Diskuze k článku Zabiják: Recenze

reaguje na: REBELKA

Ta dívka

Záběr, z nemocnice ... je jeho duše, už se to víckrát nestane, to ti slibuju.
A ona " nic jsem jim neřekla, byl bys na mě pyšný"
A závěr kafe na pláži v Karibiku, silnější než před tím, Tik Tok ve tváři
889062
Záběr, z nemocnice ... je jeho duše, už se to víckrát nestane, to ti slibuju. A ona " nic jsem jim neřekla, byl bys na mě pyšný" A závěr kafe na pláži v Karibiku, silnější než před tím, Tik Tok ve tváři
Ta dívka
889061
0 -1
reaguje na: REBELKA

Ten film má hlubiny, které nikdo nevidí.

A jeho monolog je o všem, prostě ho chce vidět víckrát
889061
889060
1 -1
reagují: REBELKA

Mistr David

Já se Na to tak těšila .... nádhera......a i dík patří za krásnou kritiku ♥️ díky
889060
Mistr David
2 -1
reagují: REBELKA
hraje si to na neco vic nez je a to je kamen urazu. Zadne poslani nebo neco takoveho tu neni. Je tu jen nuda doplnena zajimavymi scenami, ktere zvladaji dotahnout film do prumeru
887327
3 -1
Hate je přehnaný. Nudit se u toho nedá a chyby člověk vidí, tam kde nejsou nebo je to tvůrčí záměr. Jenom je to jaksi zbytečný film a na Finchera hrozně málo. Chceme od něj víc nebo ne? Za rok si na to nikdo nevzpomene a Netflix to bude mít v nabídce hodně uklizené. Produkční hodnotu to žádnou nemá. Nemělo to stát víc než 25. 6-7/10
887229
1 -3

7/10

Po nepřesvědčivém úkroku stranou v podobě mdlého Manka rozhodně krok správným směrem, byť bez pár zakopnutí se to ani tentokrát neobešlo. Znovu na vrchol se tady Fincher sice nevyškrábal, ale návrat zpět do formy to je.

Předlohu neznám, takže těžko soudit, nakolik je zakopaný pes už tam a nakolik to způsobil až Walker, potažmo sám Fincher, ale žabičkou na prameni je v tomto případě především scénář. Notně ohraná premisa po příběhové stránce nepřináší vůbec nic nového (kolik takových hitmanovských práciček, které se z nějakého důvodu zvrtnou a dotyčný čistič je nucen vydat se na útěk a nakonec se obrátit proti svým chlebodárcům, už tady bylo?) a celé procedurální vyprávění zaujme snad jen tím, že je "tarantinovsky" rozdělené na kapitoly.

Na jednu stranu je osvěžující, že klišovité "leonovské" pravidlo (ženy a děti ne) tentokrát neplatí, na druhou stranu je tím hlavní postava zbavena i těch nejmenších známek sympatie, které by u diváka mohla vzbuzovat. Zvláště, když neustálé vnitřní monology zdejšího čističe, které asi měly pomoci rozvinout/prohloubit jeho charakter/motivace, po čase působí jen jako otravné psycho bláboly. Což zase souvisí se zvláštním kontrastem mezi duchaplnými promluvami a nesmyslným konáním hlavní postavy a několika nelogickými podivnostmi v ději. Díky čemuž pak ani samotné finále nemá takovou emocionální sílu, jakou by si zasloužilo (stran rozuzlení zápletky a osudu protistrany).

Přesto však pozitiva převažují. Produkční hodnoty jsou, jako tradičně u Finchera, na špičkové úrovni. Fassbender je v hlavní roli chladně kalkulujícího sociopata/psychopata přesný, Swinton dokáže zaujmout i na omezeném prostoru a ani hromotluk Baker (alias Sauron:)) se ve filmu neztratí, byť v něm stráví ještě méně času. Fincher svým analyticky odtažitým přístupem a za pomocí zajímavě ambientního OST dodává filmu specifickou, v některých scénách až téměř hypnotickou, atmosféru. Z filmu vyčnívají obě scény konfrontace s konkurenčními zabijáky, přičemž každá jiným způsobem, respektive formou. Bitka svým fyzickým pojetím a práci s kamerou, rozhovor pak svým důrazem na psychologii a lehce humorným podáním. Škoda, že tady nevyšlo kino, divácký zážitek by to asi ještě trochu nakoplo.
886942
Po nepřesvědčivém úkroku stranou v podobě mdlého Manka rozhodně krok správným směrem, byť bez pár zakopnutí se to ani tentokrát neobešlo. Znovu na vrchol se tady Fincher sice nevyškrábal, ale návrat zpět do formy to je.   Předlohu neznám, takže těžko soudit, nakolik je zakopaný pes už tam a nakolik to způsobil až Walker, potažmo sám Fincher, ale žabičkou na prameni je v tomto případě především scénář. Notně ohraná premisa po příběhové stránce nepřináší vůbec nic nového (kolik takových hitmanovských práciček, které se z nějakého důvodu zvrtnou a dotyčný čistič je nucen vydat se na útěk a nakonec se obrátit proti svým chlebodárcům, už tady bylo?) a celé procedurální vyprávění zaujme snad jen tím, že je "tarantinovsky" rozdělené na kapitoly.   Na jednu stranu je osvěžující, že klišovité "leonovské" pravidlo [spoiler](ženy a děti ne)[/spoiler] tentokrát neplatí, na druhou stranu je tím hlavní postava zbavena i těch nejmenších známek sympatie, které by u diváka mohla vzbuzovat. Zvláště, když neustálé vnitřní monology zdejšího čističe, které asi měly pomoci rozvinout/prohloubit jeho charakter/motivace, po čase působí jen jako otravné psycho bláboly. Což zase souvisí se zvláštním kontrastem mezi duchaplnými promluvami a nesmyslným konáním hlavní postavy a několika nelogickými podivnostmi v ději. Díky čemuž pak ani samotné finále nemá takovou emocionální sílu, jakou by si zasloužilo [spoiler](stran rozuzlení zápletky a osudu protistrany)[/spoiler].   Přesto však pozitiva převažují. Produkční hodnoty jsou, jako tradičně u Finchera, na špičkové úrovni. Fassbender je v hlavní roli chladně kalkulujícího sociopata/psychopata přesný, Swinton dokáže zaujmout i na omezeném prostoru a ani hromotluk Baker (alias Sauron*:)*) se ve filmu neztratí, byť v něm stráví ještě méně času. Fincher svým analyticky odtažitým přístupem a za pomocí zajímavě ambientního OST dodává filmu specifickou, v některých scénách až téměř hypnotickou, atmosféru. Z filmu vyčnívají obě scény [spoiler]konfrontace s konkurenčními zabijáky[/spoiler], přičemž každá jiným způsobem, respektive formou. [spoiler]Bitka[/spoiler] svým fyzickým pojetím a práci s kamerou, [spoiler]rozhovor[/spoiler] pak svým důrazem na psychologii a lehce humorným podáním. Škoda, že tady nevyšlo kino, divácký zážitek by to asi ještě trochu nakoplo.
7/10
1 -1
Fantasticky napsaná recenze, díky!
886857
Fantasticky napsaná recenze, díky!
1 0
reaguje na: Slamak1
Skor original Sakala bez Bruca Willsa:D
886831
Skor original Sakala bez Bruca Willsa*:D*
886826
1 0
Mně to pekelně připomíná Šakala s Brucem Willisem
886826
0 0
reagují: pepo
Úvodných cca 25 minút som bol nadšený, potom so smenou prostredia sa vytratila aj atmosféra a išlo to dole, nakoniec celkom fajn 7/10 ale musím uznať že nelogickostí tam bolo až až..a slovo satira mi teda pri sledovaní nenapadlo :D. Inak ten vizuál na Bahamách len mne prišiel otrasný?
886810
Úvodných cca 25 minút som bol nadšený, potom so smenou prostredia sa vytratila aj atmosféra a išlo to dole, nakoniec celkom fajn 7/10 ale musím uznať že nelogickostí tam bolo až až..a slovo satira mi teda pri sledovaní nenapadlo *:D*. Inak ten vizuál na Bahamách len mne prišiel otrasný?
1 -1
"rozkousat ruku, co ho krmí" krásně nenápadná reference na The Hand That Feeds od NIN
886802
3 0
reaguje na: MeaCulpa
Rozpočet $175m?

No dopr. :D Tipoval jsem půlku.
886771
Rozpočet $175m? No dopr. *:D* Tipoval jsem půlku.
886764
2 -1
Jenom teda odbocka k vybornymu Mindhunterovi. Nikdo me nevymluvi, ze to nehavarovalo primarne na Fincherovi. Neverim, ze kdyby prisel s dealem, ze Killera udela za 115 a k tomu mu odklepnou dalsi dve sezony po 30, ze by na to Netflix nekyvnul. Pritom oboji by se tyhle penize dalo uplne v klidu udelat tech 175 na tom filmu proste (podobne jako na Scorsesem 200+) neni videt. Akorat tihle top tvurci uz zapomneli tocit levne
886764
7 -4
reagují: Memphis
Bylo to fajn.
Úplně pohodových 7/10.
Každopádně rozpočet slušně prepaleny.
A to netflix prska, že by další série mindhunter byla hodně drahá :)
886750
Bylo to fajn. Úplně pohodových 7/10. Každopádně rozpočet slušně prepaleny. A to netflix prska, že by další série mindhunter byla hodně drahá *:)*
0 0
reaguje na: pepo
V jejich filmografii by to samozrejme byl nadprumerny film v te Fincherove je to trapas ktery za rok bude 62% na csfd.

Fincher si podle me usetril ohromny kasovni pruser, tohle by se ani nepriblizilo tomu 175 budgetu, ktery na tom teda vubec neni videt
886746
V jejich filmografii by to samozrejme byl nadprumerny film v te Fincherove je to trapas ktery za rok bude 62% na csfd. Fincher si podle me usetril ohromny kasovni pruser, tohle by se ani nepriblizilo tomu 175 budgetu, ktery na tom teda vubec neni videt
886740
5 -4
reaguje na: MeaCulpa
Co by som dal za podobne kvalitny film od Harlina s Cagom...
886740
886739
1 0
reagují: MeaCulpa
Presne kdyz to reziruje Fincher tak to prece musi byt zamer, satira hra z divakem a podobny kecy. Pritom je to jen nabubrela, krasne natocena polo sracka, kterou kdyby tocil treba Harlin s Cagem, tak to o ni vsichni napisou.

Realita je takova, ze ten scenar je proste shit a s Netflixem sel Fincher do totalniho prumeru. Mank neobstoji, tohle taky ne a posledni dobry film udelal pred 10 lety (pricemz velkou miru na Zmizele i Muzich maji excelentni predlohy). Proste si toci pro sebe ten remeslne cisty, precizni styl, ale doby genia Finchera jsou uz davno pryc. Na to uz je prilis do sebe a sveho stylu zahledeny tvurce jako Burton, Mann nebo Lee
886739
Presne kdyz to reziruje Fincher tak to prece musi byt zamer, satira hra z divakem a podobny kecy. Pritom je to jen nabubrela, krasne natocena polo sracka, kterou kdyby tocil treba Harlin s Cagem, tak to o ni vsichni napisou. Realita je takova, ze ten scenar je proste shit a s Netflixem sel Fincher do totalniho prumeru. Mank neobstoji, tohle taky ne a posledni dobry film udelal pred 10 lety (pricemz velkou miru na Zmizele i Muzich maji excelentni predlohy). Proste si toci pro sebe ten remeslne cisty, precizni styl, ale doby genia Finchera jsou uz davno pryc. Na to uz je prilis do sebe a sveho stylu zahledeny tvurce jako Burton, Mann nebo Lee
11 -7
reagují: pepo
reaguje na: Gonzi
8)8)8) Takže pepo > Fincher. Už nikdy nezaspím:D:D:D
886734
*8)**8)**8)* Takže pepo > Fincher. Už nikdy nezaspím*:D**:D**:D*
886705
2 -1
reaguje na: Gonzi
Fakt mi připadá, že v tom někteří hledají něco, co tam není, jen kvůli tomu, že to režíroval Fincher. Chápu to, od takového esa v branži jsem taky čekal víc.

Záměrný kontrast mezi tím, co si o sobě myslí a tím, jak špatný ve skutečnosti je, prostě nedává smysl. Jak totiž píše dreamy, kdyby to skutečně byl záměr, proč by z něj byl každý tak moc posraný, proč by měl tolik skladů po celých státech, proč by byl tak extrémně prachatý a proč by proboha některé vedlejší postavy tvrdily, že je skvělý v tom, všechno narafičit tak, aby to vypadalo jako nehoda.

Faktem tak zůstává, že je to prostě jen perfektně zrežírovaný blábol.
886733
Fakt mi připadá, že v tom někteří hledají něco, co tam není, jen kvůli tomu, že to režíroval Fincher. Chápu to, od takového esa v branži jsem taky čekal víc. Záměrný kontrast mezi tím, co si o sobě myslí a tím, jak špatný ve skutečnosti je, prostě nedává smysl. Jak totiž píše dreamy, [spoiler]kdyby to skutečně byl záměr, proč by z něj byl každý tak moc posraný, proč by měl tolik skladů po celých státech, proč by byl tak extrémně prachatý a proč by proboha některé vedlejší postavy tvrdily, že je skvělý v tom, všechno narafičit tak, aby to vypadalo jako nehoda.[/spoiler]  Faktem tak zůstává, že je to prostě jen perfektně zrežírovaný blábol.
886729
9 -5
reaguje na: Gonzi
to že je to Fincheruv záměr, kterej ale vůbec nefunguje, tomu nedává body k dobru ne
tak bud ten motiv Frank Drebin si to dává levou zadní ani neví jak zpracuju do nějaké formy, kterou nebudu tříštit scénama, kde má killer nekonečno idendit, 6 mega skladů co by zaviděl John Wick a pověst neomylného profíka co pak kvůli otiskům nevrátí tužku uřednici aby ji hodil o pár metrů vedle pod kamerama do koše
On to není ani satira film, komedie ani assasin film.. je to od všeho něco a ve finále to je prostě jen debilní
886731
to že je to Fincheruv záměr, kterej ale vůbec nefunguje, tomu nedává body k dobru ne tak bud ten motiv [spoiler]Frank Drebin si to dává levou zadní ani neví jak zpracuju do nějaké formy, kterou nebudu tříštit scénama, kde má killer nekonečno idendit, 6 mega skladů co by zaviděl John Wick a pověst neomylného profíka co pak kvůli otiskům nevrátí tužku uřednici aby ji hodil o pár metrů vedle pod kamerama do koše[/spoiler] On to není ani satira film, komedie ani assasin film.. je to od všeho něco a ve finále to je prostě jen debilní
886729
9 -4