Diskuze k článku Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street: Recenze

Skvělá hudba, skvělý zpěv, ale nuda jakbysmet. Ne, že bych od toho něco čekal, ale vizuální stránka tentokrát nijak neoslnila, a i tak Burton zřejmě upřednostnil ztvárnění nad obsahem.
Začalo to dobře, ale místo, aby to člověka vtáhlo, tak to víc a víc nudilo:/
121096
Skvělá hudba, skvělý zpěv, ale nuda jakbysmet. Ne, že bych od toho něco čekal, ale vizuální stránka tentokrát nijak neoslnila, a i tak Burton zřejmě upřednostnil ztvárnění nad obsahem. Začalo to dobře, ale místo, aby to člověka vtáhlo, tak to víc a víc nudilo:/
1 0
Když slyšim jména Depp - Burton říkám si, to by mohl bejt dobrej film...a myslim si že tomu většinou tak je. Na Sweeneym jsem byla v kině a naprosto mě uchvátila hudba, která v podstatě tak trochu zakrývá ty ukrutnosti, který Todd dělá. Musím říct, že nejsem kdovíjaký fanda do filmů kde stříkaj hektolitry krve, ale tady to Burton zaonačil tak, že to tam vlastně patří. A podle mýho, člověk s Toddem občas musel i trochu soucít, i když odkrágloval každýho zákazníka (tedy až na jednoho).
Chápu lidi, kterým se to moc nelíbí, protože je to hlavně muzikál a ne nějaký hororový snímek. Je to příběh o lásce, pomstě a nenávisti ( a že by i o smrti?:-) ) a určitě stojí za to se na něj mrknout i několikrát.
99044
Když slyšim jména Depp - Burton říkám si, to by mohl bejt dobrej film...a myslim si že tomu většinou tak je. Na Sweeneym jsem byla v kině a naprosto mě uchvátila hudba, která v podstatě tak trochu zakrývá ty ukrutnosti, který Todd dělá. Musím říct, že nejsem kdovíjaký fanda do filmů kde stříkaj hektolitry krve, ale tady to Burton zaonačil tak, že to tam vlastně patří. A podle mýho, člověk s Toddem občas musel i trochu soucít, i když odkrágloval každýho zákazníka (tedy až na jednoho). Chápu lidi, kterým se to moc nelíbí, protože je to hlavně muzikál a ne nějaký hororový snímek. Je to příběh o lásce, pomstě a nenávisti ( a že by i o smrti?:-) ) a určitě stojí za to se na něj mrknout i několikrát.
1 0
sp!der-bite ma pravdu, toto nejde hodnotiti nizsie....je to cele ablosutne carovne, proste to ma nadhlad, ma to svoh, vtip, neuveritelnu atmosferu a vtahuje to do deja na prvy pokus
98966
1 0
No já Burtona taky tolik neobdivuju. Od něj mám rád Planetu opic, Mars útočí, Batmany a jakžtakž Karlík a továrna na čokoládu) Ale Sweeneymu dám šanci.
84297
1 0
Podle mě je chyba se mu vyhýbat, ale pokud nemáte Burtona v lásce, tak to i chápu... Já svůj názor ani po několikátem shlédnutí neměním, prostě plnej počet a nemůžu jinak... 8)
84296
Podle mě je chyba se mu vyhýbat, ale pokud nemáte Burtona v lásce, tak to i chápu... Já svůj názor ani po několikátem shlédnutí neměním, prostě plnej počet a nemůžu jinak... *8)*
1 0
Tomuhle filmu se vyhnu velkým obloukem radši si pustím velkou rybu
84295
1 0
Tak, nevím, koupit si soundtrack nebyl asi ůplně nejlepší nápad, už mi hlavě nezní nic jiného. :)
84294
Tak, nevím, koupit si soundtrack nebyl asi ůplně nejlepší nápad, už mi hlavě nezní nic jiného. *:)*
1 0
No, vůbec jsem se na Sweeneyho Todda netěšil, protože Burton mě dost zklamal už průměrnými Karlíkem a Nevěstou, ale ST mi přijde ještě horší. Už úvodní čtvrthodinka mě ukrutně nudila, ale po dalších 15 minutách jsem ten film vyloženě nenáviděl a zbytek jsem protrpěl v hrozných mukách. Ten trojblok Depp - Carter - Burton mě tak znechutil, že už žádnou další novou burtonovku nemusím nikdy vidět, protože nevěřím, že v jeho filmografii nastane nějaký obrat o 180 stupňů. Sice to bude zase vypadat, že všechno jen kritizuji, ale Sweeney Todd se u mě vyšplhal na 4/10. :-
84291
No, vůbec jsem se na Sweeneyho Todda netěšil, protože Burton mě dost zklamal už průměrnými Karlíkem a Nevěstou, ale ST mi přijde ještě horší. Už úvodní čtvrthodinka mě ukrutně nudila, ale po dalších 15 minutách jsem ten film vyloženě nenáviděl a zbytek jsem protrpěl v hrozných mukách. Ten trojblok Depp - Carter - Burton mě tak znechutil, že už žádnou další novou burtonovku nemusím nikdy vidět, protože nevěřím, že v jeho filmografii nastane nějaký obrat o 180 stupňů. Sice to bude zase vypadat, že všechno jen kritizuji, ale Sweeney Todd se u mě vyšplhal na 4/10. *:-*
1 0
Všechno mu vzali, on se vrací a chce se mstít. Sweeney Todd touží po odplatě, krvavé, násilné čistce, která stvoří nový řád. Lepší, podstivější, trestající každého hříšníka...ale v důsledku docela stejný jako ten předchozí. Svět kruté vendety, tragické lásky, neopětovaných citů, zla, sobectví a nenávisti, jež požírá mladickou krásu, čistotu a pošetilost.
Tim Burton nezapřel vlastní rukopis. Znovu použil klasické trademarky, morbidní vizuální stylizaci, vyšinuté charaktery i ujeté historky. Svébytnou dekadencí však naboural většinu žánrových klišé a z hlediska muzikálu (ne svých předešlých počinů) vytvořil velmi originální, popravdě svěží dílko.
Burtonovi nechybí schopnost vyprávět. Jednotlivé postavy, hybatelé temného příběhu, rozehrávají na ploše dvou hodin teatrální, černohumorné divadlo, ve kterém neschází fantastická hudba, chytlavá atmosféra a plynulá gradace až do vynikajícího finále. Samotní herci odvedli výkon hodný potlesku. Jak Cynická Helena Bonham Carter, tak Alan Rickman, Sasha Baron Cohen, ale vlastně i pitvořící se Johny Depp.
Asi největší problém přetrvává v malém počtu hororových, popřípadě sugestivnějších scén. Anarchie, jež z filmu prýští, je naneštěstí místy příliš obrazově čistá, učesaná a sterilní. Na druhou stranu, rozhodně jsem se nenudil a ať už mluvíme o hravosti textů, perfektních vtípcích, neuvěřitelně šlapajícímu tempu, nebo mistrně ztvárněným postavičkám, vždy bylo co sledovat.
Groteskní, chladné, depresivní, dynamické, formálně vytříbené, zvrhlé a oproti poslední burtonově tvorbě i značně amorální.
nakonec slabších 9/10:+
83227
Všechno mu vzali, on se vrací a chce se mstít. Sweeney Todd touží po odplatě, krvavé, násilné čistce, která stvoří nový řád. Lepší, podstivější, trestající každého hříšníka...ale v důsledku docela stejný jako ten předchozí. Svět kruté vendety, tragické lásky, neopětovaných citů, zla, sobectví a nenávisti, jež požírá mladickou krásu, čistotu a pošetilost. Tim Burton nezapřel vlastní rukopis. Znovu použil klasické trademarky, morbidní vizuální stylizaci, vyšinuté charaktery i ujeté historky. Svébytnou dekadencí však naboural většinu žánrových klišé a z hlediska muzikálu (ne svých předešlých počinů) vytvořil velmi originální, popravdě svěží dílko. Burtonovi nechybí schopnost vyprávět. Jednotlivé postavy, hybatelé temného příběhu, rozehrávají na ploše dvou hodin teatrální, černohumorné divadlo, ve kterém neschází fantastická hudba, chytlavá atmosféra a plynulá gradace až do vynikajícího finále. Samotní herci odvedli výkon hodný potlesku. Jak Cynická Helena Bonham Carter, tak Alan Rickman, Sasha Baron Cohen, ale vlastně i pitvořící se Johny Depp. Asi největší problém přetrvává v malém počtu hororových, popřípadě sugestivnějších scén. Anarchie, jež z filmu prýští, je naneštěstí místy příliš obrazově čistá, učesaná a sterilní. Na druhou stranu, rozhodně jsem se nenudil a ať už mluvíme o hravosti textů, perfektních vtípcích, neuvěřitelně šlapajícímu tempu, nebo mistrně ztvárněným postavičkám, vždy bylo co sledovat. Groteskní, chladné, depresivní, dynamické, formálně vytříbené, zvrhlé a oproti poslední burtonově tvorbě i značně amorální. nakonec slabších 9/10*:+*
1 0
Vynikající, nebudu opakovat Karbouse, souhlasím s ním. Imfe odhadnul jsi to u mě přesně;). Radost se LE ST si udělám brzy taky:) 9
81618
Vynikající, nebudu opakovat Karbouse, souhlasím s ním. Imfe odhadnul jsi to u mě přesně*;)*. Radost se LE ST si udělám brzy taky*:)* 9
1 0
Tak jsem si dneska udělal radost, koupil jsem si parádní edici soundtracku s luxusním osmdesátistránkovým bookletem, juch! :)
81587
Tak jsem si dneska udělal radost, koupil jsem si parádní edici soundtracku s luxusním osmdesátistránkovým bookletem, juch! *:)*
1 0
Taky názor (samozřejmě ne můj) link :D
81276
Taky názor (samozřejmě ne můj) http://llukynek.blogy.novinky.cz/0802/nejotresnejsi-filmovy-zazitek-meho-zivota-a-nektera-dalsi-rozcarovani-jednoho-dne *:D*
0 0
Rovnako som bol sklamany, najdolezitejsie zlozky filmu - spev a hudba ked uz tak boli tlacene do popredia mi skoro vobec nesadli k obrazu a vacsinou zbrzdili tempo. Velka skoda.
81139
1 0

lambdamen

Mna tento film tak ukrutne sklamal, ze sa mi sem ani nechcelo pisat nazor. Dokonale si to vsak vystihol za mna, takze sa pod ten tvoj len podpisem.
80620
lambdamen
1 0
Mě teda Depp uzpíval do deprese a hrozných nečekaných muk, která mi tento film připravil. Pro mě zklamání. Mrtvá nevěsta se mi líbila ale tomuto jsem jaksi za celou dobu nepříšel na chuť. Muj názor je že se zpívá až zbytečně často, zbytečně dlouho a navíc o ničem... Škoda - nezpívané pasáže byly excelentní
80611
1 0
Na Sweeneho se strasne tesim, ale bojim se toho zpevu, muzikaly nemusim. Podle me treba v dabingu bude Sweeney Todd pomalu nekoukatelny, jestli bude nadabovany i zpev...
80241
1 0
HAL: Sweeneyho bych s Grenouillem moc nesrovnával. Zatímco Todd je zhrzená postava která nemá co ztratit, žene se za pomstou a cestou si vylévá zlost na nevinných kolemjdoucích (cíleně jim působí bolest a utrpení), Jean-Baptiste Grenuille byl natolik psycho, že si vůbec neuvědomoval, že jeho oběti a okolí celkově vůbec nějaké pocity mají. A vraždění bral pouze jako prostředek k získání ingredience. Jako když utrhneš kytku.
80237
1 0
Co se týče postavy Johny Deppa - kromě snové scény je výborný a to včetně zpěvu. Jednou či dvakrát jsem sice měl pocit že zpívané pasáže jsou až příliš dlouhé a moc se toho v nich neděje, ale naopak když zpívá svým "přátelům" a přitom zcela ignoruje Mrs. Lovett vyznávající mu lásku řadím k těm nejlepším v celém žánru.
Vůbec jsem přitom neměl pocit že bych s jeho postavou měl nějak více sympatizovat a brát ho jako kladný charakter. Sweeney Todd prostě JE zlý a šílený - plně nasáklý a pokřivený humusem ve kterém žil. Jediné co ho odlišuje od hlavní postavy předloňského Parfému je jasnější a pochopitelnější motivace.
80236
Co se týče postavy Johny Deppa - kromě snové scény je výborný a to včetně zpěvu. Jednou či dvakrát jsem sice měl pocit že zpívané pasáže jsou až příliš dlouhé a moc se toho v nich neděje, ale naopak když zpívá svým "přátelům" a přitom zcela ignoruje Mrs. Lovett vyznávající mu lásku řadím k těm nejlepším v celém žánru. Vůbec jsem přitom neměl pocit že bych s jeho postavou měl nějak více sympatizovat a brát ho jako kladný charakter. Sweeney Todd prostě JE zlý a šílený - plně nasáklý a pokřivený humusem ve kterém žil. Jediné co ho odlišuje od hlavní postavy předloňského Parfému je jasnější a pochopitelnější motivace.
1 0
Tak u mňa 7/10. Nemôžem si pomôcť, ale miestami som sa normálne nudil. Ale to bude tým, že ja všeobecne neznášam muzikály, hlavne to zdĺhavé vyspievavanie sa postáv zo svojich pocitov a úmyslov, na javisku v pohode, ale film to podľa mňa brzdilo a mnohé scény boli nebezpečne statické a zdĺhavé... a nudné.

Samozrejme herci, atmosféra a záverečný masaker super - najviac sa mi páči, ako tam jednej nemenovanej postave pri dopade na podlahu pivnice vyletí z hlavy mozog, to si Burton zjavne vychutnal.

Celkovo mierne sklamanie a podobne ako pri ostatných burtonovkách z posledného obdobia - nemám najmenšiu chuť vidieť to znovu.
80235
Tak u mňa 7/10. Nemôžem si pomôcť, ale miestami som sa normálne nudil. Ale to bude tým, že ja všeobecne neznášam muzikály, hlavne to zdĺhavé vyspievavanie sa postáv zo svojich pocitov a úmyslov, na javisku v pohode, ale film to podľa mňa brzdilo a mnohé scény boli nebezpečne statické a zdĺhavé... a nudné. Samozrejme herci, atmosféra a záverečný masaker super - najviac sa mi páči, ako tam jednej nemenovanej postave pri dopade na podlahu pivnice vyletí z hlavy mozog, to si Burton zjavne vychutnal. Celkovo mierne sklamanie a podobne ako pri ostatných burtonovkách z posledného obdobia - nemám najmenšiu chuť vidieť to znovu.
1 0
Velmi dobrý film s úžasnou estetickou stránkou, ale k dokonalému filmovému zážitku mu ještě notný kus chybí. Sweeney Todd je film se silným příběhem o tragických láskách v krutém, špinavém a hnusném prostředí, plný citu a bolesti - velmi mě proto vadila snaha ho nějak vtipně odlehčit aby místo zdrucujícího zážitku byl jen zábavnou podívanou. Sarkastické poznámky Mrs. Lovett jsou skvělé a k prostředí i k ní jako postavě dokonale sedí, protože na diváka přenáší ještě větší znechucení z okolního světa, ale všechny scény ve kterých oblečení postav narušuje barevnou stylizaci filmu a styl humoru se nejvíc blíží tomu Karlíkovskému působí přesně opačně - jsou relativně směšné, ale odosobňující.
V samotném závěru jsem pak ani necítil tvrdou osudovost a tragičnost příběhu, jen jsem se zájmem sledoval jeho rozuzlení.
Sweeney Tod měl náběh na to stát se nejlepším Burtonovým filmem, takto je ale "jen" dalším výborným v řadě.
8/10
80233
Velmi dobrý film s úžasnou estetickou stránkou, ale k dokonalému filmovému zážitku mu ještě notný kus chybí. Sweeney Todd je film se silným příběhem o tragických láskách v krutém, špinavém a hnusném prostředí, plný citu a bolesti - velmi mě proto vadila snaha ho nějak vtipně odlehčit aby místo zdrucujícího zážitku byl jen zábavnou podívanou. Sarkastické poznámky Mrs. Lovett jsou skvělé a k prostředí i k ní jako postavě dokonale sedí, protože na diváka přenáší ještě větší znechucení z okolního světa, ale všechny scény ve kterých oblečení postav narušuje barevnou stylizaci filmu a styl humoru se nejvíc blíží tomu Karlíkovskému působí přesně opačně - jsou relativně směšné, ale odosobňující. V samotném závěru jsem pak ani necítil tvrdou osudovost a tragičnost příběhu, jen jsem se zájmem sledoval jeho rozuzlení. Sweeney Tod měl náběh na to stát se nejlepším Burtonovým filmem, takto je ale "jen" dalším výborným v řadě. 8/10
1 0