Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Mamma Mia! Equalizer překonal pokračování populárního muzikálu


ikona
TedGeorge
ant-manant-man a waspdenzel washingtondwayne johnsonequalizerhotel transylvániehotel transylvánie 3jurassic worldjurský světmamma miamarvelmeryl streepmrakodrapskyscraperthe rocktržbyúžasňákovi 2
The Winner Takes It All 

To jsou věci. Když jsem se v pátek večer podíval na první odhady víkendových tržeb, tak jsem měl radost. Ani ne tak z očekávaných 40 milionů dolarů, které si mělo započíst pokračování populárního muzikálu, ale spíš z pěkných 30 milionů babek, které si podle prvních odhadů měl připsat jeden z těch méně očekávaných sequelů – druhý Equalizer. Přišla sobota a náskok Mamma Mia se podle upravených odhadů ztenčil na několik mega. Právě je neděle večer a BoxOfficeMojo suše oznamuje, že Denzel to nakonec vyhrál.

Historie se nebude ptát, že to bylo opravdu jenom o prsa jedničky. Pokud se po zveřejnění přesných čísel v pondělí večer nestane nějaký velký číselný veletoč, Equalizer 2 si navzdory nižším odhadům přišel na moc pěkných 35,8 melounů, což mu zajistilo první místo v žebříčku tržeb. Proč nakonec o 10 mega větší číslo, než analytici a tržební kecalové očekávali? Na prvním místě je třeba jmenovat povedenou trailerovou kampaň, která sice nevyrážela dech, ale divákům připomněla, že je Washington pořád ten správný „bad mother_ucker“.

Skoro si až říkám, jestli bych neměl přepsat můj článek rozebírající TOP 11 největších hollywoodských hvězd současnosti. Tenhle úspěch totiž má na svědomí pouze a jenom Denzel. První Equalizer přitom nebyl nijak zázračným akčním filmem a ve srovnání s (jak čas ukázal, výjimečným) Johnem Wickem se kvalitou prostě nechytal. Spokojení diváci však právě vystavili svému oblíbenému černošskému herci sladkou a dolary provoněnou jedničku s hvězdičkou. Nás tedy za pár let bude čekat třetí díl.

Tržby filmů Denzela Washingtona

Jelikož není konkurence v následujících týdnech vyloženě smrtelná, nebál bych se už pomalu spekulovat o 100 milionech babek z Ameriky a dost možná o něco vyšším čísle ze světa. Rozpočet sice není zrovna malý (62 mega), ale do plusu se financující studio Sony jistě dostane. Mám z toho radost, protože po tom nekonečném proudu komiksáren a pokračování zavedených značek před sebou máme jasný signál, že akční žánr není mrtvý. Hollywood to jistě vidí a my bychom se v následujících letech mohli dočkat více zástupců z ranku kvalitního akčního výplachu. Ne, devadesátky se už nevrátí, ale blýská se na lepší časy.

Mamma Mia: Here We Go Again se tedy musela spokojit s druhým místem. K tomu jí pomohlo pěkných 34,4 milionů za první americký víkend. To je číslo, které je možná o něco nižší, než se ještě před několika týdny předpokládalo, ale musíme si uvědomit, o jakém filmu tu mluvíme. Cílová skupina totiž do kina nepospíchá na půlnoční projekce roztančeného muzikálu, ale do multiplexů bude chodit celé léto. Jedničce se před deseti lety povedlo rozmnožit úvodních 27 melounů na více než pětinásobek. Kdyby se to stejné povedlo dvojce, mluvíme tu o více než 170 milionech. Nemluvě o číslech ze světa.

Nejvýdělečnější muzikály podle amerických tržeb

První várka zemí hlásí více než 42 premiérových mega a můžete vzít jed na to, že na konci léta budeme (včetně amerických dolarů) daleko za hranicí půl miliardy dolarů. Což je při rozpočtu 75 melounů fantastické číslo. Docela se divím, že Universalové čekali s pokračováním úspěšné jedničky tak dlouho. Všichni jsme totiž tušili, že tohle vlastně ani nejde zkazit a zkazky o tom, že lidé budou nadávat a bojkovat muzikál jenom kvůli tomu, že Meryl Streep nemá hlavní roli, byly už od začátku zcestné.

Financující studio Universal samozřejmě vypouští do světa zprávy, jak je z čísel nadšené a logicky připomíná miliony dolarů, které do pokladniček přinášela první Mamma Mia ještě měsíce po premiéře. Ale nemůžu si pomoct (a trochu potměšile mi to dělá radost) - nemá to punc té velké výhry, kterou jistě v ústředí studia všichni očekávali. Ten (v soukromí jistě trochu šokovaným) hlavám studia sebral starý hollywoodský vlčák, který ani po šedesátce nepatří do starého železa a dovedu si představit, že mu teď volá každý druhý agent pracující pro továrnu na sny. Neříkejte mi, že vás to alespoň trochu netěší.

Zbytek startovního pole si proběhneme jenom v rychlosti, protože vše důležité už bylo řečeno v minulých tržebních reportech. Bronz bere trojka Hotelu Transylvánie. Stačí jí k tomu 23 melounů a pokles o očekávaných a standardních 47 % oproti prvnímu víkendu. Celkem jsme v Americe na 91 milionech a svět přidává dalších 115 milionů. Ne, Hotel Transylvánie nebude na animovaném poli trhat žádné rekordy, ale znovu se bude útočit na půlmiliardu dolarů celosvětově a to je pro relativně levnou animovanou pohádku výborné číslo. Čtyřka nás nemine.

Bramboru si vysloužilo pokračování Ant-Mana. To dělá fanouškům marvelovek radost relativně nízkým poklesem o necelých 45 %. Dochází tedy ke stabilizaci pacienta, který byl po velkém poklesu minulý víkend zralý na odchod do věčných tržebních lovišť. Kdepak. Díky dalším 16 milionům jsme na průběžných 165 milionech z Ameriky a na ty dvě kila se nakonec opravdu útočit bude. Předpokládaný sukces podtrhuje svět, který přidává 188 milionů babek a celkově jsme na 353 melounech. Vzhledem k přehršli premiér ve zbývajících státech je už jasné, že brzdit budeme až u hranice 600 milionů babek. Dobrá práce.

Ruskou pětku si při nedělním večeru vysloužila dvojka Úžasňákových, která se už dost možná příští víkend přihlásí o zapsaní do pomalu nekonečného seznamu miliardových filmů. V Americe jsme po 11,5 milionovém víkendu na, ehm, úžasných 557 melounech a celosvětově zbývá pouhých 60 mega do překonání čím dál méně prestižní miliardové hranice. Vzhledem k tomu, že některé země (včetně té naší) na premiéru pixarovky ještě pořád čekají, bych se nebál hlásit útok na 1,2 miliardy celkově. Nebo jsem pod dojmem tržební výhry Equalizeru až příliš optimisticky naladěn? Napište svůj názor do diskuze.

Šesté místo nic nemění na tržební hitparádě, kterou letos zažívá Hollywood. Zevluje tam totiž pokračování Jurského Světa a my jsme jenom kousek od hranice 1,2 miliardy celosvětově. Za ní ji postrčí konečných 400 milionů z USA a více než 800 milionů ze světa. Po skoro až nepravděpodobném úspěchu jedničky v kinech tedy pokračuje pohádka, ve které hraje hlavní roli touha po vyhynulých ještěrech a Chris Pratt. Hejtrům navzdory má ňouma ze seriálu Parks and Recreation výborně rozjetou kariéru a v tuto chvíli figuruje ve dvou značkách, které budou třetím dílem útočit (minimálně) na miliardu dolarů.

Sedmé místo a Mrakodrap. Tady už to zas tak sluníčkové nebude. Dwayne „The Rock“ Johnson to nejenom v Americe ošklivě prokoučoval a musí se modlit k (občas) všemocné Číně, aby se smutnému studiu Universal alespoň splatili 125 milionové náklady na tento trochu zbytečný blockbuster. Při pohledu na americký „podmírák“ jménem 46 milionů dolarů po prvních dvou víkendech to bude ta rozhodující konstanta, která může film poslat alespoň směrem ke splacení nákladů. Rockovi a jeho parádně rozjeté kariéře to pravděpodobně nijak zvlášť neuškodí, ale tu černou kaňku mu už nikdo neodpáře. Na čerstvá čísla z Číny pořád čekáme. Až budou, tak se v článku objeví.

 

Osmičku má První Očista a pomalu nám zase vychází sluníčko. Na horor je totiž pokles o 46 % vyloženě výborný a současných 60 mega z Ameriky následovaných 36 melouny ze světa znamená, že produkující Jason Blum vydělá o nějaký ten milion více, než se ještě před týdnem zdálo.

Deváté místo bere poslední větší premiéra právě končícího víkendu. Zase za ní stojí všudybyl Jason Blum, respektive „nezávislá“ odnož jeho firmy Blumhouse jménem Tilt. Ta se specializuje na produkce těch úplně nejlevnějších filmů a nejinak je tomu i u pokračování hororu Unfriended s podtitulem Dark Web. Rozpočet byl jenom mega, ale vzhledem k počtu 1500+ kin, které měl horor k dispozici, je těch 3,5 milionu za první víkend spíše zklamáním.

No a konečně desítka, kterou si zasloužila sci-fi komedie Sorry to Bother You. Pokles o nízkých 33 % ukazuje, že nezávislé a neznámé studio Annapurna investovalo dobře. Těch průběžných 10 milionů svítících v kolonce amerických tržeb ještě rozhodně není konečných.

Kompletní žebříček víkendových tržeb



Příští víkend držte všechny palce Tomu Cruiseovi, který se jako Ethan Hunt vrací už v šestém díle čím dál lepší série Mission: Impossible. Na Americe sice budoucnost značky nestojí (o to nejdůležitější se znovu postará Toma milující Asie), ale otvírák o velikosti 60 mega by byl vhodný. Nesmím zapomenout na premiéru divně vypadajícího animáku Teen Titans Go! To The Movies. Hodně by mě překvapilo číslo větší než 20 milionů dolarů za první víkend, ale počkejme si, co nám k tomu za týden napíše Cival.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (18)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace