Diskuze k článku Strážci - Watchmen: Recenze

Disketa

Dávali kino verzi, tu tříapůlhodinovou jsou zatím ještě neviděl a je my to docela líto.
V tom se tedy vážně shodneme, ta scéna z písní Hallellujah byla natočená pěkně ale ta komičnost tam trochu byla.
Kdyby Snyderuv Superman byl tak dobrý jako právě Watchmen, nezlobil bych se.
198035
Dávali kino verzi, tu tříapůlhodinovou jsou zatím ještě neviděl a je my to docela líto. V tom se tedy vážně shodneme, ta scéna z písní Hallellujah byla natočená pěkně ale ta komičnost tam trochu byla. Kdyby Snyderuv Superman byl tak dobrý jako právě Watchmen, nezlobil bych se.
Disketa
0 0
ultimate cut asi tezko, zejo. videl sem jen konec, ale mam pocit, ze to byl theatrical. director´s cut by taky nedaval moc smysl
198034
0 0

jhr

A jakou verzi dávali na Markíze? Kinoverzi nebo tříapůlhodinový Ultimate Cut?

Jinak tady se spolu kupodivu shodneme, byť ne samozřejmě ve všem (třeba použití Hallellujah mi přišlo kapku nemístné, ta erotická scéna v žádném případě neměla mít komický nádech; a pak samozřejmě politický význam, původní komiks vznikal za úplně jiné společenské situace). Watchmeni jsou nejlepším Snyderovým filmem a zrají jako víno.
198033
A jakou verzi dávali na Markíze? Kinoverzi nebo tříapůlhodinový Ultimate Cut? Jinak tady se spolu kupodivu shodneme, byť ne samozřejmě ve všem (třeba použití Hallellujah mi přišlo kapku nemístné, ta erotická scéna v žádném případě neměla mít komický nádech; a pak samozřejmě politický význam, původní komiks vznikal za úplně jiné společenské situace). Watchmeni jsou nejlepším Snyderovým filmem a zrají jako víno.
jhr
0 0

Watchmen

Watchmen Jsou pro mě osobně jednoznačně nejlepším filmem Zacka Snydera, dokonce jsem naprosto přesvědčený, že tento film je nejen lepší než 300: bitva u Thermopyl ale je to po Temném rytíři asi nejlepší komixový film který jsem zatím viděl a to jsem jich viděl plno.
Příběh i postavy jsou skvěle napsané a celé je to doslova geniálně natočené, Snyderuv styl je na jedné straně dokonale využit ale není to ani trochu přehnané, tam kde mají být efektní zpomalovačky tam jsou a ani trochu neruší, akce je přehledná a úderná a celý film má až neskutečnou hloubku která diváka dokáže, pokud mu to dovolí naprosto pohltit a nepustit až do jeho konce.
Watchmen je ve všech ohledech nezapomenutelný zážitek, jak již zmíněná akce a neuvěřitelná vizuální stránka filmu, přes skvělé obsazení. Naprosto odmítám kritiku ztvárnění Ozymandiase, podle mého názoru je naopak jeho vyznění jednoznačně dokonalé a upřímně jsem se sním i docela ztotožnil (scéna kdy za ním přijde banda kapitalistu, aby ho donutily změnit své plány a to jak se jim doslova vysměje, nemá chybu), ostatně podobně si mě získali i další postavy a to bez výjimky. Kapitolou samotnou je pak hudební doprovod, jednoznačně geniální volba písní a hudby jako takové dodává filmu další nezanedbatelný rozměr, především intro z písní od Boba Dylena, Times They Are A-Changin je naprosto nezapomenutelné.
Podle mě je jasné, že tento film bude každý hodnotit nejen podle jeho skutečných kvalit ale i díky jeho politickému obsahu a závěrečnému vyznění. Já osobně se sním naprosto ztotožňuji a dalo by se říct, že sním souhlasím a stejně jako hrdinové filmu ho i chápu, třeba je někdy skutečně nutné v zájmu většího dobra, dopustit se i menšího zla.
PS: Viděno před pár lety v kině a včera na Markíze (Slovenský dabing překvapivě v pohodě).
198031
Watchmen Jsou pro mě osobně jednoznačně nejlepším filmem Zacka Snydera, dokonce jsem naprosto přesvědčený, že tento film je nejen lepší než 300: bitva u Thermopyl ale je to po Temném rytíři asi nejlepší komixový film který jsem zatím viděl a to jsem jich viděl plno. Příběh i postavy jsou skvěle napsané a celé je to doslova geniálně natočené, Snyderuv styl je na jedné straně dokonale využit ale není to ani trochu přehnané, tam kde mají být efektní zpomalovačky tam jsou a ani trochu neruší, akce je přehledná a úderná a celý film má až neskutečnou hloubku která diváka dokáže, pokud mu to dovolí naprosto pohltit a nepustit až do jeho konce. Watchmen je ve všech ohledech nezapomenutelný zážitek, jak již zmíněná akce a neuvěřitelná vizuální stránka filmu, přes skvělé obsazení. Naprosto odmítám kritiku ztvárnění Ozymandiase, podle mého názoru je naopak jeho vyznění jednoznačně dokonalé a upřímně jsem se sním i docela ztotožnil (scéna kdy za ním přijde banda kapitalistu, aby ho donutily změnit své plány a to jak se jim doslova vysměje, nemá chybu), ostatně podobně si mě získali i další postavy a to bez výjimky. Kapitolou samotnou je pak hudební doprovod, jednoznačně geniální volba písní a hudby jako takové dodává filmu další nezanedbatelný rozměr, především intro z písní od Boba Dylena, Times They Are A-Changin je naprosto nezapomenutelné. Podle mě je jasné, že tento film bude každý hodnotit nejen podle jeho skutečných kvalit ale i díky jeho politickému obsahu a závěrečnému vyznění. Já osobně se sním naprosto ztotožňuji a dalo by se říct, že sním souhlasím a stejně jako hrdinové filmu ho i chápu, třeba je někdy skutečně nutné v zájmu většího dobra, dopustit se i menšího zla. PS: Viděno před pár lety v kině a včera na Markíze (Slovenský dabing překvapivě v pohodě).
Watchmen
0 0
strážci t: 01:06:01 90%, t: 02:35:30 75%
139317
0 0
jako neznalci komiksového originálu se mi to libilo i přez fakt tříhodinové metráže
137083
0 0
:D:D a pak ze takove komenty maji jen cesi
128062
*:D**:D* a pak ze takove komenty maji jen cesi
0 0
Ty komentáře jsou vostrý "it wasnt THAT bad" "Maybe it was Alan Moore....?" "Sounds like somebody should have been watching THAT guy"... nebudu sem psát smajlík, abych nepobouřil citlivé duše ;)
128061
0 0

24 Year Old Man Kills Himself During Watchmen Screening

128058
0 0
Se slabostí pro nápaditou vizualitu a idealismus tvořící i bořící 100%. Skvělé využití alternativní minulosti včetně zakomponování historických mement (co by se stalo s Amerikou, kdyby válku ve Vietnamu opravdu prohrála :)) a hudby (už dlouho tu taková symbióza obrazu a zvuku nebyla, přičemž The sound of silence bezpochyby vede). Komiksoví hrdinové jako plnokrevné charaktery, jako lidé normální, ale také brutální a vyšinutí, kteří přesto stojí (alespoň jednou nohou) na té správné straně, z nichž nejvíce zaujal překvapivě dojemný Rorschach a mimo čas a prostor mířící Dr. Manhatten. Skvěle zahraní. Příběh jako kondenzace boje za záchranu světa s filozofickým přesahem, neboť ani minutu před dvanáctou nelze změnit lidskou podstatu (alespoň Nixon se svou koncepcí obětování jednoho pobřeží USA to dokazuje). Celkově? Komplexní příběh s propracovanou mytologií, kde každá postava má svoji scénu s velkým S a protože zde není slabých hereckých článků, je radost se dívat a nechat se omračovat krásou obrazu a starých songů i filozofujícím bojem o záchranu jedné rasy, o kterou vesmír nedbal a nikdy dbát nebude.
127486
0 0
70%
Prvních deset minut filmu bylo zábavně zmatených. Komiks jsem nikdy nedržela v ruce a měla načtenou pouze základní mytologii watchmenovského universa. Vedle seděl partner, který o Watchmenech nikdy v životě neslyšel. Okénko první: analýza superhdinského mýtu je výrazně zajímavější od Eca, adaptovaní Watchmeni nepřekračují limity komiksovosti, fascinující se mi jevil naznačený politický svět, ve kterém bipolarismus neskončil a mutoval na samou výspu jaderné války. (btw. letos se koná nějaký Nixon revival:) Okénko druhé: jediné dvě poutavé postavy jsou pro mě polobůh achilleovského druhu Adrian Veidt a diovský Dr. Manhattan, který se pohybuje napříč časem a prostorem a víří transcendentálno a modrý falus. Ti dva veskrze dobrosrdeční zamilovaní trumberové, rádobymarloweovský Rorschach a Comedian zastupují v podstatě onen typus superhrdinů se znatelně vyšší mírou brutality, ale i při sekání končetin jsou vedeni nezdolnou touhou páchat dobro a prosazovat spravedlnost drsnými férovými metodami. Mnohem lépe rozpad superhrdinské osobnosti demonstrují Veidt v alexandrovsky nelidském podání Matthew Goodea a zejména Dr. Manhattan, jehož myšlenkové pochody, zcizující monology a distanční ve-smírná moudra relativizují civilizaci více než cokoli jiného. Okénko třetí: antiutopistické vyznění a protest proti idealistické zásadě účel světí prostředky působí lehce naivně, stejně jako politické pozadí, do něhož jsou Watchmeni vsazeni. To tomu nikterak neubírá na zajímavosti Mooreových vizí. Okénko poslední: Hlavní otázka asi měla znít: Qui custodiet ipsos custodes? Ale na konci je spíš připomenuto, že Hominem te esse, memento. Těžko si představit něco beznadějnějšího.

P.S. Účastníkům naší "modré" debaty: pětkrát, jednou trojitý. ;)
127042
70% Prvních deset minut filmu bylo zábavně zmatených. Komiks jsem nikdy nedržela v ruce a měla načtenou pouze základní mytologii watchmenovského universa. Vedle seděl partner, který o Watchmenech nikdy v životě neslyšel. Okénko první: analýza superhdinského mýtu je výrazně zajímavější od Eca, adaptovaní Watchmeni nepřekračují limity komiksovosti, fascinující se mi jevil naznačený politický svět, ve kterém bipolarismus neskončil a mutoval na samou výspu jaderné války. (btw. letos se koná nějaký Nixon revival:) Okénko druhé: jediné dvě poutavé postavy jsou pro mě polobůh achilleovského druhu Adrian Veidt a diovský Dr. Manhattan, který se pohybuje napříč časem a prostorem a víří transcendentálno a modrý falus. Ti dva veskrze dobrosrdeční zamilovaní trumberové, rádobymarloweovský Rorschach a Comedian zastupují v podstatě onen typus superhrdinů se znatelně vyšší mírou brutality, ale i při sekání končetin jsou vedeni nezdolnou touhou páchat dobro a prosazovat spravedlnost drsnými férovými metodami. Mnohem lépe rozpad superhrdinské osobnosti demonstrují Veidt v alexandrovsky nelidském podání Matthew Goodea a zejména Dr. Manhattan, jehož myšlenkové pochody, zcizující monology a distanční ve-smírná moudra relativizují civilizaci více než cokoli jiného. Okénko třetí: antiutopistické vyznění a protest proti idealistické zásadě účel světí prostředky působí lehce naivně, stejně jako politické pozadí, do něhož jsou Watchmeni vsazeni. To tomu nikterak neubírá na zajímavosti Mooreových vizí. Okénko poslední: Hlavní otázka asi měla znít: Qui custodiet ipsos custodes? Ale na konci je spíš připomenuto, že Hominem te esse, memento. Těžko si představit něco beznadějnějšího. P.S. Účastníkům naší "modré" debaty: pětkrát, jednou trojitý. *;)*
0 0
nedotečný komiksem (což bych ale rád napravil) musím říct, že coby samostatný film dobré, úžasné postavy a poutavý děj, ale prostředek byl táááákhle nudný, bylo to moc dlouhé, naštěstí to celkem zachránil zajímavý konec...
126810
0 0
Ze začátku jsem byl naprosto nadšen, ale pak to tak nějak plynulo jako relativně nudnej film kdy se občas vyskytla zajímavá scéna nebo akce. Akce ve vězení byla sice skvělá, ale Rorschach se světlými chvilkami Sůvy film vážně neutáhnou. Ta skleněná podivnost byla taky celkem wtf, Manhattanův domov? 6*
126719
0 0
Komiksem dotcen teprve minuly tyden a totalne jim pohlcen jsem se dnes vydal do kina... Nechci se unavovat vypisovanim jake malickosti mi tam chybely, vadily, prebyvaly apod. Dohromady velmi silne a i kdyz 10* nedavam, ted udelam malou vyjimku. Ale mozna to casem srazim trochu dolu, jelikoz ted jsem jeste hodne plny zazitku8):+
126715
Komiksem dotcen teprve minuly tyden a totalne jim pohlcen jsem se dnes vydal do kina... Nechci se unavovat vypisovanim jake malickosti mi tam chybely, vadily, prebyvaly apod. Dohromady velmi silne a i kdyz 10* nedavam, ted udelam malou vyjimku. Ale mozna to casem srazim trochu dolu, jelikoz ted jsem jeste hodne plny zazitku*8)**:+*
0 0
no dobře, možná sem čekal trochu víc, ale i tak se mi to hodně líbilo, paradoxně můj nejoblíběnější charakter byl Adrian, the smartest man on earth, rozjezd byl sice pomalejší, ale rorsharch ve vězení a závěr všechno beze zbytku vynahradili. watchmen určitě vyčnívají nad ostatní komiksové adaptace (temného rytíře nepočítám), možná je o kvalitou předlohy, ale to je mi v tuhle chvíli celkem jedno... :+
126710
no dobře, možná sem čekal trochu víc, ale i tak se mi to hodně líbilo, paradoxně můj nejoblíběnější charakter byl Adrian, the smartest man on earth, rozjezd byl sice pomalejší, ale rorsharch ve vězení a závěr všechno beze zbytku vynahradili. watchmen určitě vyčnívají nad ostatní komiksové adaptace (temného rytíře nepočítám), možná je o kvalitou předlohy, ale to je mi v tuhle chvíli celkem jedno... *:+*
0 0

popik

Konecne jsem videl Watchmeny. Vysledek? NAREZ! Necekal jsem ze z toho budu az tak moc odvarenej, ale stalo se. Film cerpa ze silnyho deje predlohy a navic prihazuje perfektni Snyderovu praci s vizualem. Hlavne jsem rad ze se Snyder nezalekl tech kecu o nezfilmovatelnosti a proste ten film upravil tak aby byl stravitelnej i pro lidi kteri nemaj denne hlavu zaborenou v komiksech.
Drsnej Harry krizenej s drsnym psychopatem tak to je Roschach jasnej hnaci motor celyho filmu a jeho zaverecna scena no comment jasnej vrchol. Pokud k nekomu chtit spinoff tak prave k Roschachovi. Taky se mi dost pacila postava Suvy Patricka Wilsona ani nevim proc, mozna ze pri pohledu na jeho postavu se dostavila Supermanovska nostalgie a vzpominka na Clarka Kenta. Snad jedina vec co mi trochu skazila dojem z filmu byla ta digitalni kocka. Nic jdu utridit myslenky jsem totiz torchu mimo z te modre veci co jsem videl na platne......no vzdyt vi vite jake.(asi je to jen muj komplex):D
126618
Konecne jsem videl Watchmeny. Vysledek? NAREZ! Necekal jsem ze z toho budu az tak moc odvarenej, ale stalo se. Film cerpa ze silnyho deje predlohy a navic prihazuje perfektni Snyderovu praci s vizualem. Hlavne jsem rad ze se Snyder nezalekl tech kecu o nezfilmovatelnosti a proste ten film upravil tak aby byl stravitelnej i pro lidi kteri nemaj denne hlavu zaborenou v komiksech. Drsnej Harry krizenej s drsnym psychopatem tak to je Roschach jasnej hnaci motor celyho filmu a jeho zaverecna scena no comment jasnej vrchol. Pokud k nekomu chtit spinoff tak prave k Roschachovi. Taky se mi dost pacila postava Suvy Patricka Wilsona ani nevim proc, mozna ze pri pohledu na jeho postavu se dostavila Supermanovska nostalgie a vzpominka na Clarka Kenta. Snad jedina vec co mi trochu skazila dojem z filmu byla ta digitalni kocka. Nic jdu utridit myslenky jsem totiz torchu mimo z te modre veci co jsem videl na platne......no vzdyt vi vite jake.(asi je to jen muj komplex)*:D*
popik
0 0

Joe Black

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Jj, v komiksu tam je jakoby mimozemská obluda, která pokud se dobře pamatuju vyslala nějaké silné psychické vlny, které vyvolávaly děsivé obrazy (mimozemská invaze, zotročení lidstva atd.), které v určité blízkosti lidi zabily, trochu dál lidi zešíleli a ještě dál (nějakých těch tisíc kilometrů :) ) měli minimálně ošklivé noční můry. Každopádně hlavní je, že tam jde o sjednocení lidstva proti neznámému děsivému nepříteli, a ne o "Boží trest" jako ve filmu.
126579
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER Jj, v komiksu tam je jakoby mimozemská obluda, která pokud se dobře pamatuju vyslala nějaké silné psychické vlny, které vyvolávaly děsivé obrazy (mimozemská invaze, zotročení lidstva atd.), které v určité blízkosti lidi zabily, trochu dál lidi zešíleli a ještě dál (nějakých těch tisíc kilometrů *:)* ) měli minimálně ošklivé noční můry. Každopádně hlavní je, že tam jde o sjednocení lidstva proti neznámému děsivému nepříteli, a ne o "Boží trest" jako ve filmu.
Joe Black
0 0

Joe Black

SPOILER SPOILER SPOILER
Apokalypsa byla způsobena Adrianovou obrovskou nestvůrou s chapadly...takže místo toho, že by se to svádělo přímo na Dr. Manhatanna, tak to bylo sjednocení lidstva proti neznámé mimozemské ničivé síle...tak si to zhruba pamatuju. Navíc je v komixu další paralelní příběh a spousta odkazů na minulost postav.
126572
SPOILER SPOILER SPOILER Apokalypsa byla způsobena Adrianovou obrovskou nestvůrou s chapadly...takže místo toho, že by se to svádělo přímo na Dr. Manhatanna, tak to bylo sjednocení lidstva proti neznámé mimozemské ničivé síle...tak si to zhruba pamatuju. Navíc je v komixu další paralelní příběh a spousta odkazů na minulost postav.
Joe Black
0 0
Můžete mi stručně napsat, v čem se liší konec filmu a komixu? Bude v rozšířené verzi konec z komixu?
126570
0 0
Četl jsem komiks, viděl film. Když znám předlohu a každou kapku děje předem, tak mě pak adaptované filmy moc neberou. Tohle byl stejný případ. (Možná u knih je to jinak, ale komiks, který znám i obrazově zpaměti, o to větší nuda pak).
Zato přítelkyně, která k tomu filmu chovala předsudkový odpor od prvního traileru, byla celkem nadšená:)
126564
Četl jsem komiks, viděl film. Když znám předlohu a každou kapku děje předem, tak mě pak adaptované filmy moc neberou. Tohle byl stejný případ. (Možná u knih je to jinak, ale komiks, který znám i obrazově zpaměti, o to větší nuda pak). Zato přítelkyně, která k tomu filmu chovala předsudkový odpor od prvního traileru, byla celkem nadšená:)
0 0