Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Zběsilá Furiosa je největší propadák roku, kinaři nadále vyhlíží spásu


ikona
TedGeorge
anya taylor-joychris hemsworthchris prattemily bluntfreya allanfuriosagarfieldgeorge millerifjohn krasinskikaskadérkrálovství planeta opicmad maxryan goslingryan reynoldsšílený maxtržbywarner bros.
Furiosa s Anyou Taylor-Joy je kasovní tragédie a smutné filmové léto plné katastrofálních propadáků vrcholí.  

Se slzou v oku vzpomínám na minulý rok, kdy jsem po svátečním „Memorial“ víkendu na konci května komentoval rozpačité tržby předražené disneyovky Malá mořská víla. Třídenní americký otvírák 95 milionů byl ještě jakž takž slušný (byť na tehdejší poměry studia nijak zázračný), přičemž 68 mega ze zbytku světa jsem pokládal za kasovní zklamání. Kdybych tenkrát tušil, jaká bída nás potká o rok později, tak bych byl na Ariel mnohem hodnější.

Vlastně se nic moc nedělo, protože v kinech tenkrát pořád ještě úřadovali miliardový Super Mario a skoro miliardová rozlučka se Strážci Galaxie. Pojďme se teď posunout skoro do současnosti a vraťme se na okamžik k poslednímu kasovnímu reportu Civala, který kolega kvapně ukončil všeříkajícím gifem. Co tak strašného se událo poslední květnový víkend letos?

Furiosa minulý týden v Americe odstartovala za vyloženě tragických 26 milionů a při pohledu na aktuální propad o 59 % a dalších nuzných 10,7 mega ani po deseti dnech nepřekonala v USA páďo. Globálně jsme na 114 milionech a konečnou budou tak dvě kila, protože nadcházející premiéra v Číně režiséra George Millera a panikařící Warnery nespasí. Zoufalost je v souvislosti s kasovním vysvědčením ještě hodně slabé slovo.

Když už jsem zmínil moje kdysi oblíbené studio, tak jenom dodám, že Ságu Šíleného Maxe zafinancovali komplet (!) z vlastní kapsy. O profit ze svých předchozích hitů letošního roku, tedy druhé Duny a Godzilly x Konga, se však museli rozdělit s produkující asijskou filiálkou Legendary Pictures. Jinými slovy je nasnadě spekulovat, že snad vše, co ti střelci vydělali na dvou úspěšných filmech, padne na umazání obřích ztrát z ultra drahé (168 milionů jsou velmi rezervované odhady budgetu) Furiosy.

Pyrrhovo vítězství si tak připisuje spolehlivý Chris Pratt alias Garfield ve filmu. Větších ambicí zbavený a na jistotu zahraný animák o globálně populárním líném kocourovi zvládnul druhý víkend v amerických kinech vymňouknout 14 milionů a světe div se – ono to stačilo na prvenství. V USA jsme na necelých 52 milionech, v součtu se zbytkem světa potom na 150.

Garfield si může ještě gratulovat, že je obtěžkán rozpočtem „pouhých“ 60 mega a pár premiér (například Francie) ho ještě čeká, takže Sony tady rozhodně tratit nebude. Ale to snad studio ani nemohlo. Naznačit, že bude vlastně hit, se mi však při pohledu kolem jaksi vzpírá.

Ona ta Furiosa však tento víkend není v žebříčku ani druhá. Podle prvních odhadů ji přeskočil ještě John Krasinski se svými Imaginárními přáteli. Ti po slabém úvodním 34milionovém víkendu a následujícím propadu o polovinu alespoň poprvé klesají o pouhou třetinu a v USA se při pohledu na aktuálních 80 míčů bez problémů vydrápou (na rozdíl od zmiňovaného Garfielda) za kilo. Takže aspoň tady budu chválit? Ne.

Rozpočet je oproti chorobně žravému kocourovi takřka dvojnásobný (110 melounů) a ve zbytku světa není na fantasmagorii s Ryanem Reynoldsem, která až nápadně připomíná pixarovku Příšerky s.r.o., skoro nikdo zvědavý.

Jinak by se v globálu povedlo pokořit více než 138 mega. Pokud se v následujících týdnech nestane zázrak a Imaginární přátelé nezakončí svoji pouť kiny až někde u tří kil (nevěřím), tak Paramount může zapomenout na jakýkoliv zisk z kin.

Moment, něco tady nehraje, jistě si teď se mnou říkáte: „Posvítili jsme si na první tři pozice a všechno to jsou snímky, které se dočkaly premiéry již minulý, nebo dokonce předminulý víkend! To se na začátku června nic nového v kinech vážně neurodilo?“ Ale to víte, že ano. K novinkám nižší svítivosti se však dostaneme až v druhé polovině žebříčku.

Zatímco fakticky na den přesně před rokem se multiplexy po celém světě otřásly v základech, protože výborný animák Spider-Man: Napříč paralelními světy ztrojnásobil čísla předchozího dílu a fantastický americký otvírák 120 milionů ho nasměroval k necelým sedmi globálním kilům, letos jsme holt utřeli.

Vyprázdněný (za vším hledejte stávky herců a scenáristů) distribuční rozvrh nenašel žádný vyhlížený blockbuster, který by se dočkal premiéry v jindy vděčný červnový víkend. Třeba Twisters by sem sedli jako pr_del na hrnec, ale člověk nemůže mít všechno. Celkový součet víkendových tržeb se každopádně „vyšplhal“ na tragických 67 milionů. To je o 67 (čtete správně) procent horší výsledek než v loni. Hollywood je vážně zralý na ručník. Proboha.

Ne všichni však roní slzy. Nebýt bezčasí v kinech, těžko by Království Planeta opic na bramborové pozici byl takový kasovní držák. Když za první víkend padlo globálních 130+ míčů, nevypadalo to zrovna růžově. Opičáci neměli v záloze žádný větší trh, protože se startovalo úplně všude najednou. Jenomže už druhý týden měla Freya Allan a spol. na kontě 237 mega, ten následující 297 a nyní jsme dokonce na 337.

V Americe totiž padlo dalších 8,8 melounů (pokles o třetinu), ve světě potom 15 (tady se klesalo dokonce o pouhých 28 %). Takže celková čtyři kila jsou překvapivě pořád ve hře. Kdyby Čína stejně jako v případě předchozích dílů režiséra Matta Reevese naservírovala více než kilo, mohlo Království klidně pokukovat po půl miliardě. Jenomže na kdyby se nehraje, v miliardové zemi se Opice horko těžko doplazily na 25 kulatých a osud možných sequelů z dílny Wese Balla je pořád více než nejistý.

Pětku odbydu starým známým Kaskadérem. Zaláskovaní Ryan Gosling a Emily Blunt sice poslední týdny zachraňují, co mohou, ale pořád to nestačí. Globálních 159 mega je pro biják s podobným rozpočtem zoufale málo a naděje, že Čína s Japonskem v následujících týdnech vyženou sympatický film Davida Leitche někam ke čtvrt miliardě, je podle mě mizivá. Nebýt zmiňované Furiosy, tak mluvíme o největším dosavadním kasovním propadáku roku. Bohužel.

Na šestce už ale musí být nějaká novinka, ne? Kdepak, tady si dává dostaveníčko starý známý zapovězený režisér Renny Harlin, kterého před pár dekádami pomyslně vyhodili dveřmi z Hollywoodu a on se teď s pomocí prequelu Oni (vzpomínáte ještě na Liv Tyler se Scottem Speedmanem?) vrací oknem.

Cizinci: Kapitola 1 se po 12milionovém odpichu k radosti distribuujících Lionsgateů drží v kinech zuby nehty a čerstvě mají na kontě již více než 28 milionů. Asi nic lépe nedokumentuje letošní bídu v kinech než informace, že vzhledem k nízkému rozpočtu cca 8 mega prozatím hovoříme o nejúspěšnějším letošním hororu.

Haikyuu!! The Dumpster Battle. Ne, to není anonymní výkřik z davu reagující na otřesné kasovní výsledky většiny letošních filmů v kinech. To jenom zámořský popularizátor japonských hitů Crunchyroll vyhrabal další orientální export a výsledkem je nic moc 3,5 mega z více než tisícovky kin. Stačí to na sedmé místo.

Volejbalová anime má naštěstí pro producenty už více než vyděláno v domovském Japonsku (69 melounů), takže slabší americké přilepšení nejspíše projde. Jenom mimochodem – pokud se po nočním pondělním zpřesnění tržeb nic nezmění, tak mluvíme o "nejmocnější" novince v amerických kinech za poslední víkend. Není třeba nic dodávat.

Co osmý plac? Další novinka. Originální a chválený slasher natočený z vlastního pohledu In a Violent Nature trhnul za první víkendu v Americe dva miliony a nějaké drobné. Vzhledem k tomu, že sympatický kanadský pokus o rozčeření žánrových vod stál podle mého názoru méně peněz než Rimsym prožité peklo Princezna na hrášku (tu mimochodem z části zafinancovali také Kanaďané!), nabízí se tržby pochválit. Ve vzduchu však visí otázka, kolik stálo nezávislého distributora IFC uvedení do více než 1400 kin.

Pořád nekončíme. Na devítce se představuje Ezra. Ne, není to dokument mapující cestu jednoho hollywoodského herce do zapomnění (a kdo ví, jestli ne i do vězení). Jde o hřejivé drama s Bobbym Canavalem, jeho manželkou Rose Byrne a Robertem De Nirem, v němž stand-up komik Bobby vychovává autistického syna a hádá se při tom s tatínkem Bobem. Více než tisíc kin a více než milion dolarů tržeb naznačuje více než zklamání pro distributory.

Pouze pro pořádek zmíním desáté místo, kde jsou staří známí nezbedové z Angel Studios. Ty po celém světě proslavila rádoby zásadní a elity obviňující naháněná pedofilů alias Sound of Freedom. Tentokrát zkouší studio štěstí s inspirativní biografií Sight.

Jak už napovídá název, půjde o vrácení zraku jedné holčičce, které pomohla víra, modlitby a talentovaný čínský oftalmolog v Americe. Po deseti dnech od premiéry se plácáme někde u šesti milionů dolarů, takže provar. Už ani na ty laciné křesťanské rychlokvašky se v zámoří nechodí.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde.

Ve čtvrtek zamíří do kin po celém světě čtyřka Mizerů s podtitulem Na život a na smrt. Pokud hláškující Will Smith a přikulující Martin Lawrence po úspěšné trojce zklamou, tak už kinům asi vážně nebude pomoci. Web BoxOfficeMojo sice ještě láká na premiéru wickovské Balleriny, ale to jim někdo jenom zapomněl říct, že zabijácká Ana de Armas byla o rok odložena. Jak jinak.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (108)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace