Diskuze k článku Jeden život: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek

8/10

Důstojný a neokázalý pomník "dětskému" Schindlerovi a také všem ostatním dobrým lidem, kteří Wintonovi v jeho úsilí stejně nezištně a se stejným zápalem pomáhali. Vzhledem k podobnému tématu je srovnání se Spielbergovým černobílým majstrštykem pochopitelně nevyhnutelné a logicky nedopadá pro Hawesův celovečerní debut vítězně. Hawes režíruje film v nevýrazném "televizně-rutinním" duchu, naštěstí pro něj ale pojednává o tématu, které je tak silné a nadčasové, že přebije i některé méně povedené aspekty filmu a navíc má k dispozici vynikajícího Hopkinse.

Obával jsem se, že Hopkins bude ve filmu jen do počtu a objeví se pouze na začátku a na konci, což se naštěstí nestalo. Pravidelně střídat paralelní dějové linky byl od tvůrců chytrý tah, jak udržet Hopkinse průběžně ve hře a příběhu v požadovaných místech dodat větší dramatický náboj (osud posledního transportu). Jednak proto, že Flynn jako jeho mladší verze na něj hereckými schopnostmi ani charismatem nestačí (přehrává jej i Bonham Carter na mnohem menším prostoru) a jednak proto, že samotné historické události filmařsky vděčnou katarzi neposkytují (transporty běží a pak ze dne na den - propuknutím války - prostě skončí). To se děje až ve slavném a patřičně dojemném závěru v televizním studiu, který výsledný zážitek z filmu nepřekvapivě táhne mocně nahoru.

Kromě neselhávajícího Hopkinse potěšili také Bonham Carter v další zábavné roličce a Pryce bohužel jen v trochu větším cameu (velká škoda, že nedostal šanci se ve filmu více ukázat, vidět jej na scéně společně s Hopkinsem je radost), plus pochvala za autentické lokace a nemalý počet tuzemských členů štábu před i za kamerou (díky čemuž v dialozích komparzu na pozadí nedochází k prznění mateřštiny). Celkově důležité téma v poctivém balení, takže úkol splněn.
896666
Důstojný a neokázalý pomník "dětskému" Schindlerovi a také všem ostatním dobrým lidem, kteří Wintonovi v jeho úsilí stejně nezištně a se stejným zápalem pomáhali. Vzhledem k podobnému tématu je srovnání se Spielbergovým černobílým majstrštykem pochopitelně nevyhnutelné a logicky nedopadá pro Hawesův celovečerní debut vítězně. Hawes režíruje film v nevýrazném "televizně-rutinním" duchu, naštěstí pro něj ale pojednává o tématu, které je tak silné a nadčasové, že přebije i některé méně povedené aspekty filmu a navíc má k dispozici vynikajícího Hopkinse. Obával jsem se, že Hopkins bude ve filmu jen do počtu a objeví se pouze na začátku a na konci, což se naštěstí nestalo. Pravidelně střídat paralelní dějové linky byl od tvůrců chytrý tah, jak udržet Hopkinse průběžně ve hře a příběhu v požadovaných místech dodat větší dramatický náboj [spoiler](osud posledního transportu)[/spoiler]. Jednak proto, že Flynn jako jeho mladší verze na něj hereckými schopnostmi ani charismatem nestačí (přehrává jej i Bonham Carter na mnohem menším prostoru) a jednak proto, že samotné historické události filmařsky vděčnou katarzi neposkytují [spoiler](transporty běží a pak ze dne na den - propuknutím války - prostě skončí)[/spoiler]. To se děje až ve slavném a patřičně dojemném závěru v [spoiler]televizním studiu[/spoiler], který výsledný zážitek z filmu nepřekvapivě táhne mocně nahoru.  Kromě neselhávajícího Hopkinse potěšili také Bonham Carter v další zábavné roličce a [spoiler]Pryce[/spoiler] bohužel jen v trochu větším cameu (velká škoda, že nedostal šanci se ve filmu více ukázat, vidět jej na scéně společně s Hopkinsem je radost), plus pochvala za autentické lokace a nemalý počet tuzemských členů štábu před i za kamerou (díky čemuž v dialozích komparzu na pozadí nedochází k prznění mateřštiny). Celkově důležité téma v poctivém balení, takže úkol splněn.
8/10
0 0
reaguje na: fabec
U nás bylo taky plno. A víceméně všichni brečeli, takže s těmi emocemi je to pravda :D
895231
U nás bylo taky plno. A víceméně všichni brečeli, takže s těmi emocemi je to pravda *:D*
894690
0 0
Cenim četné využití  češtiny ve filmu, narozdíl třeba od Anthropoidu.

Jinak je film v tom nejlepším možném filmařském směru narván emocema. Určitě to stojí za návštěvu kina.
Potěšila mě i slušně zaplněná jednosálovka u nás ve městě. Je fajn vidět, že i takovéhle příběhy dokážou pořád zaujmout.
894690
Cenim četné využití  češtiny ve filmu, narozdíl třeba od Anthropoidu. Jinak je film v tom nejlepším možném filmařském směru narván emocema. Určitě to stojí za návštěvu kina. Potěšila mě i slušně zaplněná jednosálovka u nás ve městě. Je fajn vidět, že i takovéhle příběhy dokážou pořád zaujmout.
1 0
reagují: Jarita12
K filmu udělala Helena Bonham Carter tohle pěkné interview, doporučuju :)