Diskuze k článku Nech svět světem: Recenze

příspěvky 1 - 17 Napsat příspěvek

Není dech beroucí a neurazí 6/10 pro milovníky komorních dramat 7/10

Vzhledem k vysoké tajemnosti celého filmu se dá považovat že příští rok přicházející Civil War - link bude něčím jako možným druhým dílem a samozřejmě každý film jako Red Dawn, Cesta, The Book of Eli, Podivní jsou pak výborným navázáním pro vypěstováním kvalitní paranoi, ale zároveň díky izolovanosti děje mimo ostatní svět a události, kde postavy jsou vlastně tápajícími ztracenými ve svých spekulacích může být izolovaným dějem před/ během nebo navazujícím událostem každého zde zmíněného filmu. Kde v ději dochází k událostem jako vytrženým svou absurditou z filmu The Happening jsou už události na vzdory pokusu o dramatičnost z mého pohledu pouze k smíchu. Jednoduše to mísení motivů zdroje klasiky potencionálního konce civilizace (a zde si vyberte jelikož sám film neví čeho to konec vlastně je nebo tedy aspoň pád) / Státu New York a okolí / USA / Mystická Apokalypsa celého světa ..., celek je vlastně jen různým přimícháváním kouře do mlh, v kterých se snaží režie držet diváky i postavy a nechat tápat, kde si k intenzitě drama skutečně pomáhá využitím intenzivního dramatického hudebního podkresu. Podkresu který je kopie pomalu každého hudebního podkresu vyvolávajícího iluzi dramatu (a tak spíš působí na divákův nacvičený Pavlovův reflex) i jemně mysteriózní scény od dob Jaws.
891376
Vzhledem k vysoké tajemnosti celého filmu se dá považovat že příští rok přicházející Civil War - https://www.csfd.cz/film/1137567-civil-war/videa/ - bude něčím jako možným druhým dílem a samozřejmě každý film jako Red Dawn, Cesta, The Book of Eli, Podivní jsou pak výborným navázáním pro vypěstováním kvalitní paranoi, ale zároveň díky izolovanosti děje mimo ostatní svět a události, kde postavy jsou vlastně tápajícími ztracenými ve svých spekulacích může být izolovaným dějem před/ během nebo navazujícím událostem každého zde zmíněného filmu. Kde v ději dochází k událostem jako vytrženým svou absurditou z filmu The Happening jsou už události na vzdory pokusu o dramatičnost z mého pohledu pouze k smíchu. Jednoduše to mísení motivů zdroje klasiky potencionálního konce civilizace (a zde si vyberte jelikož sám film neví čeho to konec vlastně je nebo tedy aspoň pád) / Státu New York a okolí / USA / Mystická Apokalypsa celého světa ..., celek je vlastně jen různým přimícháváním kouře do mlh, v kterých se snaží režie držet diváky i postavy a nechat tápat, kde si k intenzitě drama skutečně pomáhá využitím intenzivního dramatického hudebního podkresu. Podkresu který je kopie pomalu každého hudebního podkresu vyvolávajícího iluzi dramatu (a tak spíš působí na divákův nacvičený [url=https://dvojka.rozhlas.cz/pavlovuv-reflex-7548422]Pavlovův reflex[/url]) i jemně mysteriózní scény od dob Jaws.
0 0

Mr. Robot

Podle mě je to spinoff Mr. Robot a za všechno může Elliot.
890719
Podle mě [spoiler]je to spinoff Mr. Robot a za všechno může Elliot. [/spoiler]
Mr. Robot
0 0
reaguje na: David92
Same. Úplně mě to pohltilo 8)
890388
Same. Úplně mě to pohltilo *8)*
889984
0 0
Viděno včera s manželkou. Ani jeden sme nic neočekával a během 10 nás to zaháčkovalo koukali jsme napnutý až do konce. Neviděli jsme ani trailery, takže jsme nevědeli absolutně o co jde a o čem to bude. 8/10
889984
2 0
reagují: Spiker
Mne to mile překvapilo. V dnešní urychlené kinematografii mi takhle pomalý, mrazivý a atmosférou nasáknutý film udělal radost a až skoro děsivě mě na konci dostal pocit, že takhle by podle mě opravdu začínala třetí světová.

8/10 :+ musím říct, že jde o jednu z lepších netflixovek.
889812
Mne to mile překvapilo. V dnešní urychlené kinematografii mi takhle pomalý, mrazivý a atmosférou nasáknutý film udělal radost a až skoro děsivě mě na konci dostal pocit, že takhle by podle mě opravdu začínala [spoiler]třetí světová[/spoiler]. 8/10 *:+* musím říct, že jde o jednu z lepších netflixovek.
1 0
Téma mi přišlo hodně nosný. Dokázal bych si okamžitě představit jak někdo natočí ze stejného světa čistý horror, akční thriller nebo klidně i čistou road movie konverzačku.

Tohle na mě působilo tak trochu rozkročené nad více žánry, ale ne úplně šikovně. Herci jsou fajn, je tam i pár velmi působivých scén a ten závan mysteriózna ze začátku je něco, co na filmech miluju. Jak je to ale s postupujícím časem víc a víc rozvláčné, napětí začne povolovat a mysteriózno vyšumí do ztracena skoro úplně, tak mě to jako diváka začalo dost ztrácet.

Některé ty rozhodnutí ke konci (poslední třetina) mi přišly už jako zbytečné odbočky, které se tam to napětí a tajemno snaží skrze pár dramatických scén trochu vrátit, ale už to úplně nefunguje ani to nepřináší nic navíc. Preferoval bych to v té druhé polovině víc semknutější, s jasnějším cílem a větším tahem na branku. Takhle si myslím, že to zpracování nakonec ubírá i celkovému vyznění.

PS: Pořád nejsem fanda digi zvířat.
889811
Téma mi přišlo hodně nosný. Dokázal bych si okamžitě představit jak někdo natočí ze stejného světa čistý horror, akční thriller nebo klidně i čistou road movie konverzačku. Tohle na mě působilo tak trochu rozkročené nad více žánry, ale ne úplně šikovně. Herci jsou fajn, je tam i pár velmi působivých scén a ten závan mysteriózna ze začátku je něco, co na filmech miluju. Jak je to ale s postupujícím časem víc a víc rozvláčné, napětí začne povolovat a mysteriózno vyšumí do ztracena skoro úplně, tak mě to jako diváka začalo dost ztrácet. Některé ty rozhodnutí ke konci (poslední třetina) mi přišly už jako zbytečné odbočky, které se tam to napětí a tajemno snaží skrze pár dramatických scén trochu vrátit, ale už to úplně nefunguje ani to nepřináší nic navíc. Preferoval bych to v té druhé polovině víc semknutější, s jasnějším cílem a větším tahem na branku. Takhle si myslím, že to zpracování nakonec ubírá i celkovému vyznění. PS: Pořád nejsem fanda digi zvířat.
0 0

Dobrý

Taky mě to bavilo. Otevřený konec mi nevadí.
889721
Dobrý
1 -1

8/10

Mě se to líbilo. Překvapivě dost. Jasně, bylo to o půl hodiny delší, ta "smrt americe" byla divná, nebylo to třeba, ale jinak Ali super, Julia skvělá, Tesla scéna hodně dobrá, možná predikce :D.  Jen škoda Kevina, mohl mít více prostoru.
889696
Mě se to líbilo. Překvapivě dost. Jasně, bylo to o půl hodiny delší, [spoiler]ta "smrt americe" byla divná, nebylo to třeba[/spoiler], ale jinak Ali super, Julia skvělá, [spoiler]Tesla[/spoiler] scéna hodně dobrá, možná predikce *:D*.  Jen škoda Kevina, mohl mít více prostoru.
8/10
2 -2
...bylo srozumitelné pro skladníka ze šroubárny, kterému však budou chybět ke spokojenosti zombíci, mimozemšťani, nebo alespoň chemtrails".:D

Bylo to dobré. Kratší stopáž by prospěla a jeleny pryč, jinak mě to bavilo velmi, přestože se vlastně nic moc neděje.
889693
...bylo srozumitelné pro skladníka ze šroubárny, kterému však budou chybět ke spokojenosti zombíci, mimozemšťani, nebo alespoň chemtrails".*:D* Bylo to dobré. Kratší stopáž by prospěla a jeleny pryč, jinak mě to bavilo velmi, přestože se vlastně nic moc neděje.
0 -2
Když vidím ty dětinské reakce tady, tak jsem hrozne rád, že recenzi nepsal do_Od.
889688
7 -5
4/10*
889685
4/10*
5 -7
Já jsem s tím v pohodě, ne-konec nevadí, misto vysvětlování naznacovani(dobre, asi je to spíše vysvětlení). Celkove mi to sedlo a představil jsem si sám sebe v podobne situaci a toho asi měl film dosáhnout. Obecně mám sebemrskaccsky žánr post-apo rad jelikož si uvědomuji jak bych byl total v prdeli jelikož neumím udělat baterku z brambory. 7/10
889680
8 -2
reaguje na: Polux
mistrovy tvorby... :D:D:D
889675
mistrovy tvorby... *:D**:D**:D*
889662
0 -4
7/10 :D :D :D :D :D :D
889674
7/10 :D :D :D :D :D :D
2 -10

6/10

Nevědět předem, že to má pod palcem Esmail, přísahal bych, že po nepovedené post-apo historce z neluxusní chatrče to letos Shyamalan zkouší znovu, tentokrát s o něco méně nepovedenou post-apo historkou z luxusního baráku:D.

Má to totiž všechny příznaky mistrovy tvorby. Oblíbená tajnosnubná premisa o konci, když už ne samotného světa, tak současného společenského řádu, neustálé náznaky, že teď už se to dějově konečně rozjede (a samozřejmě ne, až do konce se to nijak nerozjede), postupné odhalování skutečného stavu věcí dávkováno tím nejopatrnějším (tj. nejpomalejším) možným způsobem, většina stopáže vyplněna banální sociální kritikou a nezajímavým/nudným psychologickým rozborem přítomných postav, namísto jakékoliv (natož dramaticky vyhrocené) akce, a na závěr neuspokojivá ne-pointa, která dosavadní děj ani postavy nikam neposune. Na papíře v rámci mnoha desítek stran to možná funguje (netuším, předlohu neznám), ve filmu na ploše dvou a půl hodin už moc ne (osobně odzkoušeno).

Zachraňuje to silný casting (zejména dvojka Hawke a Ali), šikovné hrátky s kamerou (variace na podobnou auto inside cam scénu v Children of Men se povedla), pár působivých scén (tanker, letadlo, zvířata, auta - nicméně je poměrně vtipné, jak si Esmail (případně Alam) představuje, že ne/funguje FSD od Tesly:D) budujících post-apo atmosféru a sem tam chytrá střihová skladba, která střídáním pozornosti v momentech, kdy postavy právě učinily další "objev" stran aktuální situace, oddaluje divákovo poznání a tím zvyšuje napětí (byť to  příběhově nakonec není zúročeno). V těch lepších ohledech (produkční hodnoty) stylová podívaná, v těch horších (narativ) uspávající záležitost.
889662
Nevědět předem, že to má pod palcem Esmail, přísahal bych, že po nepovedené post-apo historce z neluxusní chatrče to letos Shyamalan zkouší znovu, tentokrát s o něco méně nepovedenou post-apo historkou z luxusního baráku*:D*. Má to totiž všechny příznaky mistrovy tvorby. Oblíbená tajnosnubná premisa o konci, když už ne samotného světa, tak současného společenského řádu, neustálé náznaky, že teď už se to dějově konečně rozjede (a samozřejmě ne, až do konce se to nijak nerozjede), postupné odhalování skutečného stavu věcí dávkováno tím nejopatrnějším (tj. nejpomalejším) možným způsobem, většina stopáže vyplněna banální sociální kritikou a nezajímavým/nudným psychologickým rozborem přítomných postav, namísto jakékoliv (natož dramaticky vyhrocené) akce, a na závěr neuspokojivá ne-pointa, která dosavadní děj ani postavy nikam neposune. Na papíře v rámci mnoha desítek stran to možná funguje (netuším, předlohu neznám), ve filmu na ploše dvou a půl hodin už moc ne (osobně odzkoušeno). Zachraňuje to silný casting (zejména dvojka Hawke a Ali), šikovné hrátky s kamerou (variace na podobnou [spoiler]auto inside cam scénu v Children of Men[/spoiler] se povedla), pár působivých scén ([spoiler]tanker, letadlo, zvířata, auta[/spoiler] - nicméně je poměrně vtipné, jak si Esmail (případně Alam) představuje, že ne/funguje [spoiler]FSD od Tesly[/spoiler]*:D*) budujících post-apo atmosféru a sem tam chytrá střihová skladba, která střídáním pozornosti v momentech, kdy postavy právě učinily další "objev" stran aktuální situace, oddaluje divákovo poznání a tím zvyšuje napětí (byť to  příběhově nakonec není zúročeno). V těch lepších ohledech (produkční hodnoty) stylová podívaná, v těch horších (narativ) uspávající záležitost.
6/10
3 -4
reagují: drive