Diskuze k článku Indiana Jones a nástroj osudu: Recenze

3/10

Nebavilo. Digibordel k nepřežití (Mangold a jeho lži jak se mu budou snažit vyhnout a pak ho serou i do scén kde vůbec není nutnej - například při klidný noční jízdě na lodi, kde se vedou jen dialogy). Při scéně na vlaku už sem jen čekal, kdy se někde v záběru objeví Segal z druhýho Přepadení. Ostatní honičky nudný a vyumělkovaný.
Mentálně je film někde na úrovni školáka prvního stupně, kdy musí bejt nějakej fakt milionkrát zopakovanej a pak ještě pro jistotu přežvejkanej záporákama. Základní logika si taky vzala volno a pak člověk musí sledovat scénu, ve který Indy zmlátí a vyhodí nácka řidiče ze zaparkovanýho auta, do kterýho přímo v ten moment začnou nastupovat jiný náckové, kterejm je to úplně jedno. Nebo v kasínu po něm nejdřív všichni u stolu střílej a sekundu potom tam jen stojí a čumí a nic nedělají...
Mikkelsen totálně nevyužitej. A to sem se na jeho nacistickýho záporáka fakt těšil a krom toho, že je pravděpodobně nesmrtelnej (fakt sem si dlouhou dobu myslel, že to má bejt jeho dvojče nebo tak něco když na sobě po tý nepřežitelný ráně od vodního jeřábu nemá ani jizvu) je taky strašně nezajímavej.
Sallah chudák taky totálně nevyužitej. Jména ostatních už si ani nepamatuju a vlastně už mě ani nebaví k tomu něco dál psát.

Atmosféra žádná, napětí žádný. Film stejně prázdnej jako to zelený plátno před kterým se točil...
879508
Nebavilo. Digibordel k nepřežití (Mangold a jeho lži jak se mu budou snažit vyhnout a pak ho serou i do scén kde vůbec není nutnej - například při klidný noční jízdě na lodi, kde se vedou jen dialogy). Při scéně na vlaku už sem jen čekal, kdy se někde v záběru objeví Segal z druhýho Přepadení. Ostatní honičky nudný a vyumělkovaný. Mentálně je film někde na úrovni školáka prvního stupně, kdy musí bejt nějakej fakt milionkrát zopakovanej a pak ještě pro jistotu přežvejkanej záporákama. Základní logika si taky vzala volno a pak člověk musí sledovat scénu, ve který [spoiler]Indy zmlátí a vyhodí nácka řidiče ze zaparkovanýho auta, do kterýho přímo v ten moment začnou nastupovat jiný náckové, kterejm je to úplně jedno. Nebo v kasínu po něm nejdřív všichni u stolu střílej a sekundu potom tam jen stojí a čumí a nic nedělají...[/spoiler] Mikkelsen totálně nevyužitej. A to sem se na jeho nacistickýho záporáka fakt těšil a krom toho, že je pravděpodobně nesmrtelnej [spoiler](fakt sem si dlouhou dobu myslel, že to má bejt jeho dvojče nebo tak něco když na sobě po tý nepřežitelný ráně od vodního jeřábu nemá ani jizvu) je taky strašně nezajímavej.[/spoiler] Sallah chudák taky totálně nevyužitej. Jména ostatních už si ani nepamatuju a vlastně už mě ani nebaví k tomu něco dál psát. Atmosféra žádná, napětí žádný. Film stejně prázdnej jako to zelený plátno před kterým se točil...
3/10
5 -4
Je to určitě lepší než 4. To vidím z dnešního pohledu jako cut scény bez hry nebo podklad do 3d kabiny v zábavním parku.

Popravdě nevím jak bych se na to koukal, kdyby to nebyl Indy, ale nějaká Netflix verze Allana Quatermaina. Podle mne to maximálně uklouzne do nadprumeru.
879063
Je to určitě lepší než 4. To vidím z dnešního pohledu jako cut scény bez hry nebo podklad do 3d kabiny v zábavním parku. Popravdě nevím jak bych se na to koukal, kdyby to nebyl Indy, ale nějaká Netflix verze Allana Quatermaina. Podle mne to maximálně uklouzne do nadprumeru.
1 -2
reaguje na: TedGeorge
Pardon, měl jsem na mysli Chrám zkázy. Ne že bych ho vyloženě neměl rád, ale baví mě prostě míň.
879061
879060
2 0
reaguje na: HAL
Já jsem asi nepochopil tu tvoji prvni větu.
879060
879056
1 0
reagují: HAL
reaguje na: The Joker
Je to citelně lepší než čtyřka a imo i lepší než trojka dvojka. Ne že by se tomu chodilo naproti protože Indy, ale naopak přesně "protože Indy" se na to jede zbytečný hate. Je to dobrý dobrodružný film, nejlepší za dlouhé roky - a ten film je hlavně o Indym, takže mě ani tolik nemrzí že Mikkelsen byl hlavně ke konci docela upozaděný.

Na csfd teď skokově ztratil protože se dostal na torrenty/uloz.to a hodnotí ti které ani moc nezajímal. To padá každý film.
879056
Je to citelně lepší než čtyřka a imo i lepší než [s]trojka[/s] dvojka. Ne že by se tomu chodilo naproti protože Indy, ale naopak přesně "protože Indy" se na to jede zbytečný hate. Je to dobrý dobrodružný film, nejlepší za dlouhé roky - a ten film je hlavně o Indym, takže mě ani tolik nemrzí že Mikkelsen byl hlavně ke konci docela upozaděný. Na csfd teď skokově ztratil protože se dostal na torrenty/uloz.to a hodnotí ti které ani moc nezajímal. To padá každý film.
879054
2 -4
reagují: TedGeorge
reaguje na: AndyKaufman
Ci-li je to jak ctyrka, kdy se tomu jde jako ze naproti "protoze Indy"? :)) Co jsem videl na csfd, tak za den a pul tam IJ5 ztratil 2%, takze dalsi modrej blockbuster poslednich dvou let.
879054
879053
0 -1
reagují: HAL
Přidávám se k mírně spokojeným reakcím. V podstatě bych tomu vyčetl přílišnou plytkost příběhu a úplně zbytečnou digitalnost. A trochu mne zklamal Mikkelsen a jeho linka, tam měli přitlačit na pilu a líp využít Banderase. Ale jinak to bylo moc fajn nostalgické setkání se starým známým  6-7/10 úplně v klidu.
Ano, kdybych dostal task, at to rozstrilim, tak to objektivními argumenty sundal, ale proč bych to dělal ?
879053
Přidávám se k mírně spokojeným reakcím. V podstatě bych tomu vyčetl přílišnou plytkost příběhu a úplně zbytečnou digitalnost. A trochu mne zklamal Mikkelsen a jeho linka, tam měli přitlačit na pilu a líp využít Banderase. Ale jinak to bylo moc fajn nostalgické setkání se starým známým  6-7/10 úplně v klidu.  Ano, kdybych dostal task, at to rozstrilim, tak to objektivními argumenty sundal, ale proč bych to dělal ?
1 -1
reagují: The Joker
Tak jsem viděl Indiana a z mnoha věcí jde být hodně nadšený.

Co se mi hodně líbilo, byl 81ti letej Indy. To byl fakt super portrét někoho, kdo už se zdá být za zenitem, ale najednou je zpátky. Ford do toho dal všechno, a jak jsem mu nežral Hana Sola, tak tady to nebyl Ford, tohle byl prostě Indiana Jones v každým záběru. Fakt jsem si cenil, jak tu jeho postavu brali citlivě, snažili se jí dát konec, na mě to působilo hodně emotivně. A prostě, akční film s 80ti letým hrdinou a ještě takhle povedenej, ou yeah.

Ten film byl prostě vkusnej, ne odvážnej, ne důvtipnej, prostě vkusnej film. Na jednu stranu měl super honičky, atrakce fungovali samy o sobě, ale díky nim jsme neměli čas na nějaké hlubší interakce s postavami. (třeba teď jsem v tv chytil kousek chrámu zkázy, kde jedli opičí mozečky, prostě sedící scéna u stolu, která mluví za několik honiček).

Honičky se mi však vypustili z hlavy, téměř i příběh, ale určitá velmi milá a povedená pachuť za mě teda vítězí a plný čáře a válcuje akční filmy posledních dob (marvel se teda na mě na tohle nehrabe, s přítelkyní jsme to srovnávali se strážci galaxie, přítelkyně teda je na straně strážců, ale za mě jsou strážci jen emoční vydírání, ne film, k filmu má Indiana mnohem blíž).

Mě nevadil ani mladý Indiana, a digitální triky považuju za víc než obstojný. Ale je pravda, že mě nebaví. Nebaví mě sledovat, co tvůrci vymysleli za skopačiny s digitálními efekty, protože s nimi se dá dělat cokoliv a vlastně to asi nikdy zajímavé nebude (myslím tím, když kamera objíždí digitální vlak, dělá nájezdy odjezdy, nebo když má Indiana smyčku kolem krku a zápasí s ní -  vypadá to dobře/obstojně, ale takový triky na mě fungují jen pokud jsou reálný, digitálně je mám fakt problém ocenit, užít si a zírat s otevřeným pohledem).
875439
Tak jsem viděl Indiana a z mnoha věcí jde být hodně nadšený. Co se mi hodně líbilo, byl 81ti letej Indy. To byl fakt super portrét někoho, kdo už se zdá být za zenitem, ale najednou je zpátky. Ford do toho dal všechno, a jak jsem mu nežral Hana Sola, tak tady to nebyl Ford, tohle byl prostě Indiana Jones v každým záběru. Fakt jsem si cenil, jak tu jeho postavu brali citlivě, snažili se jí dát konec, na mě to působilo hodně emotivně. A prostě, akční film s 80ti letým hrdinou a ještě takhle povedenej, ou yeah. Ten film byl prostě vkusnej, ne odvážnej, ne důvtipnej, prostě vkusnej film. Na jednu stranu měl super honičky, atrakce fungovali samy o sobě, ale díky nim jsme neměli čas na nějaké hlubší interakce s postavami. (třeba teď jsem v tv chytil kousek chrámu zkázy, kde jedli opičí mozečky, prostě sedící scéna u stolu, která mluví za několik honiček). Honičky se mi však vypustili z hlavy, téměř i příběh, ale určitá velmi milá a povedená pachuť za mě teda vítězí a plný čáře a válcuje akční filmy posledních dob (marvel se teda na mě na tohle nehrabe, s přítelkyní jsme to srovnávali se strážci galaxie, přítelkyně teda je na straně strážců, ale za mě jsou strážci jen emoční vydírání, ne film, k filmu má Indiana mnohem blíž). Mě nevadil ani mladý Indiana, a digitální triky považuju za víc než obstojný. Ale je pravda, že mě nebaví. Nebaví mě sledovat, co tvůrci vymysleli za skopačiny s digitálními efekty, protože s nimi se dá dělat cokoliv a vlastně to asi nikdy zajímavé nebude (myslím tím, když kamera objíždí digitální vlak, dělá nájezdy odjezdy, nebo když má Indiana smyčku kolem krku a zápasí s ní -  vypadá to dobře/obstojně, ale takový triky na mě fungují jen pokud jsou reálný, digitálně je mám fakt problém ocenit, užít si a zírat s otevřeným pohledem).
3 0
reaguje na: MeaCulpa
Adresujes jedno a co s tymi dalsimi vecami? Prave tym ze sa o tom vobec nehovori tak to proste beres ako to je. Inac by Indy nehovoril nic ine iba, to som mal ale stastie, haha mna nezlozi ani X, pozrite sa stale zijem to je zazrak ... nepozeratelny film. Je to pulpovy pribeh, ber ho tak.
873216
873177
2 0
reaguje na: Will
Pritom by se to dalo odbyt jednim kratkym dialogem, forkem nebo prupovidkou o tom, ze ho nezabije ani pad z vlaku. Podobne Helena stacilo dopsat 1-2 dialogy, proc se chova jak se chova (nevim otec byl blazen, skoncila kvuli tomu sama bla, bla, Indy byl jeji nahradni otec a zmizel, zatrpkla). Proste milion veci, ktere by tem postavam dali trošku zivot a vztah k nim misto dalsi random 10 minutove honicky
873177
873167
7 -1
reagují: Will
reaguje na: MeaCulpa
Ano bol to vyrazny ouch moment ale to asi nema zmysel riesit, samotny Indy by tiez bol davno v lepsom pripade na voziku. Uz len v tomto filme ten grind o tunel. Nope.
873167
873001
2 0
reagují: MeaCulpa
reaguje na: MeaCulpa
hlavne teda strašne wtf mi prišiel ten koniec, ktorý... proste iba skončil a vôbec nič sa v ňom nestalo. :D a to som si vravel, jak nádherne to tam všetko môžu využiť, ale namiesto toho mu proste iba - ehm, pri*ebala. :D
873019
[spoiler]hlavne teda strašne wtf mi prišiel ten koniec, ktorý... proste iba skončil a vôbec nič sa v ňom nestalo. *:D* a to som si vravel, jak nádherne to tam všetko môžu využiť, ale namiesto toho mu proste iba - ehm, pri*ebala. *:D*[/spoiler]
872992
4 -1
Jak tak čtu ty reakce... tak se vlastně pořád docela těším. A i na MI, kterému je zjevně vyčítaný hlavně příběh, a ten to přitom nikdy nemělo kdovíjaký.
873016
2 -1
reaguje na: fabec
Presne, kdyz dostanes zeleznym navestidlem v plny rychlosti primo do kokosu, tak ze te to sestreli z vlaku a pak jeste nekontrolovane spadnes nekde do rokle, tak jsi v jakemkoliv vesmiru kaput.
873001
873000
5 0
reagují: Will
reaguje na: Cival
Možná naráží na to, na co jsem se ptal v diskuzi. Ta rána od návěstidla v úvodu by ho reálně rozsekala na kusy.
873000
Možná naráží na to, na co jsem se ptal v diskuzi. [spoiler]Ta rána od návěstidla v úvodu by ho reálně rozsekala na kusy.[/spoiler]
872996
4 0
reagují: MeaCulpa
reaguje na: MeaCulpa
Tak to jsem si nevsiml a nepochopil... nesmrtelnost Madse? :)
872996
Tak to jsem si nevsiml a nepochopil... [spoiler]nesmrtelnost Madse? :)[/spoiler]
872992
1 -1
reagují: fabec
reaguje na: Cival
U me to celkem prekvapive jde nahoru takze tech 6/10 si to uz v pohode uhraje. Prvni hodina je sice hroziva, ale tu druhou bych si klidne znova pustil. Jen teda mrzi ta nedopecenost dejoveho oblouku Heleny nebo nedovysvetleni nesmrtelnosti Madse
872992
872947
4 -1
reagují: Muel, Cival
Btw byl jsem v dolby atmos na andelu a silene to rvalo - po hodine jsem si s bolesti usi musel odsednout dozadu. Nesmysl.
872984
4 0

7/10

Rozhodne lepsi nez Lebka. Uvod byl sice hrozivej, protoze omlazenej Ford vypadal hrozne, a ty akcni kejkle evokovaly vic Tintina nez klasickou trilogii, ale zbytek byl docela fajn a celkovy pribeh daval smysl a v posledni tretine hezky pracoval v zajmu rozluckoveho finale. Skoda prepaleny stopaze (par honicek a uprku pana duchodce z obkliceni by bodlo skrtnout) a misty zoufalych triku a takx toho ze ta digitalni frizura tomu davala trochu Fast X vibes. Solidni prace, byť v ramci soucasnyho filmovyho prumyslu trochu mimo no, ale rozhodne mi to neprijde zbytecny pridavek k serii.
872947
7/10
13 -2
reagují: MeaCulpa
Měl jsem radost a byl jsem až dojatý, že na plátně vidím stále toho starého dobrého Indyho, u jehož dobrodružství se pokaždé příjemně bavím. A nezáleží na tom, u jakého dílu nyní už celé pentalogie. Když ho miluješ, není co řešit. Jasně, Dobyvatelé jsou Dobyvatelé, ale Nástroj osudu mu hodně šlape na paty. Kacířské? Jistě. Úvodní expozice z válečných let se Dobyvatelům směle vyrovná ve všech ohledech a ani další průběh není vůbec špatný, naopak. Harrison Ford je i ve svém věku pořád dokonalý. Je znát, že Indianu Jones má narozdíl od Hana Sola v oblibě. Užívá si každý moment, který doprovází stále neselhávající John Williams. Záporáky jsou tu po letech opět náckové, kteří i v 60. letech mají s Indym nevyřízené účty. Mads Mikkelsen je opět výborný a perfektně sem zapadne. No a ten závěr? Doják, který jsem vůbec nečekal. Nejen proto, že už to všechno končí, ale hlavně to setkání... James Mangold samozřejmě není Steven Spielberg, ale je vidět, že původní čtyři díly měl pečlivě nastudované. Jeho příspěvek tak netvoří žádnou nastavovanou kaši, ale plynule na Spielberga navazuje. Nástroj osudu je pro mě příjemným překvapením a lepší už to ani být nemohlo. Georgi, Stevene a Harrisone, díky za všechno.
872892
9 -4