Diskuze k článku Vřískot 6: Recenze

7/10

Populární série s maskovaným fanouškem nerezavé oceli se zálibou v lidské anatomii pokračuje po roce dalším dílem a na klasickou otázku "Vincente, máme radost?" lze s úlevou zareagovat klasickou odpovědí "Máme radost.". Sice o něco málo menší než posledně, ale pozitivní dojmy rozhodně stále převažují a to i na pošesté. Slovy klasika "Kdo z vás to má?":). Teprve podruhé v sérii došlo na situaci, kdy pokračování vzniklo jen rok poté, co byl natočen jeho předchůdce a panovaly tak obavy, zda tvůrci zvládnou tak rychle přijít s dalším zábavným dílem, který nebude jen otrocky vykrádat své starší sourozence a dokáže divákům opětovně doručit dostatečnou zásobu zábavných, vtipných a napínavých scén. Dobrá věc se tady naštěstí podařila a hrozba vyčerpanosti značky se prozatím odkládá na neurčito.

Klasický úvod v podobě telefonního hovoru s vrahem, tradiční whodunit dějová linka, plno skvěle vygradovaných scén (prolog, obchod, žebřík, metro), pochopitelně spousty referencí na celou sérii a jednotlivé díly (tv bedna jako vražedný nástroj prostě nikdy nezklame:D), k tomu samozřejmě meta odkazy na hororový žánr jako takový a největší klasiky (obrácení rolí lovce a oběti po vzoru Halloweenu H20), jak se v sérii stalo již dobrým zvykem, nepostradatelný hlas Jacksona, který se zkrátka nikdy neomrzí a i zde odvádí mistrovskou práci, návrat starých postav z předchozích dílů (Cox, Ulrich a Panettiere), připomenutí známých hudebních motivů postav (Deweyho melodie ze dvojky, vypůjčená z OST Broken Arrow), nebo značkou proslavený důraz na fyzickou stránku konfrontace jednotlivých postav s místním antagonistou. Tohle všechno diváci ve filmu naleznou, ovšem tím to ještě nekončí.

Přestože se jedná o několikátý díl v sérii a divák by předem očekával, že se studnice nových, ideálně neotřelých, nápadů již vyčerpala, tvůrci aktuálního pokračování si pro diváky přichystali hned několik novinek, které dlouhá léta prověřené schéma příjemně oživují (byť základ je pochopitelně stále stejný a k žádným zásadním změnám tady nedochází). Konečně v sérii tvůrci přepracovali ten neustále opakovaný (s čestnou výjimkou trojky) a upřímně už malinko přežitý koncept dvojice zabijáků (po navýšení počtu vyznavačů ostrých nožů ze dvou na tři jsem volal už v případě pětky a mé přání bylo v šestce kupodivu vyslyšeno:+), nicméně dvojkou zavedený prvek genderové vyváženosti v řadách vrahů stále přetrvává i zde, což s ohledem na fakt, že stran jednotlivých killů se tentokrát notně přitlačilo na pilu, vyznívá ještě více nevěrohodně než kdykoliv dříve. Nadále pak doufám, že v příštích dílech zajdou tvůrci ještě dál a dočkáme se něčeho ve stylu "stabathon" turnaje (spousty vzájemně si konkurujících (týmů) vrahů pořádajících vražedný hon na hlavní postavy).

Tajemný záporák tentokrát neútočí na své nebohé oběti pouze za situace, kdy má dostatečný klid na svou práci, ale nerozpakuje se vzít do ruky nůž, potažmo střelnou zbraň, na veřejnosti před zraky spousty svědků a potenciálně dalších obětí. S čímž souvisí fakt, že body count se od posledně o něco navýšil, což je chvályhodné, protože minule to žádná hitparáda nebyla. Dalším plusem je brutalita a nekompromisnost samotných killů, které se úctyhodně pozvedly na novou úroveň. Zdejší praktické ukázky zručného zacházení s kuchyňským náčiním tady působí skutečně intenzivně. Současně pojmout část vyprávění z pohledu vraha, byť jde o snaživého začátečníka a nikoliv hlavní ostřílenou "hvězdu" téhle show, je vítané osvěžení a vůbec bych se nebránil, kdyby se v sedmičce tento koncept zopakoval (takové POV ala Ghostface by mohlo stát za to:)). Škoda, že zajímavá a nosná linka konkurenčního týmu vrahů není ve filmu rozvedena o něco více. Ke zmíněnému zabijáckému soutěžení, kdo z vrahů vytipovanou oběť zabije, je od toho už jen krůček.

Campbell se v šestce a stejně tak úplně poprvé v celé sérii neobjevuje (a to z finančních důvodů) a vlastně to ani nijak zvlášť nevadí. Je zřejmé, že se tvůrci snaží pomalu, ale jistě odstřihnout značku od původních postav a plně se soustředí na v minulém díle představené postavy, jakožto nové tahouny značky v dalších pokračováních (po odpravení Arquettea v pětce jsem v šestce očekával odchod ze scény i v případě Cox, k čemuž tak nějak napůl došlo:D, absentující Campbell se sice v dalších dílech objevit může, ale upřímně bych se vlastně nedivil, kdyby se již do série nevrátila). Stran obsazení se od posledně nic moc nezměnilo. Barrera předvádí slušný výkon, Ortega by si zasloužila mnohem více prostoru, Cox trousí hlášky jako za mlada (a stále vypadá jako oživlá mumie:D) a nové herecké posily jsou s výjimkou Panettiere (která je navíc staronová posila) prakticky jen do počtu a bez šance diváka nějak výrazněji zaujmout. Což naneštěstí platí i pro Weaving, na kterou jsem se předem značně těšil, protože si v šestce moc dlouho nepobude. Její účast ve filmu se totiž omezila na pouhé cameo ve stylu Barrymore v jedničce (aneb tvůrci to udělali znovu a zase jsem naletěl:D).

Nicméně ne vše se v šestce podařilo tak, jak bych si představoval a vedle svěžích tvůrčích rozhodnutí jsou zde také nějaké ty vady na kráse, přičemž jejich množství je o něco málo větší než posledně. Zasazení děje do městského prostředí na papíře slibovalo spousty příležitostí, jak divákům ukázat nějaké netradiční situace a nebo neokoukané způsoby likvidace postav, které se v sérii dosud neobjevily. Bohužel nové prostředí je ve filmu využito naprosto minimálně a povedených scén typu metro je pohříchu málo (scéna se žebříkem se nepočítá, protože by se mohla odehrávat v podstatě kdekoliv). Přitom se nabízelo tolik možností (letiště, přístav, nákupní střediska, zábavní park, mrakodrapy, kanalizace, mosty, sportovní arény, trajekty, atd.), o pamětihodnostech NYC (Socha Svobody, Empire State Building, Central Park, Times Square, atd.) ani nemluvě. V tomto směru si vedla mnohem originálněji trojka, ve které děj zavedl postavy do LA, přesněji řečeno do samotného Hollywoodu, ale třeba i jinak mizerná osmička Friday the 13th, která se z části odehrává taktéž v NYC.

Psychopatická linka ve stylu Psycho, která byla nastolena v předchozím díle, je tady sice dále rozvedena, za což patří tvůrcům pochvala, ale z mého pohledu by šlo toto téma rozpracovat ještě více, snad se bude v sedmičce s potenciální rozpolceností hlavní postavy pracovat mnohem důkladněji (co tak třeba postavit obě nevlastní sestry proti sobě:)?). Nový ústřední prvek vyprávění, v podobě náhledu na vražené události (a na meta úrovni na film samotný) jako na franšízu, ve skutečnosti není nic dosud neviděného. Pravidlo o nových postavách, mezi kterými je třeba hledat nového vraha, platí už od dvojky a poučkou o postradatelnosti původních postav se tvůrci řídili už v pětce. Taktéž s mytologií série se zde pracuje poněkud méně nápaditě než minule. V traileru proklamovaná "síň slávy" je bohužel využita jen k fan service scéně "prohlídky po přítomných atrakcích" a to je vše. Navíc totožný motiv pro rozpoutání vlny vražd (pomsta za zabití člena rodiny) byl ve dvojce, zatímco scénáristická klička s fingováním smrti postavy, která se v závěru ukáže být jedním z vrahů, byla ve trojce, přičemž finální odhalení identity záporáků je stejně ne/přesvědčivé jako opět ve trojce.

