Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Jumanji boduje, Ledové království má miliardu a svět čeká na Hvězdné války


ikona
TedGeorge
black christmaschris evansclint eastwooddaniel craigdwayne johnsonford vs. ferrarifrozenjumanjijumanji next levelkevin hartknives outle mans ´66ledové království 2na nožequeen & smilerian johnsonrichard jewelltom hankstržby
Myšák se holedbá další miliardou a do konce roku možná zvládne ještě jednu...  

Když se před dvěma lety na Vánoce podíval do kin sequel známého devadesátkového dobrodružného filmu Jumanji (Robina Williamse nahradil Rock), nikdo nečekal takový úspěch. Z pomalu se rozjíždějícího rodinného filmu se vyklubala blockbusterová trvalka, která na dlouhé týdny ovládla všechny tržební žebříčky a jednu chvíli útočila na miliardu. Od koryta dokonce odstavila napjatě očekávanou Epizodu VIII Hvězdných válek, která zklamala na všech frontách. Vánoce 2019 jsou za rohem a situace se opakuje – další Jumanji vs. další Star Wars. Jumanji však tentokrát mají týdenní náskok v datu premiéry. Před dvěma lety to bylo naopak.

 

Bude z toho v případě Dalšího levelu také šokující útok na miliardu? Nemyslím si. A začneme Amerikou: Tady se sice odstartovalo za moc pěkných předvánočních 60 milionů dolarů (před víkendem se očekávalo o dvacku míň), ale u sequelů se pokaždé musí počítat se silnějším prvním víkendem a následně vyššími propady. Zvláště když reakce diváků a kritiků nejsou bezvýhradně nadšené a povětšinou hovoří o slušném pokračování, které však trochu ztrácí na předchozí díl.

 

V případě Dalšího levelu ty naznačené propady samozřejmě budou trochu kamuflovat nadcházející svátky (více níže), ale stejně bych se hodně divil, kdyby se tentokrát šlo přes tři sta mega jen z Ameriky. To je sice slušný sešup oproti zázračným 400 míčům z jedničky, ale pořád jde o nezpochybnitelný obchodní úspěch, který rozhodně nedonutí studio Sony skartovat scénář k dalšímu dílu.

Co zbytek světa? V hrstce zemí se startovalo už minulý víkend a v současné době má už biják většinu premiér za sebou. Tím pádem je reportovaných 213 celosvětových melounů (včetně Ameriky) dobré, ale nikoliv výjimečné číslo. Jumanji tak trochu předpokládalo, že se dalšího levelu tržeb dočká především v čím dál mocnější Číně, ale zrovna tam to nevyšlo. Rockovi a spol. se potvrdilo, že miliardová země je často nevypočitatelná.

 

Na tomto místě je znovu třeba zdůraznit důležitost Vánoc. Počínaje příštím týdnem, Hollywood si bude užívat cirka deset dní, kdy jedinkrát v roce přestávají platit zajeté tržební poučky a kdy budou i „všední“ dny trumfovat víkendová čísla. V normálním případě by současných 213 celosvětových míčů značilo konec tržební pouti někde za čtyři stovky, ale s Vánoci v zorném poli se Johnson, Hart, Black, Gillanová a další mohou těšit na útok na 700 míčů a více. Skoro-miliardová trvalka to ale tentokrát nebude.

Srovnání Jumanji tržeb

Důležitým je úspěch značky především pro Rocka, který po (hlavně v Americe trochu podvyživených) tržbách Hobbse a Shawea a po předchozí sérii zklamání s tituly jako Pobřežní hlídka, Mrakodrap či Rampage ztrácel svoje mojo a nutně už potřeboval potvrzení, že je pořád největší současná hollywoodská hvězda. A právě to nám (alespoň prozatím) potvrdil uspokojivý otvírák jeho fantaskního dobrodružství v počítačové hře. Dwayne má však i nadále vystavenou podmínku a kdo ví, jestli ho z piedestalu neodsune už za pár měsíců startující Jungle Cruise, jejíž slabý trailer nepřesvědčil o kvalitách chystané disneyovky snad ani nekritický fanklub bývalého wrestlera.

 

No a konečně je pak třeba vystavit vysvědčení studiu Sony, které si letos připsalo hned několik nepěkných propadáků (naposledy Charlieho Andílci je museli hodně bolet) a tím pádem nemohlo nechat nic náhodě. Obří reklamní kampaň, která podle všeho stála násobek oficiálně uváděného rozpočtu 125 milionů dolarů, sázela především na tajtrlíkování kamarádů do nepohody – Rocka s Hartem. Nejsem si jistý, jestli zrovna takové reklamní vyhazování si z kopýtka na diváky zabralo, ale budiž. Faktem je, že Sony má v držení zdravou franšízu, která má potenciál vydělávat i v následujících letech. A to v dnešním Hollywoodu není málo.  

Nejvýdělečnější filmy roku 2019 

Stříbro kutá dvojka Ledového království a já nepřekvapivě hlásím (historicky už čtyřicátou pátou!) miliardu a 32 milionů dolarů k tomu. A to zdaleka není všechno, protože Anna, Elsa a Olaf se už mohou pomalu těšit na další desítky milionů, které jim zaručí Hollywoodem milované Vánoce. I vaše děti totiž neznají míru a jistě budou chtít vidět animák znovu. A znovu. Jenom pro pořádek dodám, že na druhé místo ve víkendovém žebříčku zámořských tržeb stačilo tentokrát 19 milionů babek. Bývaly doby, kdy si miliardové filmy automaticky vysloužily svůj MovieZone článek, ale dnes už je to tak běžná událost, že se nedočkají ani dedikovaného ilustračního obrázku ve víkendovém tržebním reportu.

 

Bronz hlásí mnou netrpělivě vyhlížená „whodunit“ detektivka Na nože, která se kromě chvály ze všech stran dočkala dalšího razítka, že jde o kasovní hit a trvalku par excellence. V Americe jsme díky 9,3 míčům (propad o 35 % je nejnižší z celé desítky) už na 79 milionech a kilo v pohodě padne do konce roku. Nemluvě o zbytku světa, který americké tržby vyrovnává a průběžných 163 milionů značí útok na čtvrt miliardy. To se musí v souvislosti s filmem za 40 mega v kanclech Lionsgate poslouchat nádherně. Málem bych zapomněl - gratulujeme Craigovi za jeho překvapivou nominaci na Zlatý Glóbus!

Až čtvrté místo bere druhá víkendová novinka a kvůli nepěkným 5 milionům z více než 2500 kin budou smutnit především fanoušci nestárnoucího (i když...) Clinta Eastwooda. Ještě před pár týdny to vypadalo, že Richard Jewell bude další warnerovskou trefou a hype byl cítit na každém kroku. Jenomže pak se rozhořela úplně zbytečná kontroverze kvůli postavě hrané Olivií Wilde, film byl (skoro)opomenut v nominacích na Zlaté Glóby (jediná oceněná Kathy Bates je prý ve filmu výborná) a jasně se ukázalo, že lidé před Vánoci prostě nechtějí jít do kina na depresivní příběh o hrdinném sekuriťákovi, kterému média zničila život.

 

Byť se úvodních 5 mega díky svátkům ještě několikrát vynásobí, Warneři si stejně připíšou nejméně výdělečný film režiséra Eastwooda od dob Invictus: Neporaženého z roku 2009. Škoda.

Ještě smutnější, než Warneři jsou u Universalů, protože jimi distribuované Černé Vánoce si z podobného počtu kin jako Jewell připsali ještě tragičtějších 4,4 milionů dolarů. Musím se přiznat, že mi to trochu potměšile dělá radost. Až příliš často se totiž sázka na jistotu v podobě čím dál levnějších hororových vykrádaček studiím vyplatí. Černé Vánoce se do kin poprvé podívaly už v roce 1974 a už tenkrát to nebyla žádná sláva. To stejné platí o remakeu z roku 2006.

 

Jak dopadl další filmový pokus o vánoční horor, který už pár dní běží i v českých kinech? Podle Mr. Hlada naprosto otřesně a vy si počkejte na jeho brzkou recenzi. Jason Blum jednu dobu posílal do kina samé zajímavé horory, ale poslední dobou je to ze strany Blumhouseu velký špatný. Obávám se, že (ne)kvality jeho únorového Fantasy Islandu ten naznačený úpadek jenom potvrdí.

Druhou polovinu desítky si proklepneme ve zrychleném režimu. Ford vs. Ferrari alias Le Mans ´66 je po čtyřmilionovém víkendu jenom kousek od hranice 100 mega v amerických kinech a to je fajn. Pokud si totiž udrží alespoň pár stovek kin i po celé svátky, zakončí svou americkou pouť až někde za 115 miliony. Jenom škoda, že ve světě z toho není výrazně víc jak 86 mega. Takhle je parádní závodní drama pořád ještě hluboko v červených číslech.

 

Sedmé místo bere velice chválené drama Queen & Slim, ve kterém se po hororu Uteč dočkal další vděčné role nenápadný herec Daniel Kaluuya. V zámoří jsme na 33 míčích a to je pro Universaly slušné numero. Uvidíme, jestli se nakonec nerozhoupou film vyslat na zkušenou I do světa. Nejenom u nás si totiž diváci prozatím musí nechat zajít chuť.

Osmička je v držení srdceryvného biografického dramatu A Beautiful Day in the Neighborhood. Tom Hanks se za ztvárnění televizní persony pana Rogerse sice dočkal nominace na Zlatý Glóbus, ale diváci se do kin nijak nehrnou a průběžných 49 zámořských milionů se bude horko těžko plahočit směrem k 70 milionům. Kdepak, tady žádný velký jackpot Sony nevyhraje. Nic na tom nezmění ani česká premiéra plánovaná až po jarním udílení Oscarů.

 

Dark Waters jsou sice chválenou filmovou filipikou na zlé nadnárodní společnosti rdousící naši planetu, ale diváky to téma bohužel vůbec nezajímá. Expanze do 2100 kin se už minulý týden vůbec nezdařila, a současný průměr na kino 946 dolarů znamená, že multiplexy jsou úplně prázdné a film se přes svátky v kinech neohřeje. Necelých 9 mega tržeb je pro všechny zúčastněné průšvih.

No a konečně průměrná kriminálka 21 Bridges na desátém místě. V případě nejnovějšího filmu produkovaného bratry Russoovými jsme jenom kousek za 26 americkými miliony. To je více méně konečná, protože většinu jeho kin si budou od příštího víkendu uzurpovat Star Wars.

Kompletní žebříček víkendových tržeb zde

J.J. Abrams se vrátil za kormidlo největší vesmírné ságy a bude doufat, že Star Wars: Vzestup Skywalkera příští víkend skočí hned daleko za 200 amerických a 500 celosvětových milionů. Smutně mňoukat při tom budou Kočky, které spoléhají alespoň na fanynky a fanoušky Taylor Swift a muzikálů chtivý zbytek, který před vstupem do sálu snad zapomene na škaredě ochlupené trailery.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace