Diskuze k článku Greenland: Poslední úkryt: Recenze

Mám rád katastrofické filmy, ale u mnoha mi vadí jejich přehnané (i když asi pochopitelné) zaměření na destrukci. Tady to není, a je to super - už dlouho jsem při filmu nezažil tak mrazivou atmosféru. A jde to i bez megalomanských efektů, ba právě bez nich to jde možná o to lépe. Není to bez chyb, je to malý levný film, ale za mě funguje mnohem lépe, než valná většina takto zaměřených blockbusterů, na které si žel ke konci hraje a trochu si tak podráží nohy. Přesto velká spokojenost.
775591
0 0
Chápu, že lidi, co čekají magolománské triky, bortící se města a akci za akcí to výrazně zklame (trailer je poněkud zavádějící), ale mě to fakt hodně sedlo. Znepokojivá atmosféra, napětí a zvratů taky dost. Je to celkem malý film, komorní a pojatý jako survival, který se víc zaměřuje na charaktery než kometu. Ale možná proto na mě působil sugestivněji a realističtěji, než velké blockbustery. Krom toho duo rodičů je dobře obsazené a vlastně je to po dlouhé době katastrofický drama, kde mi nebyl osud postav ukradený. Takže za mě palec nahoru, i když to má dost chyb.
772468
0 0
Tak to vypadá, že tomu dám šanci. Katastrofický filmy mám rád a je vlastně jedno, jaká je jejich kvalita. Vždycky jim dávám šanci a rád se nechám překvapit. Takový moje dvě GP jsou Day After Tomorrow a 2012.
772291
1 0
reaguje na: Mr. Hlad
Střet s Timem Robbinsem :D
To mě dostalo...
772229
Střet s Timem Robbinsem *:D* To mě dostalo...
772208
2 -1
Tohle bylo hodně fajn. Greenland se vymyká žánrovým klišé, takže nemá ani scénu se štábem plným důležitých mužů co nikdy nic nevyřeší. Je to spíš o chlápkovi jemuž se mu rozpadá vztah a do toho všeho se řítí zbloudilá kometa. Vadil mi tam jen ten patos a už klasické hollywoodské Černo - bílé rozdělení rolí. Jo a Butler má super přízvuk. Asi je to jeho civilní, ale nepamatuju, si že by ho někdy ve filmech měl.
772228
1 0
A kde to je k vidění? V těch kinech který otevřeli ale my do nich nemůžeme, nebo na nějakým VOD? :o
772227
A kde to je k vidění? V těch kinech který otevřeli ale my do nich nemůžeme, nebo na nějakým VOD? *:o*
1 -4

6/10

Průměrná žánrovka, která po vzoru War Of The Worlds nahlíží na celosvětovou katastrofu komorním pohledem "obyčejných lidí" a jejich ne/obyčejného boje o přežití.

Problémem těchto filmů je, že všechny do jednoho ukazují naprosto to samé a málokdy k tomu dodají něco původního a svého. V podstatě je úplně fuk, co je počátečním impulsem, který uvede věci do pohybu (kometa, mimozemšťani, virová nákaza, sluneční erupce atd.), zbytek se již jede podle šablony - rabování v ulicích, nefunkční státní správa, nastupující chaos, lidé ochotní pomoci vs tvrdí oportunisté, rozdělená rodina, ztracené děti bez rodičů, náhodná vs úmyslná úmrtí, resp. zabití atd. a rozdíl je jen v tom, který závěr nakonec tvůrci zvolí od "úplně všichni umřou" po "pár jich přežije". Greenland bohužel je právě ten případ.

Hodně z ranku podobných filmů staví na morálních volbách svých postav a celkově si hraje s tématem "co všechno je ochoten člověk udělat pro to, aby přežil a mohl se nadále nazývat člověkem". Tohle je hodně silná linka, která bez problému mnohdy utáhne celý film, v Greenlandu ale překvapivě v podstatě úplně absentuje. Navíc finále v klasickém hollywoodském stylu, které jakoby vypadlo z 2012, vůči zbytku filmu, který se snaží tvářit víceméně realisticky, působí trochu nepatřičně.

Nahoru film rozhodně táhne především civilní Butler a Baccarin (opravdu škoda, že po Deadpoolovi nedostává více šancí), na rozpočet filmu až překvapivě slušné triky (kterých není moc, ale ani úplně málo) a musím zmínit i Glenna, který, byť na minimálním prostoru, prostě zvládne uhrát cokoliv. To ostatní bohužel není nic, co bychom již neviděli ve spoustě jiných filmů z daného žánru a mnohdy v lepším provedení.
772226
Průměrná žánrovka, která po vzoru War Of The Worlds nahlíží na celosvětovou katastrofu komorním pohledem "obyčejných lidí" a jejich ne/obyčejného boje o přežití. Problémem těchto filmů je, že všechny do jednoho ukazují naprosto to samé a málokdy k tomu dodají něco původního a svého. V podstatě je úplně fuk, co je počátečním impulsem, který uvede věci do pohybu (kometa, mimozemšťani, virová nákaza, sluneční erupce atd.), zbytek se již jede podle šablony - rabování v ulicích, nefunkční státní správa, nastupující chaos, lidé ochotní pomoci vs tvrdí oportunisté, rozdělená rodina, ztracené děti bez rodičů, náhodná vs úmyslná úmrtí, resp. zabití atd. a rozdíl je jen v tom, který závěr nakonec tvůrci zvolí od "úplně všichni umřou" po "pár jich přežije". Greenland bohužel je právě ten případ. Hodně z ranku podobných filmů staví na morálních volbách svých postav a celkově si hraje s tématem "co všechno je ochoten člověk udělat pro to, aby přežil a mohl se nadále nazývat člověkem". Tohle je hodně silná linka, která bez problému mnohdy utáhne celý film, v Greenlandu ale překvapivě v podstatě úplně absentuje. [spoiler]Navíc finále v klasickém hollywoodském stylu, které jakoby vypadlo z 2012, vůči zbytku filmu, který se snaží tvářit víceméně realisticky, působí trochu nepatřičně.[/spoiler] Nahoru film rozhodně táhne především civilní Butler a Baccarin (opravdu škoda, že po Deadpoolovi nedostává více šancí), na rozpočet filmu až překvapivě slušné triky (kterých není moc, ale ani úplně málo) a musím zmínit i Glenna, který, byť na minimálním prostoru, prostě zvládne uhrát cokoliv. To ostatní bohužel není nic, co bychom již neviděli ve spoustě jiných filmů z daného žánru a mnohdy v lepším provedení.
6/10
1 0
reaguje na: puffy2
To tak asi neberu, respektive obě tyhle věci neřadím úplně do hrdinské kategorie, ale prostě snahy přežít. Nebylo to nezištné zachraňování. To by bylo, kdyby ten inzulín sháněli pro cizí dítě :) Ale je to slovíčkaření. Každopádně i ty nejhrdinštější věci, co tam dělají, se podle mě moc nedají srovnat s Willisem, který se svou partou naftařů odletěl do vesmíru navrtat asteroid a odpálit v něm atomovou bombu :)
772217
772209
5 0
pre mňa to bolo klišé na klišé, správanie hlavných postáv častokrát nelogické a iracionálne.
nebolo to až tak blbé, aby to získalo status guilty pleasure.
772213
pre mňa to bolo klišé na klišé, správanie hlavných postáv častokrát nelogické a iracionálne. nebolo to až tak blbé, aby to získalo status guilty pleasure.
2 0
reaguje na: Mr. Hlad
No to nie je úplne pravda. Butler ide zohnať synovi inzulín. Matka sa zase neustále snaží ochrániť syna. Proste veľký rozdiel oproti iným filmom tu nie je.
772209
772208
4 -1
reaguje na: Randal K.
To jo, ale tady jde fakt jen o to přežití. Nemají šanci té katastrofě zabránit a ani ji neměli nikdy před tím. Jsou naprosto bezvýznamní a vlastně i nehrdinští. Nejhrdinštější věc je, že Butler tam vytáhne z hořícího auta cizího člověka a spálí si při tom ruku

I ten Quaid zachraňoval v Day after Tomorrow syna, v Armageddonu letěl Willis do vesmíru, v Deep Impact se to taky alespoň částečně točilo kolem hrdinů, kteří mohli zachránit svět, v ID4 byli piloti, vědci a prezident s atomovkama a i ve Válce světů je alespoň střet s Timem Robbinsem. Tady není nic. Ti hrdinové ani nedostanou šanci zachovat se hrdinky.
772208
To jo, ale tady jde fakt jen o to přežití. Nemají šanci té katastrofě zabránit a ani ji neměli nikdy před tím. Jsou naprosto bezvýznamní a vlastně i nehrdinští. Nejhrdinštější věc je, že[spoiler] Butler tam vytáhne z hořícího auta cizího člověka a spálí si při tom ruku[/spoiler].  I ten Quaid zachraňoval v Day after Tomorrow syna, v Armageddonu letěl Willis do vesmíru, v Deep Impact se to taky alespoň částečně točilo kolem hrdinů, kteří mohli zachránit svět, v ID4 byli piloti, vědci a prezident s atomovkama a i ve Válce světů je alespoň střet s Timem Robbinsem. Tady není nic. Ti hrdinové ani nedostanou šanci zachovat se hrdinky.
772207
3 0
reagují: szissou, puffy2
"Greenland je na první pohled úplně obyčejný katastrofický film, který se ale oproti ostatním liší v tom, že se točí kolem obyčejných hrdinů, kteří se pokoušejí přežít. Nic víc. "

Ehm, ktorý katastrofický film sa netočí okolo obyčajných hrdinov, ktorí sa pokúšajú prežiť? :))

Independence day, Day after Tomorrow, 2012, Armageddon, Deep Impact, War of the worlds, etc. V každom správnom hollywoodskom blockbusteri sú hrdinovia skoro vždy "blue collar" obyčajní hrdinovia z ľudu.
772207
"Greenland je na první pohled úplně obyčejný katastrofický film, který se ale oproti ostatním liší v tom, že se točí kolem obyčejných hrdinů, kteří se pokoušejí přežít. Nic víc. " Ehm, ktorý katastrofický film sa netočí okolo obyčajných hrdinov, ktorí sa pokúšajú prežiť? *:))* Independence day, Day after Tomorrow, 2012, Armageddon, Deep Impact, War of the worlds, etc. V každom správnom hollywoodskom blockbusteri sú hrdinovia skoro vždy "blue collar" obyčajní hrdinovia z ľudu.
4 0
reaguje na: Likan7
Tak na to se dívat nebudu.
772205
Tak na to se dívat nebudu.
772182
2 -1
BTW, aj ked "Gronsko" posobi trochu ako nazov pre prirodopisny dokument, neprelozit to mi zo strany lokalnych distributorov prijde tiez trochu krkolomne (v nazve je Greenland a v dabingu bude Gronsko?). A ked uz k tomu pridali ten lokalny upresnujuci doplnok, tak to kludne mohli pomenovat "Gronsko: Posledny ukryt"). Ono to ale celkovo nie je ani v originale idealny nazov, kedze o Gronsku sa prvykrat niekto zmieni asi v polke filmu (dovtedy sa vobec nevie, kam sa bude evakuovat) a celkovo sa tam odohrava len par minut deja. Ale tak co cakat od Hollywoodu, kde piaty diel nejakej filmovej serie pomenuju uplne rovnako ako prvy (aktualne Scream) alebo ku vsetkemu davaju privlastky typu The, Dawn, Rise, Returns, Begins, Origins, XY Saga, nehovoriac o "genialnych" napadoch typu Fast and Furious Presents ci A Star Wars Story...
772203
2 0
Prekvapivo fajn film, ktory svojim civilno-komornym ponatim nakoniec funguje lepsie a dokaze vytvorit intezivnejsiu atmosferu (prezidentske upozornenie a odchod so suburbu, vyskrtnutie zo zoznamu, unos, lekaren) ako mnohe ine katastroficke zanrovky plne opulentnych digi orgii a 5-krat vacsim rozpoctom. Pritom to ale zaroven po vacsinu casu ani neposobi nevypravne a lacno. Su tu vybuchy nakladnych letadiel, autohavarie, exterierove sceny s mnozstvom komparzistov, casto sa menia lokacie a dojde aj na destrukciu Zeme ulomkami z komety. To vsetko doplnaju sympaticke postavy, ktore nie su zredukovane do polohy opozeranych sablonovitych archetypov (neohrozeny hrdina s vojenskym alebo vedeckym pozadim, komicky pomocnik, charakterovo plocha laska hrdinu a pod.). Klise, nahod a skratiek je tu sice stale dost (manzelske problemy, syn diabetik, hlavne postavy nahodou ziskavaju uzitocne info a stihnu vsade prist na poslednu chvilu atd.), ale spominane pozitiva ich kompenzuju.

Viac ako na Emmerichovky na cele s 2012 sa to podoba na dnes uz trochu pozabudnuty film Deep Impact (Drtivy dopad), ci uz motivavami alebo atmosferou, hoci toto je ovela civilnejsie. Iste  paralely mozno vidno aj s vydarenym australskym nizkorozpoctakom These Final Hours, ktory je ale ovela menej vypravny (rozpocet bol 10x nizsi), pochmurnejsi, drsnejsi a nihilistickejsi.

Tento tyzden sa na streamoch celkovo objavilo viacero zaujimavych titulov. Uzil som si aj spominany Boss Level, nadejne vyzera westernove Let Him Go s Kevinom Costnerom a Diane Lane, dobre hodnotenia ma hororovy napinak Run so Sarah Paulson... Fatman nakoniec vraj nie je nic moc a chyba mu nadsazka, resp. slubovana zabavna uletenost, ale aj tak to niekedy omrknem... Som rad, ze stale vznikaju aj taketo filmy s nizsim rozpoctom, lebo v konecnom dosledku ich mam casto radsej ako 200+ milionove korporatne blockbustery pre celu rodinu.
772201
Prekvapivo fajn film, ktory svojim civilno-komornym ponatim nakoniec funguje lepsie a dokaze vytvorit intezivnejsiu atmosferu (prezidentske upozornenie a odchod so suburbu, vyskrtnutie zo zoznamu, unos, lekaren) ako mnohe ine katastroficke zanrovky plne opulentnych digi orgii a 5-krat vacsim rozpoctom. Pritom to ale zaroven po vacsinu casu ani neposobi nevypravne a lacno. Su tu vybuchy nakladnych letadiel, autohavarie, exterierove sceny s mnozstvom komparzistov, casto sa menia lokacie a dojde aj na destrukciu Zeme ulomkami z komety. To vsetko doplnaju sympaticke postavy, ktore nie su zredukovane do polohy opozeranych sablonovitych archetypov (neohrozeny hrdina s vojenskym alebo vedeckym pozadim, komicky pomocnik, charakterovo plocha laska hrdinu a pod.). Klise, nahod a skratiek je tu sice stale dost (manzelske problemy, syn diabetik, hlavne postavy nahodou ziskavaju uzitocne info a stihnu vsade prist na poslednu chvilu atd.), ale spominane pozitiva ich kompenzuju.  Viac ako na Emmerichovky na cele s 2012 sa to podoba na dnes uz trochu pozabudnuty film Deep Impact (Drtivy dopad), ci uz motivavami alebo atmosferou, hoci toto je ovela civilnejsie. Iste  paralely mozno vidno aj s vydarenym australskym nizkorozpoctakom These Final Hours, ktory je ale ovela menej vypravny (rozpocet bol 10x nizsi), pochmurnejsi, drsnejsi a nihilistickejsi. Tento tyzden sa na streamoch celkovo objavilo viacero zaujimavych titulov. Uzil som si aj spominany Boss Level, nadejne vyzera westernove Let Him Go s Kevinom Costnerom a Diane Lane, dobre hodnotenia ma hororovy napinak Run so Sarah Paulson... Fatman nakoniec vraj nie je nic moc a chyba mu nadsazka, resp. slubovana zabavna uletenost, ale aj tak to niekedy omrknem... Som rad, ze stale vznikaju aj taketo filmy s nizsim rozpoctom, lebo v konecnom dosledku ich mam casto radsej ako 200+ milionove korporatne blockbustery pre celu rodinu.
3 -1
reaguje na: puffy2
2012 je moje GP, ale samozřejmě kvůli destrukci, a ne myšlence. :D
772200
2012 je moje GP, ale samozřejmě kvůli destrukci, a ne myšlence. *:D*
772199
2 -1
reaguje na: Cinefil
Pritom to je po každej stránke taka light verzia 2012. Tak sa príliš neteš. ;)
772199
Pritom to je po každej stránke taka light verzia 2012. Tak sa príliš neteš. *;)*
772180
2 0
reagují: Cinefil
od vcera se da podivat na Boss Level ve slusny kvalite...ostatni pocka :)
772194
od vcera se da podivat na Boss Level ve slusny kvalite...ostatni pocka *:)*
2 -2
reaguje na: Lodbrok
Vyděšený výraz, zmatený výraz, udýchaný výraz...je to obyčejná mamka od rodiny, i když furt sexy. Jinak roli má o trochu menší než Gerard, takže si zahrála taky dost, ale pokud myslíš...vzhledově, tak nic :D
772182
772179
2 -1