Diskuze k článku Obchodníci s bolestí: Recenze

příspěvky 1 - 4 Napsat příspěvek

6/10

Další z řady neuvěřitelných příběhů (jak jinak, než podle skutečných událostí) o tom, jak moc ne/funguje zdravotnický systém v zemi zaslíbené a jak snadno a rychle lze díky tomu vydělat obří prachy, kráčí po vyšlapaných stopách všech podobných filmů o prohnilosti toho kterého systému (ať už jde o finance, soudnictví nebo farmaceutika) a chytrácích, kteří toho dokážou patřičně využít, aniž by k tématu dodal něco zásadního, nového, nebo alespoň zajímavého.

Příběhově se tady žádné překvapení nekoná, což samo o sobě nemusí být na škodu, ale rutinér Yates nedokáže vtisknout filmu žádný osobitější ráz, kterým by vystoupil z řady (ať už po formální nebo obsahové stránce). Není to až tak (černo)humorné, satirické, nebo absurdní, jak by to, vzhledem k atraktivnímu tématu, mohlo být a nějaké opravdu dramaticky nebo emocionálně vypjaté scény ve filmu divák také nenajde. Ani potenciálně vděčný "dokumentární" motiv retrospektivních rozhovorů, glosujících celou kauzu, není vytěžen tak, jak by si zasloužil. A hra na city tady rovněž příliš nefunguje, protože protistraně, v podobě osudů samotných pacientů, je v ději věnováno minimum prostoru.

Plusové body si Yates připisuje za svižné tempo, pár vtipných scén (přijímací pohovor, interakce s rodinou, rozšiřování týmu) a především silný casting. Blunt je jako obvykle parádní a zaslouženě na sebe strhává veškerou pozornost, Evans za ní, překvapivě, o moc nezaostává a herecký veterán García s přehledem dokazuje, že stále neztratil formu. Celkově jedna z těch lepších netflixovek, ale v rukou někoho schopnějšího to mohlo být mnohem zábavnější představení.
887111
Další z řady neuvěřitelných příběhů (jak jinak, než podle skutečných událostí) o tom, jak moc ne/funguje zdravotnický systém v zemi zaslíbené a jak snadno a rychle lze díky tomu vydělat obří prachy, kráčí po vyšlapaných stopách všech podobných filmů o prohnilosti toho kterého systému (ať už jde o finance, soudnictví nebo farmaceutika) a chytrácích, kteří toho dokážou patřičně využít, aniž by k tématu dodal něco zásadního, nového, nebo alespoň zajímavého.   Příběhově se tady žádné překvapení nekoná, což samo o sobě nemusí být na škodu, ale rutinér Yates nedokáže vtisknout filmu žádný osobitější ráz, kterým by vystoupil z řady (ať už po formální nebo obsahové stránce). Není to až tak (černo)humorné, satirické, nebo absurdní, jak by to, vzhledem k atraktivnímu tématu, mohlo být a nějaké opravdu dramaticky nebo emocionálně vypjaté scény ve filmu divák také nenajde. Ani potenciálně vděčný [spoiler]"dokumentární"[/spoiler] motiv [spoiler]retrospektivních rozhovorů, glosujících celou kauzu,[/spoiler] není vytěžen tak, jak by si zasloužil. A hra na city tady rovněž příliš nefunguje, protože protistraně, v podobě osudů samotných pacientů, je v ději věnováno minimum prostoru.   Plusové body si Yates připisuje za svižné tempo, pár vtipných scén [spoiler](přijímací pohovor, interakce s rodinou, rozšiřování týmu)[/spoiler] a především silný casting. Blunt je jako obvykle parádní a zaslouženě na sebe strhává veškerou pozornost, Evans za ní, překvapivě, o moc nezaostává a herecký veterán García s přehledem dokazuje, že stále neztratil formu. Celkově jedna z těch lepších netflixovek, ale v rukou někoho schopnějšího to mohlo být mnohem zábavnější představení.
6/10
0 0
Catherine O'Hara je docela GILF...a to je asi tak všechno.
885465
0 0
Byla bolest to dokoukat.
885345
Byla bolest to dokoukat.
0 0
Seriálový Absťák je prý opravdu výborný. Problém je, že je to téma, kterému uplně nechci dávat 9 hodin.

Já se spíš divím, že to někdo u nás nedal do paralely s kratomem, což je taky opiát a 12 letý dítě s ho může objednat třeba 5 kg domu poštou.
885280
Seriálový Absťák je prý opravdu výborný. Problém je, že je to téma, kterému uplně nechci dávat 9 hodin.  Já se spíš divím, že to někdo u nás nedal do paralely s kratomem, což je taky opiát a 12 letý dítě s ho může objednat třeba 5 kg domu poštou.
0 0