Diskuze k článku Plane: Recenze

Solidni sestka 8):+ Butler drzi uroven
859072
Solidni sestka *8)**:+* Butler drzi uroven
0 -1
reagují: TedGeorge

6/10

Neoficiální král akčních béček za pár korun Neeson má v kolonce pro napínavou nízkonákladovou žánrovku, situovanou na palubu linkového letadla, už nějakou dobu vyplněnou poznámku "absolvováno", takže nastal nejvyšší čas, aby se do oblak v rámci akčních béček za pár korun vydal rovněž neoficiální korunní princ Butler a srovnal tak se svým seniornějším kolegou vzájemné skóre:D. A srovnal jej více než slušným způsobem, protože zatímco Neeson při zachraňování posádky a cestujících zůstal zbaběle sedět v turistické třídě a navíc zápolil jen s párem šílenců, Butler tady odvážně usedl rovnou za knipl a kromě povětrnostních podmínek čelí při záchranně veškerého osazenstva letadla celé bandě povstalců, občasně si vydělávajících na živobytí únosy nebohých turistů.

Premisa si žádala pokud možno skutečné letadlo a natáčení na skutečných a k tomu atraktivních lokacích, což se při skromném rozpočtu muselo na výsledné podobě filmu nějakým způsobem podepsat a také že ano. Peněz neměli tvůrci příliš nazbyt a (pokud se pomine vlastní letadlo a odpovídající prostředí) je to bohužel poznat. Od castingu (až na Butlera jsou všichni ostatní jedna velká neznámá), přes lokace (kterých je nemnoho a navíc, vzhledem k zasazení děje, vypadají všechny stejně) a měřítko (stran exteriérových záběrů na letadlo ve vzduchu je splněno jen nejnutnější minimum, při nebezpečném přistání se nic moc dramatického nestane (tedy kromě toho, že v jednu chvíli se letadlo řítí vstříc konci ranveje a ve zlomku sekundy zastavuje na pětníku:D) a na nějaké výbuchy nebo spektakulární destrukci čehokoliv může divák rovnou zapomenout), až po samotnou akci (které je taktéž nemnoho a svým provedením jde, až na jednu světlou výjimku, o takový neurážející standard podobných filmů).

Na druhou stranu hlavní postava a její nedobrovolný pomocník se v dané situaci chovají vcelku pragmaticky a racionálně (pochopitelně na filmové poměry), s čímž souvisí fakt, že Butler zde nevystupuje v roli dalšího neporazitelného hrdiny v řadě (právě naopak) a tuto civilnější polohu zvládá s přehledem, děj se příležitostně dokáže stočit předem ne vyloženě očekávatelným směrem a potenciálně tak diváka při sledování filmu dovede překvapit, místní povstalecká skupinka vystupuje vůči posádce i cestujícím vítaně nekompromisně, praktická ukázka, jaký dopad má na člověka zásah z velkorážní odstřelovačky určené pro ničení techniky, rovněž potěší, zmiňovaná výjimka na poli akčních sekvencí v podobě drsné hand to hand bitky snímané z ruky je hodně povedená (škoda, že takových vychytávek není ve filmu více) a obecně na první pohled patrná snaha tvůrců o přízemní přístup a realistické pojetí (byť vynucená produkčními omezeními) chvályhodně přidává snímku na uvěřitelnosti. Celkově se tak jedná o slušný příspěvek do žánru a další poctivý zářez do Butlerovy filmografie.
858390
Neoficiální král akčních béček za pár korun Neeson má v kolonce pro napínavou nízkonákladovou žánrovku, situovanou na palubu linkového letadla, už nějakou dobu vyplněnou poznámku "absolvováno", takže nastal nejvyšší čas, aby se do oblak v rámci akčních béček za pár korun vydal rovněž neoficiální korunní princ Butler a srovnal tak se svým seniornějším kolegou vzájemné skóre*:D*. A srovnal jej více než slušným způsobem, protože zatímco Neeson při zachraňování posádky a cestujících zůstal zbaběle sedět v turistické třídě a navíc zápolil jen s párem šílenců, Butler tady odvážně usedl rovnou za knipl a kromě povětrnostních podmínek čelí při záchranně veškerého osazenstva letadla celé bandě povstalců, občasně si vydělávajících na živobytí únosy nebohých turistů.   Premisa si žádala pokud možno skutečné letadlo a natáčení na skutečných a k tomu atraktivních lokacích, což se při skromném rozpočtu muselo na výsledné podobě filmu nějakým způsobem podepsat a také že ano. Peněz neměli tvůrci příliš nazbyt a (pokud se pomine vlastní letadlo a odpovídající prostředí) je to bohužel poznat. Od castingu (až na Butlera jsou všichni ostatní jedna velká neznámá), přes lokace (kterých je nemnoho a navíc, vzhledem k zasazení děje, vypadají všechny stejně) a měřítko (stran exteriérových záběrů na letadlo ve vzduchu je splněno jen nejnutnější minimum, při nebezpečném přistání se nic moc dramatického nestane (tedy kromě toho, že [spoiler]v jednu chvíli se letadlo řítí vstříc konci ranveje a ve zlomku sekundy zastavuje na pětníku[/spoiler]*:D*) a na nějaké výbuchy nebo spektakulární destrukci čehokoliv může divák rovnou zapomenout), až po samotnou akci (které je taktéž nemnoho a svým provedením jde, až na jednu světlou výjimku, o takový neurážející standard podobných filmů).   Na druhou stranu hlavní postava a její nedobrovolný pomocník se v dané situaci chovají vcelku pragmaticky a racionálně (pochopitelně na filmové poměry), s čímž souvisí fakt, že Butler zde nevystupuje v roli dalšího neporazitelného hrdiny v řadě (právě naopak) a tuto civilnější polohu zvládá s přehledem, děj se příležitostně dokáže stočit předem ne vyloženě očekávatelným směrem a potenciálně tak diváka při sledování filmu dovede překvapit, místní povstalecká skupinka vystupuje vůči posádce i cestujícím vítaně nekompromisně, praktická ukázka, jaký dopad má [spoiler]na člověka zásah z velkorážní odstřelovačky určené pro ničení techniky[/spoiler], rovněž potěší, zmiňovaná výjimka na poli akčních sekvencí v podobě [spoiler]drsné hand to hand bitky snímané z ruky[/spoiler] je hodně povedená (škoda, že takových vychytávek není ve filmu více) a obecně na první pohled patrná snaha tvůrců o přízemní přístup a realistické pojetí (byť vynucená produkčními omezeními) chvályhodně přidává snímku na uvěřitelnosti. Celkově se tak jedná o slušný příspěvek do žánru a další poctivý zářez do Butlerovy filmografie.
6/10
2 0

7/10