Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Aquaman 2 o Vánocích zklamal na celé čáře. Svátky ovládne Wonka!


ikona
TedGeorge
anyone but youaquamanaquaman a ztracené královstvíchlapec a volavkagodzilla minus onehajao mijazakihunger gamesjames wanjason momoaptáci stěhovácis tebou nikdysydney sweeneythe iron clawtimothée chalamettržbywarner bros.wonkazac efron
Labutí píseň DC komiksů kasy kin nezbourala. Aquaman a ztracené království nevydělá ani polovinu tržeb jedničky.  

Aquaman byl před pěti lety příjemné překvapení, které sice vážně nikdo neměl v TOP desítce nejlepších filmů roku, nicméně James Wan tenkrát potvrdil status šikovného režiséra, který kromě hororů zvládá levou zadní i blockbustery. Divákům se vodníkovo úvodní dobrodružství líbilo (co by většina současných komiksáren dala za červených 71 % na ČSFD), po sedmdesátimilionovém vánočním odpichu v USA nechali lidé v pokladnách po celém světě více než miliardu dolarů.

Málokdo si tenkrát dovedl představit, že hororový spin-off The Trench bude v tichosti zametený pod koberec a na sequel rentabilního snímku budeme čekat dlouhých pět let. Vánoce 2023 jsou tady a žádné velké překvapení se nekoná. Trapný soudní spor Johnnyho Deppa a Amber Heard (z níž se v Hollywoodu rychle stala persona non grata), přetáčení, vyčerpaný režisér, průměrné trailery, všude viditelná nechuť chodit na čím dál průměrnější komiksy…

Ne, od pokračování nejúspěšnějšího DC filmu už nějaký ten pátek vážně nikdo nečekal, že napodobí miliardu jedničky. Aquaman a ztracené království si v Americe nakonec připsal velmi rozpačitých 28 melounů za třídenní tržby a prozatím se odhaduje 40 milionů za čtyřdenní víkend včetně pondělí.

Na první pohled sympatičtější čísla píše zbytek světa, kde navzdory faktu, že nejenom v Česku se v neděli 24. 12. do kina skoro vůbec nechodilo, padlo za třídenní víkend 80 míčů. Globální účet byl v neděli večer vystavený na necelých 108 mega. Můžeme tedy při pohledu na následujících sedm svátečních dnů očekávat další stovky milionů a konečnou alespoň u půl miliardy? Nikdy neříkej nikdy, ale nemyslím si.

V případě jedničky úřadovala především Čína, která už první víkend přispěla do věčně prázdné šrajtofle Warnerů 94 milionů a kasovní paráda se v miliardové zemi zastavila až u 300 milionů. Vězte, že dvojka tam odstartovala za pouhých 30. Co víc – první díl startoval v Číně již 7. prosince a měl několik týdnů volné pole působnosti než klasicky o Vánocích začaly úřadovat stranou preferované domácí bijáky s tím správným soudružským poselstvím.

Dvojka se čerstvě a netakticky dočkala premiéry teprve ve čtvrtek 21. 12. a v dalších dnech se může rozloučit s tisícovkami sálů na úkor právě těch zmiňovaných a nacionalismem promořených bijáků čínské provenience. Aquaman a ztracené království bude mít v orientální zemi tím pádem problém zdolat celkových 60 míčů, což je pětina tamních tržeb jedničky.

Kromě (pro Aquamana zásadní) Číny si do rovnice přidejte fakt, že diváci po celém světě zívají a s průměrným béčkovým hodnocením po opuštění sálů si jen těžko představit, že by v následujících dnech došlo k nějakému vánočnímu zázraku a na dlouhou dobu poslední DC komiksárna by si díky pokaždé vděčným svátkům došla pro dvě kila. Ani náhodou. Tipuji, že stropem v USA bude stopáďo a se zbytkem světa se Arthur Curry s tváří Jasona Momoy tak tak dopachtí ke čtyřem kilům.

Ne, do pomalu připravované desítky největších kasovních propadáků se Ztracené království nakonec nedostane, protože konkurence byla letos prostě příliš vysoká. Komiksové rádoby blockbustery zažily snad nejhorší rok za posledních patnáct let, přičemž Shazam! Hněv bohů, Flash a především konkurenční Marvels s celkovými 200 miliony (!) celosvětově třeli ještě větší bídu. Bude to ještě velmi smutné bilancování roku, jenž měl ambice posichrovat návrat k tučným předcovidovým létům. Jeden Barbenheimer nestačí.

Vánoce v kinech si každopádně rezervovali Warneři, kteří mají na druhém místě Wonku. Ani tady bohužel není prostor pro nějaké juchání, protože navzdory relativně vysokému hodnocení prvních diváků spadl Timothée Chalamet vedený režisérem milovaných Paddingtonů Paulem Kingem druhý víkend (nejenom pro mě docela překvapivě) o snad příliš vysokých 55 %. Za prvních deset dnů v kinech má na kontě „pouhých“ 75 milionů. Mezi slepými však jednooký králem.

Byť se z Wonky pravděpodobně nestane megahit, dvě kila v Americe mi pořád přijdou dosažitelná. Rodinky s návštěvou chválených bijáků o svátcích totiž často otálejí, takže opravdu netřeba panikařit. Optimističtější čísla každopádně už teď nabízí zbytek světa, kde Wonka klesá jenom o třetinu a nejenom díky Velké Británii si celkově připisuje moc hezkých 171 melounů.

