Diskuze k článku Hunger Games: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
Ač jsem rád, že se někdo nad filmem občas zamyslí (a nad tímto zvlášť), tak musím říct, že mi taky není zcela jasné, co je podstatou onoho textu (Susanne). Možná jsem to jen správně nepodchytil...
229658
0 0
Uff tolko textu a uplne o nicom, bez urazky. Ale nenechaj sa do buducnosti odradit, mam "brucounsku" naladu8)

A btw, nemam pocit, ze by niekto PRICETNY, (alebo niekto kto oba filmy videl) niekde porovnaval HG s BR aj mimo zakladneho "napadu" vzajomneho killovania teenagerov v style last-man-standing, resp. porovnanie cisto formalneho prevedenia.
229657
Uff tolko textu a uplne o nicom, bez urazky. Ale nenechaj sa do buducnosti odradit, mam "brucounsku" naladu*8)* A btw, nemam pocit, ze by niekto PRICETNY, (alebo niekto kto oba filmy videl) niekde porovnaval HG s BR aj mimo zakladneho "napadu" vzajomneho killovania teenagerov v style last-man-standing, resp. porovnanie cisto formalneho prevedenia.
0 0

Susanne

:+
229656
*:+*
Susanne
0 0
Na začátku jsem jako většina fandů nenáviděla Civala za jeho domnělou omezenost, ale když jsem tak pročítala příspěvky dál, musela jsem přehodnotit svoje závěry.
Subjektivně s ním samozřejmě souhlasit nemohu, ale to je osobní hledisko, stejně jako používá Cival svoje. Nicméně jsem se na to pokusila podívat z pohledu svého oboru a zhodnotit film ještě trochu jinak.
Marketingově jsou The Hunger Games velmi pozoruhodnou hříčkou. Když se přestaneme zabývat přímo tím, jestli film měl roztřesenou kameru, mizerné či báječné dialogy a prázdný či kolosálně epický obsah, můžem se na něj podívat okem producentů. Pro ty je nejdůležitější zisk a prestiž, kterých dosahují tím, že vyšlou nějaké filmové dílo do světa ne bez rozmyslu, ale se snahou něco zasáhnout. A konkrétně se mnou asi budete souhlasit, že se nesnaží zasáhnout cílovou skupinu, jejíž součástí je redakce moviezone (Pozitivní dojmy KarlaIR jsou pak právě tou pozoruhodnou hříčkou podobně jako ostatních - což je pro pruducenty skvělé, hádám, že je to jedna z cest jak získat ještě větší prestiž a samozřejmě více peněz...důkazem budiž filmová úspěšnost;-)). Toto ale rozhodně není žádná kritika filmu ani Civala. Film má podobné cílové publikum jako Twilight (proto se neustále objevují v médiích srovnání, je to výborný a zcela očividný marketingový tah, netřeba se mu divit;-)), přestože žánrem se od sebe poměrně dost liší. (A tím teď myslím jednotnost založenou například na tom, že oba mají hrdinku ve věku dospívání a kontra rys v žánru.)
Celým tímto proslovem vlastně mířím spíš ke kritice srovnávat HG s filmy jako je Battle Royale nebo jiné dystopicky laděné snímky. Každé cílové publikum potřebuje zcela jinou sadu prostředků, vizuálních ztvárnění, aby bylo zasaženo. Hunger games jsou odvážné v tom, že tomuto cílovému publiku přináší žánr, který v tomhle segmentu prostě nemá ve zvyku být zpracováván (s výraznou výjimkou Japonských anime, ale i tam je žánr spíše směrován na chlapce než na dívky - příkladem budíž "Toward the Terra" ale jistě by znalejší našli ještě něco bližšího). V banálním a zextremizovaném zjednodušení je to jako by se navzájem porovnávali Gumídci a Pán prstenů, jenom proto, že je tam něco malého a roztomilého s chlupatýma nohama. Lépe se to samozřejmě vysvětluje na reklamních kampaních, ale věřím, že každý má svoji představu.
I přesto, že považuji to porovnání za nepatřičné, jsme na moviezone, kolébce cílového segmentu spíše pro Avengers (Hurá už ani ne měsíc!-to jen abyste věděli, že rozhodně neodsuzuji:-)), si myslím, že Cival ani ostatní se prostě nemýlí, protože jim to nesedlo a až se podobná drtivá diskuze strhne u Avengers nebo Transformerů, pak terpve si myslím, že je prostor "zapalovat pochodně":)
Samozřejmě tím nechci ostře oddělit diváky comicsových filmů, uměleckých filmů a kreslených pohádek,nicméně počítejme s tím, že někde mají producenti a marketéři odpich, přestože se jedná o příbuzné žánry. A pak se může stát, že na moviezone všichni milují Sněhurku a lovce, zatímco malé děti a spokojení rodiče odcházejí s popěvkem "I believe i believe in love, LOVE...", zatímco budou vyjadřovat kritiku nad tím druhým.
A omlouvám se za délku;)
229654
Na začátku jsem jako většina fandů nenáviděla Civala za jeho domnělou omezenost, ale když jsem tak pročítala příspěvky dál, musela jsem přehodnotit svoje závěry. Subjektivně s ním samozřejmě souhlasit nemohu, ale to je osobní hledisko, stejně jako používá Cival svoje. Nicméně jsem se na to pokusila podívat z pohledu svého oboru a zhodnotit film ještě trochu jinak. Marketingově jsou The Hunger Games velmi pozoruhodnou hříčkou. Když se přestaneme zabývat přímo tím, jestli film měl roztřesenou kameru, mizerné či báječné dialogy a prázdný či kolosálně epický obsah, můžem se na něj podívat okem producentů. Pro ty je nejdůležitější zisk a prestiž, kterých dosahují tím, že vyšlou nějaké filmové dílo do světa ne bez rozmyslu, ale se snahou něco zasáhnout. A konkrétně se mnou asi budete souhlasit, že se nesnaží zasáhnout cílovou skupinu, jejíž součástí je redakce moviezone (Pozitivní dojmy KarlaIR jsou pak právě tou pozoruhodnou hříčkou podobně jako ostatních - což je pro pruducenty skvělé, hádám, že je to jedna z cest jak získat ještě větší prestiž a samozřejmě více peněz...důkazem budiž filmová úspěšnost;-)). Toto ale rozhodně není žádná kritika filmu ani Civala. Film má podobné cílové publikum jako Twilight (proto se neustále objevují v médiích srovnání, je to výborný a zcela očividný marketingový tah, netřeba se mu divit;-)), přestože žánrem se od sebe poměrně dost liší. (A tím teď myslím jednotnost založenou například na tom, že oba mají hrdinku ve věku dospívání a kontra rys v žánru.) Celým tímto proslovem vlastně mířím spíš ke kritice srovnávat HG s filmy jako je Battle Royale nebo jiné dystopicky laděné snímky. Každé cílové publikum potřebuje zcela jinou sadu prostředků, vizuálních ztvárnění, aby bylo zasaženo. Hunger games jsou odvážné v tom, že tomuto cílovému publiku přináší žánr, který v tomhle segmentu prostě nemá ve zvyku být zpracováván (s výraznou výjimkou Japonských anime, ale i tam je žánr spíše směrován na chlapce než na dívky - příkladem budíž "Toward the Terra" ale jistě by znalejší našli ještě něco bližšího). V banálním a zextremizovaném zjednodušení je to jako by se navzájem porovnávali Gumídci a Pán prstenů, jenom proto, že je tam něco malého a roztomilého s chlupatýma nohama. Lépe se to samozřejmě vysvětluje na reklamních kampaních, ale věřím, že každý má svoji představu. I přesto, že považuji to porovnání za nepatřičné, jsme na moviezone, kolébce cílového segmentu spíše pro Avengers (Hurá už ani ne měsíc!-to jen abyste věděli, že rozhodně neodsuzuji:-)), si myslím, že Cival ani ostatní se prostě nemýlí, protože jim to nesedlo a až se podobná drtivá diskuze strhne u Avengers nebo Transformerů, pak terpve si myslím, že je prostor "zapalovat pochodně"*:)* Samozřejmě tím nechci ostře oddělit diváky comicsových filmů, uměleckých filmů a kreslených pohádek,nicméně počítejme s tím, že někde mají producenti a marketéři odpich, přestože se jedná o příbuzné žánry. A pak se může stát, že na moviezone všichni milují Sněhurku a lovce, zatímco malé děti a spokojení rodiče odcházejí s popěvkem "I believe i believe in love, LOVE...", zatímco budou vyjadřovat kritiku nad tím druhým. A omlouvám se za délku*;)*
0 0
Velmi profesionalne natoceny a vyborne obsadeny film (ci uz Jennifer Lawrence alebo mnohe vedlajsie postavy) Prirovnania k Battle Royale uprimne nechapem, namet je vedeny uplne inym smerom a celkovo je film urceny pre iny typ divaka a tym padom mi pride nezmyselne komentovat ze Battle Royale je drsnejsi.A prirovnania k Twilightu su este nezmyselnejsie. Netvrdim ze ide o zazitok pre kazdeho ale vycitat Hunger Games ze nevysvetluje dokladne pravidla fikcneho sveta mi nepride uplne logicke, predpokladam ze knihy svet rozsiruju dostatocne a zahlcovanie informaciami by bolo brane rovnako negativne. Ale budiz, kazdy ma pravo na vlastny nazor , ja som si to uzil vyborne a to nepatrim ani k fanusikom reality show ci twilightu :)
229588
Velmi profesionalne natoceny a vyborne obsadeny film (ci uz Jennifer Lawrence alebo mnohe vedlajsie postavy) Prirovnania k Battle Royale uprimne nechapem, namet je vedeny uplne inym smerom a celkovo je film urceny pre iny typ divaka a tym padom mi pride nezmyselne komentovat ze Battle Royale je drsnejsi.A prirovnania k Twilightu su este nezmyselnejsie. Netvrdim ze ide o zazitok pre kazdeho ale vycitat Hunger Games ze nevysvetluje dokladne pravidla fikcneho sveta mi nepride uplne logicke, predpokladam ze knihy svet rozsiruju dostatocne a zahlcovanie informaciami by bolo brane rovnako negativne. Ale budiz, kazdy ma pravo na vlastny nazor , ja som si to uzil vyborne a to nepatrim ani k fanusikom reality show ci twilightu *:)*
0 0
Tak kdo chce z japonska něco trochu brutálnějšího, tak ať se dívá spíš po Takashi Miike, třeba Ichi the Killer je klasika.
229345
0 0
Battle Royale je obětí svýho vlastního kultu... Což nic nemění na tom, že je to pořád stokrát hutnější film než THG.
229343
0 0
Já taky čekal, že Battle royale bude drsnější, docela nuda
229341
0 0
:D
229340
*:D*
0 0
Inak, práve som dopozeral Battle Royale... a je to prekvapivo nešokujúci čajíček s debilnými dialógmi.
229339
0 0

Máš pravdu, jen Sith vidí svět černobíle :D

Pro mě je ovšem film vcelku příjemným překvapením.
229335
Máš pravdu, jen Sith vidí svět černobíle *:D* Pro mě je ovšem film vcelku příjemným překvapením.
0 0
To vite, my nehodnotime filmy jen slepe na skale 1 nebo 5 hvezd. Bud zlo nebo dobro. Jeste vycitejte, ze clovek uzna nejake remeslne, herecke ci technicke kvality.
229334
0 0
No, tak pro mně to teda žádný zázrak nebyl. Dokonce jsem při té monstrozní délce ke konci dost nudil, film měl sestupnou tendenci, ze začátku to bylo moc fajn, ale jak se to okoukalo, tak jak říkam celkem slabé.

Naprosto souhlasím s Durem v ohledu na akci, když už tam cpou tu roztřesenou kameru, tak musejí zvládat prehledně ty akce snímat, holt né každy je Greengrass. Za mně 5/10 hlavně za prvních 45 min.
229332
No, tak pro mně to teda žádný zázrak nebyl. Dokonce jsem při té monstrozní délce ke konci dost nudil, film měl sestupnou tendenci, ze začátku to bylo moc fajn, ale jak se to okoukalo, tak jak říkam celkem slabé. Naprosto souhlasím s Durem v ohledu na akci, když už tam cpou tu roztřesenou kameru, tak musejí zvládat prehledně ty akce snímat, holt né každy je Greengrass. Za mně 5/10 hlavně za prvních 45 min.
0 0
Taky to občas nechápu, když tady kluci něco ztrhaj a potom tomu dají 2 hvězdy třeba... asi holt nějaká novinářská deformace :-))
229330
0 0
duro: Ale pořád je to pro Tebe na 2 hvězdy z 5 ;) Tak to asi nebude tak zlé.... :D
229327
duro: Ale pořád je to pro Tebe na 2 hvězdy z 5 *;)* Tak to asi nebude tak zlé.... *:D*
0 0
Je to zbytočná sračka pre deti, čo nikdy nevideli poriadnu dystopickú sci-fi a dobre natočený akčný film.
229322
0 0
Já musím říct, že kdyby na tu kameru nikdo předem neupozorňoval, tak si té roztřesenosti až snad kromě posledního souboje nevšimnu.

Stejně tak jsem s tím neměl problém v Bournovi.
229315
Já musím říct, že kdyby na tu kameru nikdo předem neupozorňoval, tak si té roztřesenosti až snad kromě posledního souboje nevšimnu. Stejně tak jsem s tím neměl problém v Bournovi.
0 0
Celková spokojenost. Jediný (a dost velký) problém roztřesená kamera. 8/10
229314
0 0

Desper

Ale do očí na pivu bys mu to neřek :)
229092
Ale do očí na pivu bys mu to neřek :)
Desper
0 0
Recenze opravdu trapná. Cival je zřejmě zamindrákovanej intelektuál kterej po x letech recenzování nenávidí všechny normální filmy a ujíždí na úchylárnách typu Stud a jiných artových, nejlíp pákistánských filmech.
Moje hodnocení 9/10.

Pro Marigolda ty si celej úplně mimo, tvoje názory nemůže brát nikdo vážně, tebe si pamatuju jak si zkritizoval i Games of thrones. Ty si klasickej hater.
229088
Recenze opravdu trapná. Cival je zřejmě zamindrákovanej intelektuál kterej po x letech recenzování nenávidí všechny normální filmy a ujíždí na úchylárnách typu Stud a jiných artových, nejlíp pákistánských filmech. Moje hodnocení 9/10. Pro Marigolda ty si celej úplně mimo, tvoje názory nemůže brát nikdo vážně, tebe si pamatuju jak si zkritizoval i Games of thrones. Ty si klasickej hater.
0 0