První recenze: noví Krotitelé duchů skvěle navazují na původní filmy

Ivan ReitmanJason ReitmanKrotitelé duchů: Odkaznostalgieprvní reakcesequel
Zapomeňte na nepovedený ženský reboot z roku 2016, Krotitelé duchů: Odkaz je podle všeho tím pravým pokračováním původní série.

Trailery toho moc neprozradily, vlastně jsme v nich neslyšeli ani ikonický hudební podkres, a covidové čekání novým Krotitelům duchů taktéž nepomohlo. Přesto se ale snímek režiséra Jasona Reitmana, syna legendárního Ivana Reitmana, autora původních dvou snímků kultovní filmové série, konečně dočkal premiéry. Film přitom chytře ignoruje nedávný ženský reboot a místo toho vsází na nostalgii a navázání právě na originální dva snímky. Před pár měsíci jsme pak měli první reakce od fanoušků z Comic-Conu, kteří jásali. To se ještě dá brát s rezervou. Teď už ale chválu pějí i první zahraniční kritici. Že by na tom přece jen něco bylo?

Ne všechny recenze jsou nadšené, každopádně začneme u těch pozitiv. Server Variety oceňuje snahu mladého Reitmana uctít odkaz prvního a druhého filmu, stejně jako zesnulého Harolda Ramise, zatímco přirozeně buduje kupředu. Nový film je tak překvapivě emocionální, a lépe už to snad ani pojmout nešlo. Kritici z EW nicméně dodávají, že nový film přece jen nadchne spíš fandy starých dílů a osmdesátek, než aby přitáhl k sérii nové diváky.

No a teď k těm méně spokojeným recenzím. AV Club například píše, že se nový film tak moc snaží uctít originály, až někdy zapomíná dělat cokoliv jiného. The Hollywood Reporter je ještě přísnější. Podle nich to Krotitelé duchů: Odkaz s nostalgií vyloženě přehání, a ty dobré části přichází teprve v momentě, kdy se do popředí tlačí nová sestava. Asi nejhorší názor na film mají ovšem v deníku The Guardian. Ti dali filmu pouze jednu hvězdu s tím, že je to naprosto mrtvolný sequel, který nenabízí nic víc než jen tu nostalgii, a ani s tou nepracuje moc kvalitně.

Nutno ovšem dodat, že film si zatím drží pozitivní skóre 83 % pozitivních recenzí na Rottenech s průměrným hodnocením 7,1 z 10. Zatímco tak jistí kritici prskají, valná většina hlásí spokojenost a důstojné pokračování.