Diskuze k článku Vřískot 4: Recenze

Bohužel, vychvalovaný a ceněný scénář Kevina Williamsona v komentářích nesdílím. Jak rád bych přivítal změnu, kdyby konečně šerif Dewey nebyl takový pablb, kdyby Sidney dala "Ghostfaceovi" po držce (protože zjevně na to má a je silnější). Místo toho tu omíláme dokola pravidla pokračování a remaků a vlastně se nic pořádného neděje. Odhalení je sice celkem překvapivé a taky jak by ne, když nám je opět během předchozích minut schválně předhazováno několik mylných domněnek, kdo by to mohl dělat. Jenže čtyřka neví, jak by měla skončit a proto je tam umístěno několik alternativních konců, z nich ani jeden není uspokojivý. Tuto sérii je potřeba ukončit a přijít s novým strašákem, tohle už začalo zavánět parodií jakou je Scary Movie. 4/10
210438
0 0
Není to ani týden co jsem si dal opáčko prvního dílu a skvěle jsem si ho užil. O to více jsem byl zvědav co přinese čtvrté pokračování. Už po pár minutách, ale přišlo vystřízlivění. Postavy byli směšný asi jako herecké výkony. Stačí jméno David Arquette. Po letech se z něj stal šerif. Místo, aby dospěl tak každou vráskou ztratil ze svého už tak nízkého IQ. Určitě, ale problém není jen v něm. Jako on se tu chová každý. Kdyby to nebylo bráno jako horor/thriller, ale parodie tak bych dal o nějakou hvězdičku navíc a neměl bych s tím takový problém. Takhle děkuji, nikdy více. 3/10
210437
0 0
ja si film strašně moc užíval jako fanoušek původních 3 dílů (hlavně 1 díl!) škoda že jsem vynechal kino to mě docela mrzí určitě bych si to užil v kině víc
narážky na jiný horory a ostatní filmy :-) neměli chybu a vyvražďovačky super
209829
ja si film strašně moc užíval jako fanoušek původních 3 dílů (hlavně 1 díl!) škoda že jsem vynechal kino to mě docela mrzí určitě bych si to užil v kině víc narážky na jiný horory a ostatní filmy :-) neměli chybu a vyvražďovačky super
0 0
Tá dvojica geekov tam vlastne nič zaujímavé nepovedala.
201173
0 0

Phil cze

Ja viem, práve preto som napísal, že to sa nikdy nestane. :)
201172
Ja viem, práve preto som napísal, že to sa nikdy nestane. *:)*
Phil cze
0 0

kyller

Vsadili na jméno, na REC a Insidious by pravděpodobně nikdo nepřišel. V případě Insidious ale věřím, že by se k nám snad po několikaměsíčním zpoždění mohl dobelhat. Ať už v klasické distribuci nebo na nějakém festu.
201170
kyller
0 0

kyller

Pozor, nejsem žádný nekritický fanoušek. S celou vřískotovou sérií jsem se seznámil teprve letos právě kvůli aktuálnímu čtvrtému dílu. Naopak jsem k tomu (myšlen první díl, o kterém jsem si předtím nepřečetl vůbec nic) zpočátku přistupoval velmi obezřetně, bál jsem se, že to bude hloupé. A ejhle, postavy se bavily o filmech, což mám moc rád, když se někdo zasvěceně (= geekovsky) baví o filmech. Teprve pak jsem si uvědomil, proč se mi to všechno líbilo. Mimochodem, nejdůležitějším prvkem na této sérii je scénář a dialogy, nikoliv postavy a jejich vraždy.
201169
kyller
0 0

Phil cze, Disketa

Jasné, to mi došlo, že fanúšikovia to sami ako horor neberú. Ja som len tak rozmýšľal nad tým, že miesto takýchto hlúpostí by do kín u nás mohli nasadzovať radšej pecky typu Rec, Insidious apod. Ale samozrejme to sa nikdy nestane.
201165
Phil cze, Disketa
0 0

kyller

Vždyť to nikdo jako horor taky nebere, když jsem na tom byl, tak se sál smál na celé kolo. Navíc toto platilo už u prvních tří filmů, kdy o nějakém strachu nemohla být ani řeč.
201163
kyller
0 0

kyller

Nebral jsem to jako horor, a přesto jsem si ten film užíval.;)
201161
Nebral jsem to jako horor, a přesto jsem si ten film užíval.*;)*
kyller
0 0
Ja úprimne nechápem tomu, ako toto niekto môže označiť za horor. Viac by sa človek bál aj ísť v noci sám na záchod než pri tomto filme. Keby z toho scenáristi radšej spravili paródiu, človek by sa aj zasmial, takto to vyzerá akoby zostali na pol ceste medzi a ani jedno poriadne nefunguje.
201160
0 0

duro

Mě tam hlavně bavila dvojice těch filmových geeků, kteří vlastně láskyplně vzpomínali na Randyho z původní trilogie. Nemůžu za to, že ten snímek vnímám trochu jinak, tedy tak tak, jak jsem popsal níže.
201159
duro
0 0
To, že tam prvú hodinu žiadne poriadne odkazy a rýpačky neboli. Alebo iba suché. Prvých 10 minút fajn, potom hodina sucho, potom výborné finále.
201158
0 0

duro

Co ti tam přišlo jako zívačka? Ty odkazy a rýpání na předchozí díly?
201157
duro
0 0
U mňa teda pomerne zívačka za 6/10. Nebyť nadupaného finále a fakt prekvapivého rozuzlenia, nedám ani toľko.
201148
0 0
Čtvrtý Vřískot je překvapivě mnohem chytřejší než bych čekal. Je to dokonalá reflexe dnešní doby, kdy (nejen) hororový žánr ovládají remaky, restarty, rebooty apod. Desetiletý odstup od závěrečného dílu původní trilogie navíc dává prostor si do původní vřískotové trilogie rýpnout (aneb "postmoderní geekovské kecy patří do devadesátek"). Strašidelná atmosféra tentokrát chybí, ale nespatřuji v tom chybu, protože důležitější než vraždy a strašidelná atmosféra je motivace vraha, která je logická (podobně jako byly motivace vraha v předchozí trilogii). Celé je to podvratná variace na geniální jedničku (která i po patnácti letech od své premiéry funguje dokonale) a tento čtvrtý díl jí úžasným způsobem skládá poklonu. A nezapomeňte, že první - a nejdůležitější - pravidlo remaku zní: Nes** se sakra do originálu!
201147
0 0
Suhlas. Po tragickom My Soul to take daleko kvalitnejsi zazitok a Craven dokazuje ze do stareho zeleza nepatri :)

200850
0 0

Bomba

Jsem velice spokojen. ANi jsem nečekal tak dobrý film. 8/10 a první letošní překvapení je na světě!
200053
Bomba
0 0
Žiadny predchádzajúci diel som nevidel, ale toto bol neskutočný film! Celú dobu som sa bál.... že pri tom zaspím od nudy. Ale je pravda, že občas som sa slušne zasmial (hlavne v poslednej polhodinovke), čo bol predpokladám zámer, takže za to 4*.
199532
0 0
Tak jsem vcera potreboval vypustit a rikal jsem si musim na neco zajit do kina, zahledl jsem Vriskot, tak ze ho zkusim a vysledek?! Jo, bylo to na pohodu, nebralo se to vazne, byly tam dobre narazky a klasiky americkych filmu, uvod i zaver byl hodne povedeny. Takze 7/10 uplne v pohode. Mozna, ze byla jedna vrazda az zbytecne brutalni. Klasiku mam na mysli, nestartujici auto, policie vzdy dorazi pozde, hlavni hrdina prezije, ikdyz ho meli parkrat na lopatkach a pripadlo mi to, ze se to bralo uplne odlehcene. Brutalni vradou jsem myslel, ze nemuseli ukazovat ty streva. No a hlasky s Brucem? Parada :))
199530
Tak jsem vcera potreboval vypustit a rikal jsem si musim na neco zajit do kina, zahledl jsem Vriskot, tak ze ho zkusim a vysledek?! Jo, bylo to na pohodu, nebralo se to vazne, byly tam dobre narazky a klasiky americkych filmu, uvod i zaver byl hodne povedeny. Takze 7/10 uplne v pohode. Mozna, ze byla jedna vrazda az zbytecne brutalni.[spoiler] Klasiku mam na mysli, nestartujici auto, policie vzdy dorazi pozde, hlavni hrdina prezije, ikdyz ho meli parkrat na lopatkach a pripadlo mi to, ze se to bralo uplne odlehcene. Brutalni vradou jsem myslel, ze nemuseli ukazovat ty streva. No a hlasky s Brucem? Parada *:))* [/spoiler]
0 0