Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Mikrorecenze festivalových pokladů


ikona
Rimsy
karlovy vary
Které neznámé filmy z Varů stojí za zmínku? 

Na všechny velké hity z karlovarského festivalu jste si už mohli přečíst recenze, a pokud jsem něco ještě zanedbal, v nejbližších dnech to doženu. Možná. Ale kromě očekávaných fláků člověk na festivalu chtě nechtě narazí i na záplavu malých filmečků, které občas dokážou pořádně překvapit. Které mělo smysl vidět a místo kterých jsem měl radši jít pít?

Aquarius

Stárnoucí Clara žije sama v bytě, který je součástí obrovského starého letoviska. Developeři mají s místem vlastní plány a jediný, kdo jim stojí v cestě, je právě temperamentní Clara. Ta se bytu ani přes nátlak rodiny a známých nehodlá vzdát a tenhle souboj si chce vybojovat do konce. Pomalu plynoucí brazilské drama od Klebera Mendoncy Filha se spoustě lidí líbilo, ale mně ne. Námět si říká o starou dobrou válku sousedů, pojatou buď komediálně, nebo dramaticky.

Aquarius se ale zaměřuje na hlavní hrdinku (skvěle ji ztvárnila Sonia Braga), její stárnutí a vztahy s rodinou. Tempo a nepřítomnost děje jsou ale bohužel tak ubíjející, že pokud se nerochníte v popisu brazilské společnosti, budete po bezmála dvou a půl hodinách odcházet stejně utlumení jako já.

 

Požár na moři

Gianfranco Rosi si ve svém autorském dokumentu bere na paškál aktuální téma uprchlíků, a to skrze malý ostrůvek ve Středozemním moři mezi Sicílií a Afrikou. Ten je totiž častým cílem pochybných lodí přecpaných uprchlíky, kteří se chtějí dostat do Evropy. Některé části dokumentu jsou nepochybně skvělé, jako třeba rozhovor s místním lékařem či sledování záchranných akcí pro umírající migranty. Problémem je ale artová část snímku, která vypráví příběh místního chlapce, jenž má s tématem pramálo společného.

Podobné odbočky jsou víc než časté, nepřidávají žádné nové informace a navíc jsou i k uzoufání nudné. Buď si měl Rosi natočit umělecký dokument o ničem, nebo šikovně natočit svůj pohled na současnou krizi. Výsledný mix rozmělňuje důležité myšlenky v artovém bahnu, a to je velká škoda.

 

Nezapomeňme na kraťasy

Součástí programu byl i výběr krátkých filmů, z nichž byl jednoznačně nejlepší Lesapán - absolventský snímek z UMPRUM, který dalece přesahuje standardy školní práce. Dvacetiminutová hororová pohádka na motivy Erbenových povídek má skvělou atmosféru a nečekaně kvalitní provedení. Společně s oceňovaným Furiantem skvěle upozorňuje na kvality krátkých filmů, takže klobouk dolů před týmem kolem režiséra Petra Soukupa!

 

Z kraťasů ještě musím zmínit Chickening, na které se rovnou můžete i podívat. Anebo jste ho už viděli a já objevuju Ameriku, ale pro mě se zatím jednalo o suverénně nejbizarnější zážitek z festivalu (a to v jednom filmu člověk vyhonil koně). Tahle parodie na Osvícení je sice trochu přepálená, ale creep-o-meter vyletěl do červených polí, a to je vždycky dobře!

Které neznámé hity jste letos viděli vy?

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace