Diskuze k článku Přání smrti: Recenze

příspěvky 1 - 8 Napsat příspěvek
reaguje na: Rimsy
Třída roku 1984 byl tím hrdinou dohnaným k zabíjení učitel, likvidoval svoje studenty a točil to režisér Mark L. Lester, který o pár let později dělal Komando. A bylo to boží. Nevím, jestli to v roce 1982 někoho nějak zásadně rozhodilo, ale počítám, že dneska by to lidi nedali vůbec, když jsou tak rozhození z vraždícího doktora. Neprávem zapomenutá pecka nejen jako revenge flick, ale i jako film, který měl koule, o kterých se dnešním filmařům jen zdá (nebo nezdá, ale vědí, že by jim to neprošlo).
677971
V [url=http://film.moviezone.cz/trida-1984/vim]Třída roku 1984 [/url]byl tím hrdinou dohnaným k zabíjení učitel, likvidoval svoje studenty a točil to režisér Mark L. Lester, který o pár let později dělal Komando. A bylo to boží. Nevím, jestli to v roce 1982 někoho nějak zásadně rozhodilo, ale počítám, že dneska by to lidi nedali vůbec, když jsou tak rozhození z vraždícího doktora. Neprávem zapomenutá pecka nejen jako revenge flick, ale i jako film, který měl koule, o kterých se dnešním filmařům jen zdá (nebo nezdá, ale vědí, že by jim to neprošlo).
677506
1 0
Bavilo, aj keď je tam pár scenáristických kopancov. Willis je tam prekvapivo dobrý, toho doktora mu dokonca verím trochu viac než človeka, ktorý nevie strieľať. :) 6/10, ale pomerne spokojných.
677963
0 0
reaguje na: do_Od
to je přesně ono. architekt-zabiják? budiž, no a co. ale doktor-zabiják? to je větší nářez přece, hippokratova přísaha a tak. na tomhle morálním rozporu by šel v klidu postavit celý film, kdyby místo willise byl třeba mikkelsen a místo rotha někdo, kdo se neukájí nad představami vyhřezlých mozků (žádný takový režisér mě ale nenapadá, pravda). jenže když se tohle přání smrti pouští do etických otázek, selhává, nejspíš proto to zámořští recenzenti haní. ale hlad si na tom dokázal najít to, v čem to funguje, a já s tím dost souhlasím (i když to není úplně film pro mě) :+
677506
to je přesně ono. architekt-zabiják? budiž, no a co. ale doktor-zabiják? to je větší nářez přece, hippokratova přísaha a tak. na tomhle morálním rozporu by šel v klidu postavit celý film, kdyby místo willise byl třeba mikkelsen a místo rotha někdo, kdo se neukájí nad představami vyhřezlých mozků (žádný takový režisér mě ale nenapadá, pravda). jenže když se tohle přání smrti pouští do etických otázek, selhává, nejspíš proto to zámořští recenzenti haní. ale hlad si na tom dokázal najít to, v čem to funguje, a já s tím dost souhlasím (i když to není úplně film pro mě) *:+*
677489
0 0
reaguje na: mimomisu
Problém amerických recenzentů (a můj trošku taky) tkví hlavně v tom, že film zobrazuje násilí od postavy, která se zavázala, že bude životy zachraňovat. Aneb nechápu, proč architekta vyměnili právě za doktora... jakoby snad někdo Willisovi žral, že by mohl být doktor. Důvod číslo dvě, předpojatost vůči režisérovi. Důvod číslo tři, předpojatost vůči Willisovi. A důvod číslo čtyři, je to Amerika, včera jsem se například dočetl, že kdyby vyšel první Iron Man dneska, tak by Marvel zbankrotoval.

Jinými slovy chce to ty recenze číst a rozumět kontextu, od Hlada si třeba cením, že k tomu filmu prostě přistoupil jako k béčku a (asi) správně podtrhl, že jako béčko to je OK, zatímco jako drama to absolutně nefunguje. Tenhle odstup a soustředění se čistě na filmovou stránku věci u zahraničích recenzí chybí čím dál častěji, bohužel imo.
677489
Problém amerických recenzentů (a můj trošku taky) tkví hlavně v tom, že film zobrazuje násilí od postavy, která se zavázala, že bude životy zachraňovat. Aneb nechápu, proč architekta vyměnili právě za doktora... jakoby snad někdo Willisovi žral, že by mohl být doktor. Důvod číslo dvě, předpojatost vůči režisérovi. Důvod číslo tři, předpojatost vůči Willisovi. A důvod číslo čtyři, je to Amerika, včera jsem se například dočetl, že kdyby vyšel první Iron Man dneska, tak by Marvel zbankrotoval. Jinými slovy chce to ty recenze číst a rozumět kontextu, od Hlada si třeba cením, že k tomu filmu prostě přistoupil jako k béčku a (asi) správně podtrhl, že jako béčko to je OK, zatímco jako drama to absolutně nefunguje. Tenhle odstup a soustředění se čistě na filmovou stránku věci u zahraničích recenzí chybí čím dál častěji, bohužel imo.
677484
1 0
reagují: Rimsy