Diskuze k článku Men: Recenze

reagují: Sakull
reaguje na: do_Od
 To jsi v podstatě rozepsal to moje stručné shrnutí.
S tou první částí dejme tomu souhlasím, protože to je všechno hodně pocitově subjektivní vůči postavě Harper, ale:
1) Ke smíření podle mě došlo ve smyslu likvidace, protože to na mě působilo dojmem, že na něj tu sekeru použila.
2) Nevim, proč by těhotná kámoška měla být důvodem k tomu, aby se na obrazovce děla taková zvěrstva.

Chápu, že je to celé těžce surreální a metaforické, ale jak už je tady psáno, např. Aronofskyho Mother! byla pocitově hodně podobný film, ale myšlenka byla silnější a ne tak strašně nepříjemná. Každopádně ať už jsem to pochopil "správně", nebo ne, tak mě nebaví nad tím přemýšlet.
835683
[spoiler] [/spoiler]To jsi v podstatě rozepsal to moje stručné shrnutí.[spoiler] S tou první částí dejme tomu souhlasím, protože to je všechno hodně pocitově subjektivní vůči postavě Harper, ale: 1) Ke smíření podle mě došlo ve smyslu likvidace, protože to na mě působilo dojmem, že na něj tu sekeru použila. 2) Nevim, proč by těhotná kámoška měla být důvodem k tomu, aby se na obrazovce děla taková zvěrstva. Chápu, že je to celé těžce surreální a metaforické, ale jak už je tady psáno, např. Aronofskyho Mother! byla pocitově hodně podobný film, ale myšlenka byla silnější a ne tak strašně nepříjemná. Každopádně ať už jsem to pochopil "správně", nebo ne, tak mě nebaví nad tím přemýšlet.[/spoiler]
835680
6 -1
reaguje na: Sakull
To je ale hodně zvláštní chápání toho děje.

Anyway, Harpeřin manžel neunesl, že se s ním chtěla rozvést, z toho mála co předvedl, není divu proč, a když se pak zabil před jejíma očima, vytvořilo to v ní trauma a pocit viny. Na venkov odjela, aby se toho zbavila, její mysl si ale jednotlivé vlastnosti a vzpomínky na jejího muže dál manifestovala po svém, takže se tam začaly objevovat ve formě jiných zvláštních mužů, co jí pronásledovali. Nakonec ta frustrace a vztek a bolest a strach byly tak silné, že na ní všechny ty manifestované vzpomínky začaly útočit v tom baráku, což vyvrcholilo scénou, kdy každá část jejího manžela umře, aby se postupně narodila další a další, až dokud se nezhmotní ta původní forma, se kterou Harper dojde smíření. Proč to mělo formu zrovna porodu vysvětluje hned další scéna, kdy ráno přijede její těhotná nejlepší kámoška. Ta ale na místě najde vyloženě důkazy o tom nočním pekle, takže tím víceméně režisér naznačuje, že všechno, co si Harper manifestovala, nebylo jen v její hlavě, ale i ve skutečnosti.
835680
To je ale hodně zvláštní chápání toho děje. Anyway, [spoiler]Harpeřin manžel neunesl, že se s ním chtěla rozvést, z toho mála co předvedl, není divu proč, a když se pak zabil před jejíma očima, vytvořilo to v ní trauma a pocit viny. Na venkov odjela, aby se toho zbavila, její mysl si ale jednotlivé vlastnosti a vzpomínky na jejího muže dál manifestovala po svém, takže se tam začaly objevovat ve formě jiných zvláštních mužů, co jí pronásledovali. Nakonec ta frustrace a vztek a bolest a strach byly tak silné, že na ní všechny ty manifestované vzpomínky začaly útočit v tom baráku, což vyvrcholilo scénou, kdy každá část jejího manžela umře, aby se postupně narodila další a další, až dokud se nezhmotní ta původní forma, se kterou Harper dojde smíření. Proč to mělo formu zrovna porodu vysvětluje hned další scéna, kdy ráno přijede její těhotná nejlepší kámoška. Ta ale na místě najde vyloženě důkazy o tom nočním pekle, takže tím víceméně režisér naznačuje, že všechno, co si Harper manifestovala, nebylo jen v její hlavě, ale i ve skutečnosti.[/spoiler]
835679
8 -2
reagují: Sakull
reaguje na: Trevize
Já to pochopil tak, že se z mužů stali čim dál větší insecure chudáci a jsou potenciálním nebezpečím pro ženy, které jsou potom taky insecure, ale třeba je to jenom můj "boomer" pohled na věc.
Každopádně je ten film hodně divnej a až bytostně nechutnej. Přemýšlet nad něčím takovým a pak to zfilmovat musí vyžadovat hodně zvrácenou mysl...
Chtěl jsem napsat, že bych chtěl vidět Garlandovu verzi "Women", ale došlo mi, že to vážně vidět nechci.

P.S.: Jestli někdy budu mít možnost být u porodu, tak radši odmítnu.
835679
[spoiler]Já to pochopil tak, že se z mužů stali čim dál větší insecure chudáci a jsou potenciálním nebezpečím pro ženy, které jsou potom taky insecure, ale třeba je to jenom můj "boomer" pohled na věc. [/spoiler] Každopádně je ten film hodně divnej a až bytostně nechutnej. Přemýšlet nad něčím takovým a pak to zfilmovat musí vyžadovat hodně zvrácenou mysl... Chtěl jsem napsat, že bych chtěl vidět Garlandovu verzi "Women", ale došlo mi, že to vážně vidět nechci. P.S.: Jestli někdy budu mít možnost být u porodu, tak radši odmítnu.
835676
3 -5
reagují: verbst, do_Od
Som zvedavý, aj keď horory nemusím. Škoda len, že kino premiéra ide u nás neskoro, keďže už je vonku bluray.
835677
2 0
Ten film není pro mě, takže já ho asi nikdy neuvidím... ale trochu mě zajímal ten děj, tak jsem si ho na Wikipedii přečetl.
Napsal by mi někdo do spoileru jak by se to podle něj dalo teda interpretovat? :)
835676
Ten film není pro mě, takže já ho asi nikdy neuvidím... ale trochu mě zajímal ten děj, tak jsem si ho na Wikipedii přečetl. Napsal by mi někdo do spoileru jak by se to podle něj dalo teda interpretovat? :)
2 -1
reagují: Sakull
reaguje na: Mr. Hlad
Jasný, rozumím ti. Psal jsem to, protože nemůžu brát vážně názor kohokoliv, když ho nedokáže zdůvodnit jediným argumentem. A takových je bohužel spousta. Takže mi pak hromada komentářů přijde jen jako zbytečnej bordel úplně k ničemu.
835675
835674
4 -4
reaguje na: Bospor
Ok, beru.

A s tou nadutosti to nemelo byt osobni, ale rozumis mi. "Davate odpad protoze jste to nepochopili" ctu u kazde sragory, co se tvari trochu chytre, ale i u Twilight. :)

S Garlandem mam ja osobne problem, ze mam z jeho filmu pocit, ze nejsou zdaleka tak chytre, jak se tvari a ze jsou prave strašně snadno interpretovatelne. Takze me nebavi nechavat se poucovat, kdyz uz mam pocit, ze mam jasno. Ale kazdymu preju, ze si to uzije.
835674
Ok, beru. A s tou nadutosti to nemelo byt osobni, ale rozumis mi. "Davate odpad protoze jste to nepochopili" ctu u kazde sragory, co se tvari trochu chytre, ale i u Twilight. :) S Garlandem mam ja osobne problem, ze mam z jeho filmu pocit, ze nejsou zdaleka tak chytre, jak se tvari a ze jsou prave strašně snadno interpretovatelne. Takze me nebavi nechavat se poucovat, kdyz uz mam pocit, ze mam jasno. Ale kazdymu preju, ze si to uzije.
835671
11 -1
reagují: Bospor
reaguje na: Mr. Hlad
Hlade, mluvím o lidech co tomu dávají odpady a ani se nad tím nezamyslí. Podle tvých hodnocení u podobných filmů vím, že to není tvůj šálek, ale aspoň to snad hned nezatracuješ a to já beru. Jen mi přijde směšný jak nízký hodnocení mají na ČSFD všechny tyhle filmy, přitom na jiných světových databázích (třeba letterboxd) dosahují fakt hodně dobrých diváckých ohlasů. Ten rozdíl je fakt propastnej. Asi to bude tím, že se tam koncentruje víc opravdových filmových fanoušků. Proto je pro mě ČSFD docela nerelevantní, co se týče hodnocení, je tam až moc velkej podíl lidí, kteří o filmech neví nic. Nadutej nejsem, prostě je fakt, že dost lidí, co v různých diskuzich nadávají na film a dají odpad, tak nejsou schopný žádnýho rozumnýho obhájení svýho názoru.
835671
835667
3 -10
reagují: kfk, Mr. Hlad
reaguje na: Bospor
Ale ono jde film i pochopit a stejně si ho neužít. Jen upozorňuju, že může dojít i na takovouhle situaci. A zvlášť u filmů, jaké točí Garland, se to může stát dost často. Já osobně jsem si to nějak interpretoval a jsem s tím, jak to celé vnímám, spokojený (asi se nebudeme bavit, která interpretace je a není správná, když i ty píšeš, že se to dá vyložit několika způsoby), ale o nadšení bych fakt nemluvil.

Takže psát "Jak tam koukám, zase to většina lidí nepochopila. Pokud film vyžaduje přemýšlení a vy to ani trochu nechápete, nemusíte psát zbytečné komentáře, jaká je to sračka" mi zní trochu jako nadutost.
835667
Ale ono jde film i pochopit a stejně si ho neužít. Jen upozorňuju, že může dojít i na takovouhle situaci. A zvlášť u filmů, jaké točí Garland, se to může stát dost často. Já osobně jsem si to nějak interpretoval a jsem s tím, jak to celé vnímám, spokojený (asi se nebudeme bavit, která interpretace je a není správná, když i ty píšeš, že se to dá vyložit několika způsoby), ale o nadšení bych fakt nemluvil.  Takže psát "Jak tam koukám, zase to většina lidí nepochopila. Pokud film vyžaduje přemýšlení a vy to ani trochu nechápete, nemusíte psát zbytečné komentáře, jaká je to sračka" mi zní trochu jako nadutost.
835665
17 -1
reagují: Bospor
Jak tam koukám, zase to většina lidí nepochopila. Pokud film vyžaduje přemýšlení a vy to ani trochu nechápete, nemusíte psát zbytečné komentáře, jaká je to sračka, když to tvrzení nemáte o co opřít. Jak Men, Asi to ukončím nebo třeba mother! a Annihilation dávají perfektní smysl a dají se vyložit několika způsoby. I když se na to díváte poněkolikáté a nebo o tom jen přemýšlíte, pořád v tom filmu nacházíte nové spojitosti a významy. Men byla neskutečná jízda, kde dávalo skrze symboliku a odkazy smysl úplně vše a je to promyšleno do nejmenšího detailu. Herci jsou naprosto výborní a i když 10 skoro nikdy nedávám, tak za ten famózní konec si to Men zaslouží.
835665
3 -11
Za mne maximální hodnocení, je to sice hodně svébytné a vyžaduje to i přemýšlivou pozornost, přesto na větší hororovou lahůdku a to nejen v žánru folk horor, letos nenarazíte. Alex Garland to tak zase dokázal. :+:+
835663
Za mne maximální hodnocení, je to sice hodně svébytné a vyžaduje to i přemýšlivou pozornost, přesto na větší hororovou lahůdku a to nejen v žánru folk horor, letos nenarazíte. Alex Garland to tak zase dokázal. *:+**:+*
4 -8
Tohle je podobný ustrel jako Cherry. :)
835655
Tohle je podobný ustrel jako Cherry. *:)*
7 -2
Ex machina mám za 9/10, Anihilace taky za 9/10 ale tohle byla příšerná sracka, prostě odpad... A doud je nadšen, no nedivím se... 1/10 za pěkne lokace...
835651
5 -4
Jako má to zajímavou atmosféru, super herce, několik výborných scén, povedenou technickou stránku (zvuky, střih, kamera) ale pak přijde finále, které je pro mě nekoukatelný mindfuck a jde to dolů. 6/10
835629
2 -2
Za mě obrovské zklamání. Přímočaré, jednoduché, ani to není nějak těžce alegorický - jde jen o hříchy mužů. Dalo by se to rozvést, ale když ty symboly jsou tak zjevný (jablka, porody - předávání hříchu) a spíš působí jako moderní agitka v rámci "The Message." To je samozřejmě myšleno jako fór:) ... Jinak mi tady Garland nedává moc prostoru pro fantazii. Harper je příliš plochá, stejně jako další ženy. Tím pádem chybí protiváha v rámci dialogu. Digitální retuš obličeje chlapce je totální nonsens, pokud to nebyl "autorský" úmysl. Kdybychom se bavili čistě o traumatu, tak dobrý, ale ... jinak je to příliš strohý, protože to téma je dost těžký. Od Garlanda jsem čekal intelektuální pecku ... anebo jsem mimo jeho ligu.
835618
Za mě obrovské zklamání. Přímočaré, jednoduché, ani to není nějak těžce alegorický - jde jen o [spoiler]hříchy mužů[/spoiler]. Dalo by se to rozvést, ale když ty symboly jsou tak zjevný ([spoiler]jablka, porody - předávání hříchu[/spoiler]) a spíš působí jako moderní agitka v rámci "[url=https://www.youtube.com/watch?v=G2CG1R7nVJg]The Message[/url]." To je samozřejmě myšleno jako fór:) ... Jinak mi tady Garland nedává moc prostoru pro fantazii. Harper je příliš plochá, stejně jako další ženy. Tím pádem chybí protiváha v rámci dialogu. Digitální retuš obličeje chlapce je totální nonsens, pokud to nebyl "autorský" úmysl. Kdybychom se bavili čistě o traumatu, tak dobrý, ale ... jinak je to příliš strohý, protože to téma je dost těžký. Od Garlanda jsem čekal intelektuální pecku ... anebo jsem mimo jeho ligu.
4 -1
Za mňa je toto 0/10. Prípadne ak by som chcel byť tolerantný k objektívne kvalitnej technickej stránke a k tomu, že Garland už má celkom slušný režisérsky kumšt a dobrý cit pre atmosféru, tak 3/10-4/10.

Začína to sľubne, atmoška fajn, dobrí herci, ale čo sa z toho vykľuje....akási kombinácia mother! + Titane. ten film predstiera sofisitkovanosť a hĺbku, je to fakt čistý pseudo art oproti ktorému aj Refn pôsobí ako frajer, pritom metafory sú sofistikované asi ako keď vás niekto ovalí vrecom tehál po hlave a pointa celého filmu je natoľko banálna a obvious...že je až smiešne ako vážne sa to celé tvári.

A aj by som to možno zobral viac na milosť, ale ten koniec to úplne zabil. Dám to ako SPOILER, hoci nebudem popisovať žiadne presné detaily - záverečná štvrťhodinka je niečo pre mňa maximálne nechutné, od čoho som po veľmi dlhej dobe odvracal zrak (lebo toto v pamäti mať vryté naozaj nepotrebujem),  prvoplánová nechutnosť a shock value a fakt ma Garland sklamal, že v snahe o to zaujať klesol k až niečomu takémuto a obzvlášť keďže ako píšem inak ako režisér má celkom talent.

Ja som od Garlanda mal rád Pláž (knihu), Sunshine, 28 days later a ako tak aj Ex Machina. Hoci už pri Ex Machina mi prišlo, že ten film je omnoho triviálnejší než sa tvári a nechápal som úplne hype. Annihilation bolo ešte celkom zaujímavé hoci v závere sa rozsypalo.

Toto je pre mňa s prehľadom najhoršie čo zatiaľ vyprodukoval.
835617
Za mňa je toto 0/10. Prípadne ak by som chcel byť tolerantný k objektívne kvalitnej technickej stránke a k tomu, že Garland už má celkom slušný režisérsky kumšt a dobrý cit pre atmosféru, tak 3/10-4/10.  Začína to sľubne, atmoška fajn, dobrí herci, ale čo sa z toho vykľuje....akási kombinácia mother! + Titane. ten film predstiera sofisitkovanosť a hĺbku, je to fakt čistý pseudo art oproti ktorému aj Refn pôsobí ako frajer, pritom metafory sú sofistikované asi ako keď vás niekto ovalí vrecom tehál po hlave a pointa celého filmu je natoľko banálna a obvious...že je až smiešne ako vážne sa to celé tvári.  A aj by som to možno zobral viac na milosť, ale ten koniec to úplne zabil. Dám to ako [b]SPOILER[/b], hoci nebudem popisovať žiadne presné detaily - [spoiler]záverečná štvrťhodinka je niečo pre mňa maximálne nechutné, od čoho som po veľmi dlhej dobe odvracal zrak (lebo toto v pamäti mať vryté naozaj nepotrebujem),  prvoplánová nechutnosť a shock value a fakt ma Garland sklamal, že v snahe o to zaujať klesol k až niečomu takémuto a obzvlášť keďže ako píšem inak ako režisér má celkom talent. [/spoiler] Ja som od Garlanda mal rád Pláž (knihu), Sunshine, 28 days later a ako tak aj Ex Machina. Hoci už pri Ex Machina mi prišlo, že ten film je omnoho triviálnejší než sa tvári a nechápal som úplne hype. Annihilation bolo ešte celkom zaujímavé hoci v závere sa rozsypalo.  Toto je pre mňa s prehľadom najhoršie čo zatiaľ vyprodukoval.
5 -4
Zas jednou film, kde váhám mezi desítkou a odpadem.
835602
3 -4
A co to musí mít, abys dal 10/10? Take you in the kitchen and suck your dick?
835600
4 -4

4/10

Garlandův pokus o druhou Mother! (kterážto se mi líbila), na rozdíl od opusu Aronofskyho ovšem s o dost horšími herci, s výrazně horšími triky (tak levné/mizerné cgi jsem už dlouho neviděl) a nudnějším/prázdnějším dějem. Má to pěknou kameru a lokace, plus milosrdnou stopáž a to je asi tak vše, čím mne Garland oslovil, zbytek je jen bolest, slzy a křeč.

Kromě nicneříkajícího traileru jsem o filmu předem nic nevěděl a naivně jsem očekával něco na pomezí thrilleru, sci-fi a hororu. Bohužel zhruba po půl hodině nikterak smysluplného děje začalo klíčit mé neblahé podezření, že tady Garland "pojede" úplně jinou ligu, plnou prvoplánových alegorií, rádoby chytrých podobenství a přehlídky nejrůznějších wtf momentů v míře větší, než velké a tím pádem stran dosavadního nezáživného děje to do konce filmu lepší už nebude. Takže jsem zbytek filmu jen útrpně čekal, kdy to Garland naplno rozjede (s čímž můj zájem o příběh spadne pod měřitelné hodnoty) a kdy se na scéně konečně znovu objeví mrtvý černoch, anžto jasná známka toho, že závěrečné titulky už nejsou daleko (a nepřekvapivě jsem se trefil).

Už minule u Annihilation jsme se s Garlandem zásadně nepotkali a s aktuálním počinem tahle "úspěšná" šňůra pokračuje. Pokud za pár let vyrukuje s podobně progresivním Women a následovně provokativním Children, tak já už u toho s díky nebudu.
835598
Garlandův pokus o druhou Mother! (kterážto se mi líbila), na rozdíl od opusu Aronofskyho ovšem s o dost horšími herci, s výrazně horšími triky (tak levné/mizerné cgi jsem už dlouho neviděl) a nudnějším/prázdnějším dějem. Má to pěknou kameru a lokace, plus milosrdnou stopáž a to je asi tak vše, čím mne Garland oslovil, zbytek je jen bolest, slzy a křeč. Kromě nicneříkajícího traileru jsem o filmu předem nic nevěděl a naivně jsem očekával něco na pomezí thrilleru, sci-fi a hororu. Bohužel zhruba po půl hodině nikterak smysluplného děje začalo klíčit mé neblahé podezření, že tady Garland "pojede" úplně jinou ligu, plnou prvoplánových alegorií, rádoby chytrých podobenství a přehlídky nejrůznějších wtf momentů v míře větší, než velké a tím pádem stran dosavadního nezáživného děje to do konce filmu lepší už nebude. Takže jsem zbytek filmu jen útrpně čekal, kdy to Garland naplno rozjede (s čímž můj zájem o příběh spadne pod měřitelné hodnoty) a kdy se na scéně konečně znovu objeví [spoiler]mrtvý černoch[/spoiler], anžto jasná známka toho, že závěrečné titulky už nejsou daleko (a nepřekvapivě jsem se trefil). Už minule u Annihilation jsme se s Garlandem zásadně nepotkali a s aktuálním počinem tahle "úspěšná" šňůra pokračuje. Pokud za pár let vyrukuje s podobně progresivním Women a následovně provokativním Children, tak já už u toho s díky nebudu.
4/10
4 -6