Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Beyoncé a Godzilla zachraňují kina. Disneyho dusí série pohrom


ikona
Cival
amcangel studiosbeyoncédisneygodzillagodzilla minus onehunger gamesjohn woomartin scorsesemarvelsnapoleonpřáníridley scottsilent nighttaylor swifttrollovétrollstržby
...a chudák legendární John Woo. 

Týden po Díkuvzdání přichází obvykle jeden z nejslabších kasovních víkendů roku. Síť multiplexů AMC se tomu rozhodla čelit nasazením dalších nových zpívánek jedné z nejslavnějších popových hvězd současnosti – a tak mohla ovládnout kasovní žebříček tentokrát Beyoncé!

Pravda, zájem o ní je proti Taylor Swift, která ze světových kin vytěžila tři sta milionů dolarů, přeci jen zlomkový. Ale Taylor je teď světovou jedničkou a její rekordní turné v Americe čerstvě vybičovalo poptávku na maximum, takže načasování jejího filmu bylo absolutně dokonalé. Věrné fanynky si mohly zabékat a ty sociálně slabší konečně užít její koncert alespoň takhle ze záznamu. Vyrovnat se téhle události bylo prakticky nemožné.

 

Pokud se ale měl nějaký ten koncertní film prosadit mezi blockbustery, i když výrazně méně, pořád to muselo být sakra velké jméno. AMC zlanařilo to druhé největší, které lámalo koncertní rekordy rok před Taylor: Beyoncé tak uvedla svůj chystaný celovečerní hudební dokument Renaissance do 2539 zámořských kin a zachránila tím těžkou komerční bídu.

 

Otvírák za 21 milionů dolarů je moc fajn počin a nebýt šílenství okolo Taylor Swift, pořádně by se nad ním juchalo. Šlo by totiž o jeden z šesti nejúspěšnějších koncertních filmů historie. Jenže to jsou kdyby.

Beyoncé každopádně na tomhle projektu tratit rozhodně nebude a i útok na světové tržby okolo 70 milionů dolarů bude pro zasvěcené milým byznysovým příběhem letošního roku. V děsu můžou být jen velká studia a tradiční distributoři, protože v krátkém sledu jde o další úspěšný flák uvedený napřímo v kinech bez prostředníků. Filmový průmysl se otřásá v základech. Zase.

 

Mimochodem, tříhodinová vizuální show má 100 % pozitivních recenzí a fanouškovské hodnocení 9,2 z 10 jasně naznačuje, že pokud je Beyoncé vaším šálkem, měli byste si najít nějaké české kino, kde se (díky Aerofilms) promítá.

I druhá výraznější novinka nevzešla od tradičních hollywoodských hráčů. Nezávisle distribuovaná japonská Godzilla Minus One si přišla na hezkých jedenáct mega. Proti velkofilmům Emmericha nebo Edwardse je to samozřejmě troška, rozpočet tohohle povedeného filmu ale byl jen patnáct milionů dolarů, takže i potenciální třicítka z Ameriky pomůže projekt krásně zafinancovat. Jděte ho taky podpořit do pražského nebo brněnského Cinema City, ať nám nezbydou jen lobotomické výplachy

 

V rámci exotického dovozu zvládl hezky zaujmout i další indický export Animal. Šest milionů ze sedmi stovek kin je moc pěkný start pro tuhle velkorysou akční kriminálku a další potvrzení rostoucí poptávky po bijácích z nové nejlidnatější země světa. Film díky parádní akviziční politice Cinema City mimochodem taky můžete dnes nebo zítra zhlédnout v pražském Slováči.

Naoko nevypadá zle ani čtyři a půl milionu pro další kousek od pobožného studia Angel jménem The Shift. Ale ten už byl nasazen do 2450 kin, takže zájem je výrazně nižší. Studio Angel je čím dál tím ambicióznější, a proto to zkusilo tentokrát s dystopickým sci-fi thrillerem, ale pohled na 40 % pozitivních recenzí s průměrným ratingem 5,2 z 10 jasně značí, že tohle sousto bylo tentokrát příliš velké.

 

A abychom čerstvé novinky ještě dojeli – a že jich je požehnaně, protože stávka rozbořila distribuční kalendář a uvolnila spoustu místa pro menší projekty – můžeme smutně koukat na tři miliony pro režijní comeback Johna Woo Silent Night. Němý akčňák má bohužel taky veleprůměrné ohlasy, takže v novou žánrovou lahůdku jako Tváří v tvář, Killer nebo Hard-Boiled asi úplně doufat nemůžeme.

Stávající tituly po tučném Díkuvzdání tradičně notně ztrácely. Nejlíp si vedly Hunger Games, které klesly „jen“ o polovinu a ze stříbrné pozice připočetly dalších 14,5 mega. Celosvětově se tak posunuly už skoro na čtvrt miliardy, takže nějaké další pokračování je klidně ve hře, protože oblíbená značka se znovu vecpe do letošní top dvacítky.

 

trojka Trollů na čtvrté příčce spadla o citelných 57 % a připočetla jen dalších sedm milionů. Na stovku z Ameriky to stačit bude nejspíš jen těsně, ale průběžných 160 milionů dolarů celosvětově je docela snesitelných. Trollové budou chtít v kinech ještě chvíli vydržet a dostat se až ke čtvrtmiliardě.

…a co by za to dala třeba disneyovka Přání! Ta po katastrofálním startu zažila i tragikomický sešup o dvě třetiny během uplynulého víkendu. A jejích aktuálních 81 milionů z celého světa je… bezprecedentně zoufalých! Pohádka za 200 mega se zařadí mezi největší propadáky roku a taky mezi kapitální průšvihy studia nejen tohoto roku. U Disneyho fakt musí začít od nuly, tam je všechno špatně.

 

A špatně by na tom byl i Ridley Scott s Napoleonem, když by jeho uvedení v kinech nebylo vlastně jen podivně rozpačitou reklamou na uvedení čtyřapůlhodinové verze na Apple TV+. Propad o 65,5 % na sedm mega z víkendu totiž bolí a zastaví Napoleona na šedesátce z Ameriky. Epickou fresku drží alespoň Evropa, díky níž se celkově přepočítává 135 milionů. Napoleon se tedy bude tlačit docela blízko ke globálním 200 milionům a v rámci dvou ambiciózních, leč pro diváky z různých důvodů tužších soust od Appleu přeci jen o fous trumfne Scorseseho Zabíjáky rozkvetlého měsíce (ti mimochodem zahájili oscarovou sezónu oceněním za nej film od newyorských kritiků).

Desítku pak uzavírá levný, ale celkem úspěšný horor Den díkuvzdání. Ten z topky vytlačil i další průserovou komiksovku Marvels, jež končí v kinech s pouhými dvěma kily z celého světa na kontě. Přitom stála výrazně víc. Další strašlivá blamáž. Disney kaput.

 

Kompletní žebříček tržeb tady.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (13)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace