Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Barberheimer dál vládne českým kinům. Novinky se ale taky neztratily


ikona
Thomas
barbenheimerbarbiekinomaniakmegnikdy neříkej nikdyoppenheimertržbyželvy ninja
Dobré filmy a hnusné počasí donutily vyrazit do kin davy 

Tomáš Vyskočil alias Thomas z webu Kinomaniak je odborník na tržby domácích filmů. A každý týden vám o nich bude psát na MovieZone. 

Takové žně naposledy zažila kina o Vánocích před covidem. Kombinace starších megahitů Barbie a Oppenheimer, různorodé skupiny solidních novinek a ošklivého počasí přinesla skvělá individuální i celková čísla.

Na filmy TOP 20 dorazilo během propršeného víkendu více než 317 tisíc diváků, naposledy se takto masivně chodilo do kina na konci roku 2019. Od té doby byl pouze jeden víkend silnější, a to když loni na jaře přišel filmový Vyšehrad. Tento víkend skvělá čísla hnalo hned několik filmů.

Třetí víkend po sobě vede duo Barbie a Oppenheimer, které jen s minimálními poklesy suverénně dál láká nejvíce zájemců. Barbie si o třetím víkendu připisuje 84 tisíc diváků, což ji drží v TOP 10 třetích víkendů české historie, podle průběžného tempa by se skoro vešla i do TOP 5! S celkovou návštěvností 441 tisíc diváků je jen kousek od prvního místa letošního žebříčku a nejpozději zítra odsune Strážce Galaxie 3 na druhou pozici. A bude zajímavé sledovat, zda tam nejnovější marvelovka vydrží, protože zespodu pro změnu útočí Oppenheimer. Ten po větším propadu během druhého víkendu nasadil rychlejší tempo než Barbie a nejen na pražské Floře v IMAXu má stále vyprodáno. Zatím je to 323 tisíc diváků, na tržby už je to letošní trojka, na diváky zatím čtyřka. Kde je strop? U podobných trvalek se hůře odhaduje, Barbie má půl milión jasný a vůbec není vyloučeno, aby šla ve stopách druhého Top Gunu, který se systematicky probojoval až k 800 tisícům. U Oppenheimera bude zřejmě limit nižší, uvidíme, jak se budou vyvíjet čísla po překonání půl miliónu diváků.

V patách vedoucí dvojice byla hned trojice silných novinek. Ty by za normálních okolností, tedy v ospalé druhé polovině léta, klidně opanovaly medailové příčky, tentokrát se ovšem musely spokojit jen s pozicí v TOP 5. Nejlépe si vedla slovensko-česká novinka Nikdy neříkej nikdy - 47 tisíc diváků za první čtyři dny plus další 2 tisíce za předpremiéry. Skoro stejně hezký start mělo letos i Přání k narozeninám, nicméně to na rozdíl od lokálních tradic dokázalo svůj start zatím “jen” zpětinásobit. Jestli by Nikdy neříkej nikdy také dosáhlo 200 tisíc, byl by to rozhodně nadprůměrný úspěch pro skoro domácí produkci, která zatím na svůj větší úspěch během léta čeká. Dvě slova jako klíč propadla po prvním víkendu o polovinu a na magickou hranici 100 tisíc je to hodně daleko. Čest tak musí v letních kinech zachraňovat Jirka Langmajer a jeho Ostrov. Přestože už je na Netflixu, tak dál kroutí už 21. víkend v TOP 20.

Čtvrtou příčku o víkendu pro sebe urvaly nové Želvy Ninja. Tato série má u nás už několik generací solidní pověst, a proto už její čtvrtý restart za posledních 35 let startuje se solidními čísly. 24 tisíc diváků není tak dravé jako poslední verze z produkce Michaela Baye, ani to není mánie jako ta zcela první z roku 1990, nicméně své diváky evidentně stále má. A protože už tolik netáhne Super Mario Bros (19. příčka) či animovaný Spider-Man (13. příčka), bude po zbytek léta slušnou náhradou pro dospívající prcky. Přerostlé želvy jen o fous porazily přerostlé žraloky, druhý Meg startuje podobně jako jednička před pěti lety zhruba s 22 tisíci diváky. Pro obě dvě hollywoodské novinky je strop někde v rozsahu 75 až 100 tisíc, o výdrži v dalších týdnech rozhodne počasí či zájem o podobné novinky. Gran Tourismo a Blue Beetle už si brousí zbraně.

Do TOP 20 nakoukly ještě další dvě novinky: australský horor Mluv se mnou přilákal necelých 5 tisíc lidí, což je i na horor málo a mělo to jen efekt, že sebral trochu vítr trojce ze série Insidious, která během léta sbírala hororové fanoušky jako letos ještě nikdo. Poslední novinka není úplně novinka - první Rambo se v našich kinech objevil poprvé v roce 1991 a tenkrát nasbíral více než půl miliónů diváků. Aktuální tisícovka tak toho v celkových číslech moc nezmění, ale pro fanoušky, kteří původní trilogii nemají aktuálně šanci vidět nikde online, je to hezká odměna vidět akční legendu na velkém plátně.

Ve zbytku žebříčku se jen potvrdil trend posledních týdnů - Mezi živly se dál nenápadně posunuje z kategorie “propadák a zklamání” přes “OK, tak se to zaplatí” až do “možná to bude i hitovka”. 200 tisíc diváků pokořil také i pátý Indiana Jones, který jede na podobné vlně a v našich končinách jsou oba dva filmy už na dostřel jinak celosvětově velmi úspěšného animovaného Spider-Mana. Naopak stejně jako ve zbytku světa, i u nás má Tom Cruise a jeho Mission Impossible čísla za očekáváním. Zatím to stále ještě není 100 tisíc diváků a v celé sérii se pohybuje v šedém středu. Nejvíce strašidelné výsledky a strašidelný propad po prvním víkendu má jinak Strašidelný dům, který je zralý o nejbližším víkendu na ručník a stažení z kin s čísly okolo 20 až 30 tisíc v úhrnu.

Kompletní žebříček tržeb zde

O nadcházejícím víkendu se budou do žebříčku tlačit čtyři novinky - nejméně šance mají francouzská komedie Nevinný a laciný horor Pavučina. Naopak adaptace počítačové hry Gran Turismo by mělo promluvit do pozic na první pětce, černým koněm je česká novinka #annaismissing. Vedoucí pozice bude zřejmě stále držet Barberheimer. 

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace