Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Star Wars stále první, úpadek ale nezastavily


ikona
Cival
adam sandleremma watsonfrozengreta gerwighvězdné válkyjj abramsjumanjijumanji next levelledové království 2little womenmalé ženyna noženenávistrian johnsonrichard jewellrise of skywalkersafdie bros.sam raimišpióni v převlekustar warsthe grudgetržbyuncut gems
Jumanji a Malé ženy se radují, byť skromněji... 

Miliarda byla kdysi metou, kterou zdolala jen hrstka opravdu nejúspěšnějších bijáků. Teď už jich je ale skoro padesát… a jsme v situaci, kdy ani překonání téhle bájné hranice nemusí znamenat kasovní úspěch. Klidně může být průvodním znakem failu. Tak jako u nových Star Wars.

Hvězdné války neschopné producentské vedení dovedlo nejen na kvalitativní dno (ratingy na ČSFD i RottenTomatoes hovoří za vše), zvládlo ale dokonale prošustrovat jeho kasovní potenciál. A z dvoumiliardové jízdy Epizody 7 udělat „jednomiliardové“ trápení Epizody 9. Vzestup Skywalkera měl sice volné pole působnosti během štědrých Vánoc, jeho kvality jsou ale natolik problematické, že padá rychlostí blesku a ze dne na den mu razantně ubývají diváci.

 

Tak se mohlo stát, že se na Star Wars už výrazně dotahuje nikterak úžasný sequel Jumanji. Zatímco v předvánoční pátek před dvěma týdny odstartoval Vzestup Skywalkera s 89 miliony a Jumanji zapsalo jen šest mega, o čtrnáct dní později, tedy tento pátek, už byl rozdíl mikroskopický, tj. 11 vs. 8 milionů. Zkrátka zatímco v podstatě všechny filmy krom katastrofálních Cats přes Vánoce nabíraly na síle i na dolarech na kontě, Star Wars v žebříčku jen oslabují a rychle vyklízí pozice. Disneyho tahle bída musí vyloženě bolet.

Na první místo žebříčku to tentokrát ještě stačilo, ale 33 milionů o třetím víkendu při propadu o 53% není pro Star Wars žádný zázrak. Stejně tak americké tržby za 450 mega a průběžných 918 milionů celosvětově. Tahle značka má mnohem na víc, jen se o ní musí pořádně pečovat. Uvidíme, co Disney zmákne v blízké budoucnosti. Upřímně, o moc hůř už být nemůže…

 

Vánoce nejvíc pomohly Jumanji 2. Před týdnem si rodinná oddychovka s Rockem, Hartem, Blackem a Karen Gillan o celou třetinu polepšila, hezký výsledek hlásí i tentokrát – sice klesla o čtvrtinu, ale zapisovat o čtvrtém víkendu v distribuci 26 mega ze stříbrné pozice, to by potěšilo nejednoho hollywoodského účetního.

Jumanji mělo slušný rozjezd, pak to vypadalo na rychlokvašku, ale nakonec je z toho zase solidní zimní držáček, byť výrazně pod úrovní neskutečně úspěšného prvního dílu. Na ohlašování trojky (čtyřky?) je asi furt brzo, ale s víc jak půlmiliardou na kontě už u Sony můžou realisticky přemýšlet o dalším nášupu.

 

Tohle studio koneckonců moc velkých živých značek nemá. O to víc si muselo užít aktuální víkend, kdy jeho filmy obsadily tři z prvních čtyř pozic. Jasně, restart Nenávisti neboli nová verze Grudge se zlatým písmem do historie nezapíše, protože otvírák za 11,3 milionů kdovíjak úžasný není a film má katastrofální recenze i divácké reakce, ošperkované nejhorším možným ratingem CinemaScore F. V amerických kinech nenastřádá víc jak pětadvacet mega. Ale při desetimilionovém rozpočtu to ale zas takový skandál není.

Radost dělají krom Jumanji hlavně Malé ženy, které obhájily bronzovou pozici, zapsaly dalších třináct melounů a posunuly se už na šedesátku z Ameriky. Diváci se jich trpělivě drží, tak uvidíme, jak se filmu podaří střádat dolary i v dalších týdnech. Nakročeno má teď najisto na devadesát milionů, ale s trochou hypeu (promění jednu z nominací na Glóby?) a šeptandy by se mohlo jít s lehkostí i přes kilo. Díky sváteční trpělivosti je z toho pro Sony i Gretu Gerwig další úspěch.

 

Na pátém fleku už dochází pára Ledovému království 2, ale po dvou měsících v distribuci na to rozhodně má právo. Dalších jedenáct mega posunulo film na parádních 449 milionů z Ameriky a 1,325 miliardy celosvětově, takže se těží přes úroveň jedničky. A to se u sequelu velkého hitu musí obzvlášť ocenit. Připočtěte si k tomu merchandisingové šílenství a vyjde vám, že pro Disneyho jsou letos v zimě důležitější Elsa s Annou než rod Skywalkerů.

Pro srovnání: Animovaní Špióni v převleku jsou se svými aktuálními 46 miliony z Ameriky desetkrát méně úspěšní než Ledové království 2. Holt rozdíl mezi animovaným hitmakerstvím Disneyho a Foxů je patrný na první pohled… Špióni nemají ještě ani globální stovku, a to je prostě slabota.

 

Na sedmičce si dál užívá fanfáry detektivka Na nože, kterou jsme si moc užili i v redakci. Johnsonova filigránská hříčka je se 130 miliony z Ameriky a čtvrtmiliardou celosvětově třetím nejúspěšnějším autorským projektem loňského roku – jen Peelovo My a Tarantinovo Tenkrát v Hollywoodu bodovaly víc.

Do desítky se vešel ještě jeden z nejchválenějších filmů roku Uncut Gems s Adamem Sandlerem, jenž se velmi nenápadně vytáhl už na pěkných 36 milionů jen z Ameriky. Shodně 24 melounů pak přepočítávají Cats a tvůrci Bombshell, o megapropadák jde ale jen v případě předražených a digitálně megaděsivých zpívajících koček.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se konečně dočkáme výrazného občerstvení nabídky. Dámskou komedii Like a Boss doplní mysteriózní thriller Pod vodou a právnické drama Obhájce nevinných, za které jsou velebeni Michael B. Jordan a hlavně Jamie Foxx. Pověst nejúžasněji nasnímaného snímku roku pak zkusí přetavit v chechtáky Mendesův opus z první světové 1917.

© copyright 2000 - 2020.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace