Diskuze k článku John Wick: Kapitola 4: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
Wick si u mě pořád drží víceméně stejnou laťku. Nikdy jsem si z něho nesedl vyloženě na prdel, protože mi to přijde pořád to samý dokola, ale vždycky mě bavil a rád jsem na něj zašel do kina. I tentokrát je to taková lepší sedmička. Akční scény pecka, ale trošku se mi už okoukávaj (asi u mě vede schodiště, který je navíc okořeněný deadlinem a hezkym "přátelskym gestem.") Jen mě trochu mrzí, že jim je podřízenej veškerej scénář. Možná bych byl radši, kdyby jich bylo míň a měly víc highlightů.

Musim říct, že mě hodně bavil Caine - ke kterýmu si divák dokáže vybudovat nějakej vztah skrz jeho osobní motivaci.

Je tu pár skvěle napínavejch scén včetně komornějšího finále, který to zase trochu zvedaj.
863631
Wick si u mě pořád drží víceméně stejnou laťku. Nikdy jsem si z něho nesedl vyloženě na prdel, protože mi to přijde pořád to samý dokola, ale vždycky mě bavil a rád jsem na něj zašel do kina. I tentokrát je to taková lepší sedmička. Akční scény pecka, ale trošku se mi už okoukávaj [spoiler](asi u mě vede schodiště, který je navíc okořeněný deadlinem a hezkym "přátelskym gestem.") [/spoiler]Jen mě trochu mrzí, že jim je podřízenej veškerej scénář. Možná bych byl radši, kdyby jich bylo míň a měly víc highlightů. Musim říct, že mě hodně bavil Caine - ke kterýmu si divák dokáže vybudovat nějakej vztah skrz jeho osobní motivaci. Je tu pár skvěle napínavejch scén včetně komornějšího finále, který to zase trochu zvedaj.
2 -1
reaguje na: Gonzi
Čtyřku sem zatím neviděl, ale zrovna něco takovýho sem psal už u trojky, kdy mi přišlo že Wick není tak dobrej protože je schopnej, ale proto že jsou ostatní spíš tak neschopní. Když má někdo bouchačku, tak bůh ví proč nestřílí, ale běží s ní k němu, aby mu ji on pak mohl sebrat. Nebo scéna ve stájích, kdy se Wick snaží sebrat pistoli a vyběhne na něj týpek, kterej místo aby střelil do něj (kdy má úplně ideální šanci ho dostat), tak střelí do země těsně vedle pistole aby ji nesebral apod.
Jako chápu, že je potřeba aby byly ostatní spíš Stormtroopeři, ale i tak je potřeba nastavit limit, aby se člověk při každý konfrontaci spíš nedržel za hlavu jakým okatým způsobem se všichni tak moc snažej umřít...
863560
Čtyřku sem zatím neviděl, ale zrovna něco takovýho sem psal už u trojky, kdy mi přišlo že Wick není tak dobrej protože je schopnej, ale proto že jsou ostatní spíš tak neschopní. Když má někdo bouchačku, tak bůh ví proč nestřílí, ale běží s ní k němu, aby mu ji on pak mohl sebrat. Nebo scéna ve stájích, kdy se Wick snaží sebrat pistoli a vyběhne na něj týpek, kterej místo aby střelil do něj (kdy má úplně ideální šanci ho dostat), tak střelí do země těsně vedle pistole aby ji nesebral apod. Jako chápu, že je potřeba aby byly ostatní spíš Stormtroopeři, ale i tak je potřeba nastavit limit, aby se člověk při každý konfrontaci spíš nedržel za hlavu jakým okatým způsobem se všichni tak moc snažej umřít...
863461
5 -1
reaguje na: Kostěj
Nevim, dost rychle sem to vytesnil a nikdy to neuvidim zniva.
863551
863530
1 -1
reaguje na: speta.jr
To jsem teda zvědavej, co se ti na dvojce tak strašně nelíbilo, co ve čtyřce vylepšili :))
863530
To jsem teda zvědavej, co se ti na dvojce tak strašně nelíbilo, co ve čtyřce vylepšili *:))*
863529
6 0
reagují: speta.jr
reaguje na: HlavnePokoj
Jsi vedle, dvojku jsem sveho casu strasne vyhejtil a na CSFD to ma u me krasnou jednu hvezdu, trojka tři.
863529
863526
2 -7
reagují: Kostěj
reaguje na: speta.jr
Musí z teba opadnúť hype. Po filme všetci hotový 10/10 a potom už si uvedomili aj problémy filmu.
863526
863483
4 -1
reagují: speta.jr
Jinak jak busil do Atkinse nakonci v desti, kdyby tam dali finalni punch z Matrixu 3 akorat natoceny realne, coz by s dnesnimi technologiemi slo, tak bych tomu dal hvezdu navic. :D:D
863483
Jinak jak busil do Atkinse nakonci v desti, kdyby tam dali finalni punch z Matrixu 3 akorat natoceny realne, coz by s dnesnimi technologiemi slo, tak bych tomu dal hvezdu navic. *:D**:D*
2 0
reagují: HlavnePokoj

