Diskuze k článku Air: Zrození legendy: Recenze

příspěvky 1 - 5 Napsat příspěvek
Příjemně a svižně natočený film o ničem. Resp o jednom marketingovém nápadu a jak se ho povedlo provést, ale to je pořád celkem nezajímavé, když ten nápad se netýká ničeho důležitého, ani jeho naplnění neprovází prakticky žádné drama, a film k němu nepřidává ani žádný ono téma reflektující přesah.
Kdyby Affleck a hlavně Damon nebyli tak skvělí herci, které by bylo fajn sledovat ať už dělají cokoli, tak by Air neměl čím zaujmout. Snad jen tím jak intenzivně tlačí svou osmdesátkovou stylizaci, ať už skrze rekvizity, nebo soundtrackem co jak kdyby z GTA: Vice City vypadl. 7/10
879463
Příjemně a svižně natočený film o ničem. Resp o jednom marketingovém nápadu a jak se ho povedlo provést, ale to je pořád celkem nezajímavé, když ten nápad se netýká ničeho důležitého, ani jeho naplnění neprovází prakticky žádné drama, a film k němu nepřidává ani žádný ono téma reflektující přesah. Kdyby Affleck a hlavně Damon nebyli tak skvělí herci, které by bylo fajn sledovat ať už dělají cokoli, tak by Air neměl čím zaujmout. Snad jen tím jak intenzivně tlačí svou osmdesátkovou stylizaci, ať už skrze rekvizity, nebo soundtrackem co jak kdyby z GTA: Vice City vypadl. [b]7/10 [/b]
1 0

6/10

S podobnými "produktovými" biografiemi se v poslední době roztrhl pytel a Jordan je díky nedávnému "účinkování" v Last Dance zase v kurzu, takže asi dávalo smysl, že se nerozlučné duo Affleck a Damon rozhodlo odstartovat produkci svého labelu Artists Equity něčím jako je zrovna tohle, zvlášť když se kromě podílu na produkci oba pánové zhostili i hlavní a nejdůležitější vedlejší role a na plac si s sebou přivedli ještě pár dalších šikovných hereckých posil k tomu. Trailer mě ovšem svým tempem a celkovým podáním příliš neoslnil a film nakonec taky ne.

Film disponuje slušnou atmosférou 80s i díky zvolenému OST, plného dobových hitů a většina herecké družiny zvládá odehrát své party bez sebemenšího zaváhání (kromě očekávaně silného Damona s Affleckem stojí za zmínku také Bateman s Tuckerem a zejména Davis, kteří všichni bez výjimky dokážou upoutat divákovu pozornost i na relativně nevelkém prostoru), nicméně samotná historka o tom, jak už tehdy obří konglomerát Nike spolu s Jordanovic rodinkou jedním párem tenisek spustili lavinu na poli marketingu, nasmlouvaných podílů ze zisku a účetních uzávěrek v oděvním průmyslu a tím k ještě násobně větším prachům přišli, bohužel moc zajímavá není.

Ani by tak nevadilo, že výsledek popisované honby za podepsáním Jordana je všeobecně znám (to je ostatně překážka, se kterou si musí poradit všechny biografie), problémem ale je, že k němu nevede nijak zvlášť zábavná, napínavá, nebo alespoň dramatická cesta a to i proto, že tady nic zásadního není v sázce. Nike vydělával obří prachy i bez Jordana, Jordan by se stal sportovní superhvězdou i bez tenisek a postava Damona by po uzavření basketbalové divize v Nike prostě "přestoupila" ke konkurenci (což se ve skutečnosti o něco později stejně stalo:D). Tvůrčí rozhodnutí zredukovat ve filmu postavu samotného Jordana na v podstatě cameo, přestože se celý příběh točí okolo jeho osoby a názoru na spolupráci, je pak vyloženě podivné. O kolik zajímavější by bylo, kdyby se celý příběh odvyprávěl z jeho úhlu pohledu, tj. sportovní talent vs vypočítavé korporace, kterým přes usměvavé tváře a líbivé řeči jde jen o prachy.
869537
S podobnými "produktovými" biografiemi se v poslední době roztrhl pytel a Jordan je díky nedávnému "účinkování" v Last Dance zase v kurzu, takže asi dávalo smysl, že se nerozlučné duo Affleck a Damon rozhodlo odstartovat produkci svého labelu Artists Equity něčím jako je zrovna tohle, zvlášť když se kromě podílu na produkci oba pánové zhostili i hlavní a nejdůležitější vedlejší role a na plac si s sebou přivedli ještě pár dalších šikovných hereckých posil k tomu. Trailer mě ovšem svým tempem a celkovým podáním příliš neoslnil a film nakonec taky ne.      Film disponuje slušnou atmosférou 80s i díky zvolenému OST, plného dobových hitů a většina herecké družiny zvládá odehrát své party bez sebemenšího zaváhání (kromě očekávaně silného Damona s Affleckem stojí za zmínku také Bateman s Tuckerem a zejména Davis, kteří všichni bez výjimky dokážou upoutat divákovu pozornost i na relativně nevelkém prostoru), nicméně samotná historka o tom, jak už tehdy obří konglomerát Nike spolu s Jordanovic rodinkou jedním párem tenisek spustili lavinu na poli marketingu, nasmlouvaných podílů ze zisku a účetních uzávěrek v oděvním průmyslu a tím k ještě násobně větším prachům přišli, bohužel moc zajímavá není.   Ani by tak nevadilo, že výsledek popisované honby za podepsáním Jordana je všeobecně znám (to je ostatně překážka, se kterou si musí poradit všechny biografie), problémem ale je, že k němu nevede nijak zvlášť zábavná, napínavá, nebo alespoň dramatická cesta a to i proto, že tady nic zásadního není v sázce. Nike vydělával obří prachy i bez Jordana, Jordan by se stal sportovní superhvězdou i bez tenisek a postava Damona by po uzavření basketbalové divize v Nike prostě "přestoupila" ke konkurenci (což se ve skutečnosti o něco později stejně stalo*:D*). Tvůrčí rozhodnutí zredukovat ve filmu postavu samotného Jordana na [spoiler]v podstatě cameo[/spoiler], přestože se celý příběh točí okolo jeho osoby a názoru na spolupráci, je pak vyloženě podivné. O kolik zajímavější by bylo, kdyby se celý příběh odvyprávěl z jeho úhlu pohledu, tj. sportovní talent vs vypočítavé korporace, kterým přes usměvavé tváře a líbivé řeči jde jen o prachy.
6/10
1 -1
reaguje na: Maverick
Americkej sen: Prachy a srdicko ve shode.
867996
867994
0 0
Akože je to zábavné, ale v podstate sa ma obria korporácia snaží presvedčiť, že je ohromne inšpirujúce ako sa im podarilo získať ksicht pre svoj produkt tým, že mu ponúkli oveľa viac peňazí ako konkurencia. Wau, wtf.
867994
3 0
reagují: speta.jr