Diskuze k článku Přízraky v Benátkách: Recenze

příspěvky 1 - 8 Napsat příspěvek
Za me rozhodne nejlepsi Poirot od Branagha. Na 100% vytezene Benatky a jejich ponurost. Tenhle komornejsi, ale narozdil od Sucheta porad filmovy pristup tehle serii sedi, tak snad to nebylo jeji requiem.
889450
2 0

6/10

Předchozí pokus po finanční stránce tak úplně nevyšel (vzhledem k totálně přestřelenému rozpočtu na podobný typ žánrovky ani není divu), přesto Branagh dostal od studia (relativně rychle) znovu šanci rozehrát s kníratým detektivem ještě jednu "whodunnit" hru, ale tentokrát podle trochu odlišných pravidel. A vyplatilo se to, protože výsledkem je slušná dobová krimi záležitost s občasným (vítaným) odklonem do strašidelného žánru, která sice jackpot ve finále nerozbije, ale hned několik povedených trumfů v průběhu hry vynést dokáže.

Pryč je nadstandardní rozpočet, zástup velkých hereckých hvězd, opulentní audiovizuální stránka, nevyžádaná (a hlavně nadbytečná) záplava digibordelu, vydatná stopáž a naštěstí taktéž podivné tvůrčí experimenty s charakterem a pitváním emocionálního nitra ústřední postavy z minulého filmu. Zbyla hodně komorní žánrovka, která působí jako adaptace nějaké divadelní hry o několika málo hercích a dvojici lokací (jeden interiér, jeden exteriér a to je vše), která se může opřít v prvé řadě o Branagha, který je v roli proslulého detektiva naštěstí opět výborný, a ve druhé řadě o málo známou (respektive ne tak často  adaptovanou) předlohu a málo známý (respektive ne tak oslnivý) casting.

Díky tomu tady divák, oproti oběma předchozím (v minulosti nesčetněkrát zpracovaným) adaptacím, předem netuší, kterými cestičkami se bude příběh ubírat dále, které postavy budou pro zápletku důležité a které nikoliv a které z nich (a případně v jakém pořadí) se ne/dožijí konce filmu a současně na něj v průběhu děje čeká nějaké to překvapení. Což platí i pro znalce předlohy, jelikož dle synopse na wiki z ní film vychází jen velmi volně. Branagh během děje chytře dávkuje sice ne přímo strašidelné, ale příjemně znepokojivé momenty a film díky tomu šikovně balancuje na hraně detektivky a retro duchařiny. Čemuž pomáhá i náladový OST a kamera, která v několika scénách předvede stylový pohyb v prostoru. Snad se z tohohle pokračování nestane rozlučka, Branagh by si ještě pár dalších šancí (ideálně na streamu) zasloužil:)
886170
Předchozí pokus po finanční stránce tak úplně nevyšel (vzhledem k totálně přestřelenému rozpočtu na podobný typ žánrovky ani není divu), přesto Branagh dostal od studia (relativně rychle) znovu šanci rozehrát s kníratým detektivem ještě jednu "whodunnit" hru, ale tentokrát podle trochu odlišných pravidel. A vyplatilo se to, protože výsledkem je slušná dobová krimi záležitost s občasným (vítaným) odklonem do strašidelného žánru, která sice jackpot ve finále nerozbije, ale hned několik povedených trumfů v průběhu hry vynést dokáže.    Pryč je nadstandardní rozpočet, zástup velkých hereckých hvězd, opulentní audiovizuální stránka, nevyžádaná (a hlavně nadbytečná) záplava digibordelu, vydatná stopáž a naštěstí taktéž podivné tvůrčí experimenty s charakterem a pitváním emocionálního nitra ústřední postavy z minulého filmu. Zbyla hodně komorní žánrovka, která působí jako adaptace nějaké divadelní hry o několika málo hercích a dvojici lokací (jeden interiér, jeden exteriér a to je vše), která se může opřít v prvé řadě o Branagha, který je v roli proslulého detektiva naštěstí opět výborný, a ve druhé řadě o málo známou (respektive ne tak často  adaptovanou) předlohu a málo známý (respektive ne tak oslnivý) casting.   Díky tomu tady divák, oproti oběma předchozím (v minulosti nesčetněkrát zpracovaným) adaptacím, předem netuší, kterými cestičkami se bude příběh ubírat dále, které postavy budou pro zápletku důležité a které nikoliv a které z nich (a případně v jakém pořadí) se ne/dožijí konce filmu a současně na něj v průběhu děje čeká nějaké to překvapení. Což platí i pro znalce předlohy, jelikož dle synopse na wiki z ní film vychází jen velmi volně. Branagh během děje chytře dávkuje sice ne přímo strašidelné, ale příjemně znepokojivé momenty a film díky tomu šikovně balancuje na hraně detektivky a retro duchařiny. Čemuž pomáhá i náladový OST a kamera, která v několika scénách předvede stylový pohyb v prostoru. Snad se z tohohle pokračování nestane rozlučka, Branagh by si ještě pár dalších šancí (ideálně na streamu) zasloužil*:)*.
6/10
0 0
Nejlepsi z Branaghovych Poirotu. Nikdy bych nerekl, ze Benatky dokazou byt tak ponury a mrazivy. Pryc je nabubrela okazalost, naopak je tu krasny komorni drama s nadherne mrazivou atmosferou a sympatickymi kamerovymi hratkami. Obsazeni paradni, opet.

