Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Japonské anime doráží na Black Adama, drama s Hopkinsem je propadák


ikona
TedGeorge
animeanthony hopkinsarmageddon timeblack adamcrunchyrollďáblova kořistdcdwayne johnsongeorge clooneyhalloweenhororjulia robertsmangasmilešoumen krokodýlthe rocktilltržbyúsměvvstupenka do rájewarner bros.
Black Adam využil premiérové bezčasí v amerických kinech a týden před startem očekávané marvelovky znovu ovládnul kasy.  

Nástup covidu před necelými třemi lety přinesl nejenom lidské tragédie, krachující podniky a hlasité konspirátory na náměstích. Epidemií odstartovaný zoufalý nedostatek velkých premiér v amerických kinech naplno využil indický, korejský a samozřejmě i japonský filmový export. No a právě zástupce posledního jmenovaného zase jednou přilétl pod radarem do multiplexů a udělal slušný kasovní průvan. S trochou nadsázky začínám mít pocit, že kosmopolitní část Amíků a samozřejmě početné etnické enklávy nechodí akorát na čínské a české filmy.

Pátek v kasách kin totiž ovládlo japonské anime One Piece Film: Red. S krásnými 4,8 melouny (včetně čtvrteční předpremiéry) dokonce na jeden den pokořilo Black Adama. Dwayne „The Rock“ Johnson si sice nenechal ukradnout třídenní vítězství, nicméně zámořská výkonnost animáku ze země vycházejícího slunce si stejně zaslouží pochvalu. Za právě končící víkend si totiž v USA připsal hezkých 9,5 mega, které jenom podtrhují 120milionové tržby z domovského Japonska.

Jasně, březnový Jujutsu Kaisen 0: The Movie a srpnový Dragon Ball Super: Super Hero otevřeli za mocnějších 18 – ⁠21 mega, nicméně u Sony si stejně musí mnout ruce. U Sony, ptáte se? Právě rodiče PlayStationu před rokem koupili za 1,2 miliardy babek od Warnerů (respektive AT&T) společnost Crunchyroll a od té doby se dějí věci. Dá se říct, že relativně časté a úspěšné premiéry licencovaných japonských snímků v amerických kinech (pod značkou Funimation) jsou pouze vrcholkem ledovce.

Crunchyroll je totiž především čím dál populárnější stream, který je zaměřený na anime s doprovodným prodejem komiksů a různých cetek, jenž vrcholí na každoročním Anime Expech v Los Angeles a San Jose. Nejenom v Americe je rychle rostoucí komunita fanoušků anime silná a právě Crunchyroll, který s pomocí Sony úspěšně popularizuje japonské klenoty, si poslední dobou dělá ambice na to mít v lukrativním segmentu monopol. A buduje kolem sebe věrnou komunitu fanoušků, kteří vědí, že se do kina chystá nový biják, aniž by museli být lákání spotem v poločase Super Bowlu.

Kolem a kolem je vlastně skoro jedno, že One Piece Film: Red neutržil v Americe za první víkend dvě pětky, jako to zvládla přece jenom mocnější franšíza Dragon Ball. Další úspěšná premiéra ukazuje, že v kinech je prostor efektivně oslovit i cílovku, která si ještě před pár lety mohla nechat jenom zdát o trojici japonských anime, jež by se během několika měsíců dočkaly široké premiéry ve 2000–⁠3000 kinech. Něco mi říká, že problémy pronásledovaní Warneři si kvůli prodeji své cenné filiálky právě trhají zbytky vlasů ze svých skalpů.

Prvenství obhájil Rock. Byť se třetí víkend v kinech očekávalo stabilizování tržeb, překvapivě nízký pokles Black Adama o pouhou třetinu a přisypání dalších 18,5 míčů do prázdné warnerovské pokladničky je solidní výsledek. Komiksový blockbuster má v zámoří na kontě více než 137 mega, přičemž aktuální globální skóre je jakž takž ucházejících 320 milionů.

Ne, dvousetmilionová produkce s rozmáchlou reklamní kampaní se v kinech vážně nezaplatí, protože bude končit někde okolo 400 melounů (v Číně se podle všeho plánovaná premiéra odpískala, takže už zbývá pouze Japonsko). Superhrdina toužící po společnosti Supermana však poslední víkend před příchodem mocného Black Panthera konečně vydělal v USA slušné peníze, takže si dnes zaslouží kudos.

Na bronzové pozici vyloženě září romantika s Georgem Clooneym a Julií Roberts –⁠ Vstupenka do ráje. Tři týdny po premiéře si připisuje pokles o zanedbatelných 14 (!) procent, což stačí na dalších 8,5 mega do universalovské šrajtofle. Páďo už je na dohled a šestnáctimilionový otvírák se už teď povedlo v USA rozmnožit takřka trojnásobně. Po celém světě vydělala nenápadná komedie vysokých 138 melounů, což znamená, že před sebou máme překvapivý podzimní hit. Pokud bude výdrž podobná i v dalších týdnech, klidně mohou padnout i dvě kila.

Ta už padla v případě hororového Úsměvu na bramborové pozici, což při dvanáctkrát nižším rozpočtu prostě chcete. Něco mi říká, že producenti diváky milovaného hitu už nějaký ten týden slaví a jen co vystřízliví, začnou spřádat plány na sequel. Při pohledu na amerických 99 míčů je Paramount zasype zlaťáky.

Ne každý horor je však trefou do černého. Ďáblova kořist na páté pozici vyklízí pole s mizernými 13,5 míči, což je pro Lionsgate po halloweenském uvedení do tří tisícovek kin zklamání. Mladá cílovka si holt raději znovu zašla na hypeovaný Úsměv a pohrdla nabídkou dobře stopadesátého vymítání ďábla.

Šoumen krokodýl na šestce se na poslední chvíli snaží zachránit, co se dá. V Americe oproti minulému víkendu vyrostl o pětinu (holt nebyla konkurence), aktuálně se v zámoří přehrabuje v 36 milionech, a pořád ještě v koutku duše doufá, že se mu podaří alespoň vyrovnat padesátimilionový rozpočet. Při pohledu na nuzných 27 melounů ze zbytku světa však zpívající ještěrka i Javier Bardem (za Šoumena se herec oscarové nominace asi nedočká) stejně skončí v mínusu.

Šťastnou sedmu bere můj oblíbený režisér Martin McDonagh, který čtrnáct let po premiéře nihilistické gangsterky V Bruggách do své novinky znovu obsadil Colina Farrella a Brendana Gleesona. The Banshees of Inisherin se před čtrnácti dny blýsklo limitovanou premiérou v narvaných čtyřech kinech, avšak expanze do devíti stovek multiplexů moc nevyšla. Dva miliony jsou slabší, ale já se navzdory vlažnému zájmu v zámoří stejně nemůžu dočkat tuzemské premiéry. Jenom by mohla přijít dříve, než na konci ledna 2023.

Víkendový žebříček pomalu uzavírá trojice repetentů. Retro drama Till se sice dočkalo nadšených ohlasů kritiků a premiéry ve více než 2000 kinech, ale 6,5 mega za 10 dní v kinech je slabota. Uvidíme, jestli z toho bude aspoň nějaká nominace na plešouna.

Halloween končí sice za hranicí sto mega, ale po čtvrtmiliardových tržbách jedničky se jedná o velké zklamání. Pořád nedokážu pochopit, že režisér a producent David Gordon Green dostal od Universalu 400 mega na pořízení nové Vymítačské trilogie.

Nezávislý horor Terrifier 2 si na desátém place i nadále nenápadně ukusuje svůj tržební perníček a v Americe mu chybí jenom stopadesát tisíc doláčů, aby překonal deset mega. Na limitovanou premiéru velmi pěkný výkon, nicmeně my se v tuzemských kinech premiéry stejně nedočkáme.

Pořád nekončíme. Až s dvanáctým místem se musela spokojit druhá víkendová novinka – Armageddon Time. Snímek Jamese Graye (Ad Astra, Ztracené město Z, Noc patří nám) zavítal do tisícovky kin a je z toho prachbídných 800 000 dolarů. Příběh jedné rodiny imigrantů se sice pyšní luxusním obsazením v čele s Anthony Hopkinsem, Jessicou Chastain, Anne Hathaway a čím dál lepším Jeremy Strongem, ale trailer sázející na promluvy moudrého dědečka Hopkinse prostě nenalákal do kina nikoho.

Sály, jak už je letos u těžkých dramat skoro pravidlem, bohužel zely prázdnotou. A co si budeme povídat – jenom mírně nadprůměrné hodnocení kritiků (Na Rottenech svítí hodnocení 6,7/10) také zrovna nepomohlo. Dodávám, že Gray si připisuje už třetí kasovní propadák v řadě.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend smete veškerou konkurenci pokračování Black Panthera. První reakce hovoří o nejlepší marvelovce od Avengers: Endgame, tak doufejme, že Wakanda nechť žije nakonec nebude jenom mírně nadprůměrná (a se svou dvouapůlhodinovou stopáží pořádně dlouhá) komiksová rutina. Především v Americe každopádně čekejme útok na dlouho neviděná dvě kila.

© copyright 2000 - 2022.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace