Diskuze k článku Sirotek: První oběť: Recenze

Jako bys ho neznal, do artovek se kope a podprůměrný kraviny se vychvalují
838763
838647
1 -4

4/10 … bída

Jsem zvyklej, že bývá Hlad přísnej se svým hodnocením. Proto mě hodně překvapilo, když téhlé srágoře dal 6/10 ….
Jednička fungovala, protože hlavní představitelka skutečně vypadala jako dítě. Ale tady člověk kouká na ženu a dítě nepřipomíná ani smykem. Logika celýho filmu šla někam do kopru ihned na začátku. Pak jsem to koukal už jenom ze srtevačnosti...závěr byl úplný wtf.
838647
Jsem zvyklej, že bývá Hlad přísnej se svým hodnocením. Proto mě hodně překvapilo, když téhlé srágoře dal 6/10 …. Jednička fungovala, protože hlavní představitelka skutečně vypadala jako dítě. Ale tady člověk kouká na ženu a dítě nepřipomíná ani smykem. Logika celýho filmu šla někam do kopru ihned na začátku. Pak jsem to koukal už jenom ze srtevačnosti...závěr byl úplný wtf.
4/10 … bída
1 -2
reagují: Bospor
Nebylo to zlé, ale narozdíl od prvního dílu na to velmi rychle zapomenu. Logika šla pryč, už jen to, že ženská někoho napadne v ateliéru a v další scéně ji v klidu nechají zametat u východu z budovy
Kdyby ten film nikdy nevznikl, nic by se nestalo.
838550
Nebylo to zlé, ale narozdíl od prvního dílu na to velmi rychle zapomenu. Logika šla pryč, už jen to, [spoiler]že ženská někoho napadne v ateliéru a v další scéně ji v klidu nechají zametat u východu z budovy[/spoiler] Kdyby ten film nikdy nevznikl, nic by se nestalo.
0 0

35/100%

Ja som videl asi iny film ale toto bolo tak strasne dementne a to jednotku povazujem za jeden z najoriginalnejsich a najzaujimavejsich mainstream hororov, kde bol jediny problem akcny zaver. Ten je aj tu ale bohuzial aj vsetko predtym je zle a to napriek tomu, ze som si ten twist celkom uzil. Preco sa to vlastne vola First Kill ked prvych par minut je potvrdene, ze vrazdila uz aj predtym? Utek z ustavu je kapitola sama o sebe a scena kde zena v aute uvidi Esther, vystupi z auta, necha ho otvorene, utecie do ustavu povedat, ze konci a potom sa v pohode vrati do auta a odide domov bez nejakej kontroly toho, ci jej tam niekto nevosiel je blbe aj na Ceckove horory.  Skoda, ze ten film neisiel do viac over the top campu, pretoze presne to by tomu sedelo. Par scen tu je takych, ktory tento smer naznacuju ale bohuzial to zostalo niekde na pol ceste. Fuhrman je fajn aj ked to CGI nefunguje a tu 10 rocnu jej nikto neveri. Podobne aj Stiles.  Sice na to nadavam ale film celkom rychlo utecie a trojke s novym twistom by som sa nebranil.
838456
35/100%
2 -3

6/10

Na papíře zněl nápad natočit prequel 13 let starého filmu s dítětem v hlavní roli se stejnou herečkou tamtéž dost absurdně, ale kombinace použití digitálního de-agingu, make-upu a dětských body doubleů odvádí překvapivě hodně dobrou práci (skoro bych věřil, že film opravdu vznikl krátce po jedničce) a je to ten nejmenší problém filmu.

Když pominu tak trochu podivný podtitul (k jehož reálnému uskutečnění dojde po pár minutách filmu:D), tak s ohledem na prequel to začíná už samotným titulem, který úspěšně eliminuje divákovu obavu o ostatní členy rodiny, aneb jak to asi tak s nimi může na konci filmu dopadnout, aby titul nabyl svého naplnění a dvojka skončila tam, kde jednička startuje:)? Tvůrci sice jen neparafrázují syžet původního filmu od začátku do konce a uprostřed děje přispěchají s vcelku zásadním twistem, ale právě kvůli němu je první polovina filmu stran nejrůznějších eskapád Esther směrem ke své rodince trochu "nevyužitá" - zvláště při srovnání s obětíplným prologem (protože se ostatním postavám do uvedeného twistu nesmí nic stát), zatímco u druhé poloviny filmu nastupuje problém "Komu z těch magorů vůbec fandit a proč vlastně?". Zatímco třeba u dvojky Don't Breathe jsem podobný "character switch" akceptoval, protože charismatický Lang a chvályhodný motiv záchrany malé holky, tady je na jedné straně postava, u které je předem jasné, že přežije ať ne/udělá cokoliv a na druhé straně postavy, u kterých je předem jasné, že ne a (skoro) všichni jsou to oportunističtí psychopati.

Nahoru to jednoznačně táhne stále skvělá Fuhrman, Stiles se také docela předvede, atmosféra je hodně slušná a pár povedených scén typu "kdo vaří komu a co" se tady také najde, plus zmíněný (z mého pohledu trochu problematický) twist, když už nic jiného, tak přináší jistou dávku "osvěžení" a film se díky němu vyhnul tradičnímu prokletí hororových pokračování, tj. "more of the same". Po těch letech a výměně na režisérské i scenáristické stoličce oproti jedničce asi nešlo doufat v o moc lepší výsledek.
838441
Na papíře zněl nápad natočit prequel 13 let starého filmu s dítětem v hlavní roli se stejnou herečkou tamtéž dost absurdně, ale kombinace použití digitálního de-agingu, make-upu a dětských body doubleů odvádí překvapivě hodně dobrou práci (skoro bych věřil, že film opravdu vznikl krátce po jedničce) a je to ten nejmenší problém filmu.   Když pominu tak trochu podivný podtitul (k jehož reálnému uskutečnění dojde [spoiler]po pár minutách filmu*:D*[/spoiler]), tak s ohledem na prequel to začíná už samotným titulem, který úspěšně eliminuje divákovu obavu o ostatní členy rodiny, aneb jak to asi tak s nimi může na konci filmu dopadnout, aby titul nabyl svého naplnění a dvojka skončila tam, kde jednička startuje*:)*? Tvůrci sice jen neparafrázují syžet původního filmu od začátku do konce a uprostřed děje přispěchají s vcelku zásadním twistem, ale právě kvůli němu je první polovina filmu stran [spoiler]nejrůznějších eskapád Esther směrem ke své rodince[/spoiler] trochu "nevyužitá" - zvláště při srovnání s [spoiler]obětíplným prologem (protože se ostatním postavám do uvedeného twistu nesmí nic stát)[/spoiler], zatímco u druhé poloviny filmu nastupuje problém [spoiler]"Komu z těch magorů vůbec fandit a proč vlastně?". Zatímco třeba u dvojky Don't Breathe jsem podobný "character switch" akceptoval, protože charismatický Lang a chvályhodný motiv záchrany malé holky, tady je na jedné straně postava, u které je předem jasné, že přežije ať ne/udělá cokoliv a na druhé straně postavy, u kterých je předem jasné, že ne a (skoro) všichni jsou to oportunističtí psychopati[/spoiler].   Nahoru to jednoznačně táhne stále skvělá Fuhrman, Stiles se také docela předvede, atmosféra je hodně slušná a pár povedených scén typu [spoiler]"kdo vaří komu a co"[/spoiler] se tady také najde, plus zmíněný (z mého pohledu trochu problematický) twist, když už nic jiného, tak přináší jistou dávku "osvěžení" a film se díky němu vyhnul tradičnímu prokletí hororových pokračování, tj. "more of the same". Po těch letech a výměně na režisérské i scenáristické stoličce oproti jedničce asi nešlo doufat v o moc lepší výsledek.
6/10
3 -1

7/10

Já bych šel klidně výš. Podle trailerů jsem čekal nudu a zrecyklovanou zápletku jedničky, nakonec jsem se v kině velmi solidně bavil a ten hlavní twist jsem fakt nečekal (a soudě dle hlasitých reakcí zbytku publika jsem nebyl sám). Opravdu jsem nečekal, že budu Esther pomalu fandit :D Trochu škoda, že z některých Čechovových zraní zůstalo nevystřeleno (doufal jsem, že Gunnarovi dementní kamarádi zařvou taky).

Jediný, co mě trochu hlodalo celou dobu, že ten její útěk z Estonska nedává žádný smysl. Po tom útěku z léčebny by její fotky byly úplně všude. Opravdu pochybuji, že by si nikdo nedal dvě a dvě dohromady, když by se pak najednou uprostřed Talinnu našla pohřešovaná americká holka, která čistě náhodou vypadá úplně stejně.
838435
Já bych šel klidně výš. Podle trailerů jsem čekal nudu a zrecyklovanou zápletku jedničky, nakonec jsem se v kině velmi solidně bavil a ten hlavní twist jsem fakt nečekal (a soudě dle hlasitých reakcí zbytku publika jsem nebyl sám). Opravdu jsem nečekal, že budu Esther pomalu fandit *:D* Trochu škoda, že z některých Čechovových zraní zůstalo nevystřeleno ([spoiler]doufal jsem, že Gunnarovi dementní kamarádi zařvou taky[/spoiler]). Jediný, co mě trochu hlodalo celou dobu, že ten její útěk z Estonska nedává žádný smysl. [spoiler]Po tom útěku z léčebny by její fotky byly úplně všude. Opravdu pochybuji, že by si nikdo nedal dvě a dvě dohromady, když by se pak najednou uprostřed Talinnu našla pohřešovaná americká holka, která čistě náhodou vypadá úplně stejně.[/spoiler]
7/10
3 -1