Diskuze k článku Maestro: Recenze

Na tom kopci umres samotou.
891022
Na tom kopci umres samotou.
890681
0 0
reaguje na: MeaCulpa
Jasně, proto se snad v každé recenzi píše, jak ho přehrává Mulligan. A letos je to ve hlavnich kategoriich fakt narvany, takze buhvi, jestli bude jen nominace. I s prihlednutim k akademii a k tomu, ze to Oldman pred par takhle dal samozrejme.
890752
890629
0 0

6/10

Nestrhlo, nedojalo, místy mírně zaujalo (manželské hádka, během které vypluly na povrch nějaké emoce), místy mírně nudilo (myšlenkově hluboké dialogy o bytí a nebytí) a ve výsledku tak moc nepřesvědčilo. Tudíž nakonec dost podobný výsledek jako Fincherův Mank, tj. srdcový projekt, náročné téma, artové technické zpracování (napůl černobílý a napůl barevný obraz plus formát 4:3 prostě nikdy nezklame:D), divácky nepříliš přívětivé podání, po jakémkoliv ocenění bažící Netflix produkce, s tím související nemalé oscarové ambice (po vzoru Finchera predikuji lavinu nominací a následně Cooperovy smutné pohledy na pódium:D) a všeobecné zklamání na všech frontách.

Oceňuji tvůrčí tah odsunout samotné Bernsteinovy vystoupení na vedlejší kolej a soustředit se primárně na jeho soukromí. Bohužel typická témata všech podobných biopic žánrovek o geniálních umělcích (čítankově dokonalá profesní kariéra versus problémový osobní život, plný vnitřních démonů a komplikovaných rodinných/partnerských vztahů) Cooper-režisér nerozvádí dostatečně do hloubky, vinou čehož Cooper-herec klouže jen po povrchu. Důvody Bernsteinových neustálých aférek, odkud bral inspiraci pro svou práci, jak mu jeho životní styl ovlivňoval kariéru, čím byl tak výjimečný a jakou daň si to vyžádalo, proč bylo jeho rozporuplné chování ze strany manželky tolerováno? Nic z toho ve filmu není osvětleno a pokud náhodou ano, tak pouze okrajově.

