Avatar: Oheň a popel: RecenzebodionJa mam s Avatarmi problem ze vzdy ked ich vidim najskor v 3D tak mam z nich blby pocit. Preto vzdy druhy krat idem na 2D jde sa pekne ukaze ci je to dokonaly film alebo nie. Tak som zvedavy ci sa mi to stane aj s Fire and Ash.
Inak podobne ako aj pri Way of Water musim povedat ze toto paradoxne moze sadnut viac nefanusikom, ludom ktori nemaju ziadne ocakavania a len si uziju tu jazdu
Diskuze k článku Zločiny budoucnosti: International Teaser
příspěvky
Napsat příspěvek
váš komentář
Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
TOP Diskuze
73Avatar: Oheň a popel: Recenze 43Avengers: Doomsday: Kinorip teaseru 40Den odhalení: Teaser 24Téma: Rozbor Supergirl aneb proč bychom neměli dostat Strážce Galaxie 4 23První dojmy: třetí Avatar 16Avatar drancuje kina po celém světě, ale na dvojku nestačí. Padnou dvě miliardy? 13The Sheep Detectives: Trailer 12Deník shopaholičky: Recenze 10Co prozradily leaky Avengers: Doomsday teaserů o zápletce? 9První dojmy: hvězdná detektivka Na nože: Probuzení mrtvého muže
Komentáře
- Avatar: Oheň a popel: RecenzePoluxPár slovy: Ohnivě popelavé pokračování je doslova to samé, co minule s několika nápady a minutami navíc.
Mnoha dalšími slovy: Zlí jazykové by nejspíše prohlásili, že trojka je v podstatě nepřiznaný remake dvojky (a do značné míry by měli pravdu), ale kéž by všechny podobné pokusy o vstupování do téže řeky dopadly takovým způsobem, tj. kulervoucí blockbusterovou jízdou na hollywoodské horské dráze s absolutními produkčními hodnotami. Železný Jim se nepokouší znovu vynalézt kolo (v minulosti jej znovu vynalezl tolikrát, že už má vrchovatě splněno do konce života
) a neopravuje, co není rozbité, tj. pokračuje přesně tam, kde minule skončil, což je dobře i špatně zároveň.
Cameron se vůbec poprvé režijně vrací k nějaké značce dalším sequelem, ovšem na dramaturgické struktuře filmu se to překvapivě nijak nepodepsalo, protože příběhová kostra dvojky a trojky je téměř identická. Velká akční sekvence na úvod , velká akční sekvence uprostřed ,velkámonumentální akční sekvence na konec (epické finále) a mezi tím trocha rodinného dramatu, trocha NatGeo dokumentu o podmořské mimozemské fauně a flóře a nově trocha mezidruhového bratříčkování soupeřících partiček záporáků po vzoru nepřítel mého nepřítele je můj dočasný spojenec (případně
).
Což by samo o sobě vlastně zase tolik nevadilo, nebýt toho, že slovy klasika se nám tady s nástupem sequelů rozmohl takový nešvar a totiž kouskování/ředění obsahu v doprovodu natahování stopáže. Po dvojce jsem naivně předpokládal, že povinnou expoziční předehru s opětovným worldbuildingem a novým rozestavením modrých figurek na lesní/vzdušné/vodní šachovnici máme zdárně za sebou a trojka od úvodních minut zařadí nejvyšší rychlostní stupeň a storytelling se razantně posune kupředu a ono kupodivu ne. Namísto toho Cameron stiskl tlačítko restart.
Děj se opět rozjíždí neobyčejně pozvolna a vyjma nového MacGuffina (vzácný nerost a ještě vzácnější sekret z velryb vystřídal , který je ze všech nejvzácnější, protože se vyskytuje v jednom jediném exempláři
) a nového záporáka, který bohužel ve filmu nedostane příliš prostoru, nepřináší trojka po obsahové stránce nic podstatného. Pokud Cameron prohlašuje, že dvojka a trojka tvoří dohromady jeden ucelený storyarc, tak se obávám, že prostě kecá, protože začátek dvojky a konec trojky představuje jedno velké status quo. Z pohledu big picture se celý tenhle fikční svět za dva filmy a šest hodin stopáže neposunul vůči jedničce prakticky nikam.
Cameron se vrací k motivům z předchozího filmu, které se zdály být minule vyřešeny , na úkor nových a potenciálně zajímavých témat , přičemž rozpracované důležité linky z minula se nejenže uspokojivě neuzavřou, ale ani nijak zásadně nerozvinou.
Což platí prakticky pro všechny (staro)nové atrakce, které jsou ve filmu opět vytěženy sotva z poloviny. Navzdory lákavému podtitulu na oheň a prach ve filmu prakticky nedojde, jelikož nové sopečné prostředí je zredukováno na nedůležitou kulisu v pozadí (teď už chápu, proč se v trailerech nový habitat vůbec neukázal, v samotném filmu v něm totiž postavy stráví
), stejně tak na konto nového nepřátelského kmene nepadne v podstatě ani slovo, návštěva je využita jen k efektní akční sekvenci, mytologie okolo Eywy a nabytých super schopností Weaver je zase poodhalena jen o malý kousek, jsou jen nepodstatnou zastávkou na cestě a , se samozřejmě nekoná ani náznakem.
Všudypřítomná serializace se tady projevuje i na práci s postavami. Vedlejší linka s je jen opatrně naznačena, přestože k něčemu takovému celý film směřuje (takže si na rozhřešení osudu postavy zase počkáme až do dalšího dílu), ústřední rodinný tým je dle očekávání a podobně i .
Nicméně mírné přešlapování na místě po stránce narativu lze do jisté míry omluvit tím, že jde o jeden film rozdělený na dvě části. Navzdory použité vypravěčské formulce "více téhož" nechybějí v ději emocionálně silné scény , dramatické scény (rodinka mezi sebou konečně řeší nějaký konflikt a postavy zaujímají rozdílné pohledy na řešení problému), humorné scény (Lang opět trousí jednu hlášku za druhou a krade si celý film pro sebe a nebýt family friendly ratingu, došlo by i na
) a pochopitelně ani strhující scény a velkolepé finále s Cameronovým trademarkem v podobě několikanásobného klimaxu, ve kterém jeden eye candy moment střídá druhý a pojem "hollywoodská epika" dostává Cameronovými precizně naaranžovanými money shoty úplně nový rozměr.
Navíc na poli produkčních hodnot Cameron ve srovnání se zbytkem hollywoodské konkurence opět nehraje první ligu, ale úplně jiný sport. Bezkonkurenční technické zpracování, špičkové audiovizuální podání (s výjimkou Franglenova pouze adekvátního OST), famózní trikovou stránku (od performance capture herectví, přes interakce lidských a digitálních postav v digitálním prostředí, až po samotnou úroveň cgi) nebo perfektní 3D prezentaci, nemající v oboru žádnou, natož seriózní, konkurenci, ani není potřeba připomínat. Díky čemuž ambiciózní tříhodinová stopáž, stejně jako v případě dvojky, nepředstavuje žádný problém. Celkově excelentní zážitek, který názorně dokazuje, jak funguje filmová magie, k čemu se staví kina (IMAXy) a proč by se do nich mělo na podobné kousky z hollywoodské továrny na sny chodit
. - Avatar: Oheň a popel: RecenzeRodotTo, co sis vypsal jako negativa, nemá se samotným filmem nic společného a je to hnidopišství. Vždyť jsou to všechno důležité aspekty dobrého filmu – například že to aspoň někam směřuje a že deset hodin nečumíš pořád na to samé. Vždyť to je doslova minimum toho, co by měl člověk očekávat. Jak se to pak vůbec může přiblížit k desítce? A jak pak může kdokoliv brát váš názor na filmy vážně? Co si to Cameron vytvořil za kult...
- Avatar drancuje kina po celém světě, ale na dvojku nestačí. Padnou dvě miliardy?radecacekZkanadyUpřímně mě už tenhle věčný hejt ve stylu „Sydney Sweeney je herečka jen kvůli kozám“ spíš unavuje. O filmech ani o trhu to neříká vůbec nic.
Nevím, jestli její sex appeal fakt přilákal diváky (resp. divačky) do kina. Pomocnice byla od začátku prodávaná jako „sexy thriller“, ale zároveň jde o adaptaci knihy populární hlavně u žen, jak tu už někdo psal. Redukovat to na „byla tam nahá, proto to vydělalo“ je prostě hloupé. Ve skutečnosti to vypovídá mnohem víc o marketingu a cílení publika než o ní.
A hlavně kdo tvrdí, že bez toho nemá co nabídnout, úplně ignoruje zbytek její práce. Jeden z nejlepších filmů, co jsem letos viděl v kině, byl Christy. Tam žádnou sexbombu nehraje, a přesto je to silný, poctivý film. To, že na něj lidi nepřišli, má úplně jiné důvody: komorní, temnější věc, bez jasného žánrového háčku, skoro žádná kampaň, žádná festivalová vlna. Takové filmy dnes prostě běžně zapadnou, bez ohledu na to, kdo v nich hraje, viz Mlátička a další.
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.
Všechna práva vyhrazena.
Kontakty: Technická podpora | Redakce
