Loni jsem byl na českém filmu v kině jen jednou a to na Úsvitu. A dostal se do mojí osobní top 10 za rok 2023, takže můj favorit je jasný. Kamera nádherná, Eliška Křenková přesně hrající, vedlejší role obsazené méně známými tvářemi (až na Issovou, která si ukradla jednu scénu jen pro sebe), zajímavé téma a neokoukaná příroda Tater. Pár much to mělo, ale celkově jsem byl velmi spokojený.
Ostatně, když se na to člověk podívá je to docela různorodé:
Bratři - antikomunistická dobovka z 50.let
Úsvit - dobovka, LGBT, korporativismus
Přišla v noci - hororová komedie z jednoho bytu
Tancuj Matyldo - v podstatě indie o vztahu matka/syn
Bod obnovy - čistokrevná sci-fi detektivka
Němá tajemství - psychologické drama (podle synopse)
Bod obnovy je celovečerní debut, Úsvit natočil třicetiletý Chlupáček, Přišla v noci polodebut dvou mladých režisérů, Mašín taky netočí každý rok jako Marta Ferencová a teď se mu sešli dva filmy v nominaci. K tomu světová Daria Kashcheeva s Elektrou.
Jako nepřijde mi, že je to jako za Vachlera, kde si kamarádi předávali ceny. Letos žádný Hřebejk, Svěrák, Vejdělek atd. Jasně Rumunsko, nebo Polsko jsou dál, ale není to žádný průšvih jako pár let zpátky.
|
reagovat
|
) a souhlasím, že i tím lehce LGBT tématem plus ten Baťa, by to při vyslání na Oscary rezonovalo o něco víc než Bratři, bez ohledu na to, že samotná účast ve finále je spíše otázkou perfektního PR a lezení do zadku a kouření na těch správných místech.palec hore
jinak jsem polovinu nominovaných neviděl takže za mě takhle asi dobrý ať to šoupnou komukoli chtějí, Česky lev má váhu akorat lokální a to ještě stěží

