Diskuze k článku Zlouni: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek

7/10

Jeden z těch nemnoha příkladů filmu, který je (nejen) na poli animáků jen "poskládán" z oblíbených témat a příběhových linek, které se už mnohokrát objevily jinde a do jisté míry se z nich, svým průběžným a častým opakováním, již staly klišé, tudíž by člověk očekával, že výsledný "produkt" nebude nic moc, ale kupodivu to v tomto případě zafungovalo velice dobře a opět se tak potvrdilo známé pořekadlo, že celek je větší, než součet jeho jednotlivých částí:).

Takže tady máme svět, ve kterém antropomorfní zvířata žijí mezi lidmi, aniž by to někomu z lidí přišlo zvláštní, hlavní postavy, složené z druhů, které v žebříčcích popularity tak úplně nevládnou (od čehož se následně odvíjí zápletka), snažící se okolí (a vlastně především sebe) přesvědčit, že jsou padouchy (přestože jde v jádru o - jak jinak - dobráky od kosti), klasický heist movie, kombinovaný se špionážní linkou (oblíbená formulka "kdo proti komu a proč" se v průběhu děje samozřejmě několikrát protočí), nebo "překvapivé" odhalení identity hlavního záporáka (které je sice předvídatelné v podstatě od začátku, ale k podobným filmům už tak nějak patří:)).

To celé je pak doprovázeno opravdu sympatickými postavami ústřední pětice (přičemž Haďák naprosto vládne a krade si celý film pro sebe až do takové míry, že bych si okamžitě dal nějaký spin-off jen o něm:D), vtipnými dialogy, parodickými prvky nebo celými scénami, svižným tempem, slušnou akcí, plnou grotesky a jednotlivých gagů, nepostradatelným, ale zároveň nenuceným, poučením o síle přátelství, moc příjemným vizuálem (který sice laťku nikam neposouvá, ale svou práci odvádí více než dobře) a pár originálními nápady typu rehabilitačního programu pro dopadené zloduchy, v závěsu za všemi obvyklými ingrediencemi žánru (tj. dojemnými, legračními, dramatickými, napínavými, atd. momenty), které jsou zde přítomny v dostatečném množství.

Někdy u filmu ke spokojenosti prostě stačí jen poctivé a zábavné řemeslo bez výraznějších uměleckých ambicí a tohle je právě takový případ. Pokud DreamWorks odklepne pokračování (vzhledem k obstojným tržbám snad ano) a titulní partička se vrátí v podobě Good Guys, já budu určitě opět u toho:).
843227
Jeden z těch nemnoha příkladů filmu, který je (nejen) na poli animáků jen "poskládán" z oblíbených témat a příběhových linek, které se už mnohokrát objevily jinde a do jisté míry se z nich, svým průběžným a častým opakováním, již staly klišé, tudíž by člověk očekával, že výsledný "produkt" nebude nic moc, ale kupodivu to v tomto případě zafungovalo velice dobře a opět se tak potvrdilo známé pořekadlo, že celek je větší, než součet jeho jednotlivých částí*:)*.   Takže tady máme svět, ve kterém antropomorfní zvířata žijí mezi lidmi, aniž by to někomu z lidí přišlo zvláštní, hlavní postavy, složené z druhů, které v žebříčcích popularity tak úplně nevládnou (od čehož se následně odvíjí zápletka), snažící se okolí (a vlastně především sebe) přesvědčit, že jsou padouchy (přestože jde v jádru o - jak jinak - dobráky od kosti), klasický heist movie, kombinovaný se špionážní linkou (oblíbená formulka "kdo proti komu a proč" se v průběhu děje samozřejmě několikrát protočí), nebo "překvapivé" odhalení [spoiler]identity hlavního záporáka[/spoiler] (které je sice předvídatelné v podstatě od začátku, ale k podobným filmům už tak nějak patří*:)*).   To celé je pak doprovázeno opravdu sympatickými postavami ústřední pětice (přičemž Haďák naprosto vládne a krade si celý film pro sebe až do takové míry, že bych si okamžitě dal nějaký spin-off jen o něm*:D*), vtipnými dialogy, parodickými prvky nebo celými scénami, svižným tempem, slušnou akcí, plnou grotesky a jednotlivých gagů, nepostradatelným, ale zároveň nenuceným, poučením o síle přátelství, moc příjemným vizuálem (který sice laťku nikam neposouvá, ale svou práci odvádí více než dobře) a pár originálními nápady typu [spoiler]rehabilitačního programu pro dopadené zloduchy[/spoiler], v závěsu za všemi obvyklými ingrediencemi žánru (tj. dojemnými, legračními, dramatickými, napínavými, atd. momenty), které jsou zde přítomny v dostatečném množství.   Někdy u filmu ke spokojenosti prostě stačí jen poctivé a zábavné řemeslo bez výraznějších uměleckých ambicí a tohle je právě takový případ. Pokud DreamWorks odklepne pokračování (vzhledem k obstojným tržbám snad ano) a titulní partička se vrátí v podobě Good Guys, já budu určitě opět u toho*:)*.
7/10
1 0
Ked uz sa spomina v uvode Pixar a Disney, patrilo by sa napisat, ze ide o animak od DreamWorks....
827561
2 0
Největší problém toho filmu je, jak Hlad píše, že mi není úplně jasné, na koho cílí. Příběh jednodušší/dětský (pár postav, pomalinku kupředu, žádné šílené zvraty co pár minut a vysvětlení děje v písničkách, jasně definované dobro/zlo), ale ty akční scény jsou pro malé špunty stříháné podle mě až dospěle. Já si to užil stejně jako Hlad, ale malá byla docela v lese, protože 2 střihy za sekundu a co 2 sekundy nový nápad měnící scénu, nejsou úplně snadné na pochopení, když vám ještě nebylo 10.
826820
3 0
reaguje na: verbst