Globálně se tedy již povedlo pokořit čtvrt miliardy a minimálně celkový dvojnásobek padne už někdy v první polovině ledna bez větších problémů. Prequel Burtonova Karlíka a továrny na čokoládu tak skončí v plusu, což je při pohledu na nekonečný sled letošních propadáků vlastně ještě vítězství. Kolem a kolem je už teď však jasné, že letošní Vánoce nebudou kinaři hodnotit zrovna pozitivně. Warnerovský filmový bufet je sice fajn, ale letos zoufale chybí něco z ranku veleúspěšných pokračování hraného Spider-Mana nebo Avatara.

Hegemonii studia Warner Bros. narušují na bronzové pozici Universalové. Animák pro nejmenší Migration, který čeští distributoři asi logicky nepustili do kin pod názvem „Migrace“, nýbrž Ptáci stěhováci, startuje podle očekávání. Tedy nízko.

Na první pohled je sice 12 mega za klasický a 17 za prodloužený víkend opravdu slabota, avšak cílovka při pohledu na áčkové hodnocení po opuštění sálů jásá, takže bych ještě úplně neodepisoval celkové kilo z Ameriky. Vzpomínky na bez přehánění šokující kasovní výdrž pokračování Kocoura v botách jsou pořád čerstvé a byť si Ptáci mohou nechat zdát o napodobení jeho globálních 550 melounů, propadákem nakonec nejspíše nebudou.

Sydney Sweeney má bramboru. Mládeži nepřístupná romantika S tebou nikdy, ve které čím dál oblíbenější sexbomba dráždí Glena Powella, by podle mě byla obřím hitem třeba na Netflixu, protože by klikali jak muži, jimž se při pohledu na lascivní herečku dostavují euforické záchvaty (také bych pouštěl), tak ženy, jež si během svátků chtějí dopřát zbrusu novou romantiku se statným pilotem z Mavericka.

Do kina samozřejmě nepřišel skoro nikdo, což u romantik platí tak nějak automaticky už pěkných pár let. Za první víkend padlo jenom o chlup více než šest milionů babek, což je prostě mizérie. Sydney a Glen se v posledních týdnech sice snažili seč mohli, a před jejich laškováním ve všech možných variety shows nebylo úniku, nicméně jenom mírně nadprůměrné divácké hodnocení B+ nenaznačuje, že by se z romantiky stala trvalka, která by rezonovala v zámořských kinech ještě v lednu. A že by zbytek světa (většina zemí na premiéru ještě čeká, my se dočkáme až druhý týden v lednu) bral kasy multiplexů útokem? Těžko.

Co pětka? Zatím nic, přeskočím rovnou o místo dál, kde se docela slušně uvedl Zac Efron v The Iron Claw. Pět milionů z 2 700 kin sice na první pohled nevypadá jako žádná paráda, ale mluvíme tu proboha o eRkovém wrestlingovém dramatu. Těm na Vánoce nikdy pšenka nekvetla. Důležité je, že kritici a kupodivu i první diváci jásají.

Na Rottenech svítí průměrné hodnocení 7,7/10 a diváci udělují Cinemascore A-, což je pro specifické snímky artového studia A24 nejvíce v historii. Takže kdo ví, jestli velebený herecký výkon Efrona nebude znamenat minimálně nějakou tu nominaci na plešouna a s tím související lednový a únorový nášup doláčů.

Vrátím se k pátému místu, kde s pěti miliony zaujal americké diváky tříhodinový indický thriller Salaar. Není to jediný indický zástupce v desítce. Komediální drama Dunki se těsně vměstnalo do desítky a stačilo mu k tomu pouhých 2,6 milionů. No a když necháme Indii Indií, i na dalších místech máme asijský export.

Mijazakiho Chlapec a Volavka na sedmičce pokořila hranici 30 milionů dolarů z USA a pořád nekončí. Doposud nejrentabilnější celovečerák studia Ghibli Ponyo z útesu nad mořem mimochodem zvládnul jenom polovinu! Japonci se nechtějí nechat zahanbit Indy, takže tu máme ještě třetinou redakce viděnou a intenzivně chválenou Godzillu s podtitulem Minus One, která bere devátý plac a hrdě hlásí do světa překonání čtyřiceti míčů. Nejenom Amíci dávají palec nahoru.

No a pro pořádek je třeba zmínit Hunger Games: Baladu o ptácích a hadech. Dystopický prequel miliardové franšízy je trvalka per excellence, jinak by po slabším 44milionovém startu právě nepadlo stopáďo v Americe a globálně jsme nebyli někde u 310-320 melounů.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Co příští víkend? Většina zbylých letošních novinek nečeká s premiérou až na čtvrtek/pátek, ale dává o sobě vědět už v pondělí. Pomalu se začínají objevovat první odhady u muzikálové Purpurové barvy (také mimochodem od Warnerů a tady pozor – v pondělí prý mělo padnout více než deset mega!), Clooneyho retro sportovního dramatu The Boys in the Boat (ani tentokrát si George na režijní stolici hit nejspíše nepřipíše) a konečně Mannovy biografie s všeříkajícím názvem Ferrari. Nic nepomohl Adam Driver v hlavní roli, černý Petr pro ten největší propadák závěru roku je vzhledem k zoufale přepálenému rozpočtu 90-110 (!) milionů dolarů už více než jasný.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (34)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace