Diskuze k článku Vražda v Londýně: Recenze

7/10

Za mě spokojenost. Užil jsem si unáhlenou 'Šoršu' i znuděného, vidláckého, ale bystrého vejpitku Rockwella. Příjemnost.
846401
7/10
0 0

7/10

Takový malý, ale velmi chutný, předkrm před hlavním letošním chodem a totiž Johnsonovým pokračováním Knives Out a hodně příjemná "whodunnit" jednohubka, hrající si s vlastními pravidly žánru, jednotlivými postavami i samotnými diváky, což sice snímek dělá jen do určité míry a dovedu si představit, že by tvůrci mohli ve všech zmíněných aspektech zajít o kousek dál a divácký zážitek by se tím ještě zvětšil, ale výsledek je přesto zdařilý a je také otázkou, jak daleko lze vlastně zajít, aby film zůstal věrný svým žánrovým kořenům a nestal se, nezamyšleně, něčím úplně jiným. V tomto případě se tvůrcům podařilo jejich filmově-gastronomický recept "jak to pro diváky udělat (zábavně a neotřele) malinko jinak, ale přesto (bezpečně a povědomě) stejně" dotáhnout do vskutku slušného žánrového pokrmu.

Zásluhu na tom jistě má, na poli celovečerního filmu debutující, George, který všechny přítomné ingredience, v podobě klasické zápletky podobných žánrovek, tentokráte zasazenou do atraktivního prostředí divadelního/filmového průmyslu a chytře provázanou s proslavenou skutečnou dvouaktovkou The Mousetrap a k tomu doplněnou o několik meta prvků typu reálných historických osobností, prolamování čtvrté stěny a komentování vývoje děje vypravěčem (což je na jednu stranu hravé a zábavné, na stranu druhou ovšem pro diváka, který ví, jak to u podobných meta hrátek ve filmech chodí, trochu předvídatelné, protože tak, jak je vypravěčem v úvodu filmu nastíněno, jakým způsobem každý dobrý zástupce žánru začíná, probíhá a končí, tak se také ve filmu do puntíku stane bez nějakého výraznějšího překvapení), výborné dobové atmosféry padesátkového West Endu, střihové montáže s rozdělením obrazu souběžně probíhajícího děje, nebo střídmé stopáže, která je tak akorát, aby neměla negativní dopad na tempo filmu, dokázal dobře promíchat a dochutit svěžím hereckým obsazením (Rockwell hraje životem ostříleného a trochu unaveného detektiva výborně, sekundující Ronan zpodobňující zde terminus technicus "snaživka snaživá" (nebo-li live action verzi policejní králičice ze Zootopie:D) je snad ještě lepší, Brody pak má sice omezený prostor, ale roli si očividně užívá naplno a ani zbytek castingu příliš nezaostává).

Celkově velice povedená pochutina a jsem tudíž zvědavý, jaké další filmové menu divákům v budoucnu George naservíruje:).
846068
Takový malý, ale velmi chutný, předkrm před hlavním letošním chodem a totiž Johnsonovým pokračováním Knives Out a hodně příjemná "whodunnit" jednohubka, hrající si s vlastními pravidly žánru, jednotlivými postavami i samotnými diváky, což sice snímek dělá jen do určité míry a dovedu si představit, že by tvůrci mohli ve všech zmíněných aspektech zajít o kousek dál a divácký zážitek by se tím ještě zvětšil, ale výsledek je přesto zdařilý a je také otázkou, jak daleko lze vlastně zajít, aby film zůstal věrný svým žánrovým kořenům a nestal se, nezamyšleně, něčím úplně jiným. V tomto případě se tvůrcům podařilo jejich filmově-gastronomický recept "jak to pro diváky udělat (zábavně a neotřele) malinko jinak, ale přesto (bezpečně a povědomě) stejně" dotáhnout do vskutku slušného žánrového pokrmu. Zásluhu na tom jistě má, na poli celovečerního filmu debutující, George, který všechny přítomné ingredience, v podobě klasické zápletky podobných žánrovek, tentokráte zasazenou do atraktivního prostředí divadelního/filmového průmyslu a chytře provázanou s proslavenou skutečnou dvouaktovkou The Mousetrap a k tomu doplněnou o několik meta prvků typu reálných historických osobností, prolamování čtvrté stěny a komentování vývoje děje vypravěčem [spoiler](což je na jednu stranu hravé a zábavné, na stranu druhou ovšem pro diváka, který ví, jak to u podobných meta hrátek ve filmech chodí, trochu předvídatelné, protože tak, jak je vypravěčem v úvodu filmu nastíněno, jakým způsobem každý dobrý zástupce žánru začíná, probíhá a končí, tak se také ve filmu do puntíku stane bez nějakého výraznějšího překvapení)[/spoiler], výborné dobové atmosféry padesátkového West Endu, střihové montáže s rozdělením obrazu souběžně probíhajícího děje, nebo střídmé stopáže, která je tak akorát, aby neměla negativní dopad na tempo filmu, dokázal dobře promíchat a dochutit svěžím hereckým obsazením (Rockwell hraje životem ostříleného a trochu unaveného detektiva výborně, sekundující Ronan zpodobňující zde terminus technicus "snaživka snaživá" (nebo-li live action verzi policejní králičice ze Zootopie*:D*) je snad ještě lepší, Brody pak má sice omezený prostor, ale roli si očividně užívá naplno a ani zbytek castingu příliš nezaostává). Celkově velice povedená pochutina a jsem tudíž zvědavý, jaké další filmové menu divákům v budoucnu George naservíruje*:)*.
7/10
0 0
6-7/10 bylo to fajn, ale doufal jsem ve víc.