Diskuze k článku Sněžné bratrstvo: Recenze

2 0
Keby boli v tom lietadle Mr.Hlad, IMF, Cival, Rimsy a DooD, tak až to by bola prča :D (uplne hypoteticky, nič zle vám chlapi neprajem!)
892355
Keby boli v tom lietadle Mr.Hlad, IMF, Cival, Rimsy a DooD, tak až to by bola prča *:D* (uplne hypoteticky, nič zle vám chlapi neprajem!)
1 -3
reaguje na: Mr. Hlad
Nene já vám rozumím, proto mi to přišlo tak vtipné, ale je to prostě hodně blízko tomu, jak kdyby jste např. nerozeznali od sebe jednotlivý členy českého nebo slovenského chlapeckého středoškolského týmu v atletice. Ty lidi pravděpodobně taky nebudeš znát a taky je pravděpodobně uvidíš poprvé v životě, přesto by ti nemělo dělat větší problém, rozeznat jednotlivce od sebe.
892349
892341
3 0
reaguje na: vladimirbartos9
Není problém v Uruguaycích, i kdyby to byli Poláci nebo Italové, tak problém je hlavně v tom, že prostě neznáme ty herce a jejich obličeje. A na palubě toho letadla jsou všechno lidi stejného věku, plus mínus stejné fyziognomie, protože to jsou sportovci, a je jich celkem dost.
892341
892327
4 -1

8/10

Bayona se po zklamavší blockbusterové zastávce u geneticky zmutovaných dinosaurů vrací na domácí žánrovou půdu a po thajských plážích si v chilských horách novým převyprávěním starých událostí napravuje reputaci. Pravidlo "když už kvalitní netflixovka, tak převážně z nehollywoodské provenience" tím pádem opět dochází naplnění:).

Dobrou zprávou je, že se jde bez větších okolků rovnou na věc a po čtvrt hodině je už letadlo na zemi a začíná boj o život, přemítání nad morálními zásadami a pokusy o sebezáchranu, během nichž se střídají malá vítězství (nalezení rádia, baterií, obživy, atd.) s velkými prohrami (opakované projevy matky přírody, průběžně decimující početní stav skupinky trosečníků). Po dějové stránce se sice žádné výraznější odklony od předchozího zpracování z 90s nekonají a některé scény jsou vyvedeny téměř jedna ku jedné (logicky, když obě verze čerpají z téže historické události a vzpomínek jejich účastníků), ale vedle silného tématu jako takového sbírá film plusové body i v dalších ohledech.

Bayona si šikovně hraje s ráznými střihovými a zvukovými přechody mezi scénami, sekvence ztroskotání letadla je patřičně efektní (a na první pohled značně bolestivá), neznámý casting hraje na výbornou a kromě toho má výhodu v tom, že divák podle známých hollywoodských tváří, nerozpozná, kdo se nakonec ne/dožije závěrečných titulků, atmosféra je (doslova:D) mrazivá, výjevy psychického i fyzického strádání fungují dle očekávání sugestivně a skvělá krajinářská kamera dokáže komorní vyprávění skrze úchvatné vysokohorské exteriéry obohatit o působivé audiovizuální momenty. V závěru se vskutku usilovně tlačí na divákovy city, ale vzhledem k celkovým kvalitám je vše odpuštěno.
892340
Bayona se po zklamavší blockbusterové zastávce u geneticky zmutovaných dinosaurů vrací na domácí žánrovou půdu a po thajských plážích si v chilských horách novým převyprávěním starých událostí napravuje reputaci. Pravidlo "když už kvalitní netflixovka, tak převážně z nehollywoodské provenience" tím pádem opět dochází naplnění*:)*. Dobrou zprávou je, že se jde bez větších okolků rovnou na věc a po [spoiler]čtvrt hodině[/spoiler] je už letadlo na zemi a začíná boj o život, přemítání nad morálními zásadami a pokusy o sebezáchranu, během nichž se střídají malá vítězství [spoiler](nalezení rádia, baterií, obživy, atd.)[/spoiler] s velkými prohrami [spoiler](opakované projevy matky přírody, průběžně decimující početní stav skupinky trosečníků)[/spoiler]. Po dějové stránce se sice žádné výraznější odklony od předchozího zpracování z 90s nekonají a některé scény jsou vyvedeny téměř jedna ku jedné (logicky, když obě verze čerpají z téže historické události a vzpomínek jejich účastníků), ale vedle silného tématu jako takového sbírá film plusové body i v dalších ohledech. Bayona si šikovně hraje s ráznými střihovými a zvukovými přechody mezi scénami, sekvence ztroskotání letadla je patřičně efektní (a na první pohled značně bolestivá), neznámý casting hraje na výbornou a kromě toho má výhodu v tom, že divák podle známých hollywoodských tváří, nerozpozná, kdo se nakonec ne/dožije závěrečných titulků, atmosféra je (doslova*:D*) mrazivá, výjevy psychického i fyzického strádání fungují dle očekávání sugestivně a skvělá krajinářská kamera dokáže komorní vyprávění skrze úchvatné vysokohorské exteriéry obohatit o působivé audiovizuální momenty. V závěru se vskutku usilovně [spoiler]tlačí na divákovy city[/spoiler], ale vzhledem k celkovým kvalitám je vše odpuštěno.
8/10
0 0
Teda kluci to vaše vyjádření v MZ Live, že ty jihoameričani pro vás vypadají všichni stejně, něco jak asiati, to bude muset každého urugayce ke kterému se to dostane hodně bolet, vzhledem k tomu, že to jsou spolu s argentinci snad nejevropštější potomci evropanů v Jižní Americe :D
892327
Teda kluci to vaše vyjádření v MZ Live, že ty jihoameričani pro vás vypadají všichni stejně, něco jak asiati, to bude muset každého urugayce ke kterému se to dostane hodně bolet, vzhledem k tomu, že to jsou spolu s argentinci snad nejevropštější potomci evropanů v Jižní Americe *:D*
2 0
reagují: Mr. Hlad
Musím říct, že jsem se z těch původně děsivých 2,5 hodin nenudil ani chvíli.
Panorámata byla spektakulární, řemeslně velmi dobře zvládnutý film.
Jediné co bych vytknul, byl vypravěč. To mi tam nějak vzhledem k okolnostem nesedlo.
892323
Musím říct, že jsem se z těch původně děsivých 2,5 hodin nenudil ani chvíli. Panorámata byla spektakulární, řemeslně velmi dobře zvládnutý film. Jediné co bych vytknul, byl vypravěč. To mi tam nějak vzhledem k okolnostem nesedlo.
6 0
Ten pád lietadla mi ihneď evokoval úzkosť z United 93. Remeselne extrémne zručný film.
892322