Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Mise splněna! Cruise a spol. sejmuli i Kryštůfka Robina


ikona
TedGeorge
ant-manant-man a waspdenzel washingtonequalizerEwan McGregorhotel transylvánieM:I:6mamma miamarvelmila kunismiliardamission: impossiblemission: impossible - falloutmrakodrapteen titans go to the moviestom cruisetržbyúžasňákovi 2
Mission: Impossible pokračuje v tržební krasojízdě. Jak dlouho jí to vydrží?  

Tak co, přijali jste už misi: „Jít na šestý díl Mission: Impossible do IMAXu“? Že ještě pořád ne? Tak to koukejte co nejdříve napravit a přispějte na co nejvyšší tržby téhle akční pecky. Cruise si totiž zaslouží každou korunu a euro z vašich peněženek. Lidé si to naštěstí velmi dobře uvědomují a nejnovější dobrodružství Ethana Hunta má nakročeno k nejlepším tržbám z čím dál lepší série. Jak v Americe, tak ve zbytku světa. Ale to už bych předbíhal. Pojďme si projet desítku nejziskovějších filmů za právě končící víkend.

Na piedestalu pořád stojí Tom Cruise alias Ethan Hunt, a já nesu dobré zprávy. Těch 35 milionů za poslední víkend v amerických kinech znamená 124 amerických mega za prvních deset dnů. To je hodně fajn. Zvlášť když si to srovnáme s pětkou Mission: Impossible. Ta klesala druhý víkend v kinech o 49 %, a šestka je na tom o píď lépe. Aktuální pokles o 43 % znamená, že je 200 zámořských melounů fakticky v kapse a pokud budou takto nádherně nízké ztráty pokračovat, nevylučoval bych ani závěr tržební show u 220 milionů. Tím pádem bychom před sebou měli nejvýdělečnější díl. Dosavadní rekordman (dvojka režírovaná Johnem Woo) si totiž v USA došla pro 215 milionů babek.

Nízké poklesy má na svědomí hned několik věcí. Tak za prvé – kritici jsou nadšení a na RottenTomatoes dávají Tomášovi jasný palec nahoru. Mít po dvou týdnech na kontě 97 % pozitivních recenzi je kaskadérský kousek, který Cruise jen tak nepřekoná. Nemluvě o extatických reakcích diváků, které „kvantifikuje“ áčkový Cinemascore. Další důvod? Konkurence vyčkává a blázni z Impossible Mission Force mají volné pole působnosti, které využívají hlavně v hojně navštěvovaných IMAXech.

Americké tržby série Mission: Impossible

Ptáte se, jaký bude konečný součet ze světa? Nejprve je třeba zmínit, že jsme v tuto chvíli na celkových 330 milionech (včetně Ameriky). Důležité je zároveň srovnání s předcházejícím Národem grázlů. Ten si došel pro konečných 487 milionů babek (kromě Ameriky) a Fallout je na tom zatím o nějakých 20 % lépe. Mluvíme tu samozřejmě o první várce zemí. Pro naše průběžné srovnání je každopádně příjemné, že data premiér v jednotlivých zemích zatím fakticky kopírují již zmiňovanou Rogue Nation.



Premiéru za sebou čerstvě mají Austrálie, Japonsko a Francie. Byť zatím nejsou známa konkrétní čísla z těchto teritorií, mělo by jít o rekordní numera z každého regionu. Tím pádem je tu poslední proměnná, která může Cruiseovi, Peggovi, budoucímu Bondovi a Rebecce zabránit v útoku na 800 melounů. Říkám to nerad, ale zase je to na té zpropadené a nevyzpytatelné Číně. Pětka si tam došla pro fantastických 135 mega. Šestý díl bude dobývat tisíce multiplexů v miliardové zemi až 31. srpna. Chtělo by to alespoň těch 150 milionů. Je možná miliarda? Bohužel není, ale to byl už od začátku jenom zbožný sen fanoušků značky a opilců.

Stříbro si bere Kryštůfek Robin a já si myslím, že 25 mega je vlastně maximum, které mohl nejnovější filmový Medvídek Pú vyprodukovat. Před víkendem se sice mnozí tržební kecalové zaklínali tím, že bude disneyovka útočit na 35 milionů babek (a první místo za víkend), ale já tomu nevěřil ani na vteřinu. Na to by musel Myšák rozjet mnohem větší a výraznější reklamní kampaň. A do hlavní role obsadit přece jenom větší tahák, než je Ewan McGregor. Ten kupodivu pořád nepotvrdil, že si zahraje ve fanoušky zoufale vzývané sólovce Obi-Wana. Mezi námi – pokud by se něco podobného v režii Disneyho chystalo – lepší příležitost k oznámení byste nenašli.

Disney samozřejmě nemohl pomýšlet na lepší čísla než to tušené konečné kilo z Ameriky. Diváci jsou však spokojení, jinak by Cinemascore nehlásilo „áčko“. Tím pádem není od věci spekulovat o 80-100 milionech z Ameriky a podobném čísle ze světa. Medvídek Pú (klikejte na parádní trailer) je sice milovaná postavička našeho dětství, ale předchozí filmová dobrodružství médi závislého na medu nevydělala producentům fakticky nic. V tomto případě samozřejmě nehrozí, že by se Myšák nedočkal splacení 75milionového rozpočtu (nezapomínejte na obří příjmy z hraček), ale na Disneyho rozmazlené poměry to není na žádné otevírání medového šampaňského.

Nejvýdělečnější disneyovky všech dob

Bronz je tak trochu průšvih a jmenuje se Špión, který mi dal kopačky. Mila Kunis a Kate McKinnon chtěly od zámořských diváků rozhodně víc než 12,3 mega za první víkend. Vzhledem k rozpočtu, který podle některých zdrojů atakoval hranici 50 milionů dolarů (oficiálně prý relativně ospravedlnitelných 30+ milionů a BoxOfficeMojo říká 40) už můžeme pomalu řešit, co se v tomto případě v hollywoodských dílnách pokakalo. Mnozí „analytici“ zmiňují podobnost s povedeným Špiónem, ve kterém Mellisa McCarthy šeptala nemravné instrukce do ouška Judea Law.

Podle mne za to můžou opravdu hodně mizerné trailery. Diváci chtiví špionážní akce prostě šli podruhé na Cruise a tragických 37 % pro neambiciózní komedii na RottenTomatoes také moc nepomohlo. My si z toho odneseme dvě věci. Jednak, že v srpnu pokaždé propadne hodně filmů a „druhak“, že čeští distributoři, kteří film už za pár dní uvedou i v našich kinech, jsou srabi. Kdyby totiž měli koule, pojmenovali by komedii „Špion, který mě (ne)vojel“.

Zemědělci pozor! Zatímco jste koukali na Chalupáře, bramboru vám ukradlo pokračování Mamma Mia. Po tragickém poklesu o 57 % minulý víkend dochází ke stabilizaci roztančené komedie. Těch 9 mega a klesání o 40 % už je přece jenom jiná káva. Dává to muzikálu šanci na celkových 130 - 140 melounů z Ameriky. Naštěstí pro produkující Universaly je v Evropě vedro jako prase a tím pádem se chtějí lidé zchladit v klimatizovaných multiplexech. Jinak si nedovedu vysvětlit, že přes (redakcí reportované) mizerné kvality muzikálu pořád směřujeme za celkovou půlmiliardu. To koneckonců naznačuje i průběžných 230 milionů z celé zeměkoule. Další premiéry jsou kažopádně za humny. Němci a Němky už se těší.

Páté místo si uzurpuje pokračování Equalizera, kterého česky hovořící distributoři naštěstí nepřekládají. Zase a znovu se ukazuje, že ty největší hity léta si už svoje vydělaly. V kinech je tedy prostor na pěkný pokles o 37 % a tím pádem dalších 8,8 mega do americké pokladničky Denzela Washingtona. V USA jsme k dnešku na necelých 80 mega a výsledné kilo je pořád více než reálné. Populární černošská superstar Denzel si tak připíše další hit a vlastně ho ani moc nemusí zajímat výsledky ze zbytku světa. Ale fanouškům černošského drsoně by ta možná celková čtvrtmiliarda jistě udělala radost, o tom žádná.

Na šestém místě je další sequel Hotelu Transylvania. Nízký pokles o 33 % znamenající 8 mega „zaokrouhlující“ americké tržby na 136 mega tím pádem vlastně ani nestojí za zmínku. Stejně jako u předchozího dílů budeme končit u 170 milionů babek z Ameriky a půlmiliardy ze světa. Čtyřka bude premiérovat už v roce 2020, dejte na mě.

Sedmičku si vysosala vosa s tváří Evangeline Lilly pomáhající Ant-Manovi. Zanedbáni-hodné poklesy o 30 % znamenají dalších 6,2 amerických milionů. Jsme na 195 kouscích a končit budeme až u 210 kulatých. Co se světa týče, tak tam se ještě čeká na poslední hrstku premiér (včetně Číny) a proto je průběžných 426 milionů dobrým vkladem na celkový účet vystavený za hranicí 600 milionů. Kevin Feige á la „Pan Marvel“ dobře ví, že trojka v budoucnu dozajista vznikne a bude útočit na ještě vyšší numero.

Na osmém místě vegetuje poslední větší premiéra víkendu. Temné síly alias The Darkest Minds nezajímaly nikoho a já se jim po těch uspávajících trailerech vůbec nedivím. Další hollywoodský derivát superúspěšné značky Hunger Games si přišel na prachbídných 5,8 melounů za první 3 dny v amerických kinech. Foxové budou mít co dělat, aby před svými akcionáři ospravedlnili 34milionový rozpočet. Podle mě to zkusí uhrát na ten kolabující MoviePass, který v uplynulých měsících s radostí napumpoval stovky milionů dolarů do továrny na sny. Zajímá vás, jak tahle aplikace v Americe funguje (respektive fungovala)? Tak klikejte na moje téma.

Pojďme na deváte místo. KarelR chválil dvojku Úžasňákových ve své několik dní staré recenzi a svět zareagoval odpovídajícím způsobem. Film posunul za miliardu, a to ještě rozhodně není vše. V Americe jsme po 5 milionovém víkendu na neuvěřitelných 583 melounech a svět přepočítává miliardu a k tomu 47 milionů. Brzdit budeme až u hranice 1,2 miliardy babek a nezbývá než skákající lampičce znovu pogratulovat.

No a konečně desítka. Teen Titans Go! To the Movies je warnerovský animák, který si dělal ambice na kreslený ekvivalent uvědomělého Deadpoola. Co se tržeb týče, vůbec se mu to bohužel nepovedlo. Jinak by po deseti dnech v kinech nepřepočítával necelých 21 milionů z Ameriky. Ve světě do multiplexů nechodí nikdo. A tak to i zůstane.

Celkový žebříček amerických tržeb za víkend

 Přístí víkend si to na férovku rozdá Jason Statham lovící prehistorického žraloka v zábavně vypadajícím filmu Meg s – chvíle napětí –  zase s Tomem Cruisem. Horor Slender Man totiž podle mě propadne. Další pán na holení? Rimsym chválený BlacKkKlansman nemá ambice na víc než 10 mega za první tři dny v kinech. K lepším výsledkům by potřeboval mnohem víc než těch 1500 multiplexů. Cival vám za sedm dnů napíše víc. Čau a pijte pitnou vodu v co nejhojnějsím množství.

---

Bonusový postřeh pod čarou: Black Panther v Americe právě překonal 700 mega. Radujme se, veselme se. Trvalo to jenom půl roku.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (32)
© copyright 2000 - 2018.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace