Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diváci vyslyšeli Volání divočiny a Ford prohnal Sonica


ikona
TedGeorge
1917bad boysbirds of preyblumhousebong joon-hodcdc comicsfantasy islandharley quinnharrison fordježek sonicjumanjikatie holmesmizerovémizerové navždyparamountparazitsonictržbyvolání divočiny
Souboj digitálního psa s digitálním ježkem těsně vyhrává Sonic  

Měl to být jeden z těch nudnějších víkendů, kdy Ježek Sonic potvrdí svoji nadvládu v kinech a lehce si dojde pro první místo v žebříčku tržeb. Jenomže v pátek všechny překvapil osmi miliony Harrison Ford, který se vrátil na plátna kin v už páté filmové adaptaci známé knihy Jacka Londona Volání divočiny, a bylo zaděláno na skoro až nepravděpodobný souboj důchod neustále odkládající hollywoodské legendy a superrychlého ježury. Byť to podle posledních odhadů vypadá na těsné vítězství Sonica, my na začátek pravidelného nedělního reportu vyslyšíme Volání divočiny.

To se dočkalo prvního traileru až 20. listopadu minulého roku a první záběry zimního dobrodružství staříka a šikovného hafana provázely rozpačité reakce. V kancelářích (dnes už de facto neexistujících) Foxů totiž padlo pozoruhodné rozhodnutí natočit biják s digitálním (nikoliv živým) psiskem. Chundelatý Buck, kterému pomocí motion capture dal tvář Terry Notary, se dočkal pouze jednoho (!) traileru a už týdny před uvedením do kin se spekulovalo, že nás čeká další průšvihový foxovský pohrobek, jehož Disney bez větší reklamní masáže uvede do kin jenom aby se neřeklo. A spolu se zhrzenými trenéry profesionálních hollywoodských psů bude chtít rychle zapomenout.

Tomu koneckonců odpovídal i tržební tracking, který hovořil o podvyživeném otvíráku 12–17 mega a ještě ve čtvrtek vážně vůbec nikdo nečekal, že z toho nakonec bude 24,8 milionů a souboj o kasovní piedestal. Harrison Ford se sice zúčastnil klasického promo kolečka „tour de talkshows“, ale jeho obvyklé znuděné rozhovory sloužily spíše než k nalákání capartů a jejich rodičů do kin (stejně jako Sonic má Volání přístupnost PG) jako potvrzení, že ještě neumřel při nějaké ze svých leteckých bouraček. Kolem a kolem jsou ta relativně vysoká čísla skoro až zázrak.

Proč píšu relativně? Protože šílenci od Foxů natočili Volání divočiny za neskutečných 135 milionů babek! Čtete správně a pro mě je to také novinka. Zatímco klasické „hrané“ psí dojičky slz stojí 15–40 mega (právě 40 kulatých stálo podobně vypadající Togo pro Disney+, ve kterém účinkují pečlivě vycvičení levní pejsci), Foxové v návaznosti na obří úspěch Knihy džunglí už v roce 2017 koupili společnost Technoprops. Ta byla mimo jiné zodpovědná za cool triky pro již zmiňovanu Knihu, Warcraft, dvojku Avengers a sdílela i vavříny za přelomového CGI Avatara. Rozpočet adaptace oblíbené pohádky všech musherů tím pádem vystřelil vysoko vzhůru a kdo ví, jestli těch otřesně vysokých 135 míčů tak trochu nepostihuje i chytře rozepsané náklady na koupi úspěšné technologické firmy.

Je to tak trochu Pyrrhovo vítězství. Kritici sice nejsou kdovíjak nadšení, protože Rotteny hlásí průměrných 6,1/10, ale divácké Cinemascore je A mínus, což by mohlo znamenat slušnou výdrž v zámořských kinech a minimálně nějakých 70 mega (stovce vůbec nevěřím) z Ameriky. Svět přidává průvodních 15,4 milionů z valné většiny světových trhů a tím pádem se myšák pomalu (ne)těší na finiš někde u hranice 150 milionů celosvětově. Kdyby dobrodružný biják natočil nějaký šikula kamarádící s krotiteli psů domácích za páďo, byl by to decentní úspěch. Kdyby…

Ježek Sonic klesal přece jenom krapet rychleji, než se po jeho krasojízdě minulý víkend čekalo, ale to nic nemění na tom, že 26,3 mega bude po pondělním definitivním kasovním rozhřešení už stoprocentně stačit na první místo v žebříčku tržeb. Prostě a jednoduše velká ježčí paráda a potvrzení vzácného triumfu problémy provázených Paramountů. V Americe právě jejich šťastní účetní přepočítávají 107 mega a v součtu se zbytkem světa jsme na krásných 203 milionech. Cestička k 400 milionům je tedy umetená a kdo ví, jestli se za pár týdnů nedočkáme první letošní půlmiliardy. Bude to však chtít velkou výdrž i ve světě a já bych spíš sázel na finiš u hranice 400 melounů.

Cival už minulý týden napsal, že by studioví hlavouni byli blázni, kdyby se teď nepokusili značku co nejvíce vytěžit a my se během dvou let nedočkali sequelu. Já ho podepisuji a pevně doufám, že se ti nešťastníci poučí u Warnerů a jejich nechvalně známé anabáze s LEGO filmy. Nenasytné studio totiž ještě před uvedením pokračování úspěšného „animáku“ bratrů v triku Lorda s Millerem zahltilo diváky dvojkou zbytečných spin-offů a nadějně rozjetou franšízu pohřbilo. Počkejme si, jestli nejsou u Paramountů podobní oslové...

Rychle k bronzové pozici, kterou smutně okupuje Harley Quinn a její Birds of Prey. Minulý víkend to skoro vypadalo, že se na dobrodružství Jokerovy ex bude chodit alespoň do konce února (druhý víkend se klesalo o rozumných 48 %), ale zjevně tomu tak nebude. Aktuální pokles o 59 procent je totiž hodně špatný a průběžných 72,5 mega zadupává mylně probuzené naděje na americké kilo. Kdepak, v kinech se ženský superhrdinský rádoby blockbuster nezaplatí a nic na tom nemění ani prozatimních 173 milionů z celého světa. Warneři to prokaučovali.

Až na bramborové pozici je další víkendová novinka – horor Brahms: The Boy 2. Jeho název je špatný vtip a já se vůbec nedivím tomu, že strašení Katie Holmes je dalším z řady letošních hororových propadáků. Poslední týdny a měsíce je do kin rádo posílá studio STX a znovu je to v jejich režii levná (rozpočet je 10 mega) a zbytečně široká (2 100 kin) premiéra, která nemá kvůli násobně vyšším nákladům na reklamu a uvedení v kinech nejmenší šanci se zaplatit. Utržených 5,9 mega za první tři dny v amerických multiplexech je velká mizérie. Tyhle zbytečné premiéry levných hororů v tisících kin každého jenom otravují, řekla by důchodkyně Věra Pohlová.

Pětka je v režii Mizerů navždy, které jsme na stránkách MovieZone v uplynulých týdnech pochválili a tržebně rozebrali až na dřeň. Mně tedy nezbývá nic jiného, než znovu salutovat návratu Willa Smithe a Martina Lawrence do jejich slavných rolí a potěšit fanoušky znovuzrozené značky pohledem na vysoké tržby. V Americe jsme po reportovaných 5,8 míčích už na dohled hranici 200 mega, celosvětově potom co by kamenem dohodil 400 melounům (aktuálně 391). Končit se bude až za 450 miliony, a to je ekonomická rachejtle.

Plac číslo šest drží další obchodní pohádka: 1917 sice z dvanácti nominací na Oscara proměnilo pouhé tři (včetně té pro geniálního kameramana Rogera Deakinse), ale producenti stojící za povedenou poctou pěšákům z první světové rozhodně nemusí smutnit. V Americe totiž 1917 právě překonalo hranici 150 mega, ve světě jsme na dohled hranici 350 kulatých a Universal už teď přepočítává čistý zisk v řádech desítek milionů dolarů. A bude ještě líp.

Kdo si urval šťastnou sedmu? Nešťastný Fantasy Island, jenž se dočkal přesvědčivého hejtu nejenom v recenzi Mr. Hlada a svojí všude propíranou pitomostí nenalákal do kin dostatečné zástupy diváků. Blumhouse je poslední měsíce (dobrá, roky) naprosto marný a pokud se jeho tatínek Jason Blum rychle nevzpamatuje, tak se z kdysi docela prestižní hororové adresy stane pouhé odkladiště levných hororů, na které nadávají nejenom kritici, ale nově i diváci. V zámoří jsme na 22 milionech a celosvětových 33 mega naznačuje finiš někde u hranice 50 mega, což studiu dost možná nezaplatí ani dozajista nákladné uvedení hororu do kin.

Zbylé účastníky dolarových dostihů si proklepneme už jenom v rychlosti. Parazit na osmém místě naplno těží z překvapivé oscarové nadílky a bezplatného proma z úst prezidenta Trumpa. Tím pádem je díky dalším třem milionům jenom kousínek od hranice 50 mega v USA. Ve světě je to (především díky obřím numerům z domovské Jižní Koreje) ještě o řád lepší a režisér Bong Joon-ho se tetelí blahem při pohledu na 204 melounů. Gratulujeme.

Devítku bere trvalka Jumanji: Další level, která se dočkala premiéry už před Vánoci a ani po dvou a půl měsících v amerických kinech ne a ne opustit žebříček deseti nejvýdělečnějších fláků. V USA jsme na 311 míčích a ve světě se dokonce útočí na 800 mega. Rock se může ještě pár měsíců těšit z toho, že je v současnosti největší hollywoodská hvězda. Primát mu však podle mého názoru sebere už v červenci jeho vlastní nic moc vypadající disneyovka Jungle Cruise s divným českým distribučním názvem Expedice: Džungle.

Konečné desáté místo bere romantické drama The Photograph, jež se minulý týden snažilo naplno vytěžit Valentýna, ale při pohledu na průběžných 18 míčů (rozpočet byl 16) se mu to zrovna dvakrát nepodařilo. Ambice sice nebyly o moc větší (podobné žánrovky mířící především na Afroameričany mívají levnější a cílenější reklamní kampaně), ale přesto nevidím pro distribuující Universaly žádný důvod k výskání.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend se pokusí povedené trailery přetavit ve zlato hororový Neviditelný, který zrežíroval talentovaný kamarád Jamese WanaLeigh Whannell. Tomu držíme palce už od dob povedeného Upgradeu, ve kterém rejža také nabídnul hodně muziky za málo peněz. Neviditelný je opravdu velmi levný (rozpočet by měl být pouhopouhých 9 mega!), takže by to mohlo klapnout. 

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (12)
© copyright 2000 - 2020.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace