Diskuze k článku Hunger Games: Recenze

příspěvky 181 - 200 Napsat příspěvek

Nirnaeth

Tak tohle romantiku utíná na dobro. Good :+ V tom filmu je vlastně jenom naznačený, že spolu jsou (člověk to automaticky předpokládá - řešej, jestli společně utýct). Ale je pravda, že to tam nikde není nějak vyloženě řečený. Takže to v podstatě sklouzává k tomu, že on ji chce, ale ona prostě řeší jiný věci. Což z ní v mejch očích dělá ještě lepší hrdinku, jelikož to je racionálně uvažující holka, a ne nějaká tupá husička, která chce akorát mít klukam najít pravou lásku a bůh ví co ještě. Nj, je to prostě tuctovka pro bravíčkářky :D
228042
[spoiler]Tak tohle romantiku utíná na dobro. Good *:+* V tom filmu je vlastně jenom naznačený, že spolu jsou (člověk to automaticky předpokládá - řešej, jestli společně utýct). Ale je pravda, že to tam nikde není nějak vyloženě řečený. Takže to v podstatě sklouzává k tomu, že on ji chce, ale ona prostě řeší jiný věci. Což z ní v mejch očích dělá ještě lepší hrdinku, jelikož to je racionálně uvažující holka, a ne nějaká tupá husička, která chce akorát mít klukam najít pravou lásku a bůh ví co ještě. Nj, je to prostě tuctovka pro bravíčkářky *:D*[/spoiler]
Nirnaeth
0 0
Karel, Gonzi a ostatní diskutující romantickou linku:
Ač to tak možná ve filmu nevypadalo, hlavní hrdinka na začátku trilogie nechodí s nikým a ani na konci jedničky do ničí náruče neběží. S Thorovým bráchou jsou jen kamarádi.Má plnou hlavu shánění jídla pro hladovějící matku a sestru, na nějaké randění nemá pomyšlení, nikdy nechce mít děti, proto se vztahům vyhýbá. Takže romantických pocitů z její strany je tam ještě míň a nějaké předstírání love story je jí dost proti srsti. To si pak až náctileté fanynky domýšlejí různé fanfictions a nechápou, proč si už nevybere toho nebo onoho... Ona se však od nich po jedničce ještě víc odcizí. (i když každému je celkem jasné, přestože to v knížce není přímo psané, že žádný z těch dvou by jí košem nedal, kdyby to s nima myslela vážně.)
228041
Karel, Gonzi a ostatní diskutující romantickou linku: [spoiler]Ač to tak možná ve filmu nevypadalo, hlavní hrdinka na začátku trilogie nechodí s nikým a ani na konci jedničky do ničí náruče neběží. S Thorovým bráchou jsou jen kamarádi.Má plnou hlavu shánění jídla pro hladovějící matku a sestru, na nějaké randění nemá pomyšlení, nikdy nechce mít děti, proto se vztahům vyhýbá. Takže romantických pocitů z její strany je tam ještě míň a nějaké předstírání love story je jí dost proti srsti. To si pak až náctileté fanynky domýšlejí různé fanfictions a nechápou, proč si už nevybere toho nebo onoho... Ona se však od nich po jedničce ještě víc odcizí. (i když každému je celkem jasné, přestože to v knížce není přímo psané, že žádný z těch dvou by jí košem nedal, kdyby to s nima myslela vážně.)[/spoiler]
0 0

crimson_moon

hups :D
228040
hups *:D*
crimson_moon
0 0

jj, z mého pohledu prostě slyšela, že může vyhrát pár, dala si 2 a 2 dohromady ( "láska ti získá sponzory") a běžela najít toho borce - byli dva, byli tým a byli divácky atraktivní - celý její přístup k němu na mě působil celou dobu takhle a ten návrat do náruče svého milého jsem čekal víceméně automaticky.
228039
[spoiler]jj, z mého pohledu prostě slyšela, že může vyhrát pár, dala si 2 a 2 dohromady ( "láska ti získá sponzory") a běžela najít toho borce - byli dva, byli tým a byli divácky atraktivní - celý její přístup k němu na mě působil celou dobu takhle a ten návrat do náruče svého milého jsem čekal víceméně automaticky.[/spoiler]
0 0

@Gonzi

Nemel jsi na mysli SESTRU? Mozna mi neco uniklo, ale zil jsem v dojmu, ze deti nema :D
228038
@Gonzi
0 0
Jinak návštěvnost na půlnoční premiéře v Brně ve Špalíčku:
Tipuju kolem 50 lidí, možná víc. Většina věk 20-30, viděla jsem ale i 40+, pod 20 kolem třetiny. Překvapivě hodně mužského pohlaví, kolem nás snad seděli samí chlapi. A šum po skončení zněl spokojeně.
228037
Jinak návštěvnost na půlnoční premiéře v Brně ve Špalíčku: Tipuju kolem 50 lidí, možná víc. Většina věk 20-30, viděla jsem ale i 40+, pod 20 kolem třetiny. Překvapivě hodně mužského pohlaví, kolem nás snad seděli samí chlapi. A šum po skončení zněl spokojeně.
0 0

Gonzi

Taky jsem se snažil poukázat na rozdíl mezi "obětuju se za svoji sestru a budu bojovat o holej život" a "chci kluka!" Očividně to ale funguje tak, že jakmile fandíš jednomu, jsi na tom stejně špatně, jako kdybys hltal to druhý. A automaticky žereš nějakou trapnou romanci, která v tomhle filmu imho fakt není. Spíš si to tou výstavbou dělá z podobnejch věcí docela srandu :)

Osobně mám teda za to, že Jen minutu po konci filmu dojde za Thorovým bráchou, řekne mu, že to prostě hrála, aby jim lidi fandili a ona mohla zachránit oba dva, a on to pochopí (protože ji dlouho zná a ví, jaká je), a budou vesele pokračovat ve svým vztahu. Aspoň to tak na mě působilo, protože Hemswortha to sice logicky žere, ale na konci má hodně daleko do výrazu "seš proradná děvka, jdi do hajzlu!"
228036
Taky jsem se snažil poukázat na rozdíl mezi "obětuju se za svoji sestru a budu bojovat o holej život" a "chci kluka!" Očividně to ale funguje tak, že jakmile fandíš jednomu, jsi na tom stejně špatně, jako kdybys hltal to druhý. A automaticky žereš nějakou trapnou romanci, která v tomhle filmu imho fakt není. Spíš si to tou výstavbou dělá z podobnejch věcí docela srandu :) [spoiler]Osobně mám teda za to, že Jen minutu po konci filmu dojde za Thorovým bráchou, řekne mu, že to prostě hrála, aby jim lidi fandili a ona mohla zachránit oba dva, a on to pochopí (protože ji dlouho zná a ví, jaká je), a budou vesele pokračovat ve svým vztahu. Aspoň to tak na mě působilo, protože Hemswortha to sice logicky žere, ale na konci má hodně daleko do výrazu "seš proradná děvka, jdi do hajzlu!"[/spoiler]
Gonzi
0 0
Mě na rozdíl od většiny lidí tady na MZ nalákal už trailer, i když jsem knížky nečetla. Resp. mě trailer nalákal na to, přečíst si knížky. Poslední díl trilogie jsem dočetla půl hodiny před odchodem do kina, kam mě pozvala kámoška, knížky se mi moc líbily. Zfilmovaný první díl jsem dočetla před týdnem, takže na jednu stranu jsem jej měla v živé paměti a mohla jsem si domyslet chybějící myšlenky a motivace, na druhou stranu film by u mě vyšel ze srovnání s knihou líp, kdybych mezi nimi měla delší časový odstup.

Superdlouhý spoileroidní komentář k recenzi - čtěte na vlastní nebezpečí:D:

- Souhlasím s tím, že film působí oproti knížce zkratkovitě, pro nečtenáře tím pádem nedůvěryhodně. Některé scény však měl v porovnání s knížkou hodně dobré, dokonce i lepší (závěr se "psy" mi přišel v knížce divný).

- Drobnosti k textu: jde o distrikty, v češtině kraje (český překlad je hrozný, hlavně vlastních jmen - u těch je zbytečný, doporučuju číst v originále). Nebyly to 47., ale 74. hry. Takové detaily si ale nečtenář nezapamatuje.

- Konec s bobulkami vám tím pádem může připadat ještě ujetější, nicméně je na něm postaven celý rozvoj děje v dalších dílech, takže se s tím musí divák smířit.

- To, že hry dodávají lidem naději, to tam jako bylo kde? Já si pamatuju o naději mluvit jen prezidenta Snowa se Senecou a z toho, co si pamatuju, mám dojem, že buď mluvili o tom, že vzdorný soutěžící dodává lidem naději (ke vzpouře), což je nutné potlačit, nebo že má Seneca lidem, aby je uklidnil, dát naději - možnost zvítězit pro dva tributy ze stejného kraje, samozřejmě s od začátku plánovaným odvoláním. (Podotýkám, že tyhle scény mimo hlavu Katniss v knížce nebyly, takže její znalost mi zde výhodu v pochopení nedává.)

- "Papundeklovost" mi nevadila, vůbec mi nepřišlo, že by efekty byly nedostatečné. Ovšem doufám ve větší rozpočet pro díly další, náročnost akce na efekty se s díly stupňuje. Laciná kýčovitá křiklavá móda Capitolu se mi moc líbila, byla jsem na ni zvyklá z knížek.

- Celý Civalův argument o pokrytectví mi přijde lehce absurdní. To by pak i geniální satirické dílo s tímhle zaměřením, které by se ale stalo populárním, bylo paradoxně "vnuceno" do pokrytecké pozice. Jako by to ten autor s pokryteckými úmysly už psal. Přitom nikdo v pozici autorky těchhle knih nemohl čekat, že se dílo stane takovým hitem.

- Epileptická kamera mi vadila. Hodně. Chápu, že se jí snažili navodit pocit autentičnosti, já pak ale z akčních scén nic neměla, po půlnoci je můj mozek nestíhal a v klidných scénách bylo její poskakování úplně zbytečné. Čím dál víc mám dojem, že se jí snažili odpoutat pozornost od krve, kterou tam přece jen museli dát, ale chtěli udržet PG-13. Méně krve podle mě také ubíralo na pocitu důvěryhodnosti, knížky jsou mnohem drsnější.

- Romantická linie je fingovaná ze strany dívky, chlapec je zamilovaný ve skutečnosti - pro ty, co měli po shlédnutí filmu doteď pochybnosti.

Přes to všechno právě díky tomu, že jsem četla knihu a znala motivace postav, jsem si film užila a vůbec se mi nevlekl. Ale chápu, jaké problémy s ním mají nečtenáři. Mohla bych tady spekulovat, jak bych si film užila bez knížky já, a podle toho dávat nějaké hypotetické hodnocení, ale radši ho ohodnotím tak, jak jsem si ho opravdu užila jako čtenářka. 8/10

P. S.: Jestli vás od shlédnutí odrazuje jenom porovnávání s Twilightem, tak toho se fakt nebojte, má to společné tak tu popularitu a cílovku. Film sám o sobě je řemeslně odvedený moc dobře (až na tu roztřesenou kameru, tu fakt nemusím), minimalistická hudba je skvělá a i přes jisté nedostatky není scénář tak hrozně debilní jako u většiny Twilight filmů, kdy jsem se bála, že utrpím psychickou újmu.
228035
Mě na rozdíl od většiny lidí tady na MZ nalákal už trailer, i když jsem knížky nečetla. Resp. mě trailer nalákal na to, přečíst si knížky. Poslední díl trilogie jsem dočetla půl hodiny před odchodem do kina, kam mě pozvala kámoška, knížky se mi moc líbily. Zfilmovaný první díl jsem dočetla před týdnem, takže na jednu stranu jsem jej měla v živé paměti a mohla jsem si domyslet chybějící myšlenky a motivace, na druhou stranu film by u mě vyšel ze srovnání s knihou líp, kdybych mezi nimi měla delší časový odstup. Superdlouhý spoileroidní komentář k recenzi - čtěte na vlastní nebezpečí*:D*: [spoiler]- Souhlasím s tím, že film působí oproti knížce zkratkovitě, pro nečtenáře tím pádem nedůvěryhodně. Některé scény však měl v porovnání s knížkou hodně dobré, dokonce i lepší (závěr se "psy" mi přišel v knížce divný). - Drobnosti k textu: jde o distrikty, v češtině kraje (český překlad je hrozný, hlavně vlastních jmen - u těch je zbytečný, doporučuju číst v originále). Nebyly to 47., ale 74. hry. Takové detaily si ale nečtenář nezapamatuje. - Konec s bobulkami vám tím pádem může připadat ještě ujetější, nicméně je na něm postaven celý rozvoj děje v dalších dílech, takže se s tím musí divák smířit. - To, že hry dodávají lidem naději, to tam jako bylo kde? Já si pamatuju o naději mluvit jen prezidenta Snowa se Senecou a z toho, co si pamatuju, mám dojem, že buď mluvili o tom, že vzdorný soutěžící dodává lidem naději (ke vzpouře), což je nutné potlačit, nebo že má Seneca lidem, aby je uklidnil, dát naději - možnost zvítězit pro dva tributy ze stejného kraje, samozřejmě s od začátku plánovaným odvoláním. (Podotýkám, že tyhle scény mimo hlavu Katniss v knížce nebyly, takže její znalost mi zde výhodu v pochopení nedává.) - "Papundeklovost" mi nevadila, vůbec mi nepřišlo, že by efekty byly nedostatečné. Ovšem doufám ve větší rozpočet pro díly další, náročnost akce na efekty se s díly stupňuje. Laciná kýčovitá křiklavá móda Capitolu se mi moc líbila, byla jsem na ni zvyklá z knížek. - Celý Civalův argument o pokrytectví mi přijde lehce absurdní. To by pak i geniální satirické dílo s tímhle zaměřením, které by se ale stalo populárním, bylo paradoxně "vnuceno" do pokrytecké pozice. Jako by to ten autor s pokryteckými úmysly už psal. Přitom nikdo v pozici autorky těchhle knih nemohl čekat, že se dílo stane takovým hitem. - Epileptická kamera mi vadila. Hodně. Chápu, že se jí snažili navodit pocit autentičnosti, já pak ale z akčních scén nic neměla, po půlnoci je můj mozek nestíhal a v klidných scénách bylo její poskakování úplně zbytečné. Čím dál víc mám dojem, že se jí snažili odpoutat pozornost od krve, kterou tam přece jen museli dát, ale chtěli udržet PG-13. Méně krve podle mě také ubíralo na pocitu důvěryhodnosti, knížky jsou mnohem drsnější. - Romantická linie je fingovaná ze strany dívky, chlapec je zamilovaný ve skutečnosti - pro ty, co měli po shlédnutí filmu doteď pochybnosti.[/spoiler] Přes to všechno právě díky tomu, že jsem četla knihu a znala motivace postav, jsem si film užila a vůbec se mi nevlekl. Ale chápu, jaké problémy s ním mají nečtenáři. Mohla bych tady spekulovat, jak bych si film užila bez knížky já, a podle toho dávat nějaké hypotetické hodnocení, ale radši ho ohodnotím tak, jak jsem si ho opravdu užila jako čtenářka. 8/10 P. S.: Jestli vás od shlédnutí odrazuje jenom porovnávání s Twilightem, tak toho se fakt nebojte, má to společné tak tu popularitu a cílovku. Film sám o sobě je řemeslně odvedený moc dobře (až na tu roztřesenou kameru, tu fakt nemusím), minimalistická hudba je skvělá a i přes jisté nedostatky není scénář tak hrozně debilní jako u většiny Twilight filmů, kdy jsem se bála, že utrpím psychickou újmu.
0 0

Hlad, Cival

Naprosto s vámi hoši, nesouhlasím! :-
228034
Naprosto s vámi hoši, nesouhlasím! *:-*
Hlad, Cival
0 0

Gonzi

:+
228033
*:+*
Gonzi
0 0

tak můžu ti říct, že po filmu to přirovnávání k Twiligtu upřímně nechápu.
1. Tady je v hlavní roli sexy samostatná ženská, která se chová vyspěle.
2. Na začátku je nám ukázáno, že má kluka, ve 2/3 je jen na oko s jiným klukem a její hlavní kluk se na to "smutně" podívá v TV. Konec VEŠKERÉ romantiky ve filmu. Zbytek je o holce, která se obětovala pro svou dceru a pak vyděšeně bojovala o svůj holý život - where the fuck is Bravo in that?
Ten film není dokonalý, to ani náhodou, ale přirovnávání k Twilightu a obecně teen romantice mu IMHO výrazně křivdí.
228032
tak můžu ti říct, že po filmu to přirovnávání k Twiligtu upřímně nechápu. 1. Tady je v hlavní roli sexy samostatná ženská, která se chová vyspěle. 2. Na začátku je nám ukázáno, že má kluka, ve 2/3 je jen na oko s jiným klukem a její hlavní kluk se na to "smutně" podívá v TV. Konec VEŠKERÉ romantiky ve filmu. Zbytek je o holce, která se obětovala pro svou dceru a pak vyděšeně bojovala o svůj holý život - where the fuck is Bravo in that? Ten film není dokonalý, to ani náhodou, ale přirovnávání k Twilightu a obecně teen romantice mu IMHO výrazně křivdí.
0 0
a od Bravicka se distancuju :D , byl jsem na tom ciste kvuli link
228031
a od Bravicka se distancuju *:D* , byl jsem na tom ciste kvuli http://www.rottentomatoes.com/m/the_hunger_games/
0 0

Hlad, Cival

Chlapci, naprosty souhlas. 4/10.
Celkem lituju vysolenych 160kc za film jako takovy - veze se na jednoduchouckem pribehu bez zvratu, je narvany klise a radoby dojemnymi momenty (prvoplanovost z toho v druhe pulce primo tece), ktere z meho pohledu vypadaly spis tragikomicky. Kostymy jsou jedno velke WTF. Kamera... oh my... mno proste jednim slovem otres - dokazu si predstavit lidi, co ze zpusobu, jakym jsou zabery roztrepane, prepadne motion sickness a hodi kosu do rady nize. Bacha na to :D.

Na druhou stranu jsem asi alespon otukal nove kino Cinema City ve Foru Nova Karolina :) (velke platno, super basy a pohodlne sedacky me velmi potesily).
228030
Chlapci, naprosty souhlas. 4/10. Celkem lituju vysolenych 160kc za film jako takovy - veze se na jednoduchouckem pribehu bez zvratu, je narvany klise a radoby dojemnymi momenty (prvoplanovost z toho v druhe pulce primo tece), ktere z meho pohledu vypadaly spis tragikomicky. Kostymy jsou jedno velke WTF. Kamera... oh my... mno proste jednim slovem otres - dokazu si predstavit lidi, co ze zpusobu, jakym jsou zabery roztrepane, prepadne motion sickness a hodi kosu do rady nize. Bacha na to *:D*. Na druhou stranu jsem asi alespon otukal nove kino Cinema City ve Foru Nova Karolina *:)* (velke platno, super basy a pohodlne sedacky me velmi potesily).
Hlad, Cival
0 0
To by člověk neřek, že nás maskovanejch čtenářek bravíčka běhá po MZ tolik... :))
228029
To by člověk neřek, že nás maskovanejch čtenářek bravíčka běhá po MZ tolik... *:))*
0 0

7*

U mně často atmosféra fungovala a s minimem akce jsem byl smířený. Bylo tam dost WTF momentů a místy to bylo až moc čtivé a trapné, ale na druhou stranu jsem z toho hlavně asi v první půlce vyloženě cítil tu bezmocnost toho systému, losování bylo děsivé, start vzpoury (vzpouřičky) byl epický, a díky celkem luxusnímu zahrání hlavní role jsem prostě silně vnímal strach o život. (vyklepanost před vypuštěním na hřiště byla skvělá) Forma samotná mě místy štvala (třepaná kamera, nepřehledné souboje) místy dost těšila (hlavně emotivní místa jen za doprovodu hudby). Celkově mám hodně protichůdné dojmy z filmu, který si ale budu pamatovat určitě víc, než Johna Cartera.
228026
7*
0 0

9/10

LOL. Cival to zase moc dramatizuje... Bravo nečtu, holka taky nejsem a náctiletá už vůbec ne, ale tohle jsem si užil víc než Cartera. Neskutečně našlapaný s perfektníma "zimomriavkovejma" momentama.
Knížku jsem nečetl (což hned zítra začínám napravovat!) a tohle mě vtáhlo jak už dlouho nic. A vážně uvažuju nad tím, že si zajdu ještě jednou. A hudba byla taky povedená!

P.S.: Zrovna technické stránce bych vytknul třepavou kameru. Někdy to bylo šíleně rušívý.
228024
LOL. Cival to zase moc dramatizuje... Bravo nečtu, holka taky nejsem a náctiletá už vůbec ne, ale tohle jsem si užil víc než Cartera. Neskutečně našlapaný s perfektníma "zimomriavkovejma" momentama. Knížku jsem nečetl (což hned zítra začínám napravovat!) a tohle mě vtáhlo jak už dlouho nic. A vážně uvažuju nad tím, že si zajdu ještě jednou. A hudba byla taky povedená! P.S.: Zrovna technické stránce bych vytknul třepavou kameru. Někdy to bylo šíleně rušívý.
9/10
0 0
Jinak Cival dobře vypíchl tu (podle mě) hlavní souvislost s Twilightem - legie fanynek, který by dokázaly kritika jejich látky (at už filmu či předlohy) naládovat olovem, kdyby měly v ruce kvér :-)) Jestli je hlavní hrdinka Bella nebo Katniss a má osobní vlastnosti takový nebo makový, to už je celkem jedno.
228023
0 0
Mne by stačili aj tie obrázky z filmu, aby som to nikdy nechcel vidieť.
228022
0 0
Zjavne som sa aj ja vyskytol v skupine "nadšeně hýkajících holčin o půlnočních projekcích", aj keď zas toľko som ich tam nestretol. Alebo to bolo tým, že som blahom slintajúci detinský fanúšik predlohy??

Nie, nie som, Hunger Games nevelebím do neba. Len tvrdím, že autor recenzie (s ktorým sa mimochodom veľmi často v hodnoteniach stotožňujem a fandím mu) bol pri písaní recenzie presne taký nezaujatý, ako pri hodnotení trailerov.
228020
Zjavne som sa aj ja vyskytol v skupine "nadšeně hýkajících holčin o půlnočních projekcích", aj keď zas toľko som ich tam nestretol. Alebo to bolo tým, že som blahom slintajúci detinský fanúšik predlohy?? Nie, nie som, Hunger Games nevelebím do neba. Len tvrdím, že autor recenzie (s ktorým sa mimochodom veľmi často v hodnoteniach stotožňujem a fandím mu) bol pri písaní recenzie presne taký nezaujatý, ako pri hodnotení trailerov.
0 0
Osobně to to považuju za nešvar, co píše Cival, tj. že se věci z jiných uměleckých děl přežvýkaj a potom překládaj teenagerům v podobě těhle produktů. Proto ten film nehodlám nijak podporovat.
228016