9/10

Jasně, jednička má stále srdíčko a pejska, ale  čtverka je zdaleka nejlepší film a to ve všech ohledech. Například kamera je tady vyloženě na Oscara (kameraman už jednoho plešouna má), dialogové scény jsou poprvé od jedničky snesitelné, Bill Skarsgard je super záporácký Švéd mluvící Francouzskou Američtinou, Donnie Yen stále ne a ne ztratit Top formu a vtipný přízvuk a pak je tu akce, která začne poněkud vlažně a repetitivně v Japonsku, aby v ještě v tomže segmentu postavila proti sobě Sanadu a Yena, čímž to vystřelí nad průměr a z této hladiny už nespadne zpět. Sekvence v Berlíně je absolutní strop a v Paříži spadne brada všem - "dronový" oblet kroužícího Mustanga je za mě nejhustější záběr za posledních pár let. Kdo si doteď ale nezvykl na trochu dementní fantasy příběh, tak si za mě nemá na co stěžovat. Za mě je to asi nejlepší adaptace neexistujícího anime s hernímy prvky a neustálým pomrkáváním na fanoušky Reevesova "díla".
863473
9/10
6 -4
reaguje na: Castio
Mám velmi rozporuplné dojmy. Vizuálně je to fajn, ale ta akce je často překvapivě slabá (oproti Wickovskému standardu) a zbytek (děj, postavy, motivace) byl vyloženě o ničem. Střílející slepec mě racionálně vyloženě štval.

A dovolím si jednu odbočku čistě k akci. John Wick začínal jako skoro uvěřitelné podání "borce s bouchačkou". Aktuálně je to ale vyloženě superhrdina a strašně to zabíjí jakékoli drama.
  • Težkooděnci několikkrát extrémně zjevně čekali na Keanua, který to nestíhal
  • Těžkooděnci padali jako mouchy po dešti, místo aby působili jako "nebezpečný nepřítel"
  • Obecně se mixovaly sečné zbraně se střelnýma způsobem, kdy sekáči přežívali jen protože střelci nestříleli.
  • Z obleku, který sice zastaví střelu ale pořád přenese kinetiku se stal superštít
  • Z přestřelek, kdy John musel taktizovat, schovávat se, apod. se stalo běhání v otevřených prostorech (schodiště) proti desítkám nepřátel, kdy žádný se netrefí... Commando level.
Jednička byla originální a nejvíc mě bavila dějem. Člověk nějak chápal jeho motivaci, jeho vztah k podsvětí apod. Dvojka sice trochu ztratila tohle kouzlo, ale kompenzovala to akcí, stejně jako trojka. Čtyřka mi ale nedala nic, krom palety parádních killů a té jedné super přestřelky.

Na jednu stranu je tam pořád tuna luxusní akce, na stranu druhou děj opravdu neexistuje ani na úrovni zvědavosti o průběhu té či oné přestřelky.

Vzít z toho filmu asi 40 minutový sestřih, tak je to akční extáze. Zbytek (slabší akční momenty, příběhové momenty apod) to ale obrovsky sráží.
863461
Mám velmi rozporuplné dojmy. Vizuálně je to fajn, ale ta akce je často překvapivě slabá (oproti Wickovskému standardu) a zbytek (děj, postavy, motivace) byl vyloženě o ničem. Střílející slepec mě racionálně vyloženě štval. A dovolím si jednu odbočku čistě k akci. John Wick začínal jako skoro uvěřitelné podání "borce s bouchačkou". Aktuálně je to ale vyloženě superhrdina a strašně to zabíjí jakékoli drama. [list][*]Težkooděnci několikkrát extrémně zjevně čekali na Keanua, který to nestíhal[/*][*]Těžkooděnci padali jako mouchy po dešti, místo aby působili jako "nebezpečný nepřítel"[/*][*]Obecně se mixovaly sečné zbraně se střelnýma způsobem, kdy sekáči přežívali jen protože střelci nestříleli.[/*][*]Z obleku, který sice zastaví střelu ale pořád přenese kinetiku se stal superštít[/*][*]Z přestřelek, kdy John musel taktizovat, schovávat se, apod. se stalo běhání v otevřených prostorech (schodiště) proti desítkám nepřátel, kdy žádný se netrefí... Commando level.[/*][/list]Jednička byla originální a nejvíc mě bavila dějem. Člověk nějak chápal jeho motivaci, jeho vztah k podsvětí apod. Dvojka sice trochu ztratila tohle kouzlo, ale kompenzovala to akcí, stejně jako trojka. Čtyřka mi ale nedala nic, krom palety parádních killů a té jedné super přestřelky. Na jednu stranu je tam pořád tuna luxusní akce, na stranu druhou děj opravdu neexistuje ani na úrovni zvědavosti o průběhu té či oné přestřelky. Vzít z toho filmu asi 40 minutový sestřih, tak je to akční extáze. Zbytek (slabší akční momenty, příběhové momenty apod) to ale obrovsky sráží.
863390
8 -3
reagují: klima, fr3ak
reaguje na: Castio
Ne že bych souhlasil, ale napsals to fakt pěkně 8):+
863437
Ne že bych souhlasil, ale napsals to fakt pěkně *8)**:+*
863390
3 0

7/10

Rovnaké chyby ako v trojke. John je už super hrdina čo spadne z výšky, zrazí ho auto a ide ďalej ako keby sa nič nestalo. Proti Adkinsovi v klube by nemal šancu. Príbeh slabo vykreslený. Mal na viac ukázať ten svet vrahov. Ale akcia AKA Hotline Miami super nápad aj vynikajúca kamera obecne. Ale Keanu to herecky nedával a pamätám si len YEAH, YEAH, YEAH. Za to Donnie Yen AKA Caine špica aj jeho príbeh. Len vďaka nemu to nie je 6/10 ale 7/10. Ten film chcel toho veľa ale 3 hodiny málo času. Ale nešli podľa plánu keďže sa mal točiť aj piaty diel naraz. Škoda takto do jedného filmu dali veci čo mali byť v päťke. Sklamanie u mňa. Ale 100 ľudí 100 chutí.
863431
7/10
1 0

6/10

Možná trochu kontroverzní názor, ale ty vole...to byl teda porod. A já se na to přitom tak moc těšil. Z řemeslné stránky věci se sice jedná o špičkovou záležitost, na kterou se opravdu hezky kouká a nabídne nejeden krásně nasnímaný a barevně hravý záběr. V konečném výsledku jde ale o neskutečně natahovanou podívanou s nulovým dějem, jednorozměrnými postavami, nelogickou mytologii a akcí, které sice na první pohled nic nechybí, v jádru je ale děsně nudná, repetitivní a hlavně emočně naprosto mínusová. Chybí tam dravost a nekompromisnost Zátahu, naléhavost Bournea, únavnost Atomic Blonde, brutalita čtvrtého Ramba, nadhled Postradatelných, ztřeštěnost Deadpoola či vynalézavost Upgradeu. Reeves přitom mezi všemi těmi rychlými a pružnými kaskadéry působí čím dál víc prkenně, a Yen, Sanada a spol. jsou všichni do jednoho extrémně nevyužití. Revoluce na poli akčního žánru se tak vážně nekoná a označovat čtyřku Johna Wicka za Kmotra na poli akce je stejně mimo jako nápad obléct Scotta Adkinse do tlustého kostýmu. Že by zklamání roku?
863390
6/10
7 -3
reagují: Gonzi, Kostěj

9,5/10

Neskutečná pecka kdy potřebuju minimálně ještě jedno shlédnutí, abych si vychutnal každý jeden nápad co se akčních scén týká (ve 4. díle mít ještě co nabídnout je famózní), vizuálně nádherné (Japonsko), obsazení luxusní (Yen, Sanada, Skarsgård a všichni ostatní), dějově zase pitomoučké, ale kdo by čekal po čtyřech filmech nějakou výraznou změnu směru? Pro filmaře je hrozně náročný adaptovat hru do filmu a Stahelski s Reevesem si na pána poslední třetinu vlastně hru natočí, kdy se přechází od jedné akce do druhé a pak do třetí, aby jsme se dostali do posledního kola a že to je podíváná - vítězný oblouk je jenom předkrm před hlavním chodem v podobě akce v domě (a to jak je to snímaný to ještě povyšuje), schody už trochu zakolísají svojí délkou (ale pořád špica) a pak už jenom atmosférický duel. A to je jenom Francie, pak u máme ještě Japonsko nebo Německo.

Zaslouží si to každý dolar a klidně ať si teďka dají pauzu a načerpají nové nápady, ale chci ještě minimálně pětku - Leguizamo Johnovi už od dvojky opravuje auto, tak snad se dočkám, že mu ho předá. Tak za 3 měsíce mi ještě udělá podobnou radost Cruise a McQuarrie a budu nesmírně spokojen.
863357
Neskutečná pecka kdy potřebuju minimálně ještě jedno shlédnutí, abych si vychutnal každý jeden nápad co se akčních scén týká (ve 4. díle mít ještě co nabídnout je famózní), vizuálně nádherné (Japonsko), obsazení luxusní (Yen, Sanada, Skarsgård a všichni ostatní), dějově zase pitomoučké, ale kdo by čekal po čtyřech filmech nějakou výraznou změnu směru? Pro filmaře je hrozně náročný adaptovat hru do filmu a Stahelski s Reevesem si na pána poslední třetinu vlastně hru natočí, kdy se přechází od jedné akce do druhé a pak do třetí, aby jsme se dostali do posledního kola a že to je podíváná - vítězný oblouk je jenom předkrm před hlavním chodem v podobě akce v domě (a to jak je to snímaný to ještě povyšuje), schody už trochu zakolísají svojí délkou (ale pořád špica) a pak už jenom atmosférický duel. A to je jenom Francie, pak u máme ještě Japonsko nebo Německo. Zaslouží si to každý dolar a klidně ať si teďka dají pauzu a načerpají nové nápady, ale chci ještě minimálně pětku - Leguizamo Johnovi už od dvojky opravuje auto, tak snad se dočkám, že mu ho předá. Tak za 3 měsíce mi ještě udělá podobnou radost Cruise a McQuarrie a budu nesmírně spokojen.
9,5/10
4 -1
reaguje na: pepo
v podstate súhlas :+
863162
v podstate súhlas *:+*
863152
1 0
Na beckovu zanrovku mimoriadne ambiciozne. Obcas az srandovne (ako napr. pri citacii Lawrenca z Arabie). Na druhej strane sa tvorcom velmi uspesne dari budit dojem, ze ide o nieco vynimocne. A casto sa im to aj dari. Ma to uzasny vizual a hromadu wow momentov. Dlzka nevadi. Dava tomu pocit istej dolezitosti. Proste obsahovo aj formalne prestylizovana jazda s niekolkymi uzasnymi scenami. A v neposlednom rade novy referencny titul zanru. 9/10
863152
6 -2
reagují: Ravenous
Saskaren pre pubosov. A ak chcu mat na MZ diskusiu v ktorej budu vsetci nadsene ochkat nad recenziou a filmom tak prosim. Je to ich pravo. Ale ktovie, mozno za par rokov budu taketo filmy vyhravat oscarov. Nakrocene uz k tomu ma...
863114
3 -14
Presne den po premiere a bola to pecka (aj ked urcite nie bezchybna). Co mi trochu vadilo bolo hlavne na zaciatku extremne rychle striedanie
lokacii, ale s tym mam ja osobne problem pomerne casto (M.I.). Sekvencia
v Japonsku vyslovene lahodkova s paradnou dvojkou Rina+Hirojuki a asi
kazdy zaber by som si zavesil doma nad postel. Clovek musi akceptovat
urcity level nesmrtelnosti Johna najma pri padoch z vysky (scena s
Adkinsom :-)) ale Stahelski pri tych scena zamerne pomrkava na divaka a
netvari sa ze toci realisticky priebeh bitky dvoch katanami s samopalmi
ozbrojenych vrahov...Super bolo aj trojke podobne naspidovanie
protivnikov v nepriestrelnych oblekoch . Z daleka naodporucam ´´fanusikom akcnych filmov´´ ktori tu pisali ako zaspavali pri zaciatku trojky-  Asi potom pri tejto scene?
Pre nich a pre ved je to stale o tom istom ludi toto nie je vhodny film a
mozu si rovno usetrit cas a hundranie. Ostatnym vrelo odporucam. Ja
osobne nechapem ani asi nazyvanie to mytologiou. Jednotka a potom aj
dvojka boli uspesne a tak si tvorcovia museli  zacat vymyslat moznosti
ako napasovat pribeh, pozadie organizacie a konflikty na hercov, ktorych
sa im pre diel prave podarilo zohnat (vid H.Sanada, ktory mal hrat
povodne postavou M.Dacascosa a tu je z neho zrazu byvaly Johnov partak).
Keby tam toto nebolo, tak by vsetci nadavali ze su to iba akcne sceny
bez ziadneho pribehu.
Ked zacala hrat hudba z jednotky z diskotekovej sceny pri vybijanej v miestnostiach rozostavanej budovy vo
Francuzsku, mal som usmev od ucha k uchu cela stvorka je pre mna dokaz,
ze stale  existuju ludia so schopnostou tocit filmy skladajuce poctu
poctivym akcnakom / westernom / azijskym filmom bez toho, aby ich
akokolvek vykradali. Som si isty, ze John Wu musi byt z tohto filmu
uplne nadseny a klobuk dolu pred Stahelskim, kolko napadov zakazdym
dokaze vytiahnut z rukava 9,5/10.
Pri tom konci bolo cele kino uplne ticho a postupne dochadzalo, kolko pomrknuti
prave na tento koniec v priebehu celeho filmu bolo, vid nahrobny kamen,
jediny pokoj najdes iba po smrti.... Velmi dostojne zakoncenie paradnej
serie.
863050
Presne den po premiere a bola to pecka (aj ked urcite nie bezchybna). Co mi trochu vadilo bolo hlavne na zaciatku extremne rychle striedanie lokacii, ale s tym mam ja osobne problem pomerne casto (M.I.). Sekvencia v Japonsku vyslovene lahodkova s paradnou dvojkou Rina+Hirojuki a asi kazdy zaber by som si zavesil doma nad postel. Clovek musi akceptovat urcity level nesmrtelnosti Johna najma pri padoch z vysky (scena s Adkinsom :-)) ale Stahelski pri tych scena zamerne pomrkava na divaka a netvari sa ze toci realisticky priebeh bitky dvoch katanami s samopalmi ozbrojenych vrahov...Super bolo aj trojke podobne naspidovanie protivnikov v nepriestrelnych oblekoch . Z daleka naodporucam ´´fanusikom akcnych filmov´´ ktori tu pisali ako zaspavali pri zaciatku trojky-  [url=https://www.youtube.com/watch?v=v00zKyXbfD4]Asi potom pri tejto scene?[/url] Pre nich a pre ved je to stale o tom istom ludi toto nie je vhodny film a mozu si rovno usetrit cas a hundranie. Ostatnym vrelo odporucam. Ja osobne nechapem ani asi nazyvanie to mytologiou. Jednotka a potom aj dvojka boli uspesne a tak si tvorcovia museli  zacat vymyslat moznosti ako napasovat pribeh, pozadie organizacie a konflikty na hercov, ktorych sa im pre diel prave podarilo zohnat (vid H.Sanada, ktory mal hrat povodne postavou M.Dacascosa a tu je z neho zrazu byvaly Johnov partak). Keby tam toto nebolo, tak by vsetci nadavali ze su to iba akcne sceny bez ziadneho pribehu. Ked zacala hrat hudba z jednotky z diskotekovej sceny pri vybijanej v miestnostiach rozostavanej budovy vo Francuzsku, mal som usmev od ucha k uchu cela stvorka je pre mna dokaz, ze stale  existuju ludia so schopnostou tocit filmy skladajuce poctu poctivym akcnakom / westernom / azijskym filmom bez toho, aby ich akokolvek vykradali. Som si isty, ze John Wu musi byt z tohto filmu uplne nadseny a klobuk dolu pred Stahelskim, kolko napadov zakazdym dokaze vytiahnut z rukava 9,5/10. [spoiler]Pri tom konci bolo cele kino uplne ticho a postupne dochadzalo, kolko pomrknuti prave na tento koniec v priebehu celeho filmu bolo, vid nahrobny kamen, jediny pokoj najdes iba po smrti.... Velmi dostojne zakoncenie paradnej serie.[/spoiler]
1 -1
Mne sa už 3ka nepáčila. Bolo to preplácané a jednoduchosť a surovosť jednotky ma baví viac.
863030
8 -1
mám hloupý dotaz, který je pro mě celkem k zamyšlení.
co jsem pochopil, tak je ve filmu několikaminutová scéna u Vítězného oblouku. když se točil M:I Fallout, tak kvůli krátké scéně zavřeli tu křižovatku od 4 - 6 ráno. ani o minutu déle.

znamená to, že kvůli Wicka 4 to zavřeli na několik dní? nebo se to celé natáčelo někde v hale před hromadou monitorů a Keanu Reeves u Vítězného oblouku vlastně nebyl?
863016
mám hloupý dotaz, který je pro mě celkem k zamyšlení. co jsem pochopil, tak je ve filmu několikaminutová scéna u Vítězného oblouku. když se točil M:I Fallout, tak kvůli krátké scéně zavřeli tu křižovatku od 4 - 6 ráno. ani o minutu déle. znamená to, že kvůli Wicka 4 to zavřeli na několik dní? nebo se to celé natáčelo někde v hale před hromadou monitorů a Keanu Reeves u Vítězného oblouku vlastně nebyl?
4 0
reaguje na: Polux
taky nechapu jak ty lidi koukají na filmy :D posledni kapka cehoze?lol... Jak auto a pes je doslova to co ho nastartuje vykopat si vercajk