis, či Fleischer, ale na režisérskej osobe tiež osoba neskúsená (scenáristka Venoma 1 a 2), tzn. v Sony na to už zjavne serú a ani sa nesnažia urobiť z toho niečo viac.
4 0
Tohle bude jeden z těch raritních případů, kdy bude porno parodie kvalitnější než originální film.
895524
9 0
reaguje na: SHUTTER
Já netuším, jak je ta smlouva ošetřená. A asi je ošetřená jinak, než popisuju, byla to jen random myšlenka.
895521
895511
1 0
reagují: MKMZ
reaguje na: Mr. Hlad
A animované Spider-Verse sa nepočítajú aj keď v nich Peter Parker je a sú to filmy pre kiná?
Neviem, či sú pri tom odlišné podmienky.

Ale ak by to bola pravda, tak tlieskam kreativite právnického oddelenia, ktoré pracovalo na scenári :D
895511
A animované Spider-Verse sa nepočítajú aj keď v nich Peter Parker je a sú to filmy pre kiná? Neviem, či sú pri tom odlišné podmienky. Ale ak by to bola pravda, tak tlieskam kreativite právnického oddelenia, ktoré pracovalo na scenári *:D*
895480
3 0
Tý jo, po tom textu sem teda čekal mnohem horší známku, než lehkej podprůměr.
895510
8 -1
reaguje na: Milosh
Ciwe! Já teda tohle dílo ignoroval se vším kolem, ale na tom zajímavým pornocastingu, co tam předváděly, něco je!
895494
895484
1 0
reagují: Tenvzadu
Nevím, jestli jim to Kevin Feige a spol. udělali naschvál, ale včera v den premiéry odhalili cast Fantastické čtyřky (tedy spíš potvrdili ty drby, co kolovali), a vypouštějí novinky dál, a ještě prý něco bude...takže na nějakou Madame Web se asi rychle zapomene (což je cobře)
Akorát teda té Dakoty Johnson je mi celkem líto. Není to nějaká extra herečka (i když v genech by to mít měla), ale osobně je sympatická, a tady teda dělá nějakou povinnou propagaci, což jí šlechtí, když asi ví, co je to za srágoru.
895492
Nevím, jestli jim to Kevin Feige a spol. udělali naschvál, ale včera v den premiéry odhalili cast Fantastické čtyřky (tedy spíš potvrdili ty drby, co kolovali), a vypouštějí novinky dál, a ještě prý něco bude...takže na nějakou Madame Web se asi rychle zapomene (což je cobře) Akorát teda té Dakoty Johnson je mi celkem líto. Není to nějaká extra herečka (i když v genech by to mít měla), ale osobně je sympatická, a tady teda dělá nějakou povinnou propagaci, což jí šlechtí, když asi ví, co je to za srágoru.
2 0
Za ty fotky z premiéry to stálo.
895484
Za ty fotky z premiéry to stálo.
21 0
reagují: Barv666
Teď přemýšlím, že jestli se na konci Madam Web narodil malý Peter Parker a zároveň je přítomnost obou Parkerových ve filmu naprosto zbytečná, tak jestli to nebylo čistě kvůli tomu, že Sony má s Marvelem smlouvu, že jednu za pár let musí mít na plátně Petera Parkera. A tak ho má. Protože jestli jo a ten film vznikl jen kvůli tomuhle, tak je to boží!
895480
Teď přemýšlím, že [spoiler]jestli se na konci Madam Web narodil malý Peter Parker a zároveň je přítomnost obou Parkerových ve filmu naprosto zbytečná, tak jestli to nebylo čistě kvůli tomu, že Sony má s Marvelem smlouvu, že jednu za pár let musí mít na plátně Petera Parkera. A tak ho má. [/spoiler]Protože jestli jo a ten film vznikl jen kvůli tomuhle, tak je to boží!
23 0
reagují: SHUTTER
reaguje na: do_Od