Přesto Cooper-herec zaslouží pochvalu, jelikož do titulní role ze sebe dává všechno (obklopen tunou make-upu a protetiky:)) a poklona obzvláště za dlouhé dirigentské sólo odehrané téměř na jeden záběr. Nicméně se musí pomyslně sklonit před Mulligan, která si krade celý film pro sebe (není divu, když má mnohem životnější postavu) a po právu je v závěrečných titulcích uvedena na prvním místě. Pár krát se v tom nejlepším světle předvede i Cooper-režisér, když si vzpomene, že vyprávět obrazem a hudbou lze i stylově (hudebně-taneční číslo, některé kamerové jízdy a střihové přechody). Uvedená pozitiva ovšem nepřeváží odtažitý a unylý zbytek. Po přímočarém debutu se napodruhé Cooper pokusil zahrát až příliš ambiciózní partituru a nevyhnul se  při tom falešným tónům.
890747
Nestrhlo, nedojalo, místy mírně zaujalo ([spoiler]manželské hádka[/spoiler], během které vypluly na povrch nějaké emoce), místy mírně nudilo (myšlenkově hluboké dialogy o bytí a nebytí) a ve výsledku tak moc nepřesvědčilo. Tudíž nakonec dost podobný výsledek jako Fincherův Mank, tj. srdcový projekt, náročné téma, artové technické zpracování (napůl černobílý a napůl barevný obraz plus formát 4:3 prostě nikdy nezklame*:D*), divácky nepříliš přívětivé podání, po jakémkoliv ocenění bažící Netflix produkce, s tím související nemalé oscarové ambice (po vzoru Finchera predikuji lavinu nominací a následně Cooperovy smutné pohledy na pódium*:D*) a všeobecné zklamání na všech frontách.     Oceňuji tvůrčí tah odsunout samotné Bernsteinovy vystoupení na vedlejší kolej a soustředit se primárně na jeho soukromí. Bohužel typická témata všech podobných biopic žánrovek o geniálních umělcích (čítankově dokonalá profesní kariéra versus problémový osobní život, plný vnitřních démonů a komplikovaných rodinných/partnerských vztahů) Cooper-režisér nerozvádí dostatečně do hloubky, vinou čehož Cooper-herec klouže jen po povrchu. [spoiler]Důvody Bernsteinových neustálých aférek, odkud bral inspiraci pro svou práci, jak mu jeho životní styl ovlivňoval kariéru, čím byl tak výjimečný a jakou daň si to vyžádalo, proč bylo jeho rozporuplné chování ze strany manželky tolerováno?[/spoiler] Nic z toho ve filmu není osvětleno a pokud náhodou ano, tak pouze okrajově.    Přesto Cooper-herec zaslouží pochvalu, jelikož do titulní role ze sebe dává všechno (obklopen tunou make-upu a protetiky*:)*) a poklona obzvláště za [spoiler]dlouhé dirigentské sólo[/spoiler] odehrané téměř na jeden záběr. Nicméně se musí pomyslně sklonit před Mulligan, která si krade celý film pro sebe (není divu, když má mnohem životnější postavu) a po právu je v závěrečných titulcích uvedena na prvním místě. Pár krát se v tom nejlepším světle předvede i Cooper-režisér, když si vzpomene, že vyprávět obrazem a hudbou lze i stylově ([spoiler]hudebně-taneční číslo[/spoiler], některé kamerové jízdy a střihové přechody). Uvedená pozitiva ovšem nepřeváží odtažitý a unylý zbytek. Po přímočarém debutu se napodruhé Cooper pokusil zahrát až příliš ambiciózní partituru a nevyhnul se  při tom falešným tónům.
6/10
1 0
Na Maestrovi je špatné to, že hlavní téma má být přepokládám to krycí manželství. Ale spíš se film měl jmenovat Montalegre, protože je to spíš o tom, jak se manželka vyrovnává s tím, že vstoupila do kamuflážního manželství a je osamělá, protože Bernstein se buď někde sjíždí hudbou nebo randí s chlapy. O těch chlapech nebo důležitosti těch vztahů se nedozvíme nic moc, film nějak nepřipomíná, proč bylo důležité mít krycí manželství a bez toho z toho vychází jako homofobka ta manželka, která se s tím nakonec i po rozchodů smíří, což mi přijde jako horší poselství než "přátelé si pomáhají proti zlé bigotní společnosti". Když se odečte všechno tohle s manželkou, tak zbydou jen záběry Coopera, jak prožívá hudbu, ale o dirigentské kariéře film nějak podrobněji neinformuje, tak proč se to proboha jmenuje Maestro. :o S ohledem na kariéru a výpravu fakt škoda, že si tu významovou stránku moc Cooper nepohlídal.
890682
Na Maestrovi je špatné to, že hlavní téma má být přepokládám to krycí manželství. Ale spíš se film měl jmenovat Montalegre, protože je to spíš o tom, jak [spoiler]se manželka vyrovnává s tím, že vstoupila do kamuflážního manželství a je osamělá, protože Bernstein se buď někde sjíždí hudbou nebo randí s chlapy. O těch chlapech nebo důležitosti těch vztahů se nedozvíme nic moc, film nějak nepřipomíná, proč bylo důležité mít krycí manželství a bez toho z toho vychází jako homofobka ta manželka, která se s tím nakonec i po rozchodů smíří[/spoiler], což mi přijde jako horší poselství než "přátelé si pomáhají proti zlé bigotní společnosti". Když se odečte všechno tohle s manželkou, tak zbydou jen záběry Coopera, jak prožívá hudbu, ale o dirigentské kariéře film nějak podrobněji neinformuje, tak proč se to proboha jmenuje Maestro. *:o* S ohledem na kariéru a výpravu fakt škoda, že si tu významovou stránku moc Cooper nepohlídal.
1 0
reaguje na: The Joker
Mank byl super a na tomhle kopci klidně umřu. 8)
890681
Mank byl super a na tomhle kopci klidně umřu. *8)*
890674
0 0
reagují: HellFire
Tydle oscar-bait životopisný filmy jsou rakovina kinematografie.
890679
3 0
reaguje na: The Joker
Naprosty souhlas.
890677
Naprosty souhlas.
890674
1 0
Je to zazivne jak Belfast, Mank, Blonde nebo neco od Larraina a Cooper teda vytah Oscar-bait vykon jak z ucebnice Seana Penna. Kamera hezka, nominaci bude spousta, ale nemyslim ze to pak ty sosky i vezme.
890674
6 -1
reagují: Memphis, Cival

5/10

Při sledování Maestra jsem se nemohl zbavit dojmu, že se jedná o chladný kalkul zaměřený na Akademii, coby divák příliš neznalý  díla Leonarda Bernsteina mi byla jeho postava odcizená a nedokázal jsem se s ní ztotožnit. Možná jsem ale jen málo artově životopisně naladěný...
890673
5/10
3 0
Oscar za hlavni roli podle me jasnej
890629
Oscar za hlavni roli podle me jasnej
1 -9
reagují: mimomisu
Páči sa mi, akým smerom sa Cooperova réžia udáva a v Maestrovi dokázal, že má na to stať sa fakt dobrým rejžom, na ktorého filmy sa budem tešiť. Mňa to bavilo po celý čas a aj emócie na mňa fungovali skvelo. Zo scény v kostole ma mrazilo.
890628
2 -2
Až bude biografie "Kaiser" tak Cooper je jasná volba.