Diskuze k článku Matrix AB: Recenze

Fifer

Já spíš nechápu co dělala na moviezone, recenze na televizní dokument....kdyby to dal na tvzone.... A recenze mi přišla jako od naštvaného voliče ANO
337824
Fifer
0 0

Ví autor něco o českém dokumentu?

Moviezone mám poměrně rád, a proto jsem zhrozen amatérstvím autora recenze. To, že někdo na čsfd neuznává jiný dokument než nestranný a odosobněný, na to jsem si zvykl. Ale od recenzenta na MZ bych čekal trošku vyspělejší přístup. Dokumentů, kdy je jasné, jaký má režisér názor, jsou tisíce a nemusí to nic vypovídat o kvalitě dokument- je to jen zvolená metoda a typ natáčení. Matrix jsem ještě neviděl, takže nebudu hodnotit tento film, ale Klusák s Remundou jsou špičky české dokumentaristiky, kteří mají za sebou mnoho kvalitních filmů (Český sen měl celosvětový úspěch. A zcela zaslouženě). Zcela určitě řadí záběry za sebe tak, aby to vyhovovalo jejich záměru, zcela určitě svým přístupem manipulují realitu, ale to dělá každý režisér dokumentu, kromě snad toho jediného přístupu, kdy si od počátku zcela zakážu. Proč by však všichni dokumentaristé měli točit jen touto metodou? Třeba s tím Smetanou. Četl někdy autor nějaký rozhovor s ním? Smetana sám se rozhodl pro tento akt neposlušnosti z určitých důvodů. Když se rozhodl a věděl, že kvůli tomu asi půjde sedět, tak naopak média a Klusáka potřeboval. Kdyby to nikdo netočil, tak by seděl za katrem zcela zbytečně. Tudíž říci, že Klusák využil Smetanu, je do nebe volající blbost a svědčí o tom, že autor vůbec neví, o čem mluví, což je u filmového recenzenta ostuda. Z názorů autora recenze jsem si odnesl fakt, že o české dokumentaristice vůbec nic neví a jeho recenze je na úrovni křiklouna z čsfd řvoucího: Je to sračka! Jsem zklamán, protože jsem na MZ zvyklý na lepší kvalitu.
337821
Ví autor něco o českém dokumentu?
0 0

ou jééé konečně téma pro mě

Mno jak to shrnout děcka ne všechny vaše komenty jsem četl s něčím souhlasím s něčím méně, ale TonyClifton 0/10 na csfd to jako vážně???WTF?:-)děláš si hýždě?mno je to tvoje věc, jeden film od jackieho chana, kde mimojiné parodoval scenku ze street fightera dostal taky 0 procent od cinemy a přitom tomu filmu freneticky aplaudoval Tarantino:-), dokument je subjektivní pohled, problém je, že tady nehodnotíte universe Marvelu a Dc či triky a scénář (btw. Třetí Kapitán mě asi donutí se mrknout na dva předchozí a Cival už je zase krutě vtipnej a né trapnej - jen můj subjektivní názor- a ano je to kopliment ale o tom jinde :-), ALE hodnotíte politickou situaci v zemi, kde má Andrej Babiš veliké slovo a moc, a někdo mu to přeje a jiný ne, jste jako ovečky když přišli věci veřejné, najednou jste se začali starat o zpravodajské služby, u české televize také nějaké kazy proběhli a lidé se ted o čété odírají jak je politická, mno lidi co volej hovada, si můžou stěžovat,ale když budou porad volit hovada a občansky se neangažovat a hlavně věřit těm co jsou vidět jen, tak co jako čekat, dokument jsme ještě neviděl ale dle mého ukazuje jednu tvář Babiše i podle ukázek je zajímavé sledovat jak tento člověk jedná a jo myslím že se určo najde minimálně jedna scéna kdy Babiš bude za Babiše:-) já vím co má za všivý plány a krom toho asi zatočí i s těmi o kterých jste možná netušili, že to jsou ještě horší šmejdi :-) jestli má řídit stát jako svoji firmu nejsem proti bo horši než to co tu předvedli to bejt nemůže,ale podotýkám, že člověk s takovou mocí musí dělat ještě pro někoho :-) minimálně mu musí dlužit službičku, přestaňte už se chovat jako děti mějte oči otevřený a buďte dětmi s zkušenostmi dospělých safraforte :-) neposuzujte dle kabátu jen...to je jasný jakože schwarzik neni dřímal ani punker,ale mocný kníže pán co jezdí na párty do bilderbergu:+:));):D8):-:o:)

Vytáhni v hospodě: Věci veřejné splnily co slíbily, i díky Kočí se provalilo to, co lidé jen tušily a dávno se to dělo i před Bartou :-) a Johnem
336879
Mno jak to shrnout děcka ne všechny vaše komenty jsem četl s něčím souhlasím s něčím méně, ale [b]TonyClifton[/b] 0/10 na csfd to jako vážně???WTF?:-)děláš si hýždě?mno je to tvoje věc, jeden film od jackieho chana, kde mimojiné parodoval scenku ze street fightera dostal taky 0 procent od cinemy a přitom tomu filmu freneticky aplaudoval Tarantino:-), dokument je subjektivní pohled, problém je, že tady nehodnotíte universe Marvelu a Dc či triky a scénář (btw. Třetí Kapitán mě asi donutí se mrknout na dva předchozí a Cival už je zase krutě vtipnej a né trapnej - jen můj subjektivní názor- a ano je to kopliment ale o tom jinde :-), ALE hodnotíte politickou situaci v zemi, kde má Andrej Babiš veliké slovo a moc, a někdo mu to přeje a jiný ne, jste jako ovečky když přišli věci veřejné, najednou jste se začali starat o zpravodajské služby, u české televize také nějaké kazy proběhli a lidé se ted o čété odírají jak je politická, mno lidi co volej hovada, si můžou stěžovat,ale když budou porad volit hovada a občansky se neangažovat a hlavně věřit těm co jsou vidět jen, tak co jako čekat, dokument jsme ještě neviděl ale dle mého ukazuje jednu tvář Babiše i podle ukázek je zajímavé sledovat jak tento člověk jedná a jo myslím že se určo najde minimálně jedna scéna kdy Babiš bude za Babiše:-) já vím co má za všivý plány a krom toho asi zatočí i s těmi o kterých jste možná netušili, že to jsou ještě horší šmejdi :-) jestli má řídit stát jako svoji firmu nejsem proti bo horši než to co tu předvedli to bejt nemůže,ale podotýkám, že člověk s takovou mocí musí dělat ještě pro někoho :-) minimálně mu musí dlužit službičku, přestaňte už se chovat jako děti mějte oči otevřený a buďte dětmi s zkušenostmi dospělých safraforte :-) neposuzujte dle kabátu jen...to je jasný jakože schwarzik neni dřímal ani punker,ale mocný kníže pán co jezdí na párty do bilderbergu*:+**:))**;)**:D**8)**:-**:o**:)* Vytáhni v hospodě: Věci veřejné splnily co slíbily, i díky Kočí se provalilo to, co lidé jen tušily a dávno se to dělo i před Bartou :-) a Johnem
ou jééé konečně téma pro mě
0 0

Robur

to se snadno řekne, ale hůř natočí. Kdo ho kdy zachytil "hůře?"
336798
Robur
0 0

MarvinP

Pokud Klusák stříhal tento dokument tak, aby z toho Babiš vyšel co nejhůř, tak je to neuvěřitelný patlal. Babiš je daleko horší osobou, než jakou ukazuje Klusák.
336510
MarvinP
0 0
Skoro bych řek, že se neshodnem!!! Každopádně už se všichni poněkud opakujeme. Ale je v pořádku, že má Klusák i zastánce, víc už asi nic nemám.
336466
0 0

AB

(a) Čemu vadí, že je dokument tendenční? (Moore, libovolný dokumenty o záchraně planety, o válce, o válečných obětech, ..)
(b) Rozhodně to není ztráta času, když dokument nevyvolá debatu a prezentuje to, co vidí, aniž by to byl nějak komplexní obraz. Chápu, že třeba Danielův svět fungoval jako otvírák debaty, Gadžo do veřejný debaty nějak přispěl apod., ale není to od dokumentu nikterak povinný.

Navíc v tom filmu nejde ani tak o postoj Klusáka, ale o to, co ten dokument ukazuje. Nějak řídící princip je "Babiš souhlasí se vším, co je jeho a nenávidí odpor a nesouhlas". To postupně dokazuje a jako finální argument Klusák používá konfrontaci na konci.
336464
(a) Čemu vadí, že je dokument tendenční? (Moore, libovolný dokumenty o záchraně planety, o válce, o válečných obětech, ..) (b) Rozhodně to není ztráta času, když dokument nevyvolá debatu a prezentuje to, co vidí, aniž by to byl nějak komplexní obraz. Chápu, že třeba Danielův svět fungoval jako otvírák debaty, Gadžo do veřejný debaty nějak přispěl apod., ale není to od dokumentu nikterak povinný. Navíc v tom filmu nejde ani tak o postoj Klusáka, ale o to, co ten dokument ukazuje. Nějak řídící princip je "Babiš souhlasí se vším, co je jeho a nenávidí odpor a nesouhlas". To postupně dokazuje a jako finální argument Klusák používá konfrontaci na konci.
AB
0 0
no a k čemu je to dobrý? K podrytí toho mediálního obrazu, kterej Babiš buduje. Babiš investuje mnoho peněz a energie, aby ohnul realitu o sobě a agrofertu atd. Tahle hodinka "podřadnýho materiálu" rozpoutala fakt velkej shitstorm, a ty záběry na tu armádu billbordů v závěru jsou přesný. Tohle možná není "objektivní" Babiš, ale je to "taky" Babiš. Ten, kterej se ukazovat nemá, a kterej tu teď je, na očích i těm, kteří nečtou každej den Svobodné fórum. A vyvolalo to tu reakci mimochodem právě proto, že dokumenty s úhlem pohledu, který se nesnaží předstírat, že autor je éterické vědomí bez názoru a bez omezení jsou u nás pořád považovaný za kontroverzní, manipulativní a jánevímco, jakoby nebylo dávno jasný, že je to ve skutečnosti jeden z nejrovnějších způsobů prezentace. Kdyby to natočil jako seriózní analýzu, možná by tím pak mohl nějaký intelektuál v nějaké debatě podložit svůj názor, ale takhle ten dokument dosáhl mnohem víc. Vzhledem k tý pro mě vlastně dost nepochopitelný odezvě je otázka "k čemu je to dobrý" podle mě úplně mimo. K tomuhle!
336462
0 0
jo a mimochodem, že se tam neuvádí zdroj a tvrdíse že "tak to prostě je" by bylo manipulací jen v případě, že to tak ve skutečnosti není... do čehož tu ale asi zabředávat nebudem, žejo.
336460
0 0
ehm... který přesně titulek?

a tendenční to samozřejmě je, negativní postoj vůči Babišovi z toho odpčátku přímo čiší, ale právě proto, žer to není nijak zastírané a že se film v závěru Babišovými ústy jasně přiznává k tomu, že je to "podraz na Babiše" tak já se jako divák manipulovanej necejtím. Můžu s tím pohledem nesouhlasit (třeba když jsem Babišův fanda, nebo když mě štve Klusák), ale dostal jsem přesně to, co bylo na jídelním lístku.
336459
ehm... který přesně titulek? a tendenční to samozřejmě je, negativní postoj vůči Babišovi z toho odpčátku přímo čiší, ale právě proto, žer to není nijak zastírané a že se film v závěru Babišovými ústy jasně přiznává k tomu, že je to "podraz na Babiše" tak já se jako divák manipulovanej necejtím. Můžu s tím pohledem nesouhlasit (třeba když jsem Babišův fanda, nebo když mě štve Klusák), ale dostal jsem přesně to, co bylo na jídelním lístku.
0 0
Tí slovenskí imigranti vám tam pekne motajú hlavy. :D
336458
Tí slovenskí imigranti vám tam pekne motajú hlavy. *:D*
0 0
Jestli chceš konkrétní případ, stačí už jen ty doplňující titulky. Když je rozporováno něco agrofertem, v podtitulku je "podle agrofertu to není pravda" Když je naopak rozporováno něco od babiše, stojí tam prostě "to není pravda" - jako objektivní fakt, který se nepodkládá zdrojem, protože "tak to je"...
336457
0 0
Jestliže se tu pět lidí zvyklých koukat na filmy nedokáže ani shodnout, o co jde za druh dokumentu, tak si tou ujasněností moc jistej nejsem... :-D

Tak manipulace je z podstaty úplně všechno, že jo - už jen to, jak jsou záběry řazený, volení hudby. A u Klusáka je už tahle základní manipulace vždycky tendenční - výpovědi a jsou řazeny tak, aby ty ve prospěch babiše byly okamžitě rozporovány, kdežto ty negativní vůči němu stojí mimo kontext jako objektivní komentář - viz hlava Slomkové, která se odněkud objeví, řekne "jak to je", a pak zmizí. A naopak Komárek, kterej něco řekne, a okamžitě je v podtitulku něco, co to vyvrací.

Jasně, že se těžko oprošťujeme od vědomí, že se tu asi většina z nás shodne, že "tým antibabiš" jsou klaďasové - ale způsob, jakým je toho dosaženo, je rozhodně tendenční.

Můžeš říct, že si to dokument může dovolit - jenže já pak fakt nevim, k čemu je tenhle konkrétní dobrej, protože dokumentarista tu jen předkládá film, se kterým bude část publika automaticky souhlasit a část automaticky nesouhlasit, ale nikdo jím nemůže podložit žádný svůj názor nebo debatu, protože sám o sobě je jen celkem běžným názorem nepodloženým ničím pevným - prostě to není k ničemu dobrý. Nebo nevim k čemu.
336455
Jestliže se tu pět lidí zvyklých koukat na filmy nedokáže ani shodnout, o co jde za druh dokumentu, tak si tou ujasněností moc jistej nejsem... :-D Tak manipulace je z podstaty úplně všechno, že jo - už jen to, jak jsou záběry řazený, volení hudby. A u Klusáka je už tahle základní manipulace vždycky tendenční - výpovědi a jsou řazeny tak, aby ty ve prospěch babiše byly okamžitě rozporovány, kdežto ty negativní vůči němu stojí mimo kontext jako objektivní komentář - viz hlava Slomkové, která se odněkud objeví, řekne "jak to je", a pak zmizí. A naopak Komárek, kterej něco řekne, a okamžitě je v podtitulku něco, co to vyvrací. Jasně, že se těžko oprošťujeme od vědomí, že se tu asi většina z nás shodne, že "tým antibabiš" jsou klaďasové - ale způsob, jakým je toho dosaženo, je rozhodně tendenční. Můžeš říct, že si to dokument může dovolit - jenže já pak fakt nevim, k čemu je tenhle konkrétní dobrej, protože dokumentarista tu jen předkládá film, se kterým bude část publika automaticky souhlasit a část automaticky nesouhlasit, ale nikdo jím nemůže podložit žádný svůj názor nebo debatu, protože sám o sobě je jen celkem běžným názorem nepodloženým ničím pevným - prostě to není k ničemu dobrý. Nebo nevim k čemu.
0 0
ok, tak je to třeba skica, momentka... jak je libo...
336454
0 0

xmartinxx

ne, nepovažuju to za nepodstatný. 1) myslím, že je tam kvalitní materiál. A to velmi. Babiš několikrát evidentně zapomněl, že ho točí, nebo že má port a říká věci, který by z něj Veselovský nevydoloval ano po třídenním výslechu. 2) vlastní pozice mi přišla naprosto ujasněná a jednoznačná.

A co ještě napsat? Už konečně napiš nějaký konkrétní příklad té manipulace, prosím.
336456
ne, nepovažuju to za nepodstatný. 1) myslím, že je tam kvalitní materiál. A to velmi. Babiš několikrát evidentně zapomněl, že ho točí, nebo že má port a říká věci, který by z něj Veselovský nevydoloval ano po třídenním výslechu. 2) vlastní pozice mi přišla naprosto ujasněná a jednoznačná. A co ještě napsat? Už konečně napiš nějaký konkrétní příklad té manipulace, prosím.
xmartinxx
0 0
Jako portrét to je ještě tragičtější každopádně - protože z toho pohledu v něm chybí mnohem víc, než co by chybělo v investigativním dokumentu.