Na poli slasherové konkurence, počítaje v to zejména tuny novodobých předělávek kultovních klasik z 70s a 80s, se ovšem i přes zmíněné výtky jedná o jasný kvalitativní nadstandard a jak jsem psal už v případě pětky - kéž by si každé pokračování s takto vysokým pořadovým číslem v sérii vedlo po stránce kvality podobně zdařile. Šestka v tomto ohledu naštěstí značce nevrazila nůž do zad (ehm:D) a všemi předchozími díly nastolenou laťku nadále drží velmi vysoko. Celkově jde o další skvělý příspěvek do série a těším se na sedmičku. Snad současná forma tvůrcům vydrží co nejdéle:+.
862078
Populární série s maskovaným fanouškem nerezavé oceli se zálibou v lidské anatomii pokračuje po roce dalším dílem a na klasickou otázku "Vincente, máme radost?" lze s úlevou zareagovat klasickou odpovědí "Máme radost.". Sice o něco málo menší než posledně, ale pozitivní dojmy rozhodně stále převažují a to i na pošesté. Slovy klasika "Kdo z vás to má?"*:)*. Teprve podruhé v sérii došlo na situaci, kdy pokračování vzniklo jen rok poté, co byl natočen jeho předchůdce a panovaly tak obavy, zda tvůrci zvládnou tak rychle přijít s dalším zábavným dílem, který nebude jen otrocky vykrádat své starší sourozence a dokáže divákům opětovně doručit dostatečnou zásobu zábavných, vtipných a napínavých scén. Dobrá věc se tady naštěstí podařila a hrozba vyčerpanosti značky se prozatím odkládá na neurčito.   Klasický úvod v podobě telefonního hovoru s vrahem, tradiční whodunit dějová linka, plno skvěle vygradovaných scén [spoiler](prolog, obchod, žebřík, metro)[/spoiler], pochopitelně spousty referencí na celou sérii a jednotlivé díly ([spoiler]tv bedna jako vražedný nástroj[/spoiler] prostě nikdy nezklame*:D*), k tomu samozřejmě meta odkazy na hororový žánr jako takový a největší klasiky [spoiler](obrácení rolí lovce a oběti po vzoru Halloweenu H20)[/spoiler], jak se v sérii stalo již dobrým zvykem, nepostradatelný hlas Jacksona, který se zkrátka nikdy neomrzí a i zde odvádí mistrovskou práci, návrat starých postav z předchozích dílů [spoiler](Cox, Ulrich a Panettiere)[/spoiler], připomenutí známých hudebních motivů postav (Deweyho melodie ze dvojky, vypůjčená z OST Broken Arrow), nebo značkou proslavený důraz na fyzickou stránku konfrontace jednotlivých postav s místním antagonistou. Tohle všechno diváci ve filmu naleznou, ovšem tím to ještě nekončí.   Přestože se jedná o několikátý díl v sérii a divák by předem očekával, že se studnice nových, ideálně neotřelých, nápadů již vyčerpala, tvůrci aktuálního pokračování si pro diváky přichystali hned několik novinek, které dlouhá léta prověřené schéma příjemně oživují (byť základ je pochopitelně stále stejný a k žádným zásadním změnám tady nedochází). Konečně v sérii tvůrci přepracovali [spoiler]ten neustále opakovaný (s čestnou výjimkou trojky) a upřímně už malinko přežitý koncept dvojice zabijáků (po navýšení počtu vyznavačů ostrých nožů ze dvou na tři jsem volal už v případě pětky a mé přání bylo v šestce kupodivu vyslyšeno*:+*), nicméně dvojkou zavedený prvek genderové vyváženosti v řadách vrahů stále přetrvává i zde, což s ohledem na fakt, že stran jednotlivých killů se tentokrát notně přitlačilo na pilu, vyznívá ještě více nevěrohodně než kdykoliv dříve. Nadále pak doufám, že v příštích dílech zajdou tvůrci ještě dál a dočkáme se něčeho ve stylu "stabathon" turnaje (spousty vzájemně si konkurujících (týmů) vrahů pořádajících vražedný hon na hlavní postavy).[/spoiler]   Tajemný záporák tentokrát neútočí na své nebohé oběti pouze za situace, kdy má dostatečný klid na svou práci, ale nerozpakuje se vzít do ruky nůž, potažmo střelnou zbraň, na veřejnosti před zraky spousty svědků a potenciálně dalších obětí. S čímž souvisí fakt, že body count se od posledně o něco navýšil, což je chvályhodné, protože minule to žádná hitparáda nebyla. Dalším plusem je brutalita a nekompromisnost samotných killů, které se úctyhodně pozvedly na novou úroveň. Zdejší praktické ukázky zručného zacházení s kuchyňským náčiním tady působí skutečně intenzivně. Současně [spoiler]pojmout část vyprávění z pohledu vraha, byť jde o snaživého začátečníka a nikoliv hlavní ostřílenou "hvězdu" téhle show,[/spoiler] je vítané osvěžení a vůbec bych se nebránil, kdyby se v sedmičce tento koncept zopakoval [spoiler](takové POV ala Ghostface by mohlo stát za to*:)*)[/spoiler]. Škoda, že zajímavá a nosná linka [spoiler]konkurenčního týmu vrahů[/spoiler] není ve filmu rozvedena o něco více. Ke zmíněnému [spoiler]zabijáckému soutěžení, kdo z vrahů vytipovanou oběť zabije,[/spoiler] je od toho už jen krůček.   Campbell se v šestce a stejně tak úplně poprvé v celé sérii neobjevuje (a to z finančních důvodů) a vlastně to ani nijak zvlášť nevadí. Je zřejmé, že se tvůrci snaží pomalu, ale jistě odstřihnout značku od původních postav a plně se soustředí na v minulém díle představené postavy, jakožto nové tahouny značky v dalších pokračováních [spoiler](po odpravení Arquettea v pětce jsem v šestce očekával odchod ze scény i v případě Cox, k čemuž tak nějak napůl došlo*:D*, absentující Campbell se sice v dalších dílech objevit může, ale upřímně bych se vlastně nedivil, kdyby se již do série nevrátila)[/spoiler]. Stran obsazení se od posledně nic moc nezměnilo. Barrera předvádí slušný výkon, Ortega by si zasloužila mnohem více prostoru, Cox trousí hlášky jako za mlada (a stále vypadá jako oživlá mumie*:D*) a nové herecké posily jsou s výjimkou [spoiler]Panettiere (která je navíc staronová posila)[/spoiler] prakticky jen do počtu a bez šance diváka nějak výrazněji zaujmout. Což naneštěstí platí i pro [spoiler]Weaving, na kterou jsem se předem značně těšil, protože si v šestce moc dlouho nepobude. Její účast ve filmu se totiž omezila na pouhé cameo ve stylu Barrymore v jedničce (aneb tvůrci to udělali znovu a zase jsem naletěl*:D*).[/spoiler]   Nicméně ne vše se v šestce podařilo tak, jak bych si představoval a vedle svěžích tvůrčích rozhodnutí jsou zde také nějaké ty vady na kráse, přičemž jejich množství je o něco málo větší než posledně. Zasazení děje do městského prostředí na papíře slibovalo spousty příležitostí, jak divákům ukázat nějaké netradiční situace a nebo neokoukané způsoby likvidace postav, které se v sérii dosud neobjevily. Bohužel nové prostředí je ve filmu využito naprosto minimálně a povedených scén [spoiler]typu metro[/spoiler] je pohříchu málo [spoiler](scéna se žebříkem se nepočítá, protože by se mohla odehrávat v podstatě kdekoliv)[/spoiler]. Přitom se nabízelo tolik možností [spoiler](letiště, přístav, nákupní střediska, zábavní park, mrakodrapy, kanalizace, mosty, sportovní arény, trajekty, atd.)[/spoiler], o pamětihodnostech NYC [spoiler](Socha Svobody, Empire State Building, Central Park, Times Square, atd.)[/spoiler] ani nemluvě. V tomto směru si vedla mnohem originálněji trojka, ve které děj zavedl postavy do LA, přesněji řečeno do samotného Hollywoodu, ale třeba i jinak mizerná osmička Friday the 13th, která se z části odehrává taktéž v NYC.   [spoiler]Psychopatická linka ve stylu Psycho[/spoiler], která byla nastolena v předchozím díle, je tady sice dále rozvedena, za což patří tvůrcům pochvala, ale z mého pohledu by šlo toto téma rozpracovat ještě více, snad se bude v sedmičce s [spoiler]potenciální rozpolceností hlavní postavy[/spoiler] pracovat mnohem důkladněji (co tak třeba [spoiler]postavit obě nevlastní sestry proti sobě*:)*[/spoiler]?). Nový ústřední prvek vyprávění, v podobě [spoiler]náhledu na vražené události (a na meta úrovni na film samotný) jako na franšízu[/spoiler], ve skutečnosti není nic dosud neviděného. [spoiler]Pravidlo o nových postavách, mezi kterými je třeba hledat nového vraha, platí už od dvojky a poučkou o postradatelnosti původních postav se tvůrci řídili už v pětce.[/spoiler] Taktéž s mytologií série se zde pracuje poněkud méně nápaditě než minule. [spoiler]V traileru proklamovaná "síň slávy" je bohužel využita jen k fan service scéně "prohlídky po přítomných atrakcích" a to je vše. Navíc totožný motiv pro rozpoutání vlny vražd (pomsta za zabití člena rodiny) byl ve dvojce, zatímco scénáristická klička s fingováním smrti postavy, která se v závěru ukáže být jedním z vrahů, byla ve trojce, přičemž finální odhalení identity záporáků je stejně ne/přesvědčivé jako opět ve trojce. [/spoiler]   Na poli slasherové konkurence, počítaje v to zejména tuny novodobých předělávek kultovních klasik z 70s a 80s, se ovšem i přes zmíněné výtky jedná o jasný kvalitativní nadstandard a jak jsem psal už v případě pětky - kéž by si každé pokračování s takto vysokým pořadovým číslem v sérii vedlo po stránce kvality podobně zdařile. Šestka v tomto ohledu naštěstí značce nevrazila nůž do zad (ehm*:D*) a všemi předchozími díly nastolenou laťku nadále drží velmi vysoko. Celkově jde o další skvělý příspěvek do série a těším se na sedmičku. Snad současná forma tvůrcům vydrží co nejdéle*:+*.
7/10
0 -1
Za mě perfektní! Nejlepší díl od originálu!
861686
1 -1
Čaro je definitívne preč. Postavy nudné, rovnako detektívna zápletka. Meta rovina bola tiež lepšia predtým. Apoň tie killy sú na úrovni. Sú tam skvelé veci (napr. úvod, prestrelka v obchode), no je to rozriedené v prílišnej stopáži. Ako normálny slasher to mohlo byť cool, no ako Scream je to na hranici trapasu. Najslabší diel. 5/10
861555
2 -5
reaguje na: souleater
To je ten druhý a potom ještě vyloženě zdůrazňovali to, že Roman jako jediný pracoval sám, takže pořád můžou vytáhnout jeho komplice - ten film se točil s Angelinou jako druhým vrahem a její smrt je oproti ostatním nijaká a zpochybnitelná.
861512
To je ten druhý a [spoiler]potom ještě vyloženě zdůrazňovali to, že Roman jako jediný pracoval sám, takže pořád můžou vytáhnout jeho komplice - ten film se točil s Angelinou jako druhým vrahem a její smrt je oproti ostatním nijaká a zpochybnitelná.[/spoiler]
861511
0 0
reaguje na: jackb
A jaké další dva myslíš? Mě napadá jen a jeden a to, že Sam už naplno přepne
861511
A jaké další dva myslíš? Mě napadá jen a jeden a to, [spoiler]že Sam už naplno přepne[/spoiler]
861509
0 0
reagují: jackb
reaguje na: souleater
Ano to je přesně jeden z těch tří směrů, kterými film naznačí, že by se to mohlo vydat.
861509
861507
0 0
reagují: souleater
reaguje na: jackb
Ohledně sedmičky bych se nedivil, kdyby využili tu původní verzi trojky a jako masterminda použili Stua.
861507
Ohledně sedmičky [spoiler]bych se nedivil, kdyby využili tu původní verzi trojky a jako masterminda použili Stua.[/spoiler]
861506
0 0
reagují: jackb
Dobrý to bylo, jako obřího fanouška série mě těší, že si to pořád drží kvalitu a nabídlo to několik scén, které se budou jistě řadit mezi Top v rámci série - super úvod, sámoška, žebřík a metro. Vracející se postavy bych třeba osobně zařadil mezi velké plus a ač Melissa Barrera působí trochu unyle, tak zrovna s postavou Sam se tady pracuje podle mě dobře a Kirby na kterou jsem se těšil nezklamala. Potěšila i nekompromisnost Ghostface a brutalita s jakou jde za svým cílem. A pro mě jako člověka co má na prvním místě dvojku, tak mě potěšila ta evidentně přiznaná pocta právě jí.

Bohužel se dostavily i nedostatky a příjde mi, že tentokrát jsou mnohem viditelnější než bývá u série zvykem. Snad nejslabší skvadra nových postav v rámci série, nemají žádný zapamatovatelný charaktery nebo něco s čím by si je člověk spojil (i v tý trojce, kde to taky nebyla žádná hitparáda, tak ty postavy byly alepsoň parodie na Hollywoodský hvězdičky, takže si člověk zpětně zařadí). Potom je sice hezký, že se mluví o tom, že teďka už nejde o poctu Stab sérii ale o celou frančízu, ale když se podle toho neřídí vrah, tak to nemá tolik dopad. A pak je tady finalní akt a odhalení vraha a to mi příjde v rámci série slabší (fakt jsem nečekal, že když si někdo dělal před několika měsící srandu z toho jak se pozná v sérii vrah, tak ono se to potvrdí), opravdu jsem nečekal že v tomhle tu dvojku vykradou až takhle doslovně.

Ale i tak jsem si to užil a těším se až to uvidím znova a rozhodně bych rád sedmičku a pokud se s vrahama a jejich motivama bude pokračovat v nastolené posloupnosti, tak příště nás čeká nějaký mastermind, který vnuknul ten nápad Ritchiemu a Amber a protože tam naznačili hned tři směry, kterýma se můžou vydat, tak jsem dost zvědavý.
861506
Dobrý to bylo, jako obřího fanouška série mě těší, že si to pořád drží kvalitu a nabídlo to několik scén, které se budou jistě řadit mezi Top v rámci série - super úvod, sámoška, žebřík a metro. Vracející se postavy bych třeba osobně zařadil mezi velké plus a ač Melissa Barrera působí trochu unyle, tak zrovna s postavou Sam se tady pracuje podle mě dobře a Kirby na kterou jsem se těšil nezklamala. Potěšila i nekompromisnost Ghostface a brutalita s jakou jde za svým cílem. A pro mě jako člověka co má na prvním místě dvojku, tak mě potěšila ta evidentně přiznaná pocta právě jí. Bohužel se dostavily i nedostatky a příjde mi, že tentokrát jsou mnohem viditelnější než bývá u série zvykem. Snad nejslabší skvadra nových postav v rámci série, nemají žádný zapamatovatelný charaktery nebo něco s čím by si je člověk spojil (i v tý trojce, kde to taky nebyla žádná hitparáda, tak ty postavy byly alepsoň parodie na Hollywoodský hvězdičky, takže si člověk zpětně zařadí). Potom je sice hezký, že se mluví o tom, že teďka už nejde o poctu Stab sérii ale o celou frančízu, ale když se podle toho neřídí vrah, tak to nemá tolik dopad. A pak je tady finalní akt a odhalení vraha a to mi příjde v rámci série slabší (fakt jsem nečekal, že když si někdo dělal před několika měsící srandu z toho jak se pozná v sérii vrah, tak ono se to potvrdí), opravdu jsem nečekal že v tomhle [spoiler]tu dvojku vykradou až takhle doslovně.[/spoiler] Ale i tak jsem si to užil a těším se až to uvidím znova a rozhodně bych rád sedmičku [spoiler]a pokud se s vrahama a jejich motivama bude pokračovat v nastolené posloupnosti, tak příště nás čeká nějaký mastermind, který vnuknul ten nápad Ritchiemu a Amber a protože tam naznačili hned tři směry, kterýma se můžou vydat, tak jsem dost zvědavý.[/spoiler]
1 -1
reagují: souleater
Musím souhlasit, že ten twist v závěru nebyl tak úderný, jako posledně. Zase byl Ghostface tentokrát docela drsňák, co se nebál jít doslova mezi lidi. Vím, že to k sérii patří, ale nesmrtelnost hlavních postav byla občas až moc. Zatímco prostí noname obyvatelé NYC padali jako mouchy už po první raně, naši "Hlavní čtyřku" příliš nerozhodilo ani několik bodných rán do oblasti žaludku. Když ale člověk vypne mozek, tak bych tomu nakonec dal 7*.
861500
Musím souhlasit, že ten twist v závěru nebyl tak úderný, jako posledně. Zase byl Ghostface tentokrát docela drsňák, co se nebál jít doslova mezi lidi. Vím, že to k sérii patří, ale nesmrtelnost hlavních postav byla občas až moc. [spoiler]Zatímco prostí noname obyvatelé NYC padali jako mouchy už po první raně, naši "Hlavní čtyřku" příliš nerozhodilo ani několik bodných rán do oblasti žaludku.[/spoiler] Když ale člověk vypne mozek, tak bych tomu nakonec dal 7*.
2 0
Na Joblo recenze za 9 z 10 :D
861378
Na Joblo recenze za 9 z 10 *:D*
1 0
Do kina na to jistě půjdu. Ovšem kdyby bylo po mém Melissu Barrera bych nechal na začátku filmu umřít a do pozice ústřední hrdinky bych dosadil Jennu Ortegu. Jednoduše proto, že už v pětce mě víc bavila postava Jenny než ta její. 8)
861333
Do kina na to jistě půjdu. Ovšem kdyby bylo po mém Melissu Barrera bych nechal na začátku filmu umřít a do pozice ústřední hrdinky bych dosadil Jennu Ortegu. Jednoduše proto, že už v pětce mě víc bavila postava Jenny než ta její. *8)*
2 0

7,5/10

Za mě taky spokojenost. Kvalitativně na stejné úrovní jako předchozí díl. Čili komu se líbil, bude se líbit i šestka. Jsem rád, že si série drží vysokou laťku. Kromě průměrného třetího dílu jsou pro mě všechny díly nadprůměrné horrorové kousky. A rád si dám sedmičku od stejných tvůrců.
861320
7,5/10
1 -2
reaguje na: Corvus
Fuka 90, Ilca 30 - vysledek 30:D
861317
[spoiler]Fuka 90, Ilca 30 - vysledek 30*:D*[/spoiler]
861313
1 0

Meh

Fuka a Ilča 30% :D
861313
[spoiler]Fuka a Ilča 30% *:D*[/spoiler]
Meh
1 -1
reagují: (=LIFTY=)
Tak musím říct, že za mě opravdu spokojenost. Vzhledem k tomu, jak rychle šestku vytvořili jsem čekal solidní sešup v kvalitě, ale opak je pravdou.
Prostředí skvěle využité a vraždy skutečně nejbrutálnější v sérii (i když si dovedu představit, že to někdo po tom hypu čekal ještě drsnější). Úvod originální a za mě boží. Posledních 15 minut tomu může trochu podrazit nohy, zejména v odmaskování a motivu (osobně jsem s tím problém neměl, ale čekal jsem něco víc v souvislosti se Svatyní).
Hlavní čtyřka je fajn, ale na původní trio se nechytá, obzvlášť Sam je furt poměrně nevýrazná. Chápu, že nahradit pravděpodobně tu nejlepší final girl všech dob je oříšek, ale kromě rodinných vazeb moc zajímavá není (navíc mám trochu obavy, jak chtějí její postavu pojmout do budoucna, vzhledem k tomu, co zde načrtli).
V traileru Ghostface pronese "There's never been one like me" a "I'm something different", což ve filmu chybí. Jedná se o detail, ale osobně jsem se těšil, v jakém kontextu na to dojde.
Jo a je tu minimálně jedna postava, která to fakt neměla přežít.
861305
Tak musím říct, že za mě opravdu spokojenost. Vzhledem k tomu, jak rychle šestku vytvořili jsem čekal solidní sešup v kvalitě, ale opak je pravdou.  Prostředí skvěle využité a vraždy skutečně nejbrutálnější v sérii (i když si dovedu představit, že to někdo po tom hypu čekal ještě drsnější). Úvod originální a za mě boží. Posledních 15 minut tomu může trochu podrazit nohy, zejména v odmaskování a motivu (osobně jsem s tím problém neměl, ale [spoiler]čekal jsem něco víc v souvislosti se Svatyní[/spoiler]).  Hlavní čtyřka je fajn, ale na původní trio se nechytá, obzvlášť Sam je furt poměrně nevýrazná. Chápu, že nahradit pravděpodobně tu nejlepší final girl všech dob je oříšek, ale kromě rodinných vazeb moc zajímavá není ([spoiler]navíc mám trochu obavy, jak chtějí její postavu pojmout do budoucna, vzhledem k tomu, co zde načrtli[/spoiler]). V traileru[spoiler] Ghostface pronese "There's never been one like me" a "I'm something different", což ve filmu chybí. Jedná se o detail, ale osobně jsem se těšil, v jakém kontextu na to dojde. [/spoiler] Jo a je tu[spoiler] minimálně jedna postava, která to fakt neměla přežít. [/spoiler]
0 -2
Jsem četl nějaké recenze od kritiků a psali, že hlavní čtyřka se vyrovnává původní trojici, uvidíme, ale já ty postavy mám rad
861276
1 -1
reaguje na: HotShot
Spíš míň.
861275
Spíš míň.
861254
1 0
reaguje na: (=LIFTY=)
Spíš kvuli celkovému pojetí úvodu. Bez spoilerů by to nešlo.
861274
Spíš kvuli [spoiler]celkovému pojetí úvodu. Bez spoilerů by to nešlo.[/spoiler]
861269
1 0
Tech prvnich skvelych 20 minut je kvuli Samare Weaving, ktera podle traileru bude druha Drew Barrymore?8)
861269
Tech prvnich skvelych 20 minut je kvuli [spoiler]Samare Weaving, ktera podle traileru bude druha Drew Barrymore?*8)*[/spoiler]
1 0
reagují: Mr. Hlad
Má tam Jenna Ortega víc prostoru než v pětce?

Už tam mi docela vadilo, že si ty herečky neprohodily role, protože Melissa Barrera byla herecky opravdu dost mdlá, zatímco scény s Jennou byly naopak hodně fajn.
861254
Má tam Jenna Ortega víc prostoru než v pětce? Už tam mi docela vadilo, že si ty herečky neprohodily role, protože Melissa Barrera byla herecky opravdu dost mdlá, zatímco scény s Jennou byly naopak hodně fajn.
1 0
reagují: Mr. Hlad