Diskuze k článku Hobit: Neočekávaná cesta: Recenze

Viď cca 3 strany dozadu: duro 16.12.2012 21:20:47
252211
Že kde som podobný názor čítal. Zaujímavé, ako sa zhodneš s Ďurom.*:)* Viď cca 3 strany dozadu: duro 16.12.2012 21:20:47
Hmmm...
0 0

Hodnocení technologií

Včera jsem byl na projekci v Premiere Cinemas v sále č. 2, kde se promítá Hobbit v HFR 3D a Dolby Atmos. Protože už bylo dost hodnocení samotného filmu. Napíšu pár slov k mému vnímání obou technologií.

HFR
Je to jiné! Člověk si na to musí chvilku zvykat, ale časem tomu příjde na chuť. Nebudu popírat, že postavy mají mnohem blíže ke špičkově nalíčeným divatelním hercům než k bájným trpasličím/lidským hrdinům. Čím déle jsem se ale na film díval, tím více mi to bylo příjemné. Jelikož postavy působí více lidsky i já jsem jejich strasti vnímal více reálně. Za největší a pravděpodobně jedinou "nevýhodu" HFR bych tak považoval především toto "polidštění", které by mohlo někomu vadit. Ve všem ostatním však HFR vyniká. Především si jedná o pohyby jak samotné kamery tak před ní. Průlety kamerou nad horami jsou prostě úchvatné, žádné trhání obrazu, žádné rozmazání, jen krásná realita a detail. Stejně tak akce před kamerou je přehlednější a i při divoké akci jsou patrné detaily v obrazu. Navíc mě i méně bolely oči. Jednoznačně nějvíce z HFR těží CGI. Stejně jako postavy mají blíže k hercům tak také CGI bytosti mají blíže k reálným stvůrám - prostě vypadají mnohem realističtěji. Najednou vidíte o kolik detailů přicházíte při nižší snímkové frekvenci.

Dolby Atmos
Naprosto dokonalý zvuk! Pokud nepatříte k malému procentu nahluchlých lidí, pak poznáte rozdíl oproti "klasickému" ozvučení okamžitě. Nevím co víc bych dodal. Zvuk přichází ze všech možných stran (včetně mluveného slova), basy jsou bohaté, ale nejsou přehnané a zvuk je celkově velmi čistý.

Pokud bych to měl shrnout pak bych od nynějška chtěl vidět všechny filmy jen v HFR a Atmosu. Všeobecně se dá říct, že HFR i Atmos nejvíce prospějí akčním, efektním a CGI nabouchaným blockbusterům asi nejvíce. Konverzační thrillery a dramata z těchto technologií asi příliš těžit nebudou. Také si dokážu představit nějaký pěkný dokument od BBC v HFR.
252209
Včera jsem byl na projekci v Premiere Cinemas v sále č. 2, kde se promítá Hobbit v HFR 3D a Dolby Atmos. Protože už bylo dost hodnocení samotného filmu. Napíšu pár slov k mému vnímání obou technologií. HFR Je to jiné! Člověk si na to musí chvilku zvykat, ale časem tomu příjde na chuť. Nebudu popírat, že postavy mají mnohem blíže ke špičkově nalíčeným divatelním hercům než k bájným trpasličím/lidským hrdinům. Čím déle jsem se ale na film díval, tím více mi to bylo příjemné. Jelikož postavy působí více lidsky i já jsem jejich strasti vnímal více reálně. Za největší a pravděpodobně jedinou "nevýhodu" HFR bych tak považoval především toto "polidštění", které by mohlo někomu vadit. Ve všem ostatním však HFR vyniká. Především si jedná o pohyby jak samotné kamery tak před ní. Průlety kamerou nad horami jsou prostě úchvatné, žádné trhání obrazu, žádné rozmazání, jen krásná realita a detail. Stejně tak akce před kamerou je přehlednější a i při divoké akci jsou patrné detaily v obrazu. Navíc mě i méně bolely oči. Jednoznačně nějvíce z HFR těží CGI. Stejně jako postavy mají blíže k hercům tak také CGI bytosti mají blíže k reálným stvůrám - prostě vypadají mnohem realističtěji. Najednou vidíte o kolik detailů přicházíte při nižší snímkové frekvenci. Dolby Atmos Naprosto dokonalý zvuk! Pokud nepatříte k malému procentu nahluchlých lidí, pak poznáte rozdíl oproti "klasickému" ozvučení okamžitě. Nevím co víc bych dodal. Zvuk přichází ze všech možných stran (včetně mluveného slova), basy jsou bohaté, ale nejsou přehnané a zvuk je celkově velmi čistý. Pokud bych to měl shrnout pak bych od nynějška chtěl vidět všechny filmy jen v HFR a Atmosu. Všeobecně se dá říct, že HFR i Atmos nejvíce prospějí akčním, efektním a CGI nabouchaným blockbusterům asi nejvíce. Konverzační thrillery a dramata z těchto technologií asi příliš těžit nebudou. Také si dokážu představit nějaký pěkný dokument od BBC v HFR.
Hodnocení technologií
0 0
Neohromilo. Na Spoločenstvo to nemá ani zo srandy. Ale slušných 7/10 to je. Na to, že to malo skoro tri hodiny, tak to bavilo ako-tak po celú dobu. (nečítal som knihy a LOTRa som videl naposledy pred vyše rokom) Teším sa na dvojku a trojku, aj keď netuším, o čom to bude. :)
249971
Neohromilo. Na Spoločenstvo to nemá ani zo srandy. Ale slušných 7/10 to je. Na to, že to malo skoro tri hodiny, tak to bavilo ako-tak po celú dobu. (nečítal som knihy a LOTRa som videl naposledy pred vyše rokom) Teším sa na dvojku a trojku, aj keď netuším, o čom to bude. *:)*
0 0
Dnes videno podruhe a jeste lepsi nez poprve! Jasnych 9/10 a trpaslici hudebni motiv se mi dostal pod kuzi. Proste parada a uz se nemuzu dockat ukazky na druhy dil a posleze druheho filmu. Jak se po nahaneni trpasliku po louce ozval elfi roh, tak husina jak prase :-D Malokdy mam cistou radost z prosteho divani se na film. A Gandalf toho nakouzlil vic, nez za celou trilogii Lotra :-) Max. spokojenost!
249920
0 0
Hrdě se hlásím k lembasové partě. 8) 10/10
249518
Hrdě se hlásím k lembasové partě. *8)* 10/10
0 0

Legionar

-Jackson má práva jen na věci obsažené v PP a Hobitovi, kde se jména (navíc známá pouze elfům na Západě) těch dvou nevyskytují.
-Hrob pána Angmaru je samozřejmě blbost, ale kdoví, jak to zapojí do dalších dílů.
-Klíč Ereboru se tu už řešil, ale na dovysvětlení, jak k němu Gandalf přišel, je tu prostor ještě v dalších dílech, nebo v rozšířené verzi. Pro potřeby filmu bylo nutné celou zápletku odhalení Saurona přesunout do děje Hobita, takže se bude asi muset přijít s nějakou alternativní variantou setkání Gandalfa s Thráinem.
-Elrond a "strážci vesmíru": Film musí některé prvky příběhu nutně zjednodušit. Vzhledem k tomu, že se Bílá rada poprvé sešla právě kvůli podezření kolem Dol Gulduru a ve filmu dojde k prvním podezření, že něco s tou pevností není v pořádku, až v době výpravy k Ereboru, tak je logické, že první zasedání Rady posunul Jackson až sem. Ve skutečnosti tak filmaři důvod k zasedání Bílé rady věrně zachovali.
249441
-Jackson má práva jen na věci obsažené v PP a Hobitovi, kde se jména (navíc známá pouze elfům na Západě) těch dvou nevyskytují. -Hrob pána Angmaru je samozřejmě blbost, ale kdoví, jak to zapojí do dalších dílů. -Klíč Ereboru se tu už řešil, ale na dovysvětlení, jak k němu Gandalf přišel, je tu prostor ještě v dalších dílech, nebo v rozšířené verzi. Pro potřeby filmu bylo nutné celou zápletku odhalení Saurona přesunout do děje Hobita, takže se bude asi muset přijít s nějakou alternativní variantou setkání Gandalfa s Thráinem. -Elrond a "strážci vesmíru": Film musí některé prvky příběhu nutně zjednodušit. Vzhledem k tomu, že se Bílá rada poprvé sešla právě kvůli podezření kolem Dol Gulduru a ve filmu dojde k prvním podezření, že něco s tou pevností není v pořádku, až v době výpravy k Ereboru, tak je logické, že první zasedání Rady posunul Jackson až sem. Ve skutečnosti tak filmaři důvod k zasedání Bílé rady věrně zachovali.
Legionar
0 0
Jak se hudebně skládala první část Hobbita...
249437
Jak se hudebně [link="http://www.youtube.com/watch?v=Q1pBKYDlkrY"]skládala[/link] první část Hobbita...
0 0
Legionar: Tak či onak - Gandy na konci Thorinovi nešel pomoct z jednoduchého důvodu - držel hůl, na které viseli dva trpaslíci (kteří to byli, nevim, ale byli dva) a děsně ho sralo (bylo to vidět), že nemůže Thorinovi na pomoc 8)...
249327
Legionar: Tak či onak - Gandy na konci Thorinovi nešel pomoct z jednoduchého důvodu - držel hůl, na které viseli dva trpaslíci (kteří to byli, nevim, ale byli dva) a děsně ho sralo (bylo to vidět), že nemůže Thorinovi na pomoc *8)*...
0 0
Merlin - Morinehtar and Rómestámo ;)

Dale mi jako znalec vysvetli,kde a kdy je psano ze Angmar( vrchni Nazgul) mel/ma hrob v Gundabadu. Nikdy nechcipnul, tudiz nemuze mit hrob. Jedna se mi o ty kecy o te kudle co prinese Radagast Gandalfovi. Co klic od Ereboru ? Jak to ze ho ma Gandalf,kdyz ho ma dostat az kdyz jde osobne zjistit jak je to s tim Dol Guldurem. Nebo Elrond jak rika Gandalfovi "Nejsi jediny kdo hlida Stredozme" Haha to musel Gandalfa setsakra prekvapit 8) . A takovejhle sracek je Hobit plnej. Takze asi tolik k pomrkavani na fanousky a znalce. Nerikam,ze vse je spatne,nektere momenty JSOU kvalitni a zahreji u srdce ( Bila rada napr.).

Dale mi prijde usmevne,ze v jednu chvili trpaslici jsou hrozne posrany z asi 10 skretu na vrrcich co je honej ( a na vrcich nejsou schopny chytit par minut,pritom jsou od sebe nekolik desitek metru). Ale pozdeji ve skreti jeskyni pak sejmou asi 100+ skretu levou zadni a pak zase na konci utikaj pred Azogem a jeho partou deseti skretu s vrkama. A co Gandalf? Nejvetsi borec v knizce ( bez nadsazky ) a na konci sedi posranej na strome a cumi jak Thorin lezi lol :D

249325
Merlin - Morinehtar and Rómestámo *;)* Dale mi jako znalec vysvetli,kde a kdy je psano ze Angmar( vrchni Nazgul) mel/ma hrob v Gundabadu. Nikdy nechcipnul, tudiz nemuze mit hrob. Jedna se mi o ty kecy o te kudle co prinese Radagast Gandalfovi. Co klic od Ereboru ? Jak to ze ho ma Gandalf,kdyz ho ma dostat az kdyz jde osobne zjistit jak je to s tim Dol Guldurem. Nebo Elrond jak rika Gandalfovi "Nejsi jediny kdo hlida Stredozme" Haha to musel Gandalfa setsakra prekvapit *8)* . A takovejhle sracek je Hobit plnej. Takze asi tolik k pomrkavani na fanousky a znalce. Nerikam,ze vse je spatne,nektere momenty JSOU kvalitni a zahreji u srdce ( Bila rada napr.). Dale mi prijde usmevne,ze v jednu chvili trpaslici jsou hrozne posrany z asi 10 skretu na vrrcich co je honej ( a na vrcich nejsou schopny chytit par minut,pritom jsou od sebe nekolik desitek metru). Ale pozdeji ve skreti jeskyni pak sejmou asi 100+ skretu levou zadni a pak zase na konci utikaj pred Azogem a jeho partou deseti skretu s vrkama. A co Gandalf? Nejvetsi borec v knizce ( bez nadsazky ) a na konci sedi posranej na strome a cumi jak Thorin lezi lol :D
0 0

xxendxx

V žádném případě nejsem fanouškem Twilightu, jenom Lautnerovy nabušené muskulatury. Přeber si to, jak chceš. ;)
249260
V žádném případě nejsem fanouškem Twilightu, jenom Lautnerovy nabušené muskulatury. Přeber si to, jak chceš. *;)*
xxendxx
0 0
Za mě 3/10 film byl chvílemi nudny a ukecany až moc že ze tři hodin by se dal klidně sestřihat na hodinovy film:(
249254
Za mě 3/10 film byl chvílemi nudny a ukecany až moc že ze tři hodin by se dal klidně sestřihat na hodinovy film*:(*
0 0

Legionar

totální LOL :-).

PJ světu Tolkiena rozumí, ale ty ne (jak to většinou bývá, když někdo zběsile nadává). Tvůj nechápavý WTF moment, jako že Gandalf zapomněl jména poslední dvou čarodějů, je pomrknutí na fanoušky a znalce, kteří ví, že dva "Modří čarodějové" vyslaní Valar neměli ve Středozemi žádná jména.
249253
totální LOL :-). PJ světu Tolkiena rozumí, ale ty ne (jak to většinou bývá, když někdo zběsile nadává). Tvůj nechápavý WTF moment, jako že Gandalf zapomněl jména poslední dvou čarodějů, je pomrknutí na fanoušky a znalce, kteří ví, že dva "Modří čarodějové" vyslaní Valar neměli ve Středozemi žádná jména.
Legionar
0 0

dreamy