První dojmy: Hvězdné Ghosted

ana de armasapple tv+chris evansdexter fletcherghostedprvní dojmy
Je novinka Chrise Evanse a Any de Armas opravdu takovým peklem, jak naznačovaly zahraniční recenze?

Ghosted mělo na to být streamovacím hitem jara. Před kamerou to mělo pořádně jiskřit mezi Chrisem Evansem a Anou de Armas, zručný režisér Dexter Fletcher (Rocketman, Orel Eddie) měl zajistit poctivé řemeslo a Apple TV+ bylo doteď známé tím, že na rozdíl od Netflixu si své počiny jakž takž hlídá. Jenže po rozporuplném traileru přišly neveselé zahraniční reakce a my se začali v redakci výsledku čím dál více bát. Byl nakonec někdo z nás spokojený, nebo jsme se také zařadili na negativní stranu barikády?

Jak to vidí Mr. Hlad:

Takhle nějak budou podle mě vypadat filmy natočené s pomocí umělé inteligence. Budou v nich hrát slavní a atraktivní lidé bez ohledu na to, jestli jsou pro ně role vhodné. Budou se odehrávat v atraktivních lokacích, v nichž ale nic moc atraktivního nebude. Budou tak akorát vtipné, tak akorát akční, a tak akorát romantické, aby se líbily všem a díky tomu se nakonec nebudou moc líbit nikomu.

Ghosted je film, u kterého jen těžko hledám něco, co bych mohl pochválit. Ve svých nejsilnějších momentech je „docela OK“ a těch silných momentů moc není. Dexter Fletcher nedokáže za celou dobu vymyslet jedinou zajímavou akční scénu, trikově se mu Ghosted rozpadá pod rukama a herecká chemie mezi Evansem a de Armas je naprosto nulová. Možná i proto, že on hraje vocasa a jí ta role vážně nesedí. Celé to vypadá levně, líně a odflákle. A není moc důvodů ztrácet s tím čas.

Jak to vidí Imf:

Na jednu stranu se na podobný ústřel dá snadno zapomenout, na tu druhou budu ještě dlouho přemýšlet nad tím, co všechno se tu polámalo. Nulová chemie, mizerný scénář, úvodní rozehrávačka úmorná, akce s godlike Aničkou to sice na chvilku trochu nakopne, ale dialogy pořád drhnou a solidní akce – ze které ovšem crčí green screen na všechny strany – už nic nespasí. Je k neuvěření, jak v mnoha ohledech talentovaní lidé (scenáristi, režisér, herci), můžou dohromady vyprodukovat tak podměrečnou věc, která vypadá nezrale na první i druhý pohled.

Ghosted má hloubku třicetisekundové Super Bowl reklamy s přepáleným rozpočtem i cameo roličkami… banálního nápadu, který nikdo nezvládnul rozepsat… a rozhodně by to šlo, protože podobných pokusů už pár bylo. Ok, možná jen jeden – Zatím spolu, zatím živí ten film připomíná až nebezpečně často. Jenže Cruise a Diaz hláškovali, ten jejich bondovský flair a screwballové špičkování tam vlastně trochu bylo. Tady je obojí o level, dva níž, navíc obsazené proti typu. Škoda, přeškoda. Takových filmů se schválí hrozně málo, streameři se jich zatím nebojí, i když po Gray Manovi, Red Notice a tomhle asi začnou. A my jako diváci na tom budeme jednoznačně tratit.

Jak to vidí Spooner:

Uff. I po mizerném traileru jsem doufal, že z Ghosted vyleze režisér Dexter Fletcher se ctí a přeci jen nám přinese v rámci mezí solidní akční romantiku. No, nestalo se a já pořád nemůžu uvěřit tomu, co všechno se tu pokazilo. Prvních 20 minut vypadá jak odpudivá romantika z produkce Hallmarku, kde dialogy ani nedávají příliš smysl. Když se pak posléze rozjede zápletka, začne to být trochu svižnější, totální nuda a šeď ovšem prakticky ani na vteřinu nezmizí. Snímek je unylý, bez života či jakéhokoliv tvůrčího zápalu, hlášky ani povedený humor se tu prakticky nevyskytují (camea na hranici trapnosti „vládnou“) a celé to působí dojmem, že to byla pro Fletchera povinná zakázka, aby si po ní mohl za odměnu natočit nějaký svůj vysněný projekt. A stejně jako diváky ho to vůbec nebavilo.

O chemii mezi Anou de Armas a Chrisem Evansem tu pak nemůže být ani řeč. Oba totiž mojí dost problémů s tím uhrát své šíleně napsané postavy a na budování vzájemného pouta nemají moc času. A ani ta první část se jim moc nedaří. Ana sice zvládá akci, v romantické části ovšem působí jako začínající herečka, co poprvé stojí před kamerou. A Evans hraje tak nesympatického a toxického idiota, až vlastně nebudete tušit, proč takovému blbci máte fandit. Jediný Adrien Brody pak nejspíš pochopil, jaké kravině se to upsal a jeho karikatura záporáka je jakž takž fajn a akce má i přes odpudivé digitální křoví pár solidních nápadů. Jinak je ovšem Ghosted žánrovou marností, kterou bych čekal spíš na Netflixu než na Applu.

Jak to vidí do_Od:

Ačkoliv tento názor v redakci není moc populární, budu si dál stát za tím, že trailer na romantickou komedii Ghosted byl velmi, velmi fajn. Nicméně když začaly na film vycházet první dost negativní reakce, i já celkem zpozorněl. Fakt mohla na papíře takhle silná sestava natočit až takhle tragický film? Inu, jak se to vezme. Jestliže někdo Ghosted zapne s pocitem, že ho čeká romantický John Wick, bude odcházet šeredně zklamán. Jestli od Ghosted chcete šmrncovní, ironickou a místy lehce akční stylovku à la Mr. & Mrs. Smith – věřte mi, budete taky dost zklamaní. Pokud vám to je ale jedno a zajímá vás jen dementní laškování mezi sympaťákem Evansem a zcela nehodící se, přesto však nekonečně roztomilou, Armas, pak vám hrozí, že si to možná i mírně užijete.

Přidejte skvělého Brodyho jako naprosto cílenou karikaturu bondovských záporáků, béčkovou akci, která je ale pořád lepší jak v Gray Manovi, pár (dost za rohem) cameo překvápek a v neposlední řadě až pozoruhodně toxický scénář, který jestli tvůrci mysleli vážně, je to dost smutné, pokud to ale brali jako nadsázku, tak je to přesně můj typ humoru a já se několikrát nachytal s připitomělým úsměvem na tváři, a máte tu zkrátka náběh buď na solidní bolehlav, nebo v mém případně aspoň ušmudlané guilty pleasure. Chtěl jsem ale rozhodně víc.

Jak to vidí Cival:

Důvěrně známý „the-gray-man-effect“ v tom nejbolavějším slova smyslu. Generické až na půdu, takže i když z toho prachy stříkají, udržet pozornost je sakra těžké. Nad exotickými kulisami zase vládnou nepěkné digitální orgie, takže i ty nejvelkolepější akční scény, resp. pokusy o ně, vypadají stejně tak umělohmotně, jako make-upem přepatlaná tvář Chrise Evanse.

Captain America ve výslužbě i Ana de Armas se sice alespoň trochu snaží, banálně splácaný a logikou nepolíbený scénář, se všemi těmi nezajímavými dramatickými zvraty, rádoby jiskřivými dialogy i pokusy o humor nedovolí napojit se jakkoliv na postavy a nevidět cokoliv jiného než jen promarněný potenciál. Tudy ne, přátelé. Všechny ty předsudky o předražených popcornech pro stream, které jsou odfláklé, nedotažené, digitálně hnusné a zapomenutelné po první sekundě titulků tu platí úplně stejně jako u Gray Mana nebo Red Notice. Achjo. Trapná megahvězdná camea jsou jen bolavým bonusem...

Recenzi čekejte v nejbližších dnech.