Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Disney chce, aby filmy od Foxů vydělávaly. Co je nechá točit?


ikona
KarelR
20th century foxavatardeadpooldisneykingsmanpredatorsmrtonosna pastx-men
Foxové za poslední kvartál přišli o 170 milionů dolarů. Jak to Disney hodlá napravit? 

Sáhněte si do svědomí - na kolik značkových filmů jste letos vyrazili do kina a kolikrát jste šli na něco originálního? Máte za sebou Avengers, Johna Wicka a Spider-Mana, nebo jste utráceli za Arctic, Pašeráka a Srážku s láskou? A co vaši známí? Právě tohle jsou rámcové informace, podle nichž se řídí velký hollywoodský byznys. A tím nejdiskutovanějším byznysem je momentálně disneyovské překopávání 20th Century Fox.

Základní informace jsme probrali už minulý týden, když byl oznámen (nejspíš seriálový) reboot Sám doma pro Disney+. Myšák pečlivě zvažuje, které foxovské značky pošle do kin, které na streamovací služby, a co všechno nemá smysl točit. Jeho finanční experti se tak zaměřili na 276 filmů, jež byly u Foxů v různých stádiích vývoje, a udělali nekompromisní čistku. Zmizela kupa sequelů, které se dlouhodobě nikam nehýbaly (Kronika 2, Assassin's Creed 2, Drsňačky 2, Smrtonosná past 6, další Hitman), a také letmo nastřelené rebooty (Růžový panter, Liga výjimečných, Flash Gordon, Malí válečníci). Prozatímní stopku pak dostaly i nové adaptace slavných her (Sims, Monopoly, Magic: The Gathering) a samozřejmě desítky originálních filmů, o nichž toho zase tolik nevíme.

Foxové zvažovali spolupráci se Shawnem Levym, Danielem Espinosou, Michaelem Doughertym, Marcem Webbem, Drewem Goddardem, Georgem Clooneym, Mortenem Tyldumem, Paulem Feigem, Timem Millerem, Davidem Ayerem, Andym Serkisem, Drewem Pearcem, Carym Fukunagou nebo Benem Affleckem. Názvy a občas i zápletky jejich projektů si můžete projít tady (je toho vážně hodně, ledacos - jako třeba Ayerův remake Komanda z roku 2010 - ale bylo dlouhodobě v development hell). Myslete nicméně na to, že studio posílalo ročně do kin nějakých 10-15 filmů, takže jde hlavně o přehled věcí, o kterých se mluvilo, ale ke vzniku měly ještě hodně daleko.

Co tedy Disney nechal přežít? Než se k tomu dostaneme, pojďme se ohlédnout za posledním rokem a půl. Foxové za tu dobu vytasili 17 premiér, a když vezmete v potaz klasickou (byť často nepřesnou) poučku: "Studio dostává zhruba půlku tržeb a podle velikosti projektu padlo 20-150 milionů na marketing", není to moc veselé počtení.

2018:

Labyrint: Vražedná léčba
Rozpočet: 62 milionů
Tržby: 58 milionů v USA, 48 milionů v Číně, 288 milionů celkem

Rudá volavka
Rozpočet: 69 milionů
Tržby: 46 milionů v USA, 151 milionů celkem

Já, Simon
Rozpočet: 17 milionů
Tržby: 40 milionů v USA, 66 milionů celkem

Superpoldové 2
Rozpočet: 13,5 milionu
Tržby: 30 milionů v USA

Deadpool 2
Rozpočet: 110 milionů
Tržby: 318 milionů v USA, 785 milionů celkem

Temné síly
Rozpočet: 34 milionů
Tržby: 12 milionů v USA, 41 milionů celkem

Predátor: Evoluce
Rozpočet: 88 milionů
Tržby: 51 milionů v USA, 31 milionů v Číně, 160 milionů celkem

Nenávist, kterou jsi probudil
Rozpočet: 23 milionů
Tržby: 30 milionů v USA, 34 milionů celkem

Zlý časy v El Royale
Rozpočet: 32 milionů
Tržby: 18 milionů v USA, 31 milionů celkem

Bohemian Rhapsody
Rozpočet: 52 milionů
Tržby: 216 milionů v USA, 903 milionů celkem

Vdovy
Rozpočet: 42 milionů
Tržby: 42 milionů v USA, 75 milionů celkem

2019:

Chlapec, který se stane králem
Rozpočet: 59 milionů
Tržby: 17 milionů v USA, 32 milionů celkem

Alita: Bojový anděl
Rozpočet: 170 milionů
Tržby: 86 milionů v USA, 133 milionů v Číně, 404 milionů celkem

Zlom
Rozpočet: 14 milionů
Tržby: 40 milionů v USA, 50 milionů celkem

X-Men: Dark Phoenix
Rozpočet: 200 milionů
Tržby: 66 milionů v USA, 59 milionů v Číně, 252 milionů celkem

Spolujízda
Rozpočet: 16 milionů
Tržby: 22 milionů v USA, 31 milionů celkem

The Art of Racing in the Rain
Rozpočet: 18 milionů
Tržby: zatím 9 milionů v USA, 10 milionů celkem

K čemu jste došli? Správně, Deadpool 2 a Bohemian Rhapsody byly hity, Labyrint se zaplatil díky tržbám mimo USA a zbylých 14 premiér (včetně Ality) skončilo po kině v mínusu. Foxové samozřejmě vydělali balík na streamování a televizních právech, čímž se situace trochu vyrovnala. I přesto je ale nad slunce jasné, proč nebyla současná strategie udržitelná a proč chce Disney ke studiu přistoupit podobně jako k Marvelu a Pixaru - tedy vyrábět v první řadě miliardové hity a z vydělaných peněz financovat nové série se stejným potenciálem.

U Foxů budou cíle pochopitelně nižší - už proto, že nepojedou ty nejklasičtější rodinné věci jako pohádky a superhrdinské komiksárny. Tyhle věci Disney buď ruší, nebo přetahuje na Disney+ (Sám doma, Noc v muzeu, Dvanáct do tuctu, Deník malého poseroutky) a pod Marvel Studios (X-Meni, Fantastická čtyřka, Deadpool). Primárně se tak budou točit velké sci-fi (Avatar 2-5, další Planety opic), eRkové komiksárny (Kingsmani), PG-13kové horory (Fear Street), detektivky (Smrt na Nilu), dobrodružné filmy (reboot Zorra) nebo trochu dospělejší animáky (Bobovy Burgery, snad nová inkarnace Garfielda).

Ano, Foxové se stejně jako Marvel a Pixar stanou továrnou na zajeté série. Pointa je nicméně v tom, že by se tu měly pokrýt jiné žánry, což je asi ten nejlepší výsledek, v jaký šlo doufat. Všichni bychom samozřejmě chtěli, aby Disney Foxe nikdy nekoupil a oni mohli i nadále riskovat s filmy jako Zlý časy v El Royale nebo Vdovy. Při pohledu na tržby ale byla tahle budoucnost stejně napůl ztracená, a kdo ví, co by se studiem provedl konkurenční Comcast, který má dost problémů s vlastním Universalem.

Co byste s Foxy v tuhle chvíli udělali vy? Jakými projekty byste jim napravili finanční reputaci, kterou do konce roku pošramotí ještě neznačková sci-fi za 87,5 milionu (Ad Astra s Pittem), závodní drama za 97,5 milionu (Na plný plyn s Damonem a Balem) nebo muzikál o imigraci za rovných 100 mega (Spielbergův remake West Side Story)? Schválně do diskuze napište, jaké premiéry byste chtěli vidět v roce 2021 a 2022. Třeba si to Bob Iger přečte a odklepne filmy, na něž s klidem vyrazí do kina i čtenáři MovieZone.

---

Vytáhni v hospodě: Možná jste zaznamenali ještě pseudokontroverze kolem Nových mutantů (u Disneyho se film moc nelíbí a jen málokdo věří, že 3. dubna 2020 opravdu půjde do kin) a především u Waititiho komedie Jojo Rabbit. Tady jde čistě o to, že se jeden člověk (!) od Disneyho ošíval nad tím, že se mu film nelíbí a že je parodování Hitlera na rodinné studio příliš. Je tudíž jen dobře, že je film tááákhle daleko u Fox Searchlight, kde jen těžko šokuje rodinky, co se chystají na Thora 4.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (11)
© copyright 2000 - 2019.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace