reaguje na:
pepo
prečo?
|
reagovat
|
) a nebojí se to ukázat i divákům, protože díky jeho postavení v branži a úctyhodné filmografii, plné nespočtu komerčních i diváckých hitů, si může už docela dlouho dovolit natáčet prakticky co jej napadne
.
a to jak co do prvotního koketování s amatérským natáčením filmů a počátcích profesionální kariéry (byť této části Spielbergovy tvorby se dostane jen minimum prostoru v závěru filmu), tak nelehkých rodinných poměrů, ovlivněných častým stěhováním a vykreslení komplikovaných vztahů mezi jednotlivými členy rodiny, ale především se jedná o Spielbergovu upřímnou zpověď o jeho lásce k filmařině a zároveň o skvělou poctu filmu jako takovému a obecně všem lidem, pohybujícím se v oboru kinematografie. Hned úvodní scéna s návštěvou kina a následného pocitu okouzlení z dění na plátně skvěle demonstruje atmosféru celého filmu a náladu, kterou se Spielberg pokusil (bez debat úspěšně) přenést na diváka.
, rozhovor matky se synem o touhách, kterých se nechtějí vzdát a hlavně praktická ukázka kouzla filmu, který svou optikou filtruje realitu do libovolného vyznění, dle záměru jeho autora, reprezentovanou zde promítáním filmu ze dne školního volna a následným vyhroceným rozhovorem s tyranským spolužákem, překvapeným svým kladně působícím účinkováním ve filmu) a na vysloveně filmařsky lahůdkové momenty (scéna s procházením natočeného materiálu z výletu a mimoděčné odhalení temného rodinného tajemství svou atmosférou a napětím připomene kultovní scénu zkoumání fotky a postupného nacházení dalších a dalších vrstev zjištěných informací v Blade Runnerovi) taktéž dojde s třešničkou na dortu v závěru filmu v podobě scény setkání s Fordem a předání rad o roli horizontu v zacílení kamery, což Spielberg následně hravým způsobem zhodnotí v úplně posledním záběru filmu
.
další Spielbergův vynikající počin (který s ohledem na vybrané téma v pokladnách kin podle očekávání úplně vyhořel).|
reagovat
|


|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|