Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: 8 herních fantasy, které bychom chtěli vidět po Warcraft 2


ikona
do_Od
dark soulsdiablodragon ageelder scrollsfantasygod of warhrystar warswarcraft 2
Budoucnost herních fantasy na velkém plátně je poněkud nejistá. Kdyby se ale přece jen zablýskalo na lepší časy, co bychom stoprocentně rádi viděli? 

Tak co, zlomí někdy filmy podle herní předlohy své prokletí? A dožijeme se toho? Nerad začínám takhle negativně, ale vzhledem k tomu, že nejvýdělečnějším filmem z tohohle ranku je Detektiv Pikachu (dostane dvojku) a hned za ním Warcraft (nikdy nedostane dvojku, Hlad ale vzkazuje, že se máte ptát dál), vidím to dost bledě. Jasně, s oznámením The Last of Us na HBO se ta kvalitativní laťka snad konečně zvedne tam, kde by měla celou dobu být, jenže na poli filmů je to prostě furt bída.

Nicméně já budu optimista a tak řeknu, že žádná smolná šňůra nemůže trvat věčně, a i tohle mnohaleté trápení jednou skončí. A až se tak stane, bude to doufám díky jedné z následujících osmi fantasy sérií. Proč právě fantasy, ptáte se? Protože všichni víme, že když se udělá dobře, je nezapomenutelná (Pán prstenů), protože díky televizi je tenhle žánr znovu extrémně populární (Hra o trůny, Zaklínač), a protože jako nadšený fanoušek všech zmíněných… je to sakra moje téma a já si v něm můžu doufat v co chci. Připraveni?

Dark Souls

V průběhu čtení vám rychle dojde, které série patří mezi mé favority a proč, hned ta první tu je ale tak trochu z povinnosti. Přestože příběh Dark Souls hrál ve hrách vždy až druhé housle, vysloužila si značka pověst nelítostné hardcore rpg řezačky, ve které záleží víc na hráčově skillu, než koho a proč zrovna kosí.

Což je ale zároveň důvod, proč se mi v tomhle žebříčku Dark Souls tolik líbí. Vnímám to totiž jako výhodu. Filmaři jsou často spoutaní předlohami, kterých se buď drží málo, nebo naopak příliš. Jenže tady není čeho se držet – tvůrci by se tak mohli daleko víc soustředit na pořádně zpracování mechanik a prozkoumání řádně temného království Lordranu, který nabízí všechny tři „m“, které mají fanoušci fantasy tolik rádi. Monstra, magii a meče. A pořádně se přitom urvat ze řetězu!

Jak bych to chtěl vidět: Z pohledu první osoby, s pořádně dynamickou kamerou a ideálně na jeden záběr.
Kdo by to měl točit: Chad Stahelski

Diablo

Před nedávnem leaknula zpráva, že se svět Sanctuary dočká první adaptace, která by měla přijít v podobě animáku od Netflixu. Jestli to byl fake, nebo se na něčem skutečně pracuje, doteď nevíme. Můžete si ale být jistí, že jakmile by se někdo chtěl chopit téhle brutální války mezi nebem a peklem, chtěli byste být u toho.

Síla Diabla spočívá v tom, že má propracovanou mytologii, s jasnými záporáky, neutrálním dobrem, a dlouhou historií epických válek. Navíc se to dá pojmout všelijak, buď klasická cesta hrdiny směrem k záchraně světa, nebo bitva dvou frakcí se zdecimovaným světem uprostřed. Důležité je, že by filmové Diablo mohlo na plátnech ukázat něco, co jsme ještě neviděli, a díky síle značky by z toho třeba nemusel být úplný finanční propadák. To vše samozřejmě za předpokladu, že by ta adaptace za něco stála.

Jak bych to chtěl vidět: Ideálně jako velkou trilogii zachytávající vše od stvoření světa až po hořkosladký konec Diabla 2: Lord of Destruction. Jo, a hororové elementy k tomu!
Kdo by to měl točit: Scott Derrickson

Dragon Age

Svět Dragon Age je pravděpodobně ten nejtypičtější příklad fantasy předlohy, jaký si lze představit. Máte tu nadané mágy, ukecané trpaslíky, mazané elfy, naduté lidi a pochopitelně taky draky. Hry pak nabízí poměrně ucelený příběh, kterého by se v případě filmové adaptace měli tvůrci nejspíš držet. Děj se totiž točí kolem posledního člena party zvané Šedí Strážci, který má jako jediný dost dobrou představu, jaká hrozba se na svět Thedasu blíží, a jak s ní bojovat.

Pomáhá mu přitom různorodá parta postav, která mezi sebou má slušnou chemii a díky tomu je jejich dobrodružství zábavnější a napínavější, než kdyby na to hlavní postava byla sama. Obsah všech tří her by vystačil na celou trilogii, já bych se ale vůbec nebál pojmout to i jako jeden ucelený film a pak případně navázat. Koneckonců, mezi jednotlivými díly to bylo vždy celkem useklé.

Jak bych to chtěl vidět: Samostatný film podle první hry, a dál by se vidělo.
Kdo by to měl točit: Jon Favreau

God of War

S God of War je to maličko složitější. Většina her se odehrávala v antickém Řecku a byť měly příběh, měly dobrý příběh, hlavní postava Kratose v nich postupně vyvraždila celý Olymp, se hrou z roku 2018 se to nedá vůbec srovnávat. Já vím, že by se mělo správně začínat od začátku, jenže tady mám nutkání napsat, že se jedná o výjimečný případ, kdy bych raději ignoroval, co bylo předtím, a vydal se rovnou na mrazivý sever.

Film by například mohl v úvodu vysvětlit, jak se Kratos vůbec ocitl v Midgardu. Zbytek už bych ale snad natočil políčko po políčku, záběr po záběru, protože tvůrci hry už de facto dokonalý film stvořili, a teď už je třeba ho jen převést na velké plátno, aby si ho mohly užít i masy obyčejných lidí, co nevlastní PS4. Látka samotná pak nabízí hektické bitvy, napínavou zápletku, velkolepé scenérie, zajímavé vedlejší postavy, zkrátka materiál jako stvořený pro film.

Jak bych to chtěl vidět: Přímá adaptace poslední hry.
Kdo by to měl točit: Zack Snyder

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace