Diskuze k článku Creed III: Recenze

příspěvky 1 - 11 Napsat příspěvek
8,5/10. Sedlo mi to parádně, jedna z nejsilnějších trilogií za hodně dlouhou dobu!
865734
0 0
Vůbec, ale vůbec mi to nebavilo. Měl jsem co dělat, abych to dokoukal ( dal jsem to na 2x ) a občas sem to posunul. Nechápu závěrečný fight. Co to kur*a mělo bejt??? Hrozně nezáživné, nudné... prostě za mě jedno veliké zklamání.:- Vůbec nechápu, že tuhle značku chtějí dojit dál. Jedno ale vím jistě. Já u toho už příště nebudu.:)
865468
Vůbec, ale vůbec mi to nebavilo. Měl jsem co dělat, abych to dokoukal ( dal jsem to na 2x ) a občas sem to posunul. Nechápu závěrečný fight. Co to kur*a mělo bejt??? Hrozně nezáživné, nudné... prostě za mě jedno veliké zklamání.*:-* Vůbec nechápu, že tuhle značku chtějí dojit dál. Jedno ale vím jistě. Já u toho už příště nebudu.*:)*
2 -1

6/10

O něco málo lepší než nezáživný předchozí díl, ale o kolik přesně vlastně nedokážu posoudit. To bych si z dvojky totiž musel pamatovat více než jen vzpomínku na to, jak se Cooglerovu náhradníkovi podařilo prokaučovat spojení "Rocky a Drago po letech zase spolu". Což se bohužel nestalo. Trojka na tom u mě bude, stran zanechaného dojmu, s odstupem času asi dost podobně, byť s ohledem na nízko nastavená očekávání se tentokrát žádné výrazné zklamání nedostavilo. Vyložené nadšení ovšem také ne. Sportovní terminologií zkrátka trochu nepřesvědčivé a relativně těsné vítězství na body a nikoliv pořádně drtivý (divácký) knockout.

Dobrou zprávou je fakt, že mé prvotní obavy se nenaplnily a celovečerně debutující Jordan zvládá řemeslo bez výraznějších problémů. Nepředvádí sice nic vysloveně extra, ale vyvaroval se zásadnějších chyb, film v jeho podání funguje a celkově odvádí slušnou práci. Dokonce si pro diváky přichystal pár zajímavých nápadů (záběry z podhledu, použití ruční kamery a záběrů přes rameno herce, nebo psycho sekvence zápolení v ringu bez publika, která docela chytře nahrazuje tradiční střihovou montáž uplynulých kol mezi úvodem zápasu a jeho rozuzlením ve finálovém kole), které jsou ovšem utopeny v banálním příběhu, nadměrné stopáži a nudné rodinné lince. Zbytek je pak standardní žánrová výplň, složená ze slow motion záběrů a rychlého švenkování kamery v zápasech, tréninkových montáží, vydatného product placementu a spousty příběhových klišé ze všech předchozích dílů (bývalý přítel, který se obrátí proti hlavní postavě, nedobrovolný návrat do ringu po konci kariéry, těžké zranění v zápase, vítězství na poslední chvíli, výpomoc při tréninku bývalým soupeřem, úmrtí blízké osoby, partnerské neshody, atd.).

Navíc ústřední konflikt mezi oběma protivníky moc nefunguje. Za celý film jsem neměl pocit, že hlavní postavě a jeho soupeři o něco skutečně jde a v ringu si sáhnou psychicky i fyzicky na dno, což následně kulminuje v dojemné "usmiřovací" scéně na konci filmu ve stylu "padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina", která vyloženě působí jako oslí můstek pro angažování postavy Majorse v dalších dílech. Příliš nepomáhá ani zbytečně dlouhá expozice (po úvodním zápase čeká na diváka hodina vaty, než dojde k dalšímu souboji v ringu) a kolísavé tempo (trojka je nejkratší z celé trilogie a přesto by stopáž zasloužila zkrátit alespoň o čtvrt hodiny). Film zachraňuje především ústřední herecká dvojice Jordan a Majors, která má mezi sebou slušnou chemii (byť stran vzájemné animozity na duo Rocky a Drago nebo Rocky a Lang nemají ani náhodou) a disponuje jistým charismatem. Palec nahoru za fyzickou kondici obou představitelů (zejména v případě Majorse) a finálový zápas, který s realitou asi nemá moc společného, ale vypadá drsně a efektně. Dalším plusem pak je Thompson, která sice nedostala příliš prostoru, ale možná o to více se snaží.

Trojka jasně ukazuje, že bez středobodu celé ságy, tj. postavy Rockyho, se tahle série do budoucna bez problémů obejde (ve filmu je tak trochu z povinnosti zmíněn jen jednou větou a to je vše) a zamýšlený ambiciózní Creed-verse může směle odstartovat se záplavou dalších pokračování a souvisejících spin-offů. Otázkou jen je, zda je to dobře nebo špatně. Po devíti, tu lepších, tu horších, dílech víceméně stále o tom samém (s malými obměnami) bude dost těžké přijít s něčím novým, aniž by to nějakým způsobem nevykrádalo předchozí filmy. Trojka toho budiž důkazem.
865460
O něco málo lepší než nezáživný předchozí díl, ale o kolik přesně vlastně nedokážu posoudit. To bych si z dvojky totiž musel pamatovat více než jen vzpomínku na to, jak se Cooglerovu náhradníkovi podařilo prokaučovat spojení "Rocky a Drago po letech zase spolu". Což se bohužel nestalo. Trojka na tom u mě bude, stran zanechaného dojmu, s odstupem času asi dost podobně, byť s ohledem na nízko nastavená očekávání se tentokrát žádné výrazné zklamání nedostavilo. Vyložené nadšení ovšem také ne. Sportovní terminologií zkrátka trochu nepřesvědčivé a relativně těsné vítězství na body a nikoliv pořádně drtivý (divácký) knockout.   Dobrou zprávou je fakt, že mé prvotní obavy se nenaplnily a celovečerně debutující Jordan zvládá řemeslo bez výraznějších problémů. Nepředvádí sice nic vysloveně extra, ale vyvaroval se zásadnějších chyb, film v jeho podání funguje a celkově odvádí slušnou práci. Dokonce si pro diváky přichystal pár zajímavých nápadů [spoiler](záběry z podhledu, použití ruční kamery a záběrů přes rameno herce, nebo psycho sekvence zápolení v ringu bez publika, která docela chytře nahrazuje tradiční střihovou montáž uplynulých kol mezi úvodem zápasu a jeho rozuzlením ve finálovém kole)[/spoiler], které jsou ovšem utopeny v banálním příběhu, nadměrné stopáži a nudné rodinné lince. Zbytek je pak standardní žánrová výplň, složená ze slow motion záběrů a rychlého švenkování kamery v zápasech, tréninkových montáží, vydatného product placementu a spousty příběhových klišé ze všech předchozích dílů [spoiler](bývalý přítel, který se obrátí proti hlavní postavě, nedobrovolný návrat do ringu po konci kariéry, těžké zranění v zápase, vítězství na poslední chvíli, výpomoc při tréninku bývalým soupeřem, úmrtí blízké osoby, partnerské neshody, atd.)[/spoiler].   Navíc ústřední konflikt mezi oběma protivníky moc nefunguje. Za celý film jsem neměl pocit, že hlavní postavě a jeho soupeři o něco skutečně jde a v ringu si sáhnou psychicky i fyzicky na dno, což následně kulminuje v [spoiler]dojemné "usmiřovací"[/spoiler] scéně [spoiler]na konci filmu ve stylu "padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina"[/spoiler], která vyloženě působí jako [spoiler]oslí můstek pro angažování postavy Majorse v dalších dílech[/spoiler]. Příliš nepomáhá ani zbytečně dlouhá expozice [spoiler](po úvodním zápase čeká na diváka hodina vaty, než dojde k dalšímu souboji v ringu)[/spoiler] a kolísavé tempo (trojka je nejkratší z celé trilogie a přesto by stopáž zasloužila zkrátit alespoň o čtvrt hodiny). Film zachraňuje především ústřední herecká dvojice Jordan a Majors, která má mezi sebou slušnou chemii (byť stran vzájemné animozity na duo Rocky a Drago nebo Rocky a Lang nemají ani náhodou) a disponuje jistým charismatem. Palec nahoru za fyzickou kondici obou představitelů (zejména v případě Majorse) a finálový zápas, který s realitou asi nemá moc společného, ale vypadá drsně a efektně. Dalším plusem pak je Thompson, která sice nedostala příliš prostoru, ale možná o to více se snaží.   Trojka jasně ukazuje, že bez středobodu celé ságy, tj. postavy Rockyho, se tahle série do budoucna bez problémů obejde [spoiler](ve filmu je tak trochu z povinnosti zmíněn jen jednou větou a to je vše)[/spoiler] a zamýšlený ambiciózní Creed-verse může směle odstartovat se záplavou dalších pokračování a souvisejících spin-offů. Otázkou jen je, zda je to dobře nebo špatně. Po devíti, tu lepších, tu horších, dílech víceméně stále o tom samém (s malými obměnami) bude dost těžké přijít s něčím novým, aniž by to nějakým způsobem nevykrádalo předchozí filmy. Trojka toho budiž důkazem.
6/10
1 -1
Nějak úplně nechápu ten hype kolem. Za mě je to zábavné asi stejně, jako Tommy Gun a když došlo na tu abstrakci ve finální scéně, musel jsem fakt zabojovat, abych to dokoukal. Pak čtu ty další plány, jak tuhle značku podojit a další sledování už nechám asi jiným, protože stý recyklát prostě nemůže dopadnout jinak, než jen dalším přívalem nudy. Sorry jako.
864425
2 -1
863245
1 -1

5/10

Já jsem teda taky po všech těch nadšených ohlasech čekal něco víc... Dobré dvě třetiny stopáže se Creed 3 tváří jako další Warrior, tedy dojemné sportovní drama sázející na pomalé tempo, nejednoznačné postavy a komplikované vztahy mezi nimi. Nejen, že ale nakonec ve všech ohledech, v nichž byl Warrior tak zatraceně silný, selhává, on navíc ve třetině poslední všechny ty dlouze budované dějové linky úspěšně splachuje do záchodu. A to jen proto, aby nám naservíroval uspěchané, nefungující a zbytečně přestylizované finále.

Tam, kde tak byl Rocky testosteronem našlapanou sportovní podívanou (hlavně teda třetí a čtvrtý díl), po které jste měli chuť vyrazit do tělocvičny a boxovat, co vám síly stačí, působí Creed utahaným, ubuleným a značně prázdným dojmem. Na spin-off s mladým Viktorem Dragem se nicméně i přesto všechno pořád docela těším (teda pokud bude). Dalšího Creeda už ale raději nejspíše vynechám, ta postava se vyčerpala na konci prvního dílu :-
861221
Já jsem teda taky po všech těch nadšených ohlasech čekal něco víc... Dobré dvě třetiny stopáže se Creed 3 tváří jako další Warrior, tedy dojemné sportovní drama sázející na pomalé tempo, nejednoznačné postavy a komplikované vztahy mezi nimi. Nejen, že ale nakonec ve všech ohledech, v nichž byl Warrior tak zatraceně silný, selhává, on navíc ve třetině poslední všechny ty dlouze budované dějové linky úspěšně splachuje do záchodu. A to jen proto, aby nám naservíroval uspěchané, nefungující a zbytečně přestylizované finále. Tam, kde tak byl Rocky testosteronem našlapanou sportovní podívanou (hlavně teda třetí a čtvrtý díl), po které jste měli chuť vyrazit do tělocvičny a boxovat, co vám síly stačí, působí Creed utahaným, ubuleným a značně prázdným dojmem. Na spin-off s mladým Viktorem Dragem se nicméně i přesto všechno pořád docela těším (teda pokud bude). Dalšího Creeda už ale raději nejspíše vynechám, ta postava se vyčerpala na konci prvního dílu *:-*
5/10
2 -1
Mno ja nadsenie vobec nezdielam. Natocene je to sice svizne, ale ten scenar je tak hlupy, ze ma to cely film vytacalo. Plus slaba treningova pasaz a totalna ignoracia Rockyho (mohli jednou vetou vybavit preco tam uz neni) tiez zamrzela. Za mna 5/10.
860747
2 -2
Myslím, že celkem v pohodě.