Diskuze k článku Captain America: Občanská válka: Recenze

Pořád toho ještě tolik nenatočili....já nevím, jestli bych po Imsomnii mluvil o nějakém rukopisu. To mohl klidně natočit Michael Mann...
353247
0 0

KARLOS

Já s tebou v podstatě místy souhlasím a nedovolil bych si je srovnávat s Nolanem, Finchrem, Verhoeven apod.
Tam je samozřejmě rukopis jasný a talent asi větší.

Na druhou stranu chci říct, že to málo, co zatím pro velký Hollywood natočili je dost dobré a řekl bych pevně ukočírované. Chci tím říct - člověk nemusí mít kdoví jaký rukopis aby byl dobrým režisérem a naopak (viz ten Snyder). Ten film i předchozí je jistě dílem i dalších zúčastněných (ale to opět platí o všech filmech - i těch královsky pitomých) a říct o nich, že jsou rutinéři mi prostě přijde urážka. Je to pro mě ekvivalent loutky.

Nezlobte se na mě, ale třeba rukopis Darabonta nevidím.... ale to z něj nedělá špatného režiséra, že.

Pak slyším neskutečné chvály na Colina Trevorrowa a Russoové jsou rutinéři? To mi nesedí.

Mě prostě nepřijde málo, dostat z herců maximum, udržet příběh tolika postav takhle pohromadě, dokázat mačkat emoce a gradovat.....

A když už bychom se měli bavit o tom rukopisu...já tu civilnost u IM nevidím.....to je skutečně jen slušně natočený komiks.....se všemi barvičkami a pohádkovými proprietami. Ant man na mě pak působí vyloženě televizně.

Kdežto oba Kapitánové od Russoových působí jako naboostovaný techno-thriller.... pořád komiks, ale s feelingem akčního thrilleru.

A mě to vážně nepřijde málo ;)
353246
Já s tebou v podstatě místy souhlasím a nedovolil bych si je srovnávat s Nolanem, Finchrem, Verhoeven apod. Tam je samozřejmě rukopis jasný a talent asi větší. Na druhou stranu chci říct, že to málo, co zatím pro velký Hollywood natočili je dost dobré a řekl bych pevně ukočírované. Chci tím říct - člověk nemusí mít kdoví jaký rukopis aby byl dobrým režisérem a naopak (viz ten Snyder). Ten film i předchozí je jistě dílem i dalších zúčastněných (ale to opět platí o všech filmech - i těch královsky pitomých) a říct o nich, že jsou rutinéři mi prostě přijde urážka. Je to pro mě ekvivalent loutky. Nezlobte se na mě, ale třeba rukopis Darabonta nevidím.... ale to z něj nedělá špatného režiséra, že. Pak slyším neskutečné chvály na Colina Trevorrowa a Russoové jsou rutinéři? To mi nesedí. Mě prostě nepřijde málo, dostat z herců maximum, udržet příběh tolika postav takhle pohromadě, dokázat mačkat emoce a gradovat..... A když už bychom se měli bavit o tom rukopisu...já tu civilnost u IM nevidím.....to je skutečně jen slušně natočený komiks.....se všemi barvičkami a pohádkovými proprietami. Ant man na mě pak působí vyloženě televizně. Kdežto oba Kapitánové od Russoových působí jako naboostovaný techno-thriller.... pořád komiks, ale s feelingem akčního thrilleru. A mě to vážně nepřijde málo *;)*
KARLOS
0 0
Pripad: Vedeni kamery a komponování záběrů maji v hollywoodu na starost režiséři...
353245
0 0
Ad Shaky Cam: Podle ČSFD je za kameru zodpovědný Trent Opaloch, který s Rusoovci dělal i Winter Soldiera, takže shaky cam je spíš "umělecké rozhodnutí" než, návaznost na personální změny.
353243
0 0
Urcite jedna z najlepsich marveloviek a nechapem, ako moze niekoho vytocit. Dokonca by som napisal, ze tentokrat trailery az tak hrozne neklamali a celkove vyznenie je temnejsie, ako sme boli doteraz u Marvelu zvyknuti. Humor tam stale je, ale je ho menej a po tejto stranke najviac vybocuje prave akcia na letisku, ktora uplne nezapada do toho o nieco vaznejsie ponateho zvysku. Ale zasadny problem s tym osobne nemam, chapem vsak, ak niekto ano.

Napadlo ma aj prirovnanie k prvym X-menom. Nastolene dilemy, ktore musia hrdinovia riesit su zaujimave a uveritelne podane. Kto v tom vidi "klasicku" plochu marvelovku a BvS naopak vyzdvihuje ako hlboke dielo s pomaly az biblickymi motivami, tomu tiet pomoci. Stale je to klasicky Marvel, aki maju niektori radi a ini neznasaju, ale tentokrat trochu viac vybocil zo svojej komfortnej zony a neboji sa radikalnejsich riesenilen tak mimochodom zmrzacit jednu postavu je urcite odvaznejsi krok ako navonok zabit hlavnu postavu a ihned naznacit, ze vlastne prezila a jeho zaver ma aj urcity velky dopad na cele univerzum Ak to niekto nevidi, jeho skoda. A zaporak je tentokrat naozaj v pohode, i ked v skutocnosti nejde o klasickeho zaporaka a jeho motivacia dava zmysel.Cely film pracuje s myslienkou, ze niektori ludia vnimaju Avengerov ako hrdinov a ini ako zbytocnu pritaz, ktora len pritahuje nove hrozby. Zemo patri prave do tej druhej skupiny a veri tomu, ze svet bez Avengerov bude bezpecnejsi. Nakoniec hned zaciatku to trefne okomentoval aj samotny Vision, nehovoriac o tom, ze aj Ultrona stvoril Tony Stark. Na tom, ze Zemo chce ich organizaciu znicit zvnutra mi nepride vobec nic nelogicke ale schvalne - ak niekomu pride zmysluplnejsi posuk s akymsi komplexom, ktory neznasa mimozemstanov a aby dosiahol svoje, nevaha stvorit nekontrolovatelne monstrum, schopne znicit cely jeho svet, tak prosim. ;)
353240
Urcite jedna z najlepsich marveloviek a nechapem, ako moze niekoho vytocit. Dokonca by som napisal, ze tentokrat trailery az tak hrozne neklamali a celkove vyznenie je temnejsie, ako sme boli doteraz u Marvelu zvyknuti. Humor tam stale je, ale je ho menej a po tejto stranke najviac vybocuje prave akcia na letisku, ktora uplne nezapada do toho o nieco vaznejsie ponateho zvysku. Ale zasadny problem s tym osobne nemam, chapem vsak, ak niekto ano. Napadlo ma aj prirovnanie k prvym X-menom. Nastolene dilemy, ktore musia hrdinovia riesit su zaujimave a uveritelne podane. Kto v tom vidi "klasicku" plochu marvelovku a BvS naopak vyzdvihuje ako hlboke dielo s pomaly az biblickymi motivami, tomu tiet pomoci. Stale je to klasicky Marvel, aki maju niektori radi a ini neznasaju, ale tentokrat trochu viac vybocil zo svojej komfortnej zony a neboji sa radikalnejsich rieseni[spoiler]len tak mimochodom zmrzacit jednu postavu je urcite odvaznejsi krok ako navonok zabit hlavnu postavu a ihned naznacit, ze vlastne prezila[/spoiler] a jeho zaver ma aj urcity velky dopad na cele univerzum Ak to niekto nevidi, jeho skoda. A zaporak je tentokrat naozaj v pohode, i ked v skutocnosti nejde o klasickeho zaporaka a jeho motivacia dava zmysel.[spoiler]Cely film pracuje s myslienkou, ze niektori ludia vnimaju Avengerov ako hrdinov a ini ako zbytocnu pritaz, ktora len pritahuje nove hrozby. Zemo patri prave do tej druhej skupiny a veri tomu, ze svet bez Avengerov bude bezpecnejsi. Nakoniec hned zaciatku to trefne okomentoval aj samotny Vision, nehovoriac o tom, ze aj Ultrona stvoril Tony Stark. Na tom, ze Zemo chce ich organizaciu znicit zvnutra mi nepride vobec nic nelogicke ale schvalne - ak niekomu pride zmysluplnejsi posuk s akymsi komplexom, ktory neznasa mimozemstanov a aby dosiahol svoje, nevaha stvorit nekontrolovatelne monstrum, schopne znicit cely jeho svet, tak prosim. *;)*[/spoiler]
0 0
Chermy: Neb je nekritizuju 8)? Ne, Rosoovi to ustáli velmi slušně a jak jsem říkal, moc výtek bych na jejich hlavu nenašel. Ten film určitě televizně nevypadá, to sem nikde já nepsal. Stejně, že by to byla rutina – ostatně u mě platí hodnocení dobrý řemeslník/=rutinér, i když to může často jít ruku v ruce. Ale to jejich nadhodnocování mi přijde liché.
Ano, ono řemeslo je fajn. Ale za znak osobitosti fakt nepovažuji desaturovanou paletu barev. Očividně je to jejich znak, ale něčí umělecký rukopis se vyznačuje hlavně tím, že se tím odliší od davu. Kdyby tedy ty desaturované barvy používali tak jako třeba Bay přesaturované, nebo jak Nolan používá noirovou stínohru a analogový záznam, že to oba dovedou do extrémů a tím jsou jasně rozpoznatelní, pak ok. Jenže oni se pořád drží v té rovině „civilnosti“, což za a/ obdobným způsobem používají dnes i celá řada jiných (Hunger Games a další young adult fantasy/sci-fi, velká řada marvelovek v čele s Whedonem a mnoho dalších), za b/ vizuálně imo nepůsobí nejatraktivněji, za c/ z výše zmíněného jasně vyplývá, že ani s ničím vyjimečným, ani s ničím vystupujícím z davu nepřicházejí.
Civilnost bych nepřipisoval na jejich vrub už vůbec. To je směr marvelu, před Russoovými s tímhle přišli i v IM1 a 2, v Ant-manovi a částečně i v A2… Že jsou v jejich podání akční scény sevřenější je fajn a opět nezpochybňuju, že v tom mají obrovský podíl, ale třeba samotná chodeografie a vystavění akce, což jsou dvě věci, kterými hodně lidí podpírá glorifikaci bráchů, je spíš dílem a výsledkem velkého týmu lidí a oni jsou jen jeho součástí. Nehledě na to, že pořád je to parametr, kterým se tvoří autorský rukopis jen částečně.
Praktické využívání reálných lokací a postav je pak opravdu svým způsobem limitující a tím pádem i utvářecí prvek, činí tak záměrně a ano, tady lze mluvit o nějakém rukopisu. Jenže pořád je to věc, kde se odlišují jen ze skupiny velkoprodukcí a pokud to vezmu celkově, opět narážíme na fakt, že bych v konečném důsledku dokázal říct s jistotou, že to točili oni, pokud bych viděl jen třeba jednu scénu bez jakýchkoli souvislostí.
Autorský a hlavně rozpoznatelný rukopis mají v mých očích Nolan, Spielberg, Jackson, Scott, či Bay, z mladé (a komiksové) gardy Snyder (ať chcete, nebo ne, u něj ale jeho film poznáte na tuty), Vaughn (a to i přes to, že se mnohdy snaží o pravý opak), nebo Wright (a ano, proč asi u marvelu nevydržel).
U všech těchto pánů mi stačí půlminuta materiálu a s jistotou dokážu určit, že to natočili oni. To se mi u Rossoových stát nemůže – není to ani možné, neb onu „zaměnitelnost“ mají v dna už z televize, byť, jak už sem říkal, CA 2 i 3 určitě televizně nevypadají. Což všechno kolem a kolem neznamená, že by byli špatní režiséři, že by odvedli špatnou práci a že jim nedokážu dát kredity za práci skvělou – letiště prostě JE výborná záležitost.
Shaky Cam nepobírám taky, ale to je bohužel dnes in. Hádám, že tu akci chtěli tímhle „obvzláštnit“ a moc se jim to nepovedlo...
353236
Chermy: Neb je nekritizuju *8)*? Ne, Rosoovi to ustáli velmi slušně a jak jsem říkal, moc výtek bych na jejich hlavu nenašel. Ten film určitě televizně nevypadá, to sem nikde já nepsal. Stejně, že by to byla rutina – ostatně u mě platí hodnocení dobrý řemeslník/=rutinér, i když to může často jít ruku v ruce. Ale to jejich nadhodnocování mi přijde liché. Ano, ono řemeslo je fajn. Ale za znak osobitosti fakt nepovažuji desaturovanou paletu barev. Očividně je to jejich znak, ale něčí umělecký rukopis se vyznačuje hlavně tím, že se tím odliší od davu. Kdyby tedy ty desaturované barvy používali tak jako třeba Bay přesaturované, nebo jak Nolan používá noirovou stínohru a analogový záznam, že to oba dovedou do extrémů a tím jsou jasně rozpoznatelní, pak ok. Jenže oni se pořád drží v té rovině „civilnosti“, což za a/ obdobným způsobem používají dnes i celá řada jiných (Hunger Games a další young adult fantasy/sci-fi, velká řada marvelovek v čele s Whedonem a mnoho dalších), za b/ vizuálně imo nepůsobí nejatraktivněji, za c/ z výše zmíněného jasně vyplývá, že ani s ničím vyjimečným, ani s ničím vystupujícím z davu nepřicházejí. Civilnost bych nepřipisoval na jejich vrub už vůbec. To je směr marvelu, před Russoovými s tímhle přišli i v IM1 a 2, v Ant-manovi a částečně i v A2… Že jsou v jejich podání akční scény sevřenější je fajn a opět nezpochybňuju, že v tom mají obrovský podíl, ale třeba samotná chodeografie a vystavění akce, což jsou dvě věci, kterými hodně lidí podpírá glorifikaci bráchů, je spíš dílem a výsledkem velkého týmu lidí a oni jsou jen jeho součástí. Nehledě na to, že pořád je to parametr, kterým se tvoří autorský rukopis jen částečně. Praktické využívání reálných lokací a postav je pak opravdu svým způsobem limitující a tím pádem i utvářecí prvek, činí tak záměrně a ano, tady lze mluvit o nějakém rukopisu. Jenže pořád je to věc, kde se odlišují jen ze skupiny velkoprodukcí a pokud to vezmu celkově, opět narážíme na fakt, že bych v konečném důsledku dokázal říct s jistotou, že to točili oni, pokud bych viděl jen třeba jednu scénu bez jakýchkoli souvislostí. Autorský a hlavně rozpoznatelný rukopis mají v mých očích Nolan, Spielberg, Jackson, Scott, či Bay, z mladé (a komiksové) gardy Snyder (ať chcete, nebo ne, u něj ale jeho film poznáte na tuty), Vaughn (a to i přes to, že se mnohdy snaží o pravý opak), nebo Wright (a ano, proč asi u marvelu nevydržel). U všech těchto pánů mi stačí půlminuta materiálu a s jistotou dokážu určit, že to natočili oni. To se mi u Rossoových stát nemůže – není to ani možné, neb onu „zaměnitelnost“ mají v dna už z televize, byť, jak už sem říkal, CA 2 i 3 určitě televizně nevypadají. Což všechno kolem a kolem neznamená, že by byli špatní režiséři, že by odvedli špatnou práci a že jim nedokážu dát kredity za práci skvělou – letiště prostě JE výborná záležitost. Shaky Cam nepobírám taky, ale to je bohužel dnes in. Hádám, že tu akci chtěli tímhle „obvzláštnit“ a moc se jim to nepovedlo...
0 0

KARLOS

Podle mě je ta "civilnost", praktické efekty i desaturovaná paleta poměrně fajn rukopis. Jestli ten film nějak nevypadá, tak rozhodně ne televizně, (což se nedá říct třeba o Thorovi 2). A ať už v případě dvojky, či teď trojky funguje především perfektní scénář, rozhodně bych to neoznačil za rutinu... Ta "shaky cam" mě dokáže v kině nasírat jako málo co a rozhodně v kontextu dvojky, kde byla akce perfektně nasnímaná, pořád nemůžu přijít na to, proč to tady někdo tak domrvil.... ale jinak, klobouk dolů. Jestli je pro mě někdo symbolem nudné rutiny, je to rozhodně Peyton Reed, Alan Taylor, nebo Joe Johnston... I tomu osobitému Whedonovi se Avengers 2 rozsypali pod rukama, kdežto Russoovci to ustáli stylem, že krom té kamery snad k filmu nemám výtku.

Ale háček bude asi v tom, že na to máme jiný názor :D

Ono natočit film, který funguje, i když Vás vyloženě neposadí na prdel taky není jen tak, zvlášť když máte tolik postav a jasné mantinely přímo z Marvelu.... Problém budou asi ty mantinely, které nikomu nedovolí moc experimentovat. Ale už zmíněná bitka na letišti bude řekl bych práce Rusoových. Tak proč takové kritiky na ně? :)
353232
Podle mě je ta "civilnost", praktické efekty i desaturovaná paleta poměrně fajn rukopis. Jestli ten film nějak nevypadá, tak rozhodně ne televizně, (což se nedá říct třeba o Thorovi 2). A ať už v případě dvojky, či teď trojky funguje především perfektní scénář, rozhodně bych to neoznačil za rutinu... Ta "shaky cam" mě dokáže v kině nasírat jako málo co a rozhodně v kontextu dvojky, kde byla akce perfektně nasnímaná, pořád nemůžu přijít na to, proč to tady někdo tak domrvil.... ale jinak, klobouk dolů. Jestli je pro mě někdo symbolem nudné rutiny, je to rozhodně Peyton Reed, Alan Taylor, nebo Joe Johnston... I tomu osobitému Whedonovi se Avengers 2 rozsypali pod rukama, kdežto Russoovci to ustáli stylem, že krom té kamery snad k filmu nemám výtku. Ale háček bude asi v tom, že na to máme jiný názor *:D* Ono natočit film, který funguje, i když Vás vyloženě neposadí na prdel taky není jen tak, zvlášť když máte tolik postav a jasné mantinely přímo z Marvelu.... Problém budou asi ty mantinely, které nikomu nedovolí moc experimentovat. Ale už zmíněná bitka na letišti bude řekl bych práce Rusoových. Tak proč takové kritiky na ně? *:)*
KARLOS
0 0

nejlepší marvelovka

je slušný námět na další výplach.. pro mě Strážci Galaxie btw :D
353231
nejlepší marvelovka
0 0
První Kapitán pro mě není nejlepší Marvelovka, tou je Avengers. Ale rozhodně je to nejlepší sólovka. Krásně mi to připomínalo dobrodružné filmy z Indyho ranku.
353227
0 0

duro

Pokud je tvým kritériem "je tam Hayley Atwell x není tam Hayley Atwell", tak nepochybně :D

podvazkové porno, já vím :D
353226
Pokud je tvým kritériem "je tam Hayley Atwell x není tam Hayley Atwell", tak nepochybně *:D* podvazkové porno, já vím *:D*
duro
0 0
mňa CW tak vytočila, že mám chuť napísať že žiadna marvelovka nie je najlepšia a všetko sú to shity. :(:(:( ale samozrejme až na 2 výnimky nie sú, ani ten CW na druhý deň už tak nebolí, lebo si z neho už takmer nič nepamätám 8):D fakt mi strašne nesadlo.
353225
mňa CW tak vytočila, že mám chuť napísať že žiadna marvelovka nie je najlepšia a všetko sú to shity. *:(**:(**:(* ale samozrejme až na 2 výnimky nie sú, ani ten CW na druhý deň už tak nebolí, lebo si z neho už takmer nič nepamätám *8)**:D* fakt mi strašne nesadlo.
0 0
Cival War :)
353224
Cival War :)
0 0
Vidím, že je načase pripomenúť, že prvý Kapitán je zatiaľ najlepšia marvelovka.
353223
0 0
Ničeho jsem si nevšiml.
353220
Ničeho jsem si nevšiml.
0 0
Trochu divny to bylo, ale nevsadil bych si na to. To me vic zarazelo, jak ma Downey nasazenou hlavu na letisti na brneni :)
353218
0 0

The Joker

Asi mas pravdu, kdyz se nad tim takhle zpetne zamyslim, vazne to bylo divne...Nepamatuju si presne jak moc se bavili primo mezi sebou, ale mel jsem pocit, jako by se tak napul ignorovali...
353216
The Joker
0 0
"Druhá věc je, že na mě režie bratrů Rusoových působí už od WS celkem dost mdle. V podstatě krom toho, že si dávají záležet na tom, aby na place vždy pobíhali top kaskadéři a experti na choreografii, tak bych jejich filmy nijak nerozeznal od desítky jiných režisérů. Takový pocit jsem třeba u Whedona nikdy neměl."; do_od.
Naprosto souhlasím do puntíku, jen teda krom toho Whedona ?)8).

Ne, nebylo to špatné a jako popkorn/komiksovka to bavilo naprosto bez problémů (což znamená, že krom plánovaného IMAXu už to napotřetí, natož doma, neuvidím).
Ne snad, že by Rusoovi odledli špatnou práci. Jako řemeslníci jsou vynikající, jako realizátoři velmi slušní, ale jako osobití filmaři? Inu, s tímhle musí člověk o dům dál. Jak už řekl dood, kdybych něvěděl, že to točili oni a někdo mi žíkal, že to točil třeba Leterrier, věřil bych mu. Že využívají ve větší míře praktických efektů? Milé, ale to se až tak moc na "ksichtu" filmu coby vizitky režie nepodepíše. Záběrování fajn, střih fajn, většina věcí fajn. Moc kritiky, vlastně žádná mě nenapadá. Ale všechno je to prostě a jednoduše nadstandard. Nerad to píšu (neb sem se tomu chtěl vyhnout), ale BvS, ač s jinými a zřejmě mnohem podstatnějšími chyblami, je v tomhle ohledu absolutně nedostižný - jeho přepálená stylizace se v tomto ohledu buhatě vyplácí. Osobně mi příjde, že osobitější bude stoprocentně i Singer...
Jeden výrazný políček bych ale měl - a to za úvodní "shaky cam" akční scénu, která byla vším, jen né dobrě nasnímaná.

Ale tak abych nezněl tak krutě. Scénářem se Marvel vytáhnul. Ano, je to epizida ze seriálu, bez pořádného začátku, s otěvřeným (ale pořád funkčním) koncem.
Ovšem na to, že to jsou zmixované dva filmy dohromady, s hromadou postav, které většinou nejsou do počtu, téměř všichni mají v rámci mezí logické chování a celková struktura filmu je velmi dobrá (imo lepší, jak Zimní voják), kde funguje velmi dobře katarze hlavního rozporu. Nehledě na to, že se musí uznale pokývnout hlavou, že do toho stihli zamixovat i originy nových postav. Jak moc nemám rád "týmovky", díky tomuhle všemu jsem si ji nakonec poměrně dobře užil.

Jako to nejlepší na filmu bych označil scénu na letišti. Jistě, ony záběry z trailerů pořád vypadají k sníchu - to ale bude tím, že já tu pravověrnou komiksovou estetiku fakt nechápu a nedokážu jí přijít na chuť - ale jakmile se vyběhne z pomyslných (ale co, bez obalu doslovných) starnotvních čar v ringu, čeká na člověka jedna z nejnápaditějších akčních scén komiksáren za poslední roky. Tohle zoufale chybí většině Marvelu, zde by se dalo také argumentovat, že BvS nenaplnil oproti konkurenci očekávání. Za to palec nahoru.

Zbytek aspektů je prostě a jednoduše - Marvel. Odlehčeká zábava, kde se nenáročné vtípky míjejí účinkem v přímé úměře úrovni nefanouškovství, jako start letní sezony výborné, ale jediné, kvůli čemu si na ten film vzpomenu (a na co si z něj vzpomenu), bude ona scéna na letišti. 7/10* (Pro info - CA1 6/10*, CA2 7-8/10*, A1 i 2 6/10* (ano, jednička hrozně zestárla) a jako nejlepší Marvelovku považuju Ant-mana 8)- byť je to rutinní filmařina, jako komedie, do které nechtěně přimíchali komiksové prvky a jednu na sílu natlačenou scénu s tím týpkem, co má ty raketový křídla - ne, jeho jméno si fakt nepamatuju, je to pořád čistokrevná komedie, využívající své ujetosti, uvědomuje si svou ujetost a ujetost všechny zainteresované bavila)...

ps: Výborné 3Dčko. Pokud mě paměť neklame, i CA2 a Ant-man ho měli na jedničku. Logicky v dobrém kině, ten film je mooc mooooc tmavý.

pps: Vizuálně "sterilní". A fakt mě neba, že Rusoovi používají tu desaturovanou barevnou paletu nonstop...
353215
"Druhá věc je, že na mě režie bratrů Rusoových působí už od WS celkem dost mdle. V podstatě krom toho, že si dávají záležet na tom, aby na place vždy pobíhali top kaskadéři a experti na choreografii, tak bych jejich filmy nijak nerozeznal od desítky jiných režisérů. Takový pocit jsem třeba u Whedona nikdy neměl."; do_od. Naprosto souhlasím do puntíku, jen teda krom toho Whedona *?)**8)*. Ne, nebylo to špatné a jako popkorn/komiksovka to bavilo naprosto bez problémů (což znamená, že krom plánovaného IMAXu už to napotřetí, natož doma, neuvidím). Ne snad, že by Rusoovi odledli špatnou práci. Jako řemeslníci jsou vynikající, jako realizátoři velmi slušní, ale jako osobití filmaři? Inu, s tímhle musí člověk o dům dál. Jak už řekl dood, kdybych něvěděl, že to točili oni a někdo mi žíkal, že to točil třeba Leterrier, věřil bych mu. Že využívají ve větší míře praktických efektů? Milé, ale to se až tak moc na "ksichtu" filmu coby vizitky režie nepodepíše. Záběrování fajn, střih fajn, většina věcí fajn. Moc kritiky, vlastně žádná mě nenapadá. Ale všechno je to prostě a jednoduše nadstandard. Nerad to píšu (neb sem se tomu chtěl vyhnout), ale BvS, ač s jinými a zřejmě mnohem podstatnějšími chyblami, je v tomhle ohledu absolutně nedostižný - jeho přepálená stylizace se v tomto ohledu buhatě vyplácí. Osobně mi příjde, že osobitější bude stoprocentně i Singer... Jeden výrazný políček bych ale měl - a to za úvodní "shaky cam" akční scénu, která byla vším, jen né dobrě nasnímaná. Ale tak abych nezněl tak krutě. Scénářem se Marvel vytáhnul. Ano, je to epizida ze seriálu, bez pořádného začátku, s otěvřeným (ale pořád funkčním) koncem. Ovšem na to, že to jsou zmixované dva filmy dohromady, s hromadou postav, které většinou nejsou do počtu, téměř všichni mají v rámci mezí logické chování a celková struktura filmu je velmi dobrá (imo lepší, jak Zimní voják), kde funguje velmi dobře katarze hlavního rozporu. Nehledě na to, že se musí uznale pokývnout hlavou, že do toho stihli zamixovat i originy nových postav. Jak moc nemám rád "týmovky", díky tomuhle všemu jsem si ji nakonec poměrně dobře užil. Jako to nejlepší na filmu bych označil scénu na letišti. Jistě, ony záběry z trailerů pořád vypadají k sníchu - to ale bude tím, že já tu pravověrnou komiksovou estetiku fakt nechápu a nedokážu jí přijít na chuť - ale jakmile se vyběhne z pomyslných (ale co, bez obalu doslovných) starnotvních čar v ringu, čeká na člověka jedna z nejnápaditějších akčních scén komiksáren za poslední roky. Tohle zoufale chybí většině Marvelu, zde by se dalo také argumentovat, že BvS nenaplnil oproti konkurenci očekávání. Za to palec nahoru. Zbytek aspektů je prostě a jednoduše - Marvel. Odlehčeká zábava, kde se nenáročné vtípky míjejí účinkem v přímé úměře úrovni nefanouškovství, jako start letní sezony výborné, ale jediné, kvůli čemu si na ten film vzpomenu (a na co si z něj vzpomenu), bude ona scéna na letišti. [b]7/10*[/b] (Pro info - CA1 6/10*, CA2 7-8/10*, A1 i 2 6/10* (ano, jednička hrozně zestárla) a jako nejlepší Marvelovku považuju Ant-mana *8)*- byť je to rutinní filmařina, jako komedie, do které nechtěně přimíchali komiksové prvky a jednu na sílu natlačenou scénu s tím týpkem, co má ty raketový křídla - ne, jeho jméno si fakt nepamatuju, je to pořád čistokrevná komedie, využívající své ujetosti, uvědomuje si svou ujetost a ujetost všechny zainteresované bavila)... ps: [b]Výborné 3D[/b]čko. Pokud mě paměť neklame, i CA2 a Ant-man ho měli na jedničku. Logicky v dobrém kině, ten film je mooc mooooc tmavý. pps: Vizuálně "sterilní". A fakt mě neba, že Rusoovi používají tu desaturovanou barevnou paletu nonstop...
0 0
Joker: Já se teda víc díval na Tomei, než na Downeyho obličej, takže ti to nemůžu vyvrátit, ani potvrdit. Ale interakce mi přišla tak nějak normální.
353214