Taky se mi libi, jak Branagh citlive davkuje pozadi sveho Poirota. Vzdycky naznaci, nikdy ale nerekne az moc. Dodava mu komplexnost, aniz by ale premenoval odkaz Agathy Christie. Trochu de obavam, ze finalni trzby vznik dalsiho dilu uz nepovoli...
880744
Nejlepsi z Branaghovych Poirotu. Nikdy bych nerekl, ze Benatky dokazou byt tak ponury a mrazivy. Pryc je nabubrela okazalost, naopak je tu krasny komorni drama s nadherne mrazivou atmosferou a sympatickymi kamerovymi hratkami. Obsazeni paradni, opet. Taky se mi libi, jak Branagh citlive davkuje pozadi sveho Poirota. Vzdycky naznaci, nikdy ale nerekne az moc. Dodava mu komplexnost, aniz by ale premenoval odkaz Agathy Christie. Trochu de obavam, ze finalni trzby vznik dalsiho dilu uz nepovoli...
3 0
reaguje na: Taylor
Vražda v Orient Expressu je hlavně nejznámější, ale stejně samotný závěr nikde neříkám, protože pro mě to bylo poprvé velké překvapení a nechci nikomu říct spoiler (spousta lidí to neví). Ale já mám ten příběh ráda i díky tomu prostředí, a té atmosféře vlaku zamrzlého v závěji...dá se hlavně pojmout několika způsoby. Třeba verze se Suchetem je poměrně temná, kdy je Poirot už lehce zlomený a na závěr je to spíš rezignace z jeho strany, než vědomé rozhodnutí. Říkají, že je to ze Suchetových příběhů jedna z nejlepších.
Musím říct, že verze v Doctor Who (Mummy on the Orient Express), mě taky bavila velice :D (i když tam je to trochu o něčem jiném na závěr :D )
Já budu na moviezone asi jediná, komu Gal Gadot vlastně nevadí. Nikdy nepředstírala, že je nějaká velká herečka a sází zkrátka na to, co má. :D
Ale objekitvně z těch dvou je "Vražda" filmově lepší, Smrt na Nilu už byla moc digitální, a tohle by měl být spíš pořád uzemněný příběh, už jen kvůli tomu, kdy se to odehrává.
Na Přízraky v Benátkách se těším, už jen proto, že Kennetha můžu jako herce i režiséra, a docela mě baví, jak dokáže snadno skákat mezi žánry, filmem a divadlem.
880671
Vražda v Orient Expressu je hlavně nejznámější, ale stejně samotný závěr nikde neříkám, protože pro mě to bylo poprvé velké překvapení a nechci nikomu říct spoiler (spousta lidí to neví). Ale já mám ten příběh ráda i díky tomu prostředí, a té atmosféře vlaku zamrzlého v závěji...dá se hlavně pojmout několika způsoby. Třeba verze se Suchetem je poměrně temná, kdy je Poirot už lehce zlomený a na závěr je to spíš rezignace z jeho strany, než vědomé rozhodnutí. Říkají, že je to ze Suchetových příběhů jedna z nejlepších. Musím říct, že verze v Doctor Who (Mummy on the Orient Express), mě taky bavila velice *:D* (i když tam je to trochu o něčem jiném na závěr *:D* ) Já budu na moviezone asi jediná, komu Gal Gadot vlastně nevadí. Nikdy nepředstírala, že je nějaká velká herečka a sází zkrátka na to, co má. *:D*  Ale objekitvně z těch dvou je "Vražda" filmově lepší, Smrt na Nilu už byla moc digitální, a tohle by měl být spíš pořád uzemněný příběh, už jen kvůli tomu, kdy se to odehrává. Na Přízraky v Benátkách se těším, už jen proto, že Kennetha můžu jako herce i režiséra, a docela mě baví, jak dokáže snadno skákat mezi žánry, filmem a divadlem.
880561
6 0
reaguje na: Jarita12
Smrt na Nilu je moje nejoblíbenější Poirotovka a tak jsem se do kina těšil....ale snad to bylo tím prknem Gadotovic, nebo tím CGI, nebo bůhví čím, ale ten film mi nesedl. Naopak Vražda v Orient express je zase moje jedna z nejméně oblíbených Poirotovek a ta mi sedla dokonale. :)
880561
Smrt na Nilu je moje nejoblíbenější Poirotovka a tak jsem se do kina těšil....ale snad to bylo tím prknem Gadotovic, nebo tím CGI, nebo bůhví čím, ale ten film mi nesedl. Naopak Vražda v Orient express je zase moje jedna z nejméně oblíbených Poirotovek a ta mi sedla dokonale. *:)*
880506
2 0
reagují: Jarita12