Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Joker je nejúspěšnějším nepřístupným filmem všech dob!


ikona
Cival
a24addamsova rodinaangelina jolieblíženeccomisdcdccomicseRkojoaquin phoenixjokermaleficentr ratedrobert eggersrobert pattinsonsněžný klukstáhni a zemřešthe lighthousetodd phillipstržbywarner bros.will smithwillem dafoewoody harrelsonzlobazombieland
Jeden Phoenix vládne všem. 

Už se tak stalo během týdne, uplynulý víkend to ale velkolepým způsobem potvrdil. Nástup na trůn mezi filmy s nejvyššími tržbami při eRkovém ratingu si temný Joker mohl vychutnat se vším všudy, protože se jako ukázková podzimní trvalka zvládl o svém čtvrtém víkendu v amerických kinech vrátit na první místo kasovního žebříčku. Parádní úkaz!

 

Tenhle triumf nijak nezlehčuje mrtvolný klid v zámořských kinech. Za velkou louží nemají v nabídce české (s)hity, které by spolehlivě plnily pokladny, ale jen nevýraznou žánrovou výplň. A s tou už v dnešní době, kdy si studia uvědomila, že se vyplácí nasazovat blockbustery v podstatě na všechny měsíce roku, a sypou je tedy i v říjnu a listopadu, nijak neoslníte.

 

Mezi Zlobou 2 a blížícím se Terminátorem 6 (spokojené první dojmy tady) se tedy představily jen čtyři nepříliš průrazné tituly: Nakonec nejúspěšnějším z nich byla hororová bída Stáhni a zemřeš, která navzdory halloweenskému vibeu neměla šanci na zázračný výsledek. Nezaujala totiž příliš už v trailerech, její recenze byly drtivé a pod nezávislým distributorem neměl snímek ani výraznější kampaň, takže otvírák za devět mega a náběh na něco přes dvacku z Ameriky je maximum možného.

Za pouhých osm milionů odstartovala černošská kriminálka Black and Blue, která je podle všeho podprůměrná až běda (přitom trailer KarelR chválil) a tomu odpovídají i její rozpačité výnosy. Nad projektem s Frankem Grillem, Tyresem Gibsonem a Naomie Harris se rychle zavře voda...

 

Do desítky povyskočil i ambiciózní hororový thriller režiséra Čarodějnice Roberta Eggerse The Lighthouse, v němž psychují v černé a bílé Pattinson a Dafoe. Film uvedený pod křídly vrcholně respektované společnosti A24 vykazuje skvělé recenze i ohlasy diváků, fajn jsou vlastně i tři miliony utržené z necelých šesti stovek. Uvidíme, co tahle náročná laskomina ještě zmůže.

No a na devátém místě s pouhými dvěma miliony z tisícovky kin odstartovalo jedno z želízek pro Oscary za rok 2017 (ne, to není překlep) The Current War s Benedictem Cumberbatchem, Tomem Hollandem a dalšími hvězdami. Dobové drama o Edisonovi, Teslovi a spol. chtěl k soškám dotlačit mocný producent Harvey Weinstein, tehdy ho ale semlela kauza #metoo a film se uložil k ledu. Svůj podíl na tom mělo ale i velmi nevlídné přijetí filmu samotného, jehož kvality měl zkusit zachránit alespoň režisérský sestřih, jenž byl teď uveden - ani to ale zjevně moc nezabralo a i tahle produkce skončí neúspěchem. Po všech stránkách. Vyšlo by líp ji narvat hned na streamovací platformy...

 

Joker tak mohl bez problémů opanovat kasovní žebříček a naplno oslavit svůj bezprecedentní úspěch. Přeskočil totiž na světových tržbách postupně Umučení Krista, To i Deadpoola a všechny další nepřístupné hity a jako první eRko historie přelezl i globálních osm set mega. A aktuálně hlásí parádních 848 milionů celosvětově. 

Tohle asi nečekal nikdo, krom jednoho nejmenovaného uživatele MovieZone, a rozhodně ne Warneři, kteří na filmu jednak škudlili, a navíc ho koprodukovali s jinými společnostmi. Teď si asi hodně drbou hlavu, protože historický úspěch jejich bijáku s postavou od DC Comics neplní jen jejich peněženky. Hollywoodské kalkulačky, které zohledňují rozpočet za 55 mega a nikterak přestřelenou kampaň, opatrně hlásí, že film by měl přinést zisk až půl miliardy dolarů, což je plně srovnatelné třeba s takovými, ehm, Avengers. Ano, mohutná Infinity War je co do přísunu čistých dolarů prý srovnatelná s Jokerem, kterážto informace dokonale vypovídá o úspěchu téhle vize. 

 

Originální uchopení comicsové látky, opírající se naprosto neoriginálně a občas až bezostyšně o ta nejlepší dramata sedmdesátých let (Taxikář je vykrádán opravdu neomaleně, od barevné palety, přes kulisy a kostýmy, až po celé scény), vedlo k nevídané comicsové jízdě, kterou diváci zbožňují a nebojí se to dát najevo tučnými výdají ze svých peněženek. 

Joker navíc neřekl poslední slovo, a když uvážíme, že z amerických kin vykutá ještě minimálně nějakých šedesát mega, stačí mu už pouhých devadesát melounů ze zbytku světa k překonání miliardové hranice. A o tom se nikdy žádnému eRku ani nesnilo. Za to neskutečný respekt... Václava Marhoula to jistě nedonutí ke zhlédnutí takto pokleslého filmu z brakového žánru, studia by to k ještě většímu přemýšlení o verzatilitě comicsů ale ponouknout mohlo. Joker totiž může být jakýkoliv, do jeho hlavní postavy se ale výjimečným způsobem otiskují existenciální otázky i pocity naší doby, a to tak působivě a přesvědčivě a výstižně, jak se to ještě žádnému jinému comicsu dosud nepovedlo.

 

Tou pravou bezpohlavní spotřebkou je tedy až Zloba 2, která těsně strnula na druhém místě s 18,3 miliony. Ty už Disneyho nevytrhnou, na kilo z Ameriky se film dohrabe jen tak tak... Nepotěší kdovíjak ani globální mezisoučet tržeb (294 milionů), který posílá nechtěný sequel nejen hluboko pod 758 milionů jedničky, ale hlavně pod úroveň, kde by novinka Angeliny Jolie mohla být v černých číslech. Jediné štěstí pro Disneyho, že rodinné filmy a pohádky v kinech vydrží dýl - studio mohlo s tímhle pokračováním dopadnout ještě hůř.

Staré známé značky okupují i třetí a čtvrtou příčku shodně s jedenácti a půl miliony. Addamsova rodina drží tak, jak se na animovanou výplachovku sluší a patří, a žene se ke sto melounům jen z Ameriky. Zombieland 2 je na tom trochu hůř, protože na 75 mega jedničky nejspíš těsně nedosáhne, jejích 102 milionů celosvětově snad ale zdolat zvládne. Návrat zombíků nečekám, další nášup s Addamsovou rodinou je naopak už hlášen přesně za dva roky.    

 

Do desítky se krom zmíněných nevýrazných novinek vešel i neúspěšný animák Sněžný kluk a ještě neúspěšnější sci-fi Blíženec, v němž Will Smith hazarduje se jménem kvůli rozpačitým ohlasům a mizerným americkým americkým tržbám. I 143 mega celosvětově ale pohříchu znamená těžkou ztrátovost produkce.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden jsme zvědaví na nástup Terminátora 6 a ohlasy na Nortonovu velmi slibnou gangsterku Motherless Brooklyn aka Temná tvář Brooklynu. Přicmrndávat bude historická Harriet a animák Arctic Dogs.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